Gå til innhold

Ned 5 kg til desember


Gelica

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Jeg sneik meg på vekta en tur i dag også. Og heldigvis viste den litt mindre enn i går, så da har jeg faktisk gått litt ned :) Men jeg venter med å "loggføre" det før neste uke, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok ei uke med nedgang på 0,4 kg. Ikke mye, men om det holder seg jevnt der skal jeg slett ikke klage.

Nå er jeg under 75 kg for første gang på veldig mange år, så da satser jeg på å slippe å se det tallet igjen. I dag var vekta 74,9.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee. Den siste uke har ting tydeligvis gått litt fortere, og i dag var vekta på 73,9. Altså ned en kilo fra forrige uke, og totalt har jeg da gått ned 5 kg. Men jeg fortsetter bare på samme måten da målvekta tross alt ligger på å komme seg under 70 kg, og gjerne ned til 65 om det går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke ned mer jeg tror jeg...*sukk* verken vekt eller cm denne uken heller, føler at når som helst så bør kiloene plutselig rase av, for jeg synes jeg gjør så mye riktig :fnise: Får ønske meg noen kilo mindre i julegave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig lenge siden jeg har skrevet her merker jeg! jeg skal ned en good del mer en 5 kg så det går jo ikke an å sammenligne men har gått ned 18,5 kg siden midten av juni! kjempe fornøyd med det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende å se at folk oppnår resultater :jepp:

Badevekta mi (som for øvrig kun er en måned gammel!) har gått helt tullerusk og viser meg helt forskjellige tall hver gang jeg går på vekta. Så jeg får bare måle fram til jeg får skaffet meg en vekt som faktisk fungerer.

Hvor ofte burde jeg måle egentlig? Jeg syns en gang i uka virker litt ofte, så tenkte å gjøre det hver andre uke. Du ser liksom litt mer resultater på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var vekta gått litt opp igjen til 74,3 kg. Altså opp 0,4 fra forrige fredag. Ikke noen stor overraskelse da jeg har hatt tante rød på besøk den siste uke, og i tillegg feiret bursdag med ei helg hjemme hos mamma med litt for mye kaker og godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert vekten min, men nå står den liksom HELT stille.

Har gått ned fra 58 til 55,5 og der har jeg stått noen uker.......

Håper på mer nedgang fremover.

Det er fortsatt en stund til jul så kan klare det enda ;-)

Masse lykke til alle sammen, dere er kjempeflinke !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :duskedame: Endelig faller kiloene av meg også! Etter at vekta har stått omtrent stille i ukesvis viste den nå 81.7 kg (forrige uke 83,4/1 kg, husker ikke helt..) Herlig :)

Da er det bare 1.7 kg igjen før jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var vekta gått ned 0,6 fra forrige uke. Så nå ligger vekta på 73,6. Målet om å ihvertfall komme under 70 kg begynner å virke mulig ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veide meg førre veke, og det var deprimerande: 52,2kg. 800g opp frå veka før. Enda eg nett var ferdig med mensen. 0,5cm hadde eg lagt på meg rundt livet også... No har eg ikkje tenkt å gå på vekta på ei stund, eg held meg til centimetermålinga. For to veker sidan hadde det byrja skje noko rundt rompa, men der går det seint. Men eg får berre trene på, det er viktig å ikkje gje opp. Fem kilo til jul raknar big time, men eg har blitt meir rippa, og trur eg kan vere om på om lag 20% i feittprosent no, og det er 3 prosentpoeng ned frå april, så det er ikkje verst. Trøyste, trøyste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å være frekk mot noen, men hvorfor vil dere som veier under 55kg veie mindre? Selv har jeg veid alt fra 48 til 67 og nå ligger jeg rundt 65, men har ikke tanker om å gå ned ytterligere, er ikke minus 55kg ganske lite egentlig? Jeg kan forstå de som veier 80kg pluss at de vil ha en bedre og sunnere kropp, men å slanke seg fra 55 til noe mindre da er det jo ikke snakk om å slanke seg for helsa si skyld, men heller tilløp til anoreksia og hysteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk mot noen, men hvorfor vil dere som veier under 55kg veie mindre? Selv har jeg veid alt fra 48 til 67 og nå ligger jeg rundt 65, men har ikke tanker om å gå ned ytterligere, er ikke minus 55kg ganske lite egentlig? Jeg kan forstå de som veier 80kg pluss at de vil ha en bedre og sunnere kropp, men å slanke seg fra 55 til noe mindre da er det jo ikke snakk om å slanke seg for helsa si skyld, men heller tilløp til anoreksia og hysteri?

Fordi kropper er forskjellige, spesielt om du tenker på at noen er brede med brede hofter og skuldre, og noen er smale med smale hofter, skuldre osv. Da kler man ikke den samme vekten like godt alltid. og man har forskjellige preferanser for hva som er fint. Det trenger ikke være hysteri eller anoreksi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kropper er forskjellige, spesielt om du tenker på at noen er brede med brede hofter og skuldre, og noen er smale med smale hofter, skuldre osv. Da kler man ikke den samme vekten like godt alltid. og man har forskjellige preferanser for hva som er fint. Det trenger ikke være hysteri eller anoreksi.

Ja men har man problemområder tenker jeg at det er bedre å stramme opp disse områdene ved feks styrketrening, enn å sulte seg for å gå ned til under 55kg. Jeg så veldig avmagra ut da jeg var på mitt tynneste, og er nå "normal" er forsåvidt høy 1.77c m så har ikke så mye fett akkurat og jeg skjønner jo at en som veier det jeg veier og som er kanskje 1.55 cm ser feitere ut og vil ha mer fett på kroppen. Problemet er bare at under 55kg er lite nok for DE FLESTE, og det er ingen vits i å slanke av seg flere kg pga for stor mage,hofter eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 159 cm og veide 64 for fem uker siden. Nå veier jeg 59. Målet mitt er 54 til jul, men sluttmålet er 49,8

Kan jeg spørre hvor mange kalorier du ligger på pr dag? :) Jeg er akkurat like høy som deg, og "sitter fast" på 55 kg. De siste 5 kiloene nekter å komme av!

Ikke for å være frekk mot noen, men hvorfor vil dere som veier under 55kg veie mindre? Selv har jeg veid alt fra 48 til 67 og nå ligger jeg rundt 65, men har ikke tanker om å gå ned ytterligere, er ikke minus 55kg ganske lite egentlig? Jeg kan forstå de som veier 80kg pluss at de vil ha en bedre og sunnere kropp, men å slanke seg fra 55 til noe mindre da er det jo ikke snakk om å slanke seg for helsa si skyld, men heller tilløp til anoreksia og hysteri?

50 kg er ikke så fryktelig lite når man er såpass lav som ca 160 cm. Ja man er tynn, men på ingen måte anorektiker-tynn. Har sett folk på min høyde som veier 45 kg også, uten at de ser syke ut av den grunn.

Hvorrdan folks mentale helse er vet jeg ingenting om, men jeg tror ikke man kan lese av denne på vekten med mindre det er snakk om ekstrem undervekt/overvekt. Noen trives rett og slett med å være tynne, fordi de synes dette ser bra ut.

Anonym poster: fbabd6721a67f658212618d2eeefc873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...