Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

*tørke majones fra fingrene over på sengetøyet*

Okey, jeg er enig med dere gutter, og jeg tar den. Men samtidig så er dere så jææævlaaa overfladiske selv! Kan ikke dere være litt takknemlige for at norske jenter er så ufattelig pene?

Og en annen ting, jeg tar det aldri som en selvfølge at mannen spanderer på første date, og jeg spør ham ikke hva han jobber med, fordi jeg VET at mange menn har piggene ute, og da later jeg som at jobb er totalt likegyldig for meg.

ASSHOLES!!!!

Du later som?? Hvorfor bryr du deg om jobben hans i det hele tatt? Jeg blåser da langt i hva du livnærer deg av.

Er jeg overflatisk om jeg velger dame ut fra kombinasjonen utseende, personlighet, og hvordan vi kommuniserer?

Ja, norske jenter er pene. Men norske menn ser også bra ut. Hvorfor skal vi da være mer takknemlig over deres utseende enn dere er over vårt? Hvorfor skulle vi godta drittoppførsel fra dere uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har en venninne som er i grenseland. Litt usikker på om hun kan kalles golddigger, da hun har en jobb som er ganske greit betalt selv, særlig til å være uten utdannelse og hun er tross alt bare i starten av 20-åra. Men videre er det slik, at hun går veldig konsekvent inn for å finne seg en mann med mye "midler", som hun kaller det. Hun har tidligere uttalt at hun kunne aldri vært sammen med eksen sin i det lange løp, på grunn av utdannelsen hans som ikke ga han en garanti for en godt betalt jobb. Nå er hun sammen med en ti år eldre mann som er god for 40-50 millioner.

Hvorfor kaller du det grenseland når hun konsekvent går inn for å finne bemidlede menn? Da er hun golddigger, punktum. Og hun fortjener å høre det.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg gir en blanke faen i hvilken semantikk du forholder deg til. Prudence henspiller blant annet på forsiktighet og det var den betydningen jeg brukte uttrykket, som det krystallklart fremgikk av posten min.

Skal du forsøke å drite ut noen igjen foreslår jeg at du gjør bedre research. Å lese artikkelen du selv linker til kan være en begynnelse.

Men det er ikke å være forsiktig når man ikke tempererer eller er rettferdig. (Temperance og Justice), da er man bare en reddhare.

Gjest Søgni
Skrevet

Nja, hvis TS sin erfaring får ham til å bli skeptisk i forhold til kvinnene han dater er han bare et brent barn som skyr ilden. Det er da både fornuftig og menneskelig å sørge for at han ikke blir brent i fremtiden. Da spiller det fint liten rolle om du mener han er skeptisk på feil grunnlag (ikke at jeg forstår hva du mener med dette uttykket uansett da). Men han bør søke en praktisk løsning på det, i stedet for å grave seg ned med forestillingen om at alle kvinner er golddiggere, for det er jo bare tull.

Da synes jeg han kan ha en lav datingprofil, og heller risikere å støte bort noen "tradisjonelle" kvinner ved å insistere på å dele regninga. Det er jo uansett fornuftig, for hvorfor i all verden bør det være slik at bare menn skal ta regninga?

Poenget er at det er urimelig å tro at kvinner er golddiggers, samt at han sikkert kan finne (feilaktige) tegn på at kvinner er golddiggers ut fra sine tidligere erfaringer hvis han stiller de "riktige" spørsmålene. Selvoppfyllende profeti, altså.

Ja, jeg mener det er feil grunnlag. For det er ikke rimelig å gå ut fra at alle kvinner er golddiggers, når nesten ingen kvinner er det. Og det er ikke sunt å generalisere alle kvinner ut fra en dårlig erfaring og tillegge nye kvinner egenskaper ut fra en dårlig erfaring. Vi er enige om at han ikke bør grave seg ned.

Personlig mener jeg at man skal dele på å betale. Men dette er det delte meninger om hos begge kjønn, har jeg skjønt.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan?

Jeg tenker kanskje at det greieste er å finne meg en som selv tjener godt. En som har nok av penger vil sannsynligvis ikke være en golddigger.

Bare la være å legg ut masse for dyre middager, evenementer eller ferieturer i datingprosessen. Ingen dyre gaver heller.

Jeg tror det er håpløst å skjule hva man har som yrke. Har man sosial intelligens merker man ganske fort om dama tenner mer på Breitling-klokka di enn den du er som person.

Skrevet (endret)

Men det er ikke å være forsiktig når man ikke tempererer eller er rettferdig. (Temperance og Justice), da er man bare en reddhare.

Jeez så tungt du har for det. Jeg har i hele tråden manet til litt forsiktighet, til å ikke være fullstendig åpen, å holde litt igjen, selv om det å vise tillit og åpenhet er bedre enn å vise mistillit og lukkethet: dette er jo pr. definisjon måteholden (av temperance) prudence (forsiktighet)! Ta å les postene mine igjen da menneske, hva er det du gnåler om?

Endret av Flanør
  • Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du later som?? Hvorfor bryr du deg om jobben hans i det hele tatt? Jeg blåser da langt i hva du livnærer deg av.

Er jeg overflatisk om jeg velger dame ut fra kombinasjonen utseende, personlighet, og hvordan vi kommuniserer?

Ja, norske jenter er pene. Men norske menn ser også bra ut. Hvorfor skal vi da være mer takknemlig over deres utseende enn dere er over vårt? Hvorfor skulle vi godta drittoppførsel fra dere uansett?

Det er da interssant å vite hva den andre jobber som?

Spør du ikke engang hva jenta driver med, når du begynner å date ei du da?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Bare la være å legg ut masse for dyre middager, evenementer eller ferieturer i datingprosessen. Ingen dyre gaver heller.

Jeg tror det er håpløst å skjule hva man har som yrke. Har man sosial intelligens merker man ganske fort om dama tenner mer på Breitling-klokka di enn den du er som person.

eller man kan la være å gi gaver eller reise når man dater :gjeiper:

Skrevet

Poenget er at det er urimelig å tro at kvinner er golddiggers, samt at han sikkert kan finne (feilaktige) tegn på at kvinner er golddiggers ut fra sine tidligere erfaringer hvis han stiller de "riktige" spørsmålene. Selvoppfyllende profeti, altså.

Ja, jeg mener det er feil grunnlag. For det er ikke rimelig å gå ut fra at alle kvinner er golddiggers, når nesten ingen kvinner er det. Og det er ikke sunt å generalisere alle kvinner ut fra en dårlig erfaring og tillegge nye kvinner egenskaper ut fra en dårlig erfaring. Vi er enige om at han ikke bør grave seg ned.

Personlig mener jeg at man skal dele på å betale. Men dette er det delte meninger om hos begge kjønn, har jeg skjønt.

Her ser det ut til at du lager deg en stråmann, for hvor eksakt i tråden har jeg sagt at alle kvinner er golddiggers? Jeg har tvert imot presisert at å tro alle kvinner er golddiggers bare er noe tull.

TS er opptatt av dette, og det synes jeg i utgangspunktet er en sunn skepsis. Han må ta sine forholdsregler, dog ikke la skepsisen gå over til ren mistillit. Det er ikke han tjent med heller. For øvrig synes jeg du snart bør innrømme at det er kvinners skyld at noen menn som TS har guarden sin langt oppe, eller vel langt oppe etter din smak.

Skrevet

Jo, sånn omtrentlig hva hun gjør. Hva så?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Her ser det ut til at du lager deg en stråmann, for hvor eksakt i tråden har jeg sagt at alle kvinner er golddiggers? Jeg har tvert imot presisert at å tro alle kvinner er golddiggers bare er noe tull.

TS er opptatt av dette, og det synes jeg i utgangspunktet er en sunn skepsis. Han må ta sine forholdsregler, dog ikke la skepsisen gå over til ren mistillit. Det er ikke han tjent med heller. For øvrig synes jeg du snart bør innrømme at det er kvinners skyld at noen menn som TS har guarden sin langt oppe, eller vel langt oppe etter din smak.

Det er kanskje kvinnene som har vist seg overfor TS å være golddiggers sin skyld. Eller mener du virkelig at alle kvinner skal ta skylda for at han har blitt paranoid?

Skrevet

Ro ro til fiskeskjær..

Du var frekk og gjorde en pinlig bommert. Move along.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeez så tungt du har for det. Jeg har i hele tråden manet til litt forsiktighet, til å ikke være fullstendig åpen, å holde litt igjen, selv om det å vise tillit og åpenhet er bedre enn å vise mistillit og lukkethet: dette er jo pr. definisjon måteholden (av temperance) prudence (forsiktighet)! Ta å les postene mine igjen da menneske, hva er det du gnåler om?

Ikke måtehold vennen, likevekt. Ting må tempereres. Og oversette Prudence med forsiktighet blir å vanne ut begrepet.

Først og fremst må en person ha fortitude, alt annet kommer deretter.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jo, sånn omtrentlig hva hun gjør. Hva så?

Syns det er veldig rart at du blåser i hva hun driver med. Hvis jeg hadde vært på en date med en mann, og han hadde virka såpass uinterrssert i hv ajeg driver med, hadde det vært turn-off for meg i hvert fall. Jeg liker jobben min, jeg er engasjert i den, og liker å snakke om den. Jeg tilbringer tross alt store deler av dagen der. Så jeg hadde funnet det eget merkelig at han ikke hadde brydd seg overhodet om det. Like rart om jeg skulle bli stempla som golddigger om jeg hade vist interesse for hans jobb.

• Liker 1
Skrevet

Poenget er vel heller det at for mange kvinner er en manns jobb og utdanning en faktor med stor betydning for hvor attraktiv han er i hennes øyne. Det er svært mange kvinner i Norge anno 2012 som aldri kunne tenke seg å være i et forhold med en mann med gjennomsnittlig inntekt og uten høyere utdanning. Det kan ikke sies at mange norske menn stiller samme type krav.

Gjest Søgni
Skrevet

Enten så er det jeg som uttrykker meg veldig uklart, eller så er det du som kverulerer. Jeg forholder meg til TS' irrasjonelle innstilling her, og det er ingen stråmann. Jeg mener at han heller bør jobbe med sin egen (menneskelige) frykt for golddiggers, i stedet for å legge en eller annen slagplan for å unngå dem. Det mener jeg han får mest ut av, på kort og lang sikt.

Jeg skjønner at du så gjerne vil at kvinner skal ha skylden for TS innstilling. Sannheten er vel snarere at et fåtall kvinner har del av skylden for hans innstilling. Men det er bare han som kan bli kvitt denne frykten. Jeg mener det ikke er til hjelp for TS å kverne på at noen kvinner er golddiggers. Selv om TS (og du) er opptatt av golddiggers.

Skrevet

Ikke måtehold vennen, likevekt. Ting må tempereres. Og oversette Prudence med forsiktighet blir å vanne ut begrepet.

Først og fremst må en person ha fortitude, alt annet kommer deretter.

Dygden temperance: Sophrosyne in Greek is defined as “moderation in action, thought, or feeling; restraint.

http://en.wikipedia.org/wiki/Temperance_(virtue)

Moderation/restraint oversettes med måtehold.

Wikipedia oversetter da også selv Sophrosyne (norsk: sofrosyne) med måtehold: http://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5tehold

På tide å kaste inn håndkleet nå, hva?

Skrevet

Ro ro til fiskeskjær..

Du var frekk og gjorde en pinlig bommert. Move along.

Ja, bommerten var pinlig. Det verste er at hun er for lat til å lese kildematerialet hun selv linker til.

Skrevet

Et generelt spørsmål: Er det galt å utnytte en åpenbar golddigger for å få billig sex?

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Her driter du deg ut med feil bruk av begrepet prudence. Se hellerher.

Fra samme kilde: "In modern English, however, the word has become increasingly synonymous with cautiousness. In this sense, prudence names a reluctance to take risks, which remains a virtue with respect to unnecessary risks,..."

Hvem driter seg ut sa du?

Vel, men jeg forholder meg altså da med den opprinnelige betydningen, som beskrevet som i kardinaldydene; Prudence, Justice, Temperance og Fortitude.

Jeg gir en blanke faen i hvilken semantikk du forholder deg til. Prudence henspiller blant annet på forsiktighet og det var den betydningen jeg brukte uttrykket, som det krystallklart fremgikk av posten min.

Skal du forsøke å drite ut noen igjen foreslår jeg at du gjør bedre research. Å lese artikkelen du selv linker til kan være en begynnelse.

Dygden temperance: Sophrosyne in Greek is defined as “moderation in action, thought, or feeling; restraint.

http://en.wikipedia.org/wiki/Temperance_(virtue)

Moderation/restraint oversettes med måtehold.

Wikipedia oversetter da også selv Sophrosyne (norsk: sofrosyne) med måtehold: http://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5tehold

På tide å kaste inn håndkleet nå, hva?

Hvor er avsporings-politiet? :lete:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...