Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det derfor du drikker deg så flytende dritings? Fordi at årsaken er at enkelte menn finner det stas og nyter og ligge med damer som ikke kan redegjøre for seg selv?

Er det derfor?

Hvis jeg var aller mest redd for og bli voldtatt en gang jeg var flytende dritings, - ja da ville jeg latt være og drikke meg flytende dritings.

Kanskje vanskelig og forstå for enkelte?

Jeg har faktisk ALDRI drukket meg flytende dritings og hatt sex med en fremmed, så rull inn den dårlige (og helt malplasserte) insinueringen din. Hvorfor noen damer (og menn) liker å drikke seg dritings og ha sex med fremmede aner jeg ikke, jeg foretrekker sex i edru tilstand eller eventuelt knapt godbrisen, og da med en jeg stoler på. For min del må de bare pule på med hvem de vil, men da med dem som gjerne vil ha sex. Det burde ikke være vanskelig å finne noen som er sprengkåt og klar på et gjennomsnittlig utested. En ting er når begge er så beyond dritings at de knapt vet opp eller ned på egne og hverandres kjønnsorganer, men når ene parten er høvelig klar i toppen og velger å ha sex med en person som er helt bortevekk er det en hårfin linje fra voldtekt. Det må da være mye bedre å ha sex med noen som er mer med på leken? Det er også mye lettere å lese signalene til en person som kan gjøre rede for seg selv.

Skjønner du nå hva jeg mener, eller skal du fortsette å feiltolke og provosere?

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuntzilla

For øvrig er jeg enig at det er regelrett FORKASTELIG at jenta først flørter hemningsløst og gir KLARE signaler på at hun er med på leken. Når man så blir med helt inn på rommet, og legger seg frivillig ned på senga før så og si stopp, har hun åpenbart et ansvar, og det blir fryktelig urettferdig overfor gutten å sammenligne han med en voldtektsforbryter.

Nei, man skal ikke forsvare det han gjorde, et nei er et nei, men når jenta har brukt hele kvelden på å gjøre han skikkelig kåt, for så å gjøre noe slikt, ja det er totalt uakseptabelt. Jenter har jammen ta meg et ansvar i å gi signaler tidlig i at de IKKE er interessert i sex.

Det må være lov å tenke to tanker samtidig. Det er uhørt å forsvare gutten for å trenge seg på, men jenta i denne filmen oppfører seg som en skikkelig luremus og etter mitt skjønn utviser hun ynkelige holdninger, og da blir denne reklamefilmen i mine øyne en grisebom av dimensjoner.

Må si meg litt enig med de som bruker den danske familien i Adenbukta som eksempel. Det må da gå an å vise sunn fornuft og vanlig norsk bondevett.

Selv om en voldtekt ALDRI er jenta skyld, så vil jeg si at man ber om bråk om man f.eks. går beruset, truseløs, ultra-miniskjørt og toppløs gjennom byens mest beryktede område midt på natta.....

Ærlig talt. Bare fordi man flørter med noen så betyr det ikke at de har automatisk krav på fitta di.

ALLE oppegående mennesker vet dette, og jeg er sikker på at 80% her har vært i en lignende situasjon som var før voldtekten, enten som den som prøvde seg litt ekstra eller som den som er litt interessert men ikke ville ha sex når alt kom til alt. Det er ikke forkastelig og uakseptabelt, det er helt fullstendig normalt og folk kliner med hverandre på daglig basis uten at det ender med voldtekt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket meg brisen og litt full med jevne mellomrom, og jeg har fått oppmersomhet fra en gutt.

Han vil selvfølgelig noe mer, og ikke jeg, men det endte likevel med at jeg ble med han hjem, eller han med meg hjem.

Jeg hadde ingen interesse av å ha sex, fordi da blir det bare at han skal tilfredsstille seg på meg, for å få tømt seg, mens jeg bare ligger der uten å nyte noe.

Nei, sex nyter jeg kun med meg selv, eller en jeg har følelser for.

Isåfall har det skjedd 5 ganger at jeg har hatt sex med noen, etter en fest, bare fordi jeg vil føle nærhet og oppmerksomheten. Sexen kunne jeg vært foruten, for den ga meg ingenting.

Ingenting, bortsett fra å føle meg fæl ...

Jeg sa også nei, som jenta i filmen, men jeg bare lot han får det som han ville. Ikke skjønner jeg meg på gutter som ønsker å ha sex med noen som ikke har lyst.

Følte meg kanskje brukt, og jeg kunne selvfølgelig sagt nei,

men jeg turte ikke ...

I det siste har jeg vært veldig klar på at jeg overhodet ikke ønsker sex, og satt foten hardt ned.

Da bare pirker han borti meg og holder rundt meg, og respekterer mitt ønske.

Gutter har ikke krav på å få sex, på samme måte som jenter ikke har krav på å få oppmerksomhet.

Anonym poster: 626284e79030ee89a1f3ae979bbf33d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere forresten som brødre, som kommer hjem fra fest og har drukket litt, og prøver seg på søstern sin som sover på rommet sitt?

Er det søstern sin feil?

Anonym poster: 626284e79030ee89a1f3ae979bbf33d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hva syns dere forresten som brødre, som kommer hjem fra fest og har drukket litt, og prøver seg på søstern sin som sover på rommet sitt?

Er det søstern sin feil?

Anonym poster: 626284e79030ee89a1f3ae979bbf33d5

Lag deg en ny tråd dersom incest interesserer deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er voldtekt.

Selv om hun ikke sier nei så gir hun tydelige tegn ved å forsøke å vri seg unna og ta bort hendene hans.

Anonym poster: 617baa7601b3c1d77b16bf02f041ff28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miranda2011

Jenta har her et like stort ansvar som gutten. Når hun ble med inn på et rom, burde hun skjønne hva som kunne skje, siden hun er gammel nok til å dra på fest, burde hun ha vett nok til å la være.

Det blir veldig feil å bare skylde på gutten i sånne tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

For øvrig er jeg enig at det er regelrett FORKASTELIG at jenta først flørter hemningsløst og gir KLARE signaler på at hun er med på leken. Når man så blir med helt inn på rommet, og legger seg frivillig ned på senga før så og si stopp, har hun åpenbart et ansvar, og det blir fryktelig urettferdig overfor gutten å sammenligne han med en voldtektsforbryter.

Nei, man skal ikke forsvare det han gjorde, et nei er et nei, men når jenta har brukt hele kvelden på å gjøre han skikkelig kåt, for så å gjøre noe slikt, ja det er totalt uakseptabelt. Jenter har jammen ta meg et ansvar i å gi signaler tidlig i at de IKKE er interessert i sex.

Det må være lov å tenke to tanker samtidig. Det er uhørt å forsvare gutten for å trenge seg på, men jenta i denne filmen oppfører seg som en skikkelig luremus og etter mitt skjønn utviser hun ynkelige holdninger, og da blir denne reklamefilmen i mine øyne en grisebom av dimensjoner.

Må si meg litt enig med de som bruker den danske familien i Adenbukta som eksempel. Det må da gå an å vise sunn fornuft og vanlig norsk bondevett.

Selv om en voldtekt ALDRI er jenta skyld, så vil jeg si at man ber om bråk om man f.eks. går beruset, truseløs, ultra-miniskjørt og toppløs gjennom byens mest beryktede område midt på natta.....

Dette er jeg helt enig i, veldig bra innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Hva syns dere forresten som brødre, som kommer hjem fra fest og har drukket litt, og prøver seg på søstern sin som sover på rommet sitt?

Er det søstern sin feil?

Anonym poster: 626284e79030ee89a1f3ae979bbf33d5

Tåpelig sammenligning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jenta har her et like stort ansvar som gutten. Når hun ble med inn på et rom, burde hun skjønne hva som kunne skje, siden hun er gammel nok til å dra på fest, burde hun ha vett nok til å la være.

Det blir veldig feil å bare skylde på gutten i sånne tilfeller.

Hva er det for et mannesyn folk har, egentlig?

Menn er ikke dyr som bare MÅ pule UANSETT hvis de er alene med ei dame.

Skal man liksom forvente voldtekt hver gang en mann blir kåt?

Og "hun burde skjønne hva som kunne skje"? Hun skjønte at fyren ville prøve seg, men hun burde faen ikke skjønne at hun kom til å bli voldtatt!

Den dagen jeg "skjønner" at alle menn som er interesserte i å ha sex med meg kommer til å voldta meg er den dagen jeg sjekker meg selv inn på psykiatrisk avdeling.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man kan ligge naken i samme seng uten å ha sex. Man skal ikke ha sex før begge vil det.

Lyden, der jenta sier nei, er pipet ut, kanskje fordi han ikke hører det? At han ikke vil høre det. At han bare vil ha sex, uten å tenke på om jenta virkelig vil det?

Jeg skjønner ikke hvordan er mann kan ha sex med en jente som ikke viser at hun har lyst? Eller er det alkoholen som får mannen til å bare tenke på seg selv?

Jenta(og jenter flest) er interessert i kosen, flørten og oppmerksomheten, og som regel ikke noe mer.

Gutten er som regel interessert i sexen, og bør kanskje ta litt ansvar de også?

Er vel ikke bare jentene som må lære seg guttespråk - guttene må også lære seg jentespråk.

Ikke rart dette skjer! Og ja, jeg mener det er voldtekt når man ikke vil ha sex, men kun oppmerksomhet.

Lyden er vel pipet ut fordi i Norge spiller det ikke så mye rolle om hun sa nei, fordi dette ikke er voldtekt ifølge norsk lov. Selv om det kan bevises at man har sagt nei så er det i Norge ikke nok til å få noen dømt for voldtekt så lenge det ikke inkluderer bruk av vold eller truende adferd. Amnesty vil ha en lovendring på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske folk tenker seg litt om før de skriver ting.. Ja, det er slik at når man blir med noen hjem bør man ta høyde for at sex er inne i bildet. Men selv om man roter, tar på hverandre så er det ikke sikkert at man ønsker å gå videre. Når den ene er tydelig mer tilstede enn den andre og utnytter seg av dette så er det faktisk ikke sikkert det blir sagt nei. Men når man ligger gråtende når man blir penetrert og mannen presterer å gå å hente glidekrem og skryte av størrelsen.. Sorry mac, men det opplevdes som et overgrep selv om man var blitt med hjem frivillig. Man gir ikke dermed automatisk tilgang til underlivet sitt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke gjentas for ofte:

DET ER NOE GRUNNLEGGENDE GALT MED ET SAMFUNN SOM FOKUSERER PÅ Å LÆRE KVINNER "IKKE BLI VOLDTATT", FREMFOR Å LÆRE GUTTER "IKKE VOLDTA"!

(Menn voldtar ikke)

Videre lurer jeg på, i vårt samfunn er normen slik at noen ting bare ikke kan feiltolkes. Ingen som har hatt en normal oppvekst i vårt samfunn vil svare feil på spørsmålet "ser denne kvinnen ut som om hun er frivillig med på seksualakten?" hvis man bruker videoen som eksempel. Så kanskje det alene er nok til å bevise at gutten i denne videoen burde handlet annerledes. Problemet så blir å bevise det....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at disse reglene er verdt å ta frem her i tråden (spesielt 9 og 10):

377370_10150439275911405_1269270826_n.jpg

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

Anonym poster: 30ee87accf87f6e407dfcbb808eb49c7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han også sier NEI ! Men fortsetter, hvem skal da straffes? Og hvorfor kan ikke hun som sier nei, i alle fall dytte litt på gutten.

Jeg synes situasjonen virker oppkonstruert.

Anonym poster: 17286dcd9d03844d8bed62d075adeb13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han også sier NEI ! Men fortsetter, hvem skal da straffes? Og hvorfor kan ikke hun som sier nei, i alle fall dytte litt på gutten.

Jeg synes situasjonen virker oppkonstruert.

Anonym poster: 17286dcd9d03844d8bed62d075adeb13

Jeg også synes denne videoen virket usannsynlig. Men den er neppe umulig, det kan jo hende en jente tenker han kanskje blir voldelig om hun prøver å skubbe han vekk, at hun blir redd for sitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voldtekt, helt klart. Problemet her er hva som kan bevises i ettertid, ord mot ord er ganske enkelt ikke nok for rettsikkerheten.

Det kan ikke være slik at jenta har lov til å ombestemme seg etter at sex har funnet sted, enten fordi hun angrer eller ikke husker noe i ettertid. Mannen har ikke noe mer ansvar enn kvinnen, dette er de sammen om og begge skal respektere den andres veto. Tvilstilfeller oppstår hvis den ene eller begge er beruset, skal man da kunne fraskrive den ene parten dette ansvaret f.eks ved at "mannen skal kunne forstå at kvinnen egentlig ikke vil" (eller omvendt), selv om hun gir uttrykk for at hun vil akkurat da? Enn om mannen også er beruset og kanskje ikke forstår at hun egentlig ikke vil?

For sikkerhetsskyld kanskje man skal innføre en lov om at man ikke har lov til å ha sex i beruset tilstand (slik man har tilnærmet nulltoleranse ved kjøring), for at dette ansvarsforholdet ikke skal misforstås?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for et mannesyn folk har, egentlig?

Menn er ikke dyr som bare MÅ pule UANSETT hvis de er alene med ei dame.

Skal man liksom forvente voldtekt hver gang en mann blir kåt?

Og "hun burde skjønne hva som kunne skje"? Hun skjønte at fyren ville prøve seg, men hun burde faen ikke skjønne at hun kom til å bli voldtatt!

Den dagen jeg "skjønner" at alle menn som er interesserte i å ha sex med meg kommer til å voldta meg er den dagen jeg sjekker meg selv inn på psykiatrisk avdeling.

Han gutten visste vel ikke at han var voldtektsmann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som skjønner at hele filmen er skuespill? Denne jenta ble ikke voldtatt på ordentlig, og mest sannsynlig ikke penetrert en gang. Filmen er fikjson og skulle vise ett hendelsesforløp hvor jenter fritas all skyld for all handling og gutter tillegges all skyld for begges handlinger.

Så denne gutten jentas ansikt i det hele tatt slik vi som betraktere av filmen gjorde? Så vi guttens grimaser mens de holdt på?

La oss vedgå at denne jenta opplevde dette som ett overgrep, - hvilken straff synes vi da vi burde ilegge denne gutten? hvor mange års fengsel?

Og siden denne jenta er helt uskyldig, skal hun da neste helg legge seg i samme seng som en hun ikke vil ligge med, eller vil hun mest sannsynlig tenke at forrige gutt fikk fengselsstraff så kan vel neste gutt også få det?

I motsetning til dere som bare er tilhengere av og dømme gutten for voldtekt er jeg like opptatt av at vi skal unngå slike situasjoner. Regn med at mennesker har hensikter i fylla. Det er en lærdom og ta med seg videre i livet.

Forresten, jeg hadde aldri giddet og stått på henda på ett bord hvis ikke noen hadde fortalt meg at det ble noe på meg.

Jeg tror dere er lettpåvirkelige mennesker som ikke klarer og skille mellom iscenesatt skuespill og virkelige hendelser, men det gjør vel egentlig ingenting. hvorfor var ikke lyden på og samtalen mellom dem før de gikk på rommet? hvorfor var den lyden sensurert?

Man behøver ikke og forstå alt her i verden, men la oss vedgå at denne umodne gutten er en tulling, men fra og ha ett kommunikasjonsproblem til og ønske og ville straffe denne gutten (skuespilleren) er for meg en gåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...