Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, hvis det er fyren som tar initiativ til en date så betaler han, hvis det er damen som tar initiativ betaler hun, og siden det er initativet i første omgang ligger hos mannen (for hvis en kvinne viser for mye interesse så føler han seg jo truet på sin maskulinitet), så er det så enkelt som at han skal betale.

Hva slags menn er det du dater som føler sin maskulinitet truet hvis du viser interesse? Er de så jævla skjøre disse råtøffe metaldudene du sikler på? Hahahaha!

Greit, den som inviterer betaler. Men du vet like godt som meg at jenter tillater seg å si dette fordi de vet at de uansett ikke trenger betale, da de forventer at mannen inviterer. Det er uredelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet

Nå skal du høre en ting. Jeg tror mange menn er som meg når de dater. De liker å spandere, som en gest. Som gleden ved å gi. Hvis damen derimot gir inntrykk av å forvente dette er denne gleden borte. Da føles det som en plikt, en grovt urettferdig en.

Amen, feks så får damer som tigger etter drikke på byn et glass vann av meg.

Med denne posten din gir du et slikt inntrykk. Vi skal spandere og spandere, i hvert fall de første datene. Hvorfor i h.....forventer du dette? Når kvinnene vi dater er i jobb, tjener like godt som oss eller mer, hvorfor skal vi da spandere, HELE TIDA? Du kaller oss sære og bitre når vi stiller spørsmål ved hvorfor vi skal betale DIN middag, når du ikke er interessert i betale din egen? Hva er det for slags snylterholdning?

Kjekt å få ting gratis tenker no eg, slipper de å bruke pengene sine :P, faen med så egoistisk. Eg er fattig student og har ikkje råd til å slenge med pengene hit og dit for at eg ska være gentleman..

Gjest "gjest"
Skrevet

Men da mån jo faktisk gjennomsnittsmannen vite at kvinnen er en gjennomsnittskvinne. Kordan vet han det?

Vi vet alle hvordan vi ser ut (vel, mennene har en tendens til å drikke seg selv pen), og hvem ut av de andre kjønn det passer seg at vi legger an på, uten å drite oss selv ut. Problemet er her at kvinner og menn har blitt oppdratt forskjellig, menn har en følelse av "berettigelse", som kvinner ikke har og det har fått en ettervirkning om at også de stygge mennene føler de har rett til "tierkvinnene".

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Men da mån jo faktisk gjennomsnittsmannen vite at kvinnen er en gjennomsnittskvinne. Kordan vet han det?

Jeg tror det er lurt å starte med noen som man kanskje ikke synes er verdens vakreste men virker som har de samme verdiene og drømmene og så ta det derfra.. De fleste mennesker blir faktisk vakrere jo bedre kjent med dem man blir og jo snillere man finner ut at de er..

Og omvendt.. De kjekkeste blir stygge når man ser at dem er idioter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte best delen der en stakkars rik fyr fikk henne flydd inn fra en annen by og påspanderte henne etter alle kunstens regler- og alt denne stakkarslige fyren fikk var "lets just be friends".

Det som gjør det enda bedre er at hun for noen minutter siden klaget over rike menn som brukte penger for å imponere, for så i dette innlegget snakke om skikkelige menn som "tar en sjanse" og spanderer. Fucking women logic.

Takk og pris for at jeg har ei flott samboer, for disse idiotiske tøsene gjør at man kan miste troen på litt av hvert.

Haha! Spot on! Godt observert.

Skrevet

Det som er greia di det er at du liker å spandere for å komme deg ned i buksa på dama eller "vinne" henne.. ;) Når du har fått henne så slutter du å engasjere deg og curtisere henne for du har jo gjort jobben din.

Du gjør det altså ikke som en gest men for å oppnå noe selv. En EKTE mann gjør det faktisk for å glede og vil fortsette med dette også etter at man har blitt et par. Han vil ta med seg dama ut på middag i ny og ne og behandle henne som en prinsesse fordi hun er god og snill mot han.

For meg og andre kvinner handler det ikke om å snylte, det handler rett og slett om å finne en skikkelig flott og spandabel mann, fordi vi liker det! Det får oss til å føle oss spesielle :)

Så sånne som deg som ikke gleder andre bare for å glede, men som vil ha noe igjen for det er ikke noe for meg.

Yeah right. Du blir behandlet som en prinsesse og jeg blir behandlet som hva? En spandabel og giverglad minibank?

Jeg har vært på date med dem som bare spør om penger fra første date. Da hjelper det ikke å fortelle meg om alle dine modelloppdrag for å flattere meg.

Nei, nok med bittert preik. Det er på tide å finne seg en ordentlig dame. :)

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Vel, hvis det er fyren som tar initiativ til en date så betaler han, hvis det er damen som tar initiativ betaler hun, og siden det er initativet i første omgang ligger hos mannen (for hvis en kvinne viser for mye interesse så føler han seg jo truet på sin maskulinitet), så er det så enkelt som at han skal betale.

Kan vi ikkje dele regningen så er alle fornøyd? Eg kan faktisk ikkje regne med at dama spør meg ut igjen :P

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg tror det er lurt å starte med noen som man kanskje ikke synes er verdens vakreste men virker som har de samme verdiene og drømmene og så ta det derfra.. De fleste mennesker blir faktisk vakrere jo bedre kjent med dem man blir og jo snillere man finner ut at de er..

Og omvendt.. De kjekkeste blir stygge når man ser at dem er idioter.

Eg går for den eg vil ha :P ferdig arbeid.

Gjest Anna.S
Skrevet

Eg er fattig student og har ikkje råd til å slenge med pengene hit og dit for at eg ska være gentleman..

Du kan fint være gentleman selv om du ikke har penger. Hold døren for henne, pass på å gi henne jakken din hvis hun fryser. Inviter en du liker hjem på grandiosa og overrask med stearinlys i hele leiligheten.

Dere må slutte å tro at alt dreier seg om penger. Det dreier seg om hvordan dere oppfører dere.

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Hva slags menn er det du dater som føler sin maskulinitet truet hvis du viser interesse? Er de så jævla skjøre disse råtøffe metaldudene du sikler på? Hahahaha!

Greit, den som inviterer betaler. Men du vet like godt som meg at jenter tillater seg å si dette fordi de vet at de uansett ikke trenger betale, da de forventer at mannen inviterer. Det er uredelig.

Er det det?

Sist jeg ble kjent med en fyr tok jeg initiativ til middag hjemme hos meg (første date, 2 date, og 3 date), jeg betalte alt, for naturligvis skal ingen betale for ete hjemme hos meg. Så inviterte han meg ut og gjorde et nummer av at vi skulle splitte regningen. Jeg godtok og slettet etterpå nummeret hans.

Før du sier noe, det ble ingen sex på ham. Så han har ikke tjent noe annet på det enn noen måltider mat og rykte på seg som gjerrigknark.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Du kan fint være gentleman selv om du ikke har penger. Hold døren for henne, pass på å gi henne jakken din hvis hun fryser. Inviter en du liker hjem på grandiosa og overrask med stearinlys i hele leiligheten.

Dere må slutte å tro at alt dreier seg om penger. Det dreier seg om hvordan dere oppfører dere.

Men det er jo ikkje det som blir sakt :P. Vi får høre at vi er noen grådeige jævler fordi vi ikkje spanderer.

Det du sier over er commen sence, det gjør vi allerede xD

Gjest .-L-.
Skrevet

Er det det?

Sist jeg ble kjent med en fyr tok jeg initiativ til middag hjemme hos meg (første date, 2 date, og 3 date), jeg betalte alt, for naturligvis skal ingen betale for ete hjemme hos meg. Så inviterte han meg ut og gjorde et nummer av at vi skulle splitte regningen. Jeg godtok og slettet etterpå nummeret hans.

Før du sier noe, det ble ingen sex på ham. Så han har ikke tjent noe annet på det enn noen måltider mat og rykte på seg som gjerrigknark.

Dette blir noe annet. Hvis hun har spandert på meg, så er det en selvfølge at eg spanderer tilbake :P, noe annet hadde vært helt merkelig..

Gjest Anna.S
Skrevet

Yeah right. Du blir behandlet som en prinsesse og jeg blir behandlet som hva? En spandabel og giverglad minibank?

Jeg har vært på date med dem som bare spør om penger fra første date. Da hjelper det ikke å fortelle meg om alle dine modelloppdrag for å flattere meg.

Vel jeg behandler alltid mannen min som en konge, og det er vel kanksje derfor han behandler meg som en prinsse.. Man får det man søker etter og du søker tydeligvis etter modeldamer som ikke ser annet i deg enn pengene dine. Det er jo ikke damene sine feil men din egen.

Ja, gjern bitterheten og begynn å let etter skikkelige damer heller. Det finnes faktisk flotte damer der ute som er skikkelig ordentlige også! :)

Skrevet

Det som er greia di det er at du liker å spandere for å komme deg ned i buksa på dama eller "vinne" henne.. ;) Når du har fått henne så slutter du å engasjere deg og curtisere henne for du har jo gjort jobben din.

Du gjør det altså ikke som en gest men for å oppnå noe selv. En EKTE mann gjør det faktisk for å glede og vil fortsette med dette også etter at man har blitt et par. Han vil ta med seg dama ut på middag i ny og ne og behandle henne som en prinsesse fordi hun er god og snill mot han.

For meg og andre kvinner handler det ikke om å snylte, det handler rett og slett om å finne en skikkelig flott og spandabel mann, fordi vi liker det! Det får oss til å føle oss spesielle :)

Så sånne som deg som ikke gleder andre bare for å glede, men som vil ha noe igjen for det er ikke noe for meg.

Nå skal du være forsiktig med å anta for mye om min person. Jeg gidder ikke si så mye om det annet enn at jeg hadde ordentlige hensikter med å date, og sex var for meg viktig, men likevel sekundært.

Dere vil ha en spandabel mann fordi dere liker det. Javel. Men hva får deg til å tro at bare du har rett til følelsen av å være spesiell? Er du så trangsynt at du ikke forestiller deg at vi også ønsker det? Du skal altså cruise fra date til date og ikke bruke en krone fordi du ønsker å føle deg spesiell, men vi skal ikke ha den samme muligheten?

Og hvorfor må det brukes penger på deg for at du skal få følelsen av å være spesiell? Hvorfor tar du betalt for å dele en kveld med ham? Er du et slags objekt som kan veksles i penger?

Skrevet

Ja, og alle er ikke golddiggere heller. Det er kun et par damer jeg har datet som har vært over middels opptatt av min økonomi. Så det er ikke så fullstendig galt egentlig.

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, kanskje du ber ut feil kvinner?

Gjest Anna.S
Skrevet

Er det det?

Hvis jeg legger sammen alle de gangene jeg har overrasket med weekendturer, gode biffmiddager hjemme, dyre viner som vi nyter hjemme med ost og kjekt, alt det dyre sexy undertøyet for å glede han, pluss vanlige middager osv så tror jeg nok jeg er taperen selv om han betaler regningen når vi er ute å spiser eller tar oss noen drinker..

Men det har enkelte menn en tendens til å glemme.. hehe

• Liker 1
Skrevet

Man får det man søker etter og du søker tydeligvis etter modeldamer som ikke ser annet i deg enn pengene dine.

På ingen måte. Det er heller jeg som blir tatt på sengen og får vite ting jeg i utgangspunktet ikke visste.

Skrevet

Vel tydeligvis så gjør jeg noe rett siden det er mange som synes jeg fortjener det :)

Jeg tror det må helles kaldt vann i årene dine. Du er på Sukker, hva? Der er det en grov kjønnsubalanse, langt flere menn enn kvinner. Legg så til tradisjonen med at menn tar alt initiativ, så vet du hvorfor du opplever "suksessen" din. For øvrig skal du ikke se bort fra at noen av dem betaler for å komme i buksa på deg. Greit å vite når du setter deg til bords med ham.

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvis jeg legger sammen alle de gangene jeg har overrasket med weekendturer, gode biffmiddager hjemme, dyre viner som vi nyter hjemme med ost og kjekt, alt det dyre sexy undertøyet for å glede han, pluss vanlige middager osv så tror jeg nok jeg er taperen selv om han betaler regningen når vi er ute å spiser eller tar oss noen drinker..

Men det har enkelte menn en tendens til å glemme.. hehe

Nemlig, pga de ser ikke pengene som blir brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...