Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyheter/voldtekt/amnesty/lovverket/22330153/

Ja, det er voldtekt. Men jeg mener at dette ikke bør straffes som voldtekt. Jenta blir med frivillig inn på et rom, og bør da forstå hva som skal skje. Det vil være umulig å håndheve et slikt forbud. Da kan jo en hvilken som helst jente som angrer etter et samleie anmelde gutten for voldtekt.

Anonym poster: b44293040f293c05f74093cc4bb82e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei betyr nei. Uansett hvor langt man har gått, så kan man når som helst trekke seg. Selv om man flørter, selv om man kliner, selv om man blir med inn på et rom og kler av seg så betyr ikke det at man er bundet til å ha sex!

Anonym poster: 8bc5eacf2e1bdacee67de96469b0c6c5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ærlig talt sjokkert over at noen er uenig i at dette er voldtekt, eller seksuellt overgrep/seksuell tvang, hvis man skal flisespikke på "vold-tekt"...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme med menn. Får du en mann med i seng så betyr ikke det at det blir puling og suging. Kanskje han bare vil stryke og kjenne litt.

Anonym poster: 02a759488e093b50f25c1eb5c3eef9e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss89

Herregud så trangsynt du er TS, når noen sier NEI så betyr det nei, ikke ja....!

Hvilken som helst jente? Hvis jenta har sagt nei mens han presset seg på henne, så er det voldtekt uansett..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det eneste rettferdige her er vel at han får tjueenår i fengsel og hun dama får trehundre tusen kroner i erstatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Jeg tror poenget her er at hun ikke sier nei (siden de er pipet ut) og at hun det derfor ikke er voldtekt ifølge norsk lov. Noe amnesty vil ha endret. OM ikke jeg har misforstått helt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skal håndheves må hvert soverom overvåkes.

Anonym poster: b44293040f293c05f74093cc4bb82e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye av lyden som er borte, jeg hørte ikke hva var det hun sa til han fyren som fikk han til og stå opp ned på henda fra ett bord?, hadde han ramla så hadde han knust fortenna sine og blitt invalid for resten av livet.

Det er helt sprøtt hva vi menn kan finne på for og brunste fremmede kvinner? Blir litt som hannbukkene som stanger hornene sine i fjellveggen for og få hunngeitene kåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det som vises på videoen er voldtekt. Men jeg slutter aldri å bli oppgitt over hvor naive og dumme valg enkelte jenter tar. Gang etter gang etter gang har jeg sett jenter gå alene hjem fra byen, sitte dritings i gat et sted, bli med noen helt tydelig tvilsomme folk med hjem etc. Er en stund siden jeg var ute i Oslo nå sist, men jeg tviler på at det har forandret seg så alt for mye.....

Blir man med på et nash med bare ukjente gutter, setter seg i pirattaxi, tar med seg en fyr hjem etc, er nå verden en gang slik at man utsetter seg for en til dels stor risiko for å bli voldtatt.

Og etter min mening er det viktigere å fokusere på, siden jeg tror det er et mer realistisk mål å få jenter til å skjønne at det er farer forbundet med sånt, enn å lære gutter å ta et nei for et nei.

Jeg mener med det IKKE at det er jenta sin skyld om hun blir voldtatt, men det blir litt som han dansken som tok med familien sin på seiltur til Adenbukta og ble kidnappa, med "du kan dø av å krysse veien også" som svar da han ble advart mot å dra dit.

LITT sunn fornuft og noen forhåndsregler må det da være mulig å lære jentene, også uten å være så veldig politisk ukorrekt......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg ble kvalm, selvsagt er det voldtekt! Men jeg syns at det er merkelig at hun ikke forlot rommet siden det var tydelig at hun ikke ville være der, han brukte ikke tvang på henne for å holde henne der, hun satte seg ned på senga frivillig.. Men det gir han ingen rett å tvinge seg på henne :( Han merket garantert at hun ikke hadde lyst og burde spurt om hun virkelig hadde lyst, det finnes noe som heter to-veis-kommunikasjon.

Kan nevne at jeg ikke hadde lyden på fordi samboer sover ved siden av meg i sofaen :P Så jeg kan ha gått glipp av noe viktig som ble sagt..

Anonym poster: c510a13c8973c2d573cb70c0188e4d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyheter/voldtekt/amnesty/lovverket/22330153/

Ja, det er voldtekt. Men jeg mener at dette ikke bør straffes som voldtekt. Jenta blir med frivillig inn på et rom, og bør da forstå hva som skal skje. Det vil være umulig å håndheve et slikt forbud. Da kan jo en hvilken som helst jente som angrer etter et samleie anmelde gutten for voldtekt.

Anonym poster: b44293040f293c05f74093cc4bb82e77

Etter definisjon er ikke dette voldtekt, men jeg synes det burde bli straffet som det likevel.

For at det skal være voldtekt etter definisjon måtte han enten ha gitt trussel, brukt vold, eller så må hun ha vært bevisstløs eller dopet.

Det skal ikke mye hjernekapasitet til for å se hun klart og tydelig ikke vil ha sex, det burde da etter min mening blitt sett på som voldtekt.

Faktumet at mange voldtektsaker er falske pga. kvinnen lyver om å bli voldtatt er en annen sak. Norsk lov burde være mer spesifikk på hva som er voldtekt OG ha høyere straff for å lyve om voldtekt. Kvinner som lyver om å bli voldtatt er ikke bedre enn menn som voldtar, siden det kan ødelegge livet til en person like mye som voldtekt kan. Det burde derfor ha samme straff etter min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er voldtekt. Det er kanskje vanskeligere å håndheve enn når noen har overfalt jenter på vei hjem, eller kroppen er full av blåmerker etter protest, men hva så? Voldtekt skal kalles voldtekt, så får det være opp til rettssystemet å ivareta at ingen blir feilaktig dømt.

Et lite sidespor om denne type situasjoner: Jeg skjønner at guttene blir skuffa om en jente er med hele veien opp på rommet og så sier nei, men skuffelse er ikke grunn til å ignorere en annen persons ønsker. Å være "luremus" er muligens dårlig gjort, men ingen unnskyldning guttene kan bruke til annet enn å være irritert eller oppgitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart voldtekt. Det er jo helt tydelig at jenta ikke har lyst, og at gutten fortsetter uten hennes samtykke. Synd det ikke defineres som voldtekt i norsk lov, men ser problemet med å påvise voldtekten i denne sammenhengen.. Men jeg mener sterkt at loven bør endres i forhold til dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjestinnen

Hensikten med dette er jo meget bra. Problemet er at å innføre en slik lov i praksis vil føre til at kvinner meget enkelt bare kan anmelde en gutt for voldtekt hvis de angrer på at de har hatt sex.

Dette vil helt klart føre til en enorm økning i justismord. Gutter som får sine liv ødelagt pga falske voldtektsanklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med ts. Dette er voldtekt og bør straffes, men overfallsvoldtekt er verre og bør straffes hardere.

Anonym poster: e133a3cbff485532f2275f3b6a3cb12e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei betyr nei. Uansett hvor langt man har gått, så kan man når som helst trekke seg. Selv om man flørter, selv om man kliner, selv om man blir med inn på et rom og kler av seg så betyr ikke det at man er bundet til å ha sex!

Anonym poster: 8bc5eacf2e1bdacee67de96469b0c6c5

Men da er man vel ikke verdens mest tydeligste person?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Men da er man vel ikke verdens mest tydeligste person?

Nei, men ting kan endre seg. Man har alltid lov til å trekke seg fra sex.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...