Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvem av dere hadde ikke hvertfall tatt det som et hint, det jenta gjorde i videoen? Hører dere dårlig?

...

Eller er det en sånn slags hemmelig sex-kommunikasjson jeg aldri har hørt om her? At "nei" betyr "kjør på", men sålenge man skriker "nei for faen i helvette" og sparker og slår, så greit, da skal hun få slippe?

Denne videoen er unyansert i framstillingen, og det er tydelig at dette skal være voldtekt. Enkelte "nei som betyr ja" kan i begynnelsen høres ganske alvorlige ut, men når jenta samtidig f.eks. hikster og smågråter så burde man selvfølgelig stoppe umiddelbart og høre om alt går bra.

Jeg er uenig i både slagordet "nei er nei" og lovendringen som det linkes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frans

Den aktuelle skjerping av loven innebærer straffeansvar når en påfører en annen sex som det ikke er gitt aksept for. Mange har gitt uttrykk for at dette medfører at en må være avholdende fra sex, og bruker dette som et argument mot loven. Dette er da ingen riktig slutning å trekke, da ønsket sex fortsatt er lovlig. Det å gjøre uønsket sex ulovlig, kan da umulig ses på som et tap for menneskeheten.

Det er ikke riktig, uønsket sex rammes av loven slik den er idag, noe annet ville vært uhyrlig.

Det er kravene til at gjerningsmannen burde forstått at sexen var uønsket som er det skjerpende elementet, fra at loven krever grov uaktsomhet til at den evt. skal nøye seg med alminnelig uaktsomhetskrav. Og det er her folk av min kaliber bør rammes av loven, ved å være såpass frastøtende og dessuten mangle skillsbør jeg etter alminnelige aktsomhetskrav forstå at seksuelle tilnærmelser ikke er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Denne tråden er et levende bevis på at det trengs en holdningskampanje her.

Huff da.. nå ble dette bare rett ut dumt, men hvis du tilfeldigvis går forbi boka "Vulgær og vidunderlig: en studie i utsøkt dårlig smak" så ta den med deg ettersom den vil være mer underholdende enn f.eks. post #163.

Når det kommer til holdningskampanje så bør en se til sine egne rekker først, mulig man ikke hører hva som skjer ettersom man er tonedøv.. dog jeg kan si deg at der er det mye grums og er det en ting jeg misliker sterkt så er det urettferdighet, men nå er det ikke slik at menn gjør det til en regel å syte over hva man godt kan kalle mental voldtek med symbolsk vold som ville fått Bourdieu til å drite i buksa.

Når en kvinne mentalt slår, slår en mann fysisk.

Når en kvinne mentalt voldtar (symbolsk vold), voldtar en mann fysisk.

Jeg kan se en grunn for at folk gjør dette, men jeg forsvarer det ikke og anser slikt for å være et pubertal reaksjonsmønster, men som sagt.. mange kvinner ber praktisk talt om å bli slått/ voldtatt.

Så sånn sett så blir det vel ikke noen tegn til vold, ettersom de innerst inne vet de fortjener det.. ikke s?ant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange kvinner ber praktisk talt om å bli slått/ voldtatt.

En ting er å ønske å gi noen en på kjeften når de oppfører seg idiot, men hvordan i alle dager kan det være ønskelig å voldta noen? (Nei, jeg snakker ikke om gjensidig avtale om voldsom straffepuling der paret leker voldtekt). Sex skal være nytelse, så hvis man ønsker å voldta noen for å straffe dem må det jo bety at det ligger nytelse i å tvinge til seg sex. Det er adskillig verre enn å bli overivrig og halvblind i fylla.

Men takk for oppklaringen, nå vet vi ihvertfall hvor du står. Heldigvis er ikke alle menn så voldelig anlagt.

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, jeg klarer ikke ta deg seriøst.

Og beklager, jeg pleier ikke gå på "personagrep" men er du dum?

Hvis du har one night stand med en jente du møtte den kvelden og ikke kjenner i det hele tatt, og hun sier nei, så tenker du "det er så mange jenter som sier nei men som mener ja så her er det bare å kjøre på".

Du KJENNER henne IKKE. Ikke trekk konklusjoner.

Og det alfahann-tullet og at jenter tiltrekkes de kan du ta i en annen diskusjon. Du kjenner ikke alle jenter i Norge, vær så snill, vær åpen for at mange jenter faktisk kan være annerledes enn det merkelige kvinnesynet du har. Huff... ikke rart folk blir voldtatt med disse meningene folk her inne har :S

Skjønner det bedre at dere ber jenter være mer forsiktig med seg selv og ta forhåndsregler, for noen gutter her inne mener tydeligvis at de selv er en fare for usikre jenter.

Alfahanner drar kvinner som perler på en snor. Feminister har prøvd å benekte dette fenomenet som menn har observert i hvert fall siden syttitallet, men virkeligheten taler sitt tydelige språk. Kvinner tenner på menn som ikke tar nei for et nei.

Så i lys av de tvetydige signalene som kvinner faktisk gir, hvordan kan en forvente at en full sekstenåring skal navigere seg gjennom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Alfahanner drar kvinner som perler på en snor. Feminister har prøvd å benekte dette fenomenet som menn har observert i hvert fall siden syttitallet, men virkeligheten taler sitt tydelige språk. Kvinner tenner på menn som ikke tar nei for et nei.

Så i lys av de tvetydige signalene som kvinner faktisk gir, hvordan kan en forvente at en full sekstenåring skal navigere seg gjennom dette?

Alfahanner er så trygge på seg selv, at de fint kan ta nei for et nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og by the way: hvorfor er flere her så overrasket over at filmen er laget for å få oss til å tenke voldtekt? Det er en holdningskampanje, og alle sånne filmer er laget for å påvirke folk til å tenke i en spesiell retning. Man kan være uenig i budskapet, men å mene at filmen burde ha vært nøytral er å misforstå konseptet holdningskampanje.

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfahanner drar kvinner som perler på en snor. Feminister har prøvd å benekte dette fenomenet som menn har observert i hvert fall siden syttitallet, men virkeligheten taler sitt tydelige språk. Kvinner tenner på menn som ikke tar nei for et nei.

Så i lys av de tvetydige signalene som kvinner faktisk gir, hvordan kan en forvente at en full sekstenåring skal navigere seg gjennom dette?

Man kan ta ansvar som forelder og lære guttungen å styre unna tvetydige luremusjenter. Da blir det en vinn-vinn situasjon: jentene lærer å være klar i signalene og guttene lærer at ja betyr ja og nei betyr nei. Det ville nok også bli adskillig færre voldtekter av typen "så full og sveiseblind at all form for protest fra valgte partner forsvinner i vill pule-entusiasme".

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men takk for oppklaringen, nå vet vi ihvertfall hvor du står. Heldigvis er ikke alle menn så voldelig anlagt.

Mye av hva jeg drøftet i det innlegget gikk på hva som rører seg i underbevisstheten, det er ikke slik at en går rundt.. ønsker ditten og datten rent rasjonelt som en jævla kalkulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Alfahanner er så trygge på seg selv, at de fint kan ta nei for et nei.

Men kvinners signaler i forhold til dette gjør kanskje gutter/menn forvirret?

Mon tro om den kulturmarxistdominerte organisasjonen Amnesty hadde laget denne propagandavideoen hvis ikke politiet hadde sluppet innvandrerkatta ut av sekken ved å publisere en etnisk voldtektsstatistikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Mon tro om jeg hadde tatt det i nærheten av seriøst om du faktisk droppet konspirasjons-begrepene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke voldekt,.dette er bare en måte for mannen å vise følelser på,.vi gutter har en veldig stor trang til å få kølla vår stimulert,. Det er ikke noe vi velger,.hadde jeg kunne valgt så skulle gjerne hatt mindre sexdrift ,.men de ballene knyter seg sammen hele tida og jeg bare får sånn sint blikk liksom så må jeg bare stimulere !! gjerne mens jeg sier ææhhh

Anonym poster: ddf59f47db19d237291ffe17ef901696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke voldekt,.dette er bare en måte for mannen å vise følelser på,.vi gutter har en veldig stor trang til å få kølla vår stimulert,. Det er ikke noe vi velger,.hadde jeg kunne valgt så skulle gjerne hatt mindre sexdrift ,.men de ballene knyter seg sammen hele tida og jeg bare får sånn sint blikk liksom så må jeg bare stimulere !! gjerne mens jeg sier ææhhh Anonym poster: ddf59f47db19d237291ffe17ef901696

ja,men hvis du ikke er psykopat, så blir det turn off for deg å se andre lide og grine!

Selvkontroll gutt! du er ikke et dyr i skogen! Eller kanskje du burde bare flytte ut i skogen og leve der??

Anonym poster: bff4d27c67d6a2ac327214548fedc017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mon tro om jeg hadde tatt det i nærheten av seriøst om du faktisk droppet konspirasjons-begrepene?

Mon tro om du noensinne vil fri deg fra kulturmarxistenes tankeboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Mon tro om du noensinne vil fri deg fra kulturmarxistenes tankeboks.

Jeg håper virkelig ikke det. Jeg liker å ha et realistisk syn på verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lite har skjedd med det norsk formyndermentalitet..

Hva mener du med det?

Anonym poster: 82f5dd81263030a079a727d0c6089884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke å lese hele tråden, så det er mulig dette har blitt nevnt før - men det kan garantert gjentas.

Det jeg synes er verst med alle de som snakker om at jentene må skjerpe seg er ikke nødvendig kvinnesynet de har, men synet på mannen. Mannen som kun styres av fysiske impulser. Mannen som mister alt vett u det han blir kåt. Mannen som ikke behersker sosialt samspill, og som dermed kun handler slik som menn har gjort siden mennesket ble til...

Jeg kjenner ingen slike menn. Jeg er kanskje råheldig, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg vet ikke alt mine kamerater foretar seg på soverommet, men de gangene jeg har delt rom eller seng med de har de jammen respektert mine grenser. Og jeg har respektert deres grenser. Det er liksom ikke så veldig vanskelig. Jeg gjør jo det på alle andre områder i livet, så omstillingen blir ikke så stor.

At menn og kvinner tradisjonelt har ulikt syn på seg er ikke noe nytt. At det blir problemer når kvinner begir seg inn på det som er mannens område likeså. Men at menn blir til steinaldermenn fordi de blir flørtet med.. Den går ikke jeg med på. At menn mister kontroll over egen kropp når de blir kåte.. Neeh. At hjernen kobler ut, og at både syn, hørsel og evnen til å tyde kroppsspråk forsvinner? Tror ikke det heller gitt!

At samfunnet må tydeliggjøre viktigheten av å sette, og å godta, andres grenser.. DET tror jeg på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva mener du med det?

Den sterile humanistsvadaen, at den er såpass dårlig skjult er en sikker vinner, det er synd hvis denne naive mentaliteten, som jeg trodde vi begynte å få bukt med, skal forsterkes igjen.

Formyndermennesket er en menneskeart som - uten hensyn til eller variasjon i forhold til rase, farve, religion aller livsanskuelse - ser sin høyeste glede i å bestemme over andre menneskers tankeliv, lesning, ytring og livsanskuelse...

Formyndermennesket vet bedre enn vi selv, hva som er til vårt eget beste, derfor vil han bestemme over oss, - for å hjelpe oss. Formyndermennsket har selv den eneste, rette sanne tro og innsikt: de som mener noe annet, er anarkister, nihilister, eller rett og slett uvitende, tåpelige og umoralske barn, - som formyndermennesket må formynde...

Formyndermennesket er på alle områder, fra slemme bøker til alkoholrestriksjoner, fra korte skjørter og langt hår, til politiske og filosofiske ideer, - alltid en autoritet. Den verden som formyndermennsket elsker er den autoritære verden. Vi møter den autoritære holdning, lysten til å ha makt over andre, hos foreldre, lærere, prester, offiserer, politifolk og dommere: det er en selvfølge at autoritære mennesker gjerne søker seg inn autoritære etater. Man finner dem derfor helt selvfølgelig i fengselsvesenet, rettsvesenet, millitærvesenet...

Det autoritære mennesket trives bare, det føler seg bare trygt og lykkelig, når det selv innordner seg i et system hvor det har folk over seg, og folk under seg, - når det blir sparket ovenfra og selv kan sparke nedover...

Hvilke våpen har vi mot formyndermennesket?

Det første bud er: Tenk alltid selv. Dvs lat aldri som om du forstår noe du ikke forstår. Og lat aldri som om du er enig i noe du ikke er enig i eller ikke skjønner. Du har i ett og alt ansvaret for hver eneste ting som foregår hvor du oppholder deg.

Det annet bud er: Tro aldri på noe som blir sagt deg av eldre mennesker, for de har alltid noe de vil skjule. Alle eldre mennesker har dårlig samvittighet, og de vil prøve å holde det hemmelig. De lyver - direkte og indirekte - , bevisst eller uten å vite om løgnen selv. Heller ikke det du leser nu skal du godta: hvis du mener at autoritet, lydighet, tvang og hykleri er bedre enn åpenhet og selvstendighet, da skal du mene det, men du skal gi det en ærlig begrunnelse.

Det tredje bud er: Vær ulydig! Du lærer ingenting av å være lydig.

Det fjerde bud er: Du skal spørre! Dvs: du skal spørre alle autoritære mennesker, alle formyndermennesker, om alle ting... Du skal tvinge dem til å begrunne hvert ord de sier...

Femte bud er: Du skal være mistenksom! Neste alle foreldre, lærere, sersjanter, etc, etc vil prøve å narre deg. De vil se en "positiv" ungdom omkring seg... "Positiv" betyr kritikkløs, autoritær, lydig ungdom, som tror på de eldre, som beundrer dem og som godtar dem...

Avsett formyndermenneskene!

De vil ikke det gode: de vil ha egne fordeler.

Jeg vil at folk skal tro på seg selv for den de er, og ikke fordi de tror de er bedre enn andre. Det får mange til å føle seg dårligere. Og hvis man sammenligner med seg selv, så vokser man alltid..men sammenligner man med "alle andre", så kommer det alltid en dag der man blir forbigått..og de fleste ligger under hele livet.

De som baserer selvtilliten på å være bedre enn andre, må alltid sloss for å være på topp. Og de tramper alltid andre under seg. Jeg derimot er stort sett glad og fornøyd hvis jeg har det jeg trenger. Det er ikke noe poeng i å alltid prøve å heise flagget høyere enn naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Alfahanner er så trygge på seg selv, at de fint kan ta nei for et nei.

Jo, men det dreier seg ikke om alfahanners forhold til situasjonen. Det dreier som om norske tenåringers forhold til den virkeligheten at norske kvinner tenner på alfahannen, og at norske kvinner gir tvetydige signaler i det seksuelle samspillet mellom menn og kvinner.

Hvis kvinners seksuelle valg har lært deg opp til at mannemenn som ikke tar nei for et nei er det kvinner vil ha, hvordan kan noen egentlig forvente at du som en sekstenårig og full gutt skal forstå nei som et nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...