Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prosentvis anslag?

Jeg får ofte spørsmål om hva jeg jobber med når jeg er på date. Det er jo et yrke med en viss status og som er relativt godt betalt. Jeg er livredd for å inngå et forhold med en golddigger, så bør jeg helst unngå å svare på dette? Hun finner det sikkert ut ved å google... Så kanskje ikke oppgi etternavnet heller før vi har møttes noen ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette forstår jeg faktisk at du er. Jobbet med et par og måten de pratet sammen på sjokkerte meg stadig. Det var en helt annen virkelighet!

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke hvordan disse golddiggers opererer.

men de vil vel "falle" for jobben(pengene) forbundet med det.

er jo et naturlig spørsmål å stille ved en date hva man jobber med..å du kan jo ikke akkurat lyve om noe annet vis hun faktisk er en hyggelig dame som ikke er ute etter pengene dine.da vil hun muligens ikke ha deg pga den løgnen der.

Skrevet

Golddiggers er ganske lette å avsløre. Jeg behandler dem som de parasittene de er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette forstår jeg faktisk at du er. Jobbet med et par og måten de pratet sammen på sjokkerte meg stadig. Det var en helt annen virkelighet!

Takk for svar. Vil du gjengi noen sitater?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Golddiggers er ganske lette å avsløre.

Hvordan?

Jeg tenker kanskje at det greieste er å finne meg en som selv tjener godt. En som har nok av penger vil sannsynligvis ikke være en golddigger.

Skrevet

En god tommelfingerregel er at du ikke trenger om å svare på spørsmål du ikke vil svare på.

Hva jobber du med?

Et alternativ er å svare litt upresist og så raskt endre tema.

:)

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har også ikke opplevd dette. Hvordan kan en mann være slik en tulling når han gjør slikt med meeeeeg. Saken er slik at jeg elsker gulrøtter. Hallo!

Gjest Indra
Skrevet (endret)

Prosentvis anslag?

Jeg får ofte spørsmål om hva jeg jobber med når jeg er på date. Det er jo et yrke med en viss status og som er relativt godt betalt. Jeg er livredd for å inngå et forhold med en golddigger, så bør jeg helst unngå å svare på dette? Hun finner det sikkert ut ved å google... Så kanskje ikke oppgi etternavnet heller før vi har møttes noen ganger?

Det er over min fatteevne at menn/kvinner klarer å tenke så kynisk om mennesker de møter. Jeg kjenner endel mennesker som tjener godt over snittet og som har slike tanker - tror et slikt fokus kan komme av miljøet man jobber i (disse tenker profitt hver dag på jobb). Penger betyr mye for dem, så de tillegger automatisk en slik tankegang til andre og tror således at dette er fokus for andre.

Det er ikke slik man legger grunnlaget for et sunt og godt forhold. Jeg lurer jo på dine motiver når du ikke engang kan stole såpass på meg at du er ærlig om hvem du er. Det gjelder både for de som tjener mye og de som tjener lite.

Jeg kan love deg en ting og det er at menn fulle av golddiggerssnakk er særs avtennende. Æsj.

Endret av Indra
  • Liker 6
Skrevet

Golddiggere finnes det mange av uansett kjønn.. og jeg liker ikke noen av de.. :gjeiper: Spiller ingen rolle for meg hva en person jobber med/tjener, så lenge han har en jobb.. Og om noen på date spør hva du jobber med, så trenger du jo ikke å legge ut om alt, bare si hva du gjør, trenger ikke å oppgi lønn osv.. Eller bytt samtaleemne, om det er så vanskelig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan love deg en ting og det er at menn fulle av golddiggerssnakk er særs avtennende. Æsj.

Vel, men hva skal man gjøre når det faktisk ER mange golddiggere der ute. Man skjønner selvsagt at alle ikke er det, men det vet man jo ikke når man er på date.

Forhold skal jo innledes på grunnlag av personlig interesse og ikke størrelsen på lommeboka, så derfor er det jo faktisk særs viktig å finne ut av om jenta faktisk er interessert i deg som menneske eller kun lommeboka.

Om kvinner mener det er et problem at de blir tillagt golddigerholdninger. Javel, så er det kanskje det, men dette er da et holdningsproblem som primært kvinner må ta tak i siden det er desidert flest av kvinnelige golddiggere. Hadde det ikke vært så mang golddiggere, så hadde jo ikke dette vært noe problem i utgangspunktet.

Skrevet

Ja, jeg har også ikke opplevd dette. Hvordan kan en mann være slik en tulling når han gjør slikt med meeeeeg. Saken er slik at jeg elsker gulrøtter. Hallo!

Dette forsto jeg ingenting av, Kvinnehater.

Men det kan jo være meg som har tungt for det, jeg er jo bare en kvinne. :sjenert:

• Liker 3
Gjest Indra
Skrevet (endret)

Vel, men hva skal man gjøre når det faktisk ER mange golddiggere der ute. Man skjønner selvsagt at alle ikke er det, men det vet man jo ikke når man er på date.

Forhold skal jo innledes på grunnlag av personlig interesse og ikke størrelsen på lommeboka, så derfor er det jo faktisk særs viktig å finne ut av om jenta faktisk er interessert i deg som menneske eller kun lommeboka.

Om kvinner mener det er et problem at de blir tillagt golddigerholdninger. Javel, så er det kanskje det, men dette er da et holdningsproblem som primært kvinner må ta tak i siden det er desidert flest av kvinnelige golddiggere. Hadde det ikke vært så mang golddiggere, så hadde jo ikke dette vært noe problem i utgangspunktet.

Du høres ut som flere av mine kompiser. Felles for dem alle er at de har rukket å nå midten av tredveårene uten å finne en partner. Jeg synes nesten synd på dem fordi de tjener bra, de har sett seg blinde på dette og er i utgangspunktet usikre i forhold til kvinner. Resultatet blir dette misforståtte og trasige snakket om jenter med økonomiske motiver.

Jeg har vært utsatt for denne typen oppførsel av menn og sier bare igjen, æsj. Det morsomme i den situasjonen var at jeg på den tiden tjente bedre enn han gjorde. Det var tydelig hvilken tankegang som lå bak oppførselen. Ikke noen romantisk date nummer to der, nei. Han ble en venn jeg ennå har. Ingen kvinner orker slike spill, det du jobber med er ikke adskilt fra deg som menneske.

Du tenker feil. Du må være åpen om hvem du er. Du skremmer bort oss med integritet når du er så redd for at andre kanskje er for opptatte av lommeboka di. De mest sjarmerende menn som finnes er de som utstråler selvtillit og trygghet nok til å være åpne. Tro meg, det du driver med gjennomskues og avtenner oss.

Endret av Indra
  • Liker 4
Skrevet

Hvordan?

Jeg tenker kanskje at det greieste er å finne meg en som selv tjener godt. En som har nok av penger vil sannsynligvis ikke være en golddigger.

Da har du jo penger som krav til motparten, og det vil jeg si at er negativt og litt dobbeltmoralsk.

Å lyve er heller ikke bra å gjøre, du må kunne være deg selv når du dater.

Noen ytterst få spør kanskje om hva du jobber med for å vite hvor mye du tjener, men jeg vil tro de aller fleste gjør det fordi de er interesserte i å vite mer om deg. Jobb er trossalt en stor del av livet ditt. (Uten at jeg selv har vært i samme situasjon, men det er min teori)

Som andre sa, du trenger ikke snakke mye om dette, hopp til neste tema og si "det er ikke så mye mer å si om det". Du trenger heller aldri snakke om noe du føler deg ubekvem ved. Hvis hun presser deg til å snakke mer om det, er hun er dame å satse på?

Nå har ikke jeg særlig peiling på gullgravere, men vil tro at de kler seg med dyre merker, er ganske overfladiske, og at de tidlig i forhold krever en del av pengene. Du har ikke forpliktelse til å gi dem noe, hvis de ikke tåler det, har de kanskje ikke riktige interesser i forholdet.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som flere av mine kompiser. Felles for dem alle er at de har rukket å nå midten av tredveårene uten å finne en partner. Jeg synes nesten synd på dem fordi de tjener bra, de har sett seg blinde på dette og er i utgangspunktet usikre i forhold til kvinner. Resultatet blir dette misforståtte og trasige snakket om jenter med økonomiske motiver.

Jeg har vært utsatt for denne typen oppførsel av menn og sier bare igjen, æsj. Det morsomme i den situasjonen var at jeg på den tiden tjente bedre enn han gjorde. Det var tydelig hvilken tankegang som lå bak oppførselen. Ikke noen romantisk date nummer to der, nei. Han ble en venn jeg ennå har. Ingen kvinner orker slike spill, det du jobber med er ikke adskilt fra deg som menneske.

Du tenker feil. Du må være åpen om hvem du er. Du skremmer bort oss med integritet når du er så redd for at andre kanskje er for opptatte av lommeboka di. De mest sjarmerende menn som finnes er de som utstråler selvtillit og trygghet nok til å være åpne. Tro meg, det du driver med gjennomskues og avtenner oss.

Jeg er enig i det du sier om åpenhet, men det forundrer meg at du tilsynelatende ikke er i stand til å forstå hvorfor høytlønte og velstående menn er skeptiske til kvinner i datesammenheng. Det finnes unektelig en del golddiggers der ute, langt de fleste av dem er kvinner (dette er allmennkunnskap), og enda flere er opptatt av tryggheten og stabiliteten en høytlønnet mann kan gi, og bryr seg mindre om statusen som følger med dette. Kvinner har lagt opp til denne skepsisen hos menn, altså er det kvinnene selv som sitter med løsningen her.

Det forundrer meg altså at du forventer at menn skal være åpne overfor kvinner, samtidig som du nok godt vet at det er kvinnene selv som er ansvarlige for at menn er blitt skeptiske. Hvorfor innrømmer du ikke dette?

Skrevet

Da har du jo penger som krav til motparten, og det vil jeg si at er negativt og litt dobbeltmoralsk.Å lyve er heller ikke bra å gjøre, du må kunne være deg selv når du dater.

Noen ytterst få spør kanskje om hva du jobber med for å vite hvor mye du tjener, men jeg vil tro de aller fleste gjør det fordi de er interesserte i å vite mer om deg. Jobb er trossalt en stor del av livet ditt. (Uten at jeg selv har vært i samme situasjon, men det er min teori)

Som andre sa, du trenger ikke snakke mye om dette, hopp til neste tema og si "det er ikke så mye mer å si om det". Du trenger heller aldri snakke om noe du føler deg ubekvem ved. Hvis hun presser deg til å snakke mer om det, er hun er dame å satse på?

Nå har ikke jeg særlig peiling på gullgravere, men vil tro at de kler seg med dyre merker, er ganske overfladiske, og at de tidlig i forhold krever en del av pengene. Du har ikke forpliktelse til å gi dem noe, hvis de ikke tåler det, har de kanskje ikke riktige interesser i forholdet.

Lykke til.

Det er jo ikke negativt eller dobbeltmoralsk når du ser på motivet hans for å finne ei dame som i likhet med ham har penger: han vil jo bare unngå parasittene som gjør seg fete på lønna hans.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis jeg hadde funnet ut at en mann jeg datet hadde løyet til meg om hva han jobbet med, hadde jeg blitt veldig skeptisk.

Hvis han i tillegg hadde sagt at han løy fordi han tenkte at jeg var ute etter pengene hans, fordi "det er spnn kvinner flest er", ja da hadde jeg løpt fort i motsatt retning. Det hadde hvert fall vært mye mer turn-off enn om han ikke eide nåla i veggen.

Og bare antar man at jenta ikke har en god jobb og tjener godt selv da, eller spør man henne først og så vurderer om man vil avsløre sin egen jobb etterpå?

Nei, åpenhet er det beste, uansett.

• Liker 1
Skrevet

TS: for å vite om damene du treffer er golddiggers eller ikke må du nesten lære dem litt å kjenne. Bare da vet du om de ønsker å bli kjent med deg eller med pengene dine.

Husk at du har ingen forpliktelse overfor dem. En løsning er da å date dem flere ganger, og foreslå at dere spleiser på utgiftene til dates. Første date tar du henne med på en enkel kaffedate, allerede da kan du lære mye om henne og motivene hennes. Neste date noen vinglass, hvor dere betaler annenhver gang. Er hun misfornøyd med dette er det bare å tuppe henne i ræva, da vet du at hun ikke har gode hensikter med deg. Middagsdaten kan dere ta på et rimelig, men ok sted. Ton ned antrekkene, ingen fancy dresser eller klokker. Ikke la henne se bilen hvis den er kostbar.

Det er mye du kan gjøre uten å la daten bli det rene forhøret. Du bør være åpen og ikke møte alle med mistillit, men det kan lønne seg å ta enkle forholdsregler hvis du er skeptisk.

Skrevet

Hvis jeg hadde funnet ut at en mann jeg datet hadde løyet til meg om hva han jobbet med, hadde jeg blitt veldig skeptisk.

Hvis han i tillegg hadde sagt at han løy fordi han tenkte at jeg var ute etter pengene hans, fordi "det er spnn kvinner flest er", ja da hadde jeg løpt fort i motsatt retning. Det hadde hvert fall vært mye mer turn-off enn om han ikke eide nåla i veggen.

Og bare antar man at jenta ikke har en god jobb og tjener godt selv da, eller spør man henne først og så vurderer om man vil avsløre sin egen jobb etterpå?

Nei, åpenhet er det beste, uansett.

Det er jo amatørmessig å lyve. Han kan rett og slett bare si noe vagt og ullent om det, og raskt bevege seg til neste tema. Easy peasy. På den måten unngår han risikoen ved å lyve, samtidig som han ikke er altfor åpen.

Åpenhet er bra ja, men ikke ubetinget. De eneste som tjener på at menn er fullstendig åpne er kvinner. Men han har seg selv å tenke på her, i og med at det tross alt finnes en god del kvinner med uredelige hensikter der ute, og enda flere som er temmelig opptatt av trygghet, og som velger menn basert på ambisjonene deres.

Gjest Søgni
Skrevet

Jeg synes det grenser mot irrasjonelt å gå rundt å nærmest forvente at kvinner du dater er potensielle golddiggers.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...