Gå til innhold

Oss rike, late alenemammaer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle dere som mener at en aleneforsørger som mottar støtte er en snylter. Og til deg som mener at jeg hører hjemme i rennesteinen og at barnet mitt burde blitt hentet av barnevernet.

Jeg har alltid jobbet mye mer enn det som er sunt for meg, og i tillegg sliter jeg en del med helsen. Jeg har studert 150%, og hatt tre jobber utenom. Nå mente legen at det var på tide at jeg tok en liten pause for å i det hele tatt ha noe igjen til senere. Jeg lot meg motvillig overtale, og har nå søkt om støtte i denne perioden.

Men at andre ser på meg som en snylter, det finner jeg meg ikke i. Så i morgen skal jeg gå til Nav og trekke søknaden min, finne meg jobb igjen og drite i det legen sier til meg. Det må være mye bedre å bli uføretrygdet om noen år, for det er vel ikke snylting?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt meg masse om før jeg skrev, jeg. Jeg responderer på de utrolige utsagnene til en del alenemødre her, som i fullt alvor mener de forsørger seg selv når staten gir dem både bostøtte og overgangsstønad. jeg responderer på signalene noen sender ut, om at de synes det er helt greit at staten tar regninga, istedet for at de selv skal tvinges ut i jobb. Jeg KUNNE ha valgt å bruke mine oppsparte penger på tull og fjas, og deretter bedt om bostøtte og OS for å fortsatt kunne late meg hjemme. Det er holdnngene vi må til livs her, alenemødre skal som andre foreldre fokusere på å skaffe seg jobber, istedet for å nyte komforten samfunnet gir dem mjulighet til å motta, om de bare er samvittighetsløse nok. Og det er de jo åpenbart, de eier ikke skamvett!

Vel, jeg gidder da altså ikke å irritere meg over hva andre måtte ha lyst til eller ikke. Uansett hvem som får mine skattepenger, så må jeg betale dem. Forhåpentligvis går de til noen som trenger det hvertfall.

Jeg lever mitt liv, og lar andre leve sitt. Jeg har ikke så stor tro på meg selv at jeg tror jeg kan endre holdningene til alle folk.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle dere som mener at en aleneforsørger som mottar støtte er en snylter. Og til deg som mener at jeg hører hjemme i rennesteinen og at barnet mitt burde blitt hentet av barnevernet.

Jeg har alltid jobbet mye mer enn det som er sunt for meg, og i tillegg sliter jeg en del med helsen. Jeg har studert 150%, og hatt tre jobber utenom. Nå mente legen at det var på tide at jeg tok en liten pause for å i det hele tatt ha noe igjen til senere. Jeg lot meg motvillig overtale, og har nå søkt om støtte i denne perioden.

Men at andre ser på meg som en snylter, det finner jeg meg ikke i. Så i morgen skal jeg gå til Nav og trekke søknaden min, finne meg jobb igjen og drite i det legen sier til meg. Det må være mye bedre å bli uføretrygdet om noen år, for det er vel ikke snylting?

Har du uføresøknad inne hos NAV?

Du, det derre "jeg lot meg motvillig overtale av legen" er litt oppbrukt av alle dem som valgte å være så syke at de til slutt ble uføretrygdet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du uføresøknad inne hos NAV?

Du, det derre "jeg lot meg motvillig overtale av legen" er litt oppbrukt av alle dem som valgte å være så syke at de til slutt ble uføretrygdet...

Har ikke uføresøknad inne nei. Har søkt om overgangsstønad for en periode slik at jeg kan få en pause og forhåpentligvis komme sterkt tilbake etter at helsen er ordnet.

Men jeg ser jo hvordan "alle" ser på en som mottar denne støtten, og når jeg i utgangspunktet sliter med lav selvtillitt, så er det ikke lenger noe alternativ for meg. Føler meg rett og slett dårlig etter å ha lest denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke uføresøknad inne nei. Har søkt om overgangsstønad for en periode slik at jeg kan få en pause og forhåpentligvis komme sterkt tilbake etter at helsen er ordnet.

Ærlig talt... Vi andre, som enten er gift og dermed avskpret, eller har såpass ære at vi ikke lar være å søke en jobb fordi vi heller kan få uførestønad, vi ville valgt å jobbe.

Du hevder du ikke er frisk nok, men da skal du ikke ha overgangsstønad, men sykmelding! Overgangsstønad er en ytelse til jobb eller studier for å få folk tilbake i arbeid! Ikke for å være en inntekt mens man mener seg for sliten til å jobbe. Du ber rett og slett om betalt ferie! Skjerp deg...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HHar søkt om overgangsstønad for en periode slik at jeg kan få en pause og forhåpentligvis komme sterkt tilbake etter at helsen er ordnet.

eh...ferie? Og den skal staten betale? Det er jo dette som er å utnytte systemet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg ser jo hvordan "alle" ser på en som mottar denne støtten, og når jeg i utgangspunktet sliter med lav selvtillitt, så er det ikke lenger noe alternativ for meg. Føler meg rett og slett dårlig etter å ha lest denne tråden.

Tror du at folk kommer til å se med blidere øyne på deg dersom du jobber deg til uføretrygd? Valgene dine er ikke enten betalt ferie eller jobbe 150%, du kan fint velge en mellomting og jobbe mindre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt... Vi andre, som enten er gift og dermed avskpret, eller har såpass ære at vi ikke lar være å søke en jobb fordi vi heller kan få uførestønad, vi ville valgt å jobbe.

Du hevder du ikke er frisk nok, men da skal du ikke ha overgangsstønad, men sykmelding! Overgangsstønad er en ytelse til jobb eller studier for å få folk tilbake i arbeid! Ikke for å være en inntekt mens man mener seg for sliten til å jobbe. Du ber rett og slett om betalt ferie! Skjerp deg...

Skjerp deg selv! Mener at jeg er for sliten til å jobbe? Det er det faktisk legen som mener. Jeg går og venter på en operasjon som forhåpentligvis skal gjøre meg bedre, og tilbake i arbeid.

Og sykepenger kan jeg ikke få ettersom jeg har vært selvstendig næringsdrivende, men uansett ville jo det også vært en "betalt ferie". Spiller vel ingen rolle hvor pengene kommer fra?

Snakk når du har grunnlag for å snakke.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du at folk kommer til å se med blidere øyne på deg dersom du jobber deg til uføretrygd? Valgene dine er ikke enten betalt ferie eller jobbe 150%, du kan fint velge en mellomting og jobbe mindre.

Den kommentaren om at jeg heller kunne bli uføretrygdet fordi det ikke ble sett på som snylting var sarkastisk ment. Men jeg skjønner jo nå at det er samme synet på de som mottar den støtten.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det fortsatt er krav om å jobbe minst 50% med overgangsstønad, så helt ferie blir det nå ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det fortsatt er krav om å jobbe minst 50% med overgangsstønad, så helt ferie blir det nå ikke.

Det kravet er der ikke så lenge en har legeerlæring som sier at en ikke kan jobbe.

AnonymBruker
Skrevet

Det kravet er der ikke så lenge en har legeerlæring som sier at en ikke kan jobbe.

Det at man ikke kan jobbe 150% betyr ikke at man ikke kan jobbe i det hele tatt.

Skrevet

Man har en helt annen fleksibilitet når man studerer enn når man jobber uansett.

Tja, jeg vet ikke om jeg er enig. Er man student og har barn er det tyngre å studere enn om man har jobb og studerer. Ofte kan man også få tilrettelagt arb.tid for å videreutdanne seg. Barna kan.man ikke tilrettelegge.

Jeg har studert, jobbet og hatt flere barn på samme tid, og det går, men da yter man ikke sitt beste på noen arena.

AnonymBruker
Skrevet

Det at man ikke kan jobbe 150% betyr ikke at man ikke kan jobbe i det hele tatt.

Hvem er egentlig dere bedrevitere som sitter her og motsier leger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå var det ikke meg du spurte, men jeg ville svart at det er jo ikke legene man motsier, men kg-brukeren som hevder at man er for syk til ditt og for syk til datt....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I såfall enda en dårlig regel. Er du for syk til å jobbe skal du ha sykepenger, eller midlertidig ufør, ikke overgangsstønad. Rart man blir oppgitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå var det ikke meg du spurte, men jeg ville svart at det er jo ikke legene man motsier, men kg-brukeren som hevder at man er for syk til ditt og for syk til datt....

Så i dine øyne er det ikke mulig å bli for syk til å kunne jobbe? Så nå har vi gått over til å angripe syke mennesker her også, fordi de fint kan klare å jobbe? Det er vel gjerne deres egen feil at de blir syke også da?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du selv sagt at du alltid har jobbet mer enn det som sunt er, og det er fullt forståelig at 150% samt studier kan være et hardkjør.

Du sa også at du ville tilbake i arbeidslivet, men at du etter å ha lest denne tråden heller ville velge å søke uføretrygd.

Det kommer klart frem at du har et valg, det er ikke akkurat legen som tvinger til å fortsette med å jobbe 150% til du stuper inn i en planlagt uføretrygd heller. Det er et valg du selv tar.

AnonymBruker
Skrevet

Så i dine øyne er det ikke mulig å bli for syk til å kunne jobbe? Så nå har vi gått over til å angripe syke mennesker her også, fordi de fint kan klare å jobbe? Det er vel gjerne deres egen feil at de blir syke også da?

Neida, jeg angriper bare stønadstyngede aleneforeldre som innbiller seg at de går for egen maskin, mens de glatt utnytter alle hull de finner i systemet, og ikke EN ENESTE GANG innhentes av tanken på at de kanskje skulel bidra litt til samfunnet istedet. Slutt og tenk på hva samfunnet kan gjøre for DEG; spør deg heller hva DU kan gjøre for samfunnet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I såfall enda en dårlig regel. Er du for syk til å jobbe skal du ha sykepenger, eller midlertidig ufør, ikke overgangsstønad. Rart man blir oppgitt.

Nei det er ikke rart man blir oppgitt over mennesker når man ser hva slags holdninger som bor i dem. Og da mener jeg ikke dem som mottar støtte en periode i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...