Faina Skrevet 11. juni 2012 #401 Skrevet 11. juni 2012 Håper karma kommer og biter dere i ræva! Ikke TS altså! Du skal få en klem. Det er ikke lett å være alenemamma, og alle storkjefta idioter som ikke vet hva de snakker om gjør ikke ting bedre. Men jeg håper de får kjenne på det selv en dag. Da får pipa en annen lyd, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #402 Skrevet 11. juni 2012 Håper karma kommer og biter dere i ræva! Ikke TS altså! Du skal få en klem. Det er ikke lett å være alenemamma, og alle storkjefta idioter som ikke vet hva de snakker om gjør ikke ting bedre. Men jeg håper de får kjenne på det selv en dag. Da får pipa en annen lyd, ja. Er alenemamma selv, og har skrevet masse i denne tråden. Og jeg trives fint med å forsørge meg og barna på egen lønn gitt! 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #403 Skrevet 20. mars 2013 Alenemødre som studerer får stønader til det også, utdanningsstønad, stønad til flytting for å ta nødvendig utdanning eller jobb. Stønad til barnetilsyn Osv. De sulter ikke om de lar være leve high-standard...for å si det enkelt... Anonym poster: a36307f79e2933f287626be2268998b9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #404 Skrevet 20. mars 2013 Det der med at du slipper studielån, det kan høres urettferdig ut ja. Men nå har jeg vært i samme situasjon selv, og skjønner ikke helt hvordan du har klart deg med så lite. Virkelig ikke!!! Så det er bra gjort. Å ta seg av tre unger, jobbe ved siden av og utføre studier, det tilsvarer samme arbeidsmenge som for en ung student å jobbe 100 % på rema ved siden av studier. Hvis ikke mer... Så sånn sett har vel egentlig en hver student i teorien mulighet til ikke å ta opp studielån. TS hadde ikke hatt så veldig mye mindre om hun hadde sittet på rompa hele dagen, og det er en del av dem og... Anonym poster: edcc41e739fd635f17d9ba7a247be245 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #405 Skrevet 21. mars 2013 Wow. Jeg som er såpass gammel må bo på et lite kott på 8 m2, og dele bad og kjøkken med folk som er minst 5 år yngre enn meg, fordi i følge studielånet har jeg ikke råd til noe bedre. Men jeg kunne ha spredd beina og ikke brukt kondom og fått en stor leilighet! Angrer jeg? Nei! Så du som startet denne diskusjonen, nyt leiligheten du får dekket av staten, og ditt gratis studium Cheers! Tror det er en ting du glemmer oppi dette jeg.... barna som har krav på ett godt liv, en mamma som har tid til dem uten å hele tiden være totalt utslitt og barnas behov for materielle ting som også andre barn har. Så om du ikke angrer, så tenk deg om før du uttaler deg. Det er små menneskers liv dette egentlig handler om.
Missy1 Skrevet 21. mars 2013 #406 Skrevet 21. mars 2013 Tror det er en ting du glemmer oppi dette jeg.... barna som har krav på ett godt liv, en mamma som har tid til dem uten å hele tiden være totalt utslitt og barnas behov for materielle ting som også andre barn har. Så om du ikke angrer, så tenk deg om før du uttaler deg. Det er små menneskers liv dette egentlig handler om. Sign. En annen ting å tenke på er at når man har 3 barn og kommer hjem fra skolen kan man ikke sette seg ned å slappe av. Barna krever sitt, de er en fulltidsjobb i seg selv. Ts gjør det hun gjør for å sikre barna sin fremtid, kan ikke forstå at det skal være feil. Hadde hun ikke mottatt stønader så måtte hun jobba kveldsskift og helgeskift for å få ting til å gå rundt for studielånet er ikke nok for å forsørge 1voksen og 3barn. Hadde det vært en god ting for barna? Å vokse opp uten å se mammaen sin? Dessuten er det mange alenemødre som ikke gjør en dritt den perioden de mottar os, de benytter tiden til å sitte hjemme og slappe av, tar det som friår. Hadde de brukt tiden på utdannelse så sparer det staten for mer penger enn om de sitter hjemme og driver dank. Blir kvalm og flau over alle som henger seg opp i at ts ikke har tatt studielån. Syns ts høres ut som ei dame med bein i nesa som har god økonomisk sans og ønsker det beste for barna sine.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #407 Skrevet 28. mars 2013 Perspektiv: Det er det jeg tjener i min 100% jobb. Som jeg hater. Og hver morgen mens jeg venter på bussen, lurer på om det er bedre å kaste meg foran semitraileren som suser forbi meg enn å måtte tilbringe 8 nye timer i det helveteshølet. Og før noen sier noe: Ja, jeg har valgt feil jobb. Dere trenger ikke fortelle meg det for jeg vet. Edit: jeg tjener 500kr mer enn det hun får i stønad. Dette var uansett bare for å sette det i perspektiv hvor mye penger det er Guh eg må bare le, for i ett annet innlegg skrev du at du var uføretrygded og ikke gjorde ferdig utdannelse. Så vittig at du dukket opp her med noe helt annet Anonym poster: c840de4daee92ea0e8936cfaff11b82f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #408 Skrevet 28. mars 2013 Er verken jævla sur eller kronisk bitter. Og jeg dømmer ingenting hun gjør. Men jeg syns fortsatt ikke det er særlig greit at hun (og andre) får gratis utdannelse, og faktisk kan velge bort studielån. Stønader for at aleneforeldre skal klare seg uten å gå rett i grøfta er jeg absolutt for. Men TS gjør jo så hun slipper å ta imot stønaden av noe slag for å klare seg ved å ta utdannelse. Det å jobbe, ta utdannelse og i tillegg ha 3 barn er vel noe jeg vil rost en person for. Ærlig talt, det finnes da utrolig mange på NAV som mottar støtte hver måned fordi de ikke gidder å jobbe og de har ingen å forsørge. Anonym poster: 8c3f19e18d90e392de787b9c3c84e34c
Alice123 Skrevet 28. mars 2013 #409 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Guh eg må bare le, for i ett annet innlegg skrev du at du var uføretrygded og ikke gjorde ferdig utdannelse. Så vittig at du dukket opp her med noe helt annet Anonym poster: c840de4daee92ea0e8936cfaff11b82f Hva? Jeg har aldri vært uføretrygdet og har heller aldri skrevet jeg har vært det. Du må blande meg med en annen bruker, det er nok ikke DU som skal le her Endret 28. mars 2013 av Alice123
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå