Gå til innhold

Oss rike, late alenemammaer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det der barnevernstullet du kommer med gidder jeg ikke kommentere engang, da det hele blir svært tåpelig av slike innspill.

Ja, det er tåpelig, det er hele poenget. Like tåpelig som DIN kommentar om at vi bare kunne slutte å jobbe hvis vi ikke ønsker å stadig vekk være fyllmasse for de vaktene mødre ikke tar. Ser du virkelig ikke det?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt absurd at aleneforeldre skal motta en så høy sum i "overgangsstønad". Hvorfor trenger man denne egentlig? Det er vel ikke noe forskjell på økonomi etter et brudd enn det var før, så da får man heller øke bidrag fra den andre foreldren hvis barnet trenger noe spesielt. Så lenge det fortsatt finnes to foreldre til barnet, bør da de kunne fortsette å forsørge barnet uten støtte fra det offentlige, også etter at de har gått fra hverandre?

Hvis overgangsstønaden er så høy at man kan velge bort studielån, burde den senkes kraftig eller være mer behovsprøvd. For studerende alenemødre/-fedre bør da studielån legges til i behovsprøvingen, slik at man velger dette før man får høyere stønad. Ja, enslige studenter kan også velge bort lån, men de må jo da også jobbe tilnærmet 100% for å kunne leve ved siden av studien, mens alenemødrene/-fedrene får en stor slump "startkapital" fra staten hver måned, og trenger ikke jobbe så mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Buhuuuu. Kanskje dere ikke har lyst?! Stakkars dere. Slutt å jobb da vel, så slipper dere mye rart. :)

Jeg som rrodde du var blant de reale og oppegående brukerene her inne... Jaja..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Buhuuuu. Kanskje dere ikke har lyst?! Stakkars dere. Slutt å jobb da vel, så slipper dere mye rart. :)

Du bekrefter mistankene mine om at alenemødre stort sett bare tenker på seg selv, og har liten empati for barnløse som heller ikke har lyst å jobbe bare kveld og natt, jul, påske og generelt alle "kjipe" vakter. Jeg er barnløs, og forstår at alenemødre trenger litt tilpassing, men de bør også kunne tilpasse seg og planlegge innimellom. Jeg kan godt strekke meg langt for å bytte vakter når det virkelig er krise for en alenemor, men da forventer jeg det samme tilbake. Men det er få alenemødre som gidder å anstrenge seg for å gjøre det samme. Og da forsvinner dessverre velviljen fra meg også.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg må medgi at jeg også ble en smule overrasket over debatteknikken - eller mangel på sådan. Hadde forventet at hun i det minste klarte å se hvor langt ut på jordet argumentet hennes var om jeg vinklet det på en annen måte, men der tok jeg feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg ser eller hører en slik kommentar så blir jeg et hakk mindre samarbeidsvillig når det kommer til å ta hensyn til alenemødre.

Hadde du vært min kollega og du hadde sagt noe lignende så hadde jeg ALDRI mer tatt hensyn tilmat du har barn!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg må medgi at jeg også ble en smule overrasket over debatteknikken - eller mangel på sådan. Hadde forventet at hun i det minste klarte å se hvor langt ut på jordet argumentet hennes var om jeg vinklet det på en annen måte, men der tok jeg feil.

Hehe, sikkert noen som har rapet kg-profilen hennes :P

Eller så err det sikkert bare ironi!

AnonymBruker
Skrevet

Eller så viser hun bare sitt sanne ansikt. Og det er ikke pent. :gjeiper:

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Oisann. Plutselig gikk debatten over på meg som person. Der tapte dere alle sammen, anonyme brukere. :)

Jeg har sagt flere ganger at jeg personlig aldri har fått noen slags form for tilpasninger til min fortjeneste pga at jeg er alenemor. At dere nå begynner å vinkle inn debatten på at det er så slitsomt for dere også å jobbe turnus, kan jeg egentlig ikke ta på min kappe i det hele tatt, siden jeg ikke er den personen her inne som slipper å jobbe likedan som dere. Og jeg har aldri sagt at det ikke er slitsomt for dere, men dere dømmer meg ganske raskt og tror tydeligvis at jeg ikke har det tungt i det hele tatt. Dersom dere vil diskutere dette, så bør dere kanskje heller diskutere det med noen som faktisk HAR fått tilpasset jobben sin pga at de er alenemor.

Endret av HunterLady
Gjest HunterLady
Skrevet

En liten spydighet og jeg viser mitt stygge, sanne ansikt. Ja, ja. Dere er iallefall litt morsomme. :)

AnonymBruker
Skrevet

En liten spydighet og jeg viser mitt stygge, sanne ansikt. Ja, ja. Dere er iallefall litt morsomme. :)

Serverer du spydigheter må du nesten tåle å få spydighetene i retur. Tåler du ikke det får du heller avstå fra å servere spydigheter og heller diskutere på et saklig nivå.

• Liker 5
Gjest HunterLady
Skrevet

Serverer du spydigheter må du nesten tåle å få spydighetene i retur. Tåler du ikke det får du heller avstå fra å servere spydigheter og heller diskutere på et saklig nivå.

Jeg tåler det helt fint, du. :) Jeg synes bare det er litt moro å få servert at man viser sitt sanne ansikt med en gang man er bittelitt spydig. Alle kan være spydige og alle har det i seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler det helt fint, du. :) Jeg synes bare det er litt moro å få servert at man viser sitt sanne ansikt med en gang man er bittelitt spydig. Alle kan være spydige og alle har det i seg.

Du virker grådig, utaknemmelig og som at du mener du er viktigere enn meg.

Det er ikke spydig, det er nedlatende og respektløst! Klart det får folk til å knurre!

• Liker 6
Gjest HunterLady
Skrevet

Du virker grådig, utaknemmelig og som at du mener du er viktigere enn meg.

Det er ikke spydig, det er nedlatende og respektløst! Klart det får folk til å knurre!

På hvilken måte virker jeg som dette? Jeg mener overhodet ikke at jeg er viktigere enn deg, og jeg beklager virkelig dersom det virket slik. Jeg sa bare at det er lettere å være fleksibel i jobbsammenheng dersom man ikke har barn. Det betyr ikke det samme som at det ikke er tungt i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte virker jeg som dette? Jeg mener overhodet ikke at jeg er viktigere enn deg, og jeg beklager virkelig dersom det virket slik. Jeg sa bare at det er lettere å være fleksibel i jobbsammenheng dersom man ikke har barn. Det betyr ikke det samme som at det ikke er tungt i det hele tatt.

Det er ikke innlegget hvor du sier dette folk reagerer på. Det er innlegget etter. Det hvor du innleder med et "buhuu" og fyller på med noe som ikke er særlig konstruktivt.

• Liker 3
Gjest HunterLady
Skrevet

Det er ikke innlegget hvor du sier dette folk reagerer på. Det er innlegget etter. Det hvor du innleder med et "buhuu" og fyller på med noe som ikke er særlig konstruktivt.

Ja, det var barnslig og unødvendig. Jeg ser dette. Grunnen til at jeg skrev det var fordi jeg ble provosert av "hva hvis vi ikke har lyst til...."? Jeg synes dette er svært barnslig, da det finnes masse her i livet ingen alltid har lyst til, men som man gjør likevel fordi det må gjøres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var barnslig og unødvendig. Jeg ser dette. Grunnen til at jeg skrev det var fordi jeg ble provosert av "hva hvis vi ikke har lyst til...."? Jeg synes dette er svært barnslig, da det finnes masse her i livet ingen alltid har lyst til, men som man gjør likevel fordi det må gjøres.

Det må gjøres ja, men av hvem? Er det gitt at de barnløse alltid skal være nødt til å steppe inn når noe må gjøres? På noen arbeidsplasser er det dessverre slik, de som har barn har førsteretten til å plukke ut ferie og fridager de vil ha mens de barnløse må ta det som er til overs og jobbe jul, påske, nattevakter osv.

• Liker 4
Gjest HunterLady
Skrevet

Det må gjøres ja, men av hvem? Er det gitt at de barnløse alltid skal være nødt til å steppe inn når noe må gjøres? På noen arbeidsplasser er det dessverre slik, de som har barn har førsteretten til å plukke ut ferie og fridager de vil ha mens de barnløse må ta det som er til overs og jobbe jul, påske, nattevakter osv.

Da er vi vel i grunnen enig. Jeg mener absolutt ikke at barnløse alltid skal ta de kjipe vaktene. Dette bør deles på, barn eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Da er vi vel i grunnen enig. Jeg mener absolutt ikke at barnløse alltid skal ta de kjipe vaktene. Dette bør deles på, barn eller ei.

Ja, da er vi enige :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Nei, nei, ikke ned på samme nivå som de der som tar alle skarpe diskusjoner under AB'funksjonen.

Spar meg. Tro det eller ei, men barnløse har et liv de også.

Ja, og slike vakter er slitsomme enten man har barn eller ei. Om jeg gjengjelder innlegget ditt og sier Buhuuuu. Kanskje dere synes det er slitsomt?! Stakkars dere. Send ungen til barnevernet da vel, så slipper dere mye rart. :)

så skjønner du kanskje at det innlegget ditt var rimelug provoserende?

Ja, det er tåpelig, det er hele poenget. Like tåpelig som DIN kommentar om at vi bare kunne slutte å jobbe hvis vi ikke ønsker å stadig vekk være fyllmasse for de vaktene mødre ikke tar. Ser du virkelig ikke det?

Du bekrefter mistankene mine om at alenemødre stort sett bare tenker på seg selv, og har liten empati for barnløse som heller ikke har lyst å jobbe bare kveld og natt, jul, påske og generelt alle "kjipe" vakter. Jeg er barnløs, og forstår at alenemødre trenger litt tilpassing, men de bør også kunne tilpasse seg og planlegge innimellom. Jeg kan godt strekke meg langt for å bytte vakter når det virkelig er krise for en alenemor, men da forventer jeg det samme tilbake. Men det er få alenemødre som gidder å anstrenge seg for å gjøre det samme. Og da forsvinner dessverre velviljen fra meg også.

Hver gang jeg ser eller hører en slik kommentar så blir jeg et hakk mindre samarbeidsvillig når det kommer til å ta hensyn til alenemødre.

Hadde du vært min kollega og du hadde sagt noe lignende så hadde jeg ALDRI mer tatt hensyn tilmat du har barn!

Jævla greit å diskutere sak og ikke person da... :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...