Gå til innhold

Ned 5 kg til desember


Gelica

Anbefalte innlegg

Noen av dere som teller kalorier? Hva ligger dere på?

Jeg må spise 1347 kal, for å gå ned 0,5 kg i uken :) Så er det jeg spiser da, lykkes ikke alltid, men ligger iallefall under 2000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg er litt spent på øking av kaloriøkning, veide jeg meg i dag.... 73,2. Ned 1kg siden forrige torsdag. Spent på morgendagen. øker i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spise 1347 kal, for å gå ned 0,5 kg i uken :) Så er det jeg spiser da, lykkes ikke alltid, men ligger iallefall under 2000..

jeg må også ligge på dette i følge diett.no :)

desverre går det ikke desverre slik alltid.. spesielt hvis jeg drar på byen, øl og nattmat og annet tull som drar opp kaloriene markant! Noen som vet hvor farlig det er med slike dager innimellom? typisk at det er fest i helgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppsummering av uka.

Har trent bra og hatt en treningsfri dag. Skal egentlig trene idag, men motivasjonen er ikke der enda. Jeg klarer fint å motivere meg når jeg skal trene rett etter jobb, men når jeg må trene i sekstiden er det litt verre. Dessuten er det ofte så mange som trener i den tiden og jeg liker best å trene alene :)

Når det gjelder mat har det også gått bedre enn tidligere. Jeg har spist etter planen min. Har dog vært litt mer sulten enn jeg bruker å være(selvom jeg har spist meg mett til måltidene) og det fører ofte til småspising som hidrer vektnedgang.

Jeg veier meg jo ikke så jeg vet ikke om jeg har gått ned noe, men jeg føler meg mer vel med kroppen enn jeg gjorde forrige uke :)

Mål for helgen er å ikke ødelegge den gode følelsen, trene, og kose meg med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang :-)

Har fått trent to ganger denne uken styrke og kondisjon.

Startvekt: 58 kg

17. august 57,5 kg

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil være med!

I dag veier jeg 72 kg, er 169 cm høy. Målet mitt er å gå ned ca. 10 kg til sammen, selv om veien dit føles veldig lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Herregud, i morgen skal jeg veie meg. Har ikke veid meg på et år fordi jeg VET at jeg har gått opp en del og jeg kommer til å bli sønderknust når jeg ser hvor mye :P

Men nå skal det søren meg bli en forandring. Gruer meg!! Men jeg skal skrive opp resultatet her. Så skal jeg gå ned 5 kg til desember.

Skal begynne å trene aktivt igjen også:) Tror dette blir bra. Bare jeg får psyket meg til å trå på den vekta i morgen tidlig! :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg hadde faktisk gått bittelitt opp på fredag, veide 58,2. :( Håper på at det bare skyldes at det var rett før mensen, tror jeg pleier veie litt mer da, men har vanligvis ikke veid meg så ofte at jeg kan si det sikkert.

Mao:

Status nå: 58,2

Julemål: 52

Ingen svømming i dag pga tante rød, det får bli en rask spasertur til kvelden i stedenfor. I morgen er det meldt fint vær, så da blir det topptur eller joggetur i skogen. Ellers håper jeg på en skikkelig langtur til helgen, samt en joggetur til i løpet av uken så jeg får skjerpet kondisen min. Gjør en liten yogarutine de fleste dagene også, men det er mest for å unngå stiv rygg med lange dager på kontor og hjelper nok ikke så mye på vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fullstendig frislipp i går. Ikke sprekk.. bare en spisepause rett og slett fordi jeg var litt pisslei å telle kalorier og tenke på mat 24/7. Hvordan skvise mest mulig mat inn i kaloribudsjettet liksom.

Potetgull, sjokolade, brød etc... Straffen var opp 2,5kg. Det er vel ikke en reel vektoppgang, men ganske kraftig opp blir det nok, men stresser ikke med det. Kiloene kommer av igjen. Null problem. Tar bare litt lengre tid før BMI sier 24,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fullstendig frislipp i går. Ikke sprekk.. bare en spisepause rett og slett fordi jeg var litt pisslei å telle kalorier og tenke på mat 24/7. Hvordan skvise mest mulig mat inn i kaloribudsjettet liksom.

Potetgull, sjokolade, brød etc... Straffen var opp 2,5kg. Det er vel ikke en reel vektoppgang, men ganske kraftig opp blir det nok, men stresser ikke med det. Kiloene kommer av igjen. Null problem. Tar bare litt lengre tid før BMI sier 24,9

Samme delmål som meg. Det blir deilig å kunne kalle seg "normalvektig" basert på samfunnets standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme delmål som meg. Det blir deilig å kunne kalle seg "normalvektig" basert på samfunnets standard.

Nå gjør jeg det nesten litt på trass, for jeg har bygget så mange muskler at folk kaller meg slank, men altså er jeg overvektig i følge BMI

Har også tenkt å ta bukplastikk og plastikk på lår etc..... og da må man visst ha en bmi på minst 24,9 har jeg lest og hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da slenger jeg meg med på noe sånt for første gang. Fikk meg en liten smell når jeg gikk på vekta forrige uke og fant ut at den plutselig var en del mer enn forventet etter en lang slapp sommerferie med masse godt. Så nå ble det på tide å ta tak i ting...

Er 170 høy, og veide i dag 79,8 kg. Kunne gjerne tenkt meg å etterhvert ende ihvertfall under 70, med 65 som et "drømmemål" etterhvert.

Jeg har vært altfor lite flink å spise sunt og jevnt, og ofte har det blitt til at jeg omtrent ikke har spist noe i løpet av dagen før en stor middag på ettermiddagen og gjerne noe godt på kvelden når søtsuget slår inn.

Nå er kjøleskap og kjøkkenskap fylt opp med frukt, grove knekkebrød, mager yogurt og havregryn og frokosten skal innføres på nytt. I tillegg har jeg gitt meg selv forbud mot å kjøpe godt(type potetgull og godterier) annet enn lørdagskveldene. Brus skal i tillegg byttes ut med farris(som egentlig er like godt).

På treningssiden har jeg endelig kommet litt i gang igjen etter ferien. Jeg holder på med hest og er dermed i stallen og rir 2-3 ganger i uka. I tillegg til dette skal jeg prøve å komme meg ut med sykkelen oftere. Noe som egentlig er "svintungt" i og med at sykkelen er gammel og tung og uten gir, men det skal gå!

Dagen i dag følte jeg har vært en grei start på det hele. Startet med to knekkebrød til frokost før det noen timer senere ble en yogurt med havregryn og rosiner. Middagen besto av vegetarlasagne med fullkornspasta og til kveldsmat nå ble det nok en yogurt og en nektarin.

Utpå kveldinga fikk jeg og dratt meg ut en tur på sykkelen. Det ble bare 20 minutter, men en del motbakker som kjentes i lårene og med en god og svett kropp etterpå sier jeg meg fornøyd.

Jeg har ikke tenkt å starte på noen stressa slankekur, men håper at motivasjonen jeg har nå til å legge om litt på kosthold og treningsvaner vil holde seg slik at vekta kanskje sakte men sikkert kryper den rette veien.

Startet forresten på et ugunstig tidspunkt da tante rød er på besøk, men pytt sann. :P

(Og der ble det plutselig et fryktelig langt første innlegg her inne...)

Endret av kristines1990
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg med på noe sånt for første gang. Fikk meg en liten smell når jeg gikk på vekta forrige uke og fant ut at den plutselig var en del mer enn forventet etter en lang slapp sommerferie med masse godt. Så nå ble det på tide å ta tak i ting...

Er 170 høy, og veide i dag 78,9 kg. Kunne gjerne tenkt meg å etterhvert ende ihvertfall under 70, med 65 som et "drømmemål" etterhvert.

Jeg har vært altfor lite flink å spise sunt og jevnt, og ofte har det blitt til at jeg omtrent ikke har spist noe i løpet av dagen før en stor middag på ettermiddagen og gjerne noe godt på kvelden når søtsuget slår inn.

Nå er kjøleskap og kjøkkenskap fylt opp med frukt, grove knekkebrød, mager yogurt og havregryn og frokosten skal innføres på nytt. I tillegg har jeg gitt meg selv forbud mot å kjøpe godt(type potetgull og godterier) annet enn lørdagskveldene. Brus skal i tillegg byttes ut med farris(som egentlig er like godt).

På treningssiden har jeg endelig kommet litt i gang igjen etter ferien. Jeg holder på med hest og er dermed i stallen og rir 2-3 ganger i uka. I tillegg til dette skal jeg prøve å komme meg ut med sykkelen oftere. Noe som egentlig er "svintungt" i og med at sykkelen er gammel og tung og uten gir, men det skal gå!

Dagen i dag følte jeg har vært en grei start på det hele. Startet med to knekkebrød til frokost før det noen timer senere ble en yogurt med havregryn og rosiner. Middagen besto av vegetarlasagne med fullkornspasta og til kveldsmat nå ble det nok en yogurt og en nektarin.

Utpå kveldinga fikk jeg og dratt meg ut en tur på sykkelen. Det ble bare 20 minutter, men en del motbakker som kjentes i lårene og med en god og svett kropp etterpå sier jeg meg fornøyd.

Jeg har ikke tenkt å starte på noen stressa slankekur, men håper at motivasjonen jeg har nå til å legge om litt på kosthold og treningsvaner vil holde seg slik at vekta kanskje sakte men sikkert kryper den rette veien.

Startet forresten på et ugunstig tidspunkt da tante rød er på besøk, men pytt sann. :P

(Og der ble det plutselig et fryktelig langt første innlegg her inne...)

Bare pass på at du spiser nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du spiser nok :)

Jepp da =)

Spiser meg god og mett, og tror totalt sett at jeg har spist litt mer i dag enn jeg gjør ofte eller når jeg bare spiser middag, men håper og tror det jeg har fått i meg i dag er litt sunnere enn ellers. Også er det greit å ha kommet i gang med en sunnere spiserytme med frokost og noen små mellommåltider til studiene og tidlige forelesninger tar til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herre jemini. Nå skjønner jeg ingenting. I et helt år har jeg vært redd for å veie meg. Jeg ser fra bilder at jeg har gått opp og klærne er trangere.

Veide 53 kg i september i fjor.

Så manner jeg meg opp, trår nervøst på vekta og tenker at den sikkert har gått opp til 6-8 kg. Sier til meg selv at tallet egentlig ikke spiller så stor rolle, for jeg skal jo ned uansett. (til ca 50 kg, som er trivselsvekta mi)

Og LOL! Så viser den bare én kilo mer enn i fjor! Altså 54 kg.

Da tror jeg ikke jeg skal mer ned enn 4 kg. Men jeg vil fokusere litt mer på trening enn jeg har gjort tidligere, sånn at jeg ikke blir så "tynnfeit" som jeg nå føler meg.

Var altså sikker på at jeg hadde gått opp mye mer, for til og med bestefar har begynt å kommentere at jeg har fått litt "mave" og at jeg muligens har begynt å spise litt for mye mat. :P

Så..

Startvekt, 21. august: 54,2 kg

Til desember skal jeg ned til 50 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med?:)

Vekt nå: 60kg

Høyde: 156

Mål: 55kg

Fødte for 4 mnd siden, og gikk opp 14kg. Har gått ned disse, men trenger å gå ned litt til for å bli fornøyd:)

Har spist 1300 kcal dagen, siste 2 mnd og går sakte men sikkert ned. Trener også styrke ca 3 ganger uka for å stramme opp 'mamma-figuren'.

Skal på strandferie til våren, og skulle ønske jeg kunne sprade selvsikkert i bikini. Håper jeg får nådd målet i god tid før det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele med dere at i dag har jeg gått ned 50,2kg siden 3.januar 2012! Litt stolt

Wow, for en selvdisiplin!! Kan du ikke strø litt over på meg?

Har du noen mattips å komme med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en selvdisiplin!! Kan du ikke strø litt over på meg?

Har du noen mattips å komme med? :)

Null snop, null brus, null kaker, null kjeks

Masse grøntfor, vann, egg, magert kjøtt og skyr! Skyr har jeg spist mye av .. særlig vaniljeskyr. Jeg steker for det meste kjøtt, krydrer godt og slenger oppi grønnsaker og kanskje no egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...