Gjest Kim Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 Hva jobber du med må da være blandt de aller vanligste spørsmålene på en date, ser ikke nødvendigvis noen baktanker med det spørsmålet.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #22 Skrevet 20. mars 2012 TS: for å vite om damene du treffer er golddiggers eller ikke må du nesten lære dem litt å kjenne. Bare da vet du om de ønsker å bli kjent med deg eller med pengene dine. Husk at du har ingen forpliktelse overfor dem. En løsning er da å date dem flere ganger, og foreslå at dere spleiser på utgiftene til dates. Første date tar du henne med på en enkel kaffedate, allerede da kan du lære mye om henne og motivene hennes. Neste date noen vinglass, hvor dere betaler annenhver gang. Er hun misfornøyd med dette er det bare å tuppe henne i ræva, da vet du at hun ikke har gode hensikter med deg. Middagsdaten kan dere ta på et rimelig, men ok sted. Ton ned antrekkene, ingen fancy dresser eller klokker. Ikke la henne se bilen hvis den er kostbar. Det er mye du kan gjøre uten å la daten bli det rene forhøret. Du bør være åpen og ikke møte alle med mistillit, men det kan lønne seg å ta enkle forholdsregler hvis du er skeptisk. Jeg tror han vil tape på dette i det lage løp. Ja, kanskje han luker ut de som virkelig er golddiggers. Men han risikerer også å jage vekk ordentlige jenter. Jobben hans, hvordan han kler seg, interessene hans er jo alt sammen en del av hva som utgjør han som person. Hvis han senere avslører disse sidene av seg så tviler jeg på at mange jenter hadde blitt glad. Det blir litt sånn: "gratulerer, du har bestått testen. Se s mye penger jeg egentlig har". Tror ingen jenter hadde reagert positivt på dette. 1
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #23 Skrevet 20. mars 2012 Jeg synes det grenser mot irrasjonelt å gå rundt å nærmest forvente at kvinner du dater er potensielle golddiggers. Det spørs vel hva man mener med golddiggers det da. Rene skanks som bare er opptatt av å suge typen tom for penger til å finansiere luksusforbruket sitt, som forlater ham når det ikke er mer å hente, og som forventer å bli påspandert gaver og dyre reiser hele tiden er det nok heller få av ja. Men så har du alle disse damene som tross eget arbeid og karriere er hypergame og ønsker seg en bemidlet kar enten fordi hun ikke vil gå ned i standard, eller fordi hun er tradisjonell eller fordi hun er opptatt av trygghet. Da er det ikke HAM hun er interessert i, men en som fits the bill når det gjelder ambisjoner, yrke, karriere osv. Og det er kanskje dette han vil unngå, i tillegg til de rene snyltedyrene.
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #24 Skrevet 20. mars 2012 TS, hvor møter du damene dine? hvordan fremstår du selv; kler deg, snakker osv.? Disse jentene er jo villige til å gå på date med deg før de vet hva du jobber med (eller?), og det må da bety noe? Eller? Kler du deg i slitte jeans og t-skjorte, og tar en øl på Grønland, eller i dyre designerdresser, dyre klokker og henger på V.I.P-steder? Tiltrekker du deg golddiggere, eller er du bare redd for at alle du møter, er det? Jeg føler at dette er viktige spm å få svar på hvis jeg skal være i stand til å hjelpe deg. Mvh, Dr. Psychol. Ramona. 3
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #25 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror han vil tape på dette i det lage løp. Ja, kanskje han luker ut de som virkelig er golddiggers. Men han risikerer også å jage vekk ordentlige jenter. Jobben hans, hvordan han kler seg, interessene hans er jo alt sammen en del av hva som utgjør han som person. Hvis han senere avslører disse sidene av seg så tviler jeg på at mange jenter hadde blitt glad. Det blir litt sånn: "gratulerer, du har bestått testen. Se s mye penger jeg egentlig har". Tror ingen jenter hadde reagert positivt på dette. Er forsåvidt enig i det der. Det er en risiko han tar. Men det er jo veldig synd at så mange kvinner er slik at menn må trekke i rustningen da! Men hva synes du om at han luker golddiggerne ut ved å dele på regningen osv., og bruke lang tid på å bli kjent med jentene? Jeg vil tro det er bedre enn å lyve i alle fall.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #26 Skrevet 20. mars 2012 Er forsåvidt enig i det der. Det er en risiko han tar. Men det er jo veldig synd at så mange kvinner er slik at menn må trekke i rustningen da! Men hva synes du om at han luker golddiggerne ut ved å dele på regningen osv., og bruke lang tid på å bli kjent med jentene? Jeg vil tro det er bedre enn å lyve i alle fall. Å bruke tid på å bli kjent er alltid lurt. Uansett hvor bemidlet man er. Hvis han inviterer til den første daten, syns jeg han skal spandere. Resten av datene, hvis det blir flere, kan de dele ja.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #27 Skrevet 20. mars 2012 Det er over min fatteevne at menn/kvinner klarer å tenke så kynisk om mennesker de møter. Jeg vil at dama skal like meg for den jeg er, uavhengig av hvilket yrke jeg har og tykkelsen på lommeboka. Hvis det ikke var golddiggers der ute så ville ikke rike menn hatt pene damer. Så enkelt er det. Så det er reell grunn til bekymring. Derfor svarer jeg aldri på slike spørsmål før tidligst fjerde date, og vi må ha kysset. Da vet jeg at hun er genuint interessert.
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #28 Skrevet 20. mars 2012 Det spørs vel hva man mener med golddiggers det da. Rene skanks som bare er opptatt av å suge typen tom for penger til å finansiere luksusforbruket sitt, som forlater ham når det ikke er mer å hente, og som forventer å bli påspandert gaver og dyre reiser hele tiden er det nok heller få av ja. Men så har du alle disse damene som tross eget arbeid og karriere er hypergame og ønsker seg en bemidlet kar enten fordi hun ikke vil gå ned i standard, eller fordi hun er tradisjonell eller fordi hun er opptatt av trygghet. Da er det ikke HAM hun er interessert i, men en som fits the bill når det gjelder ambisjoner, yrke, karriere osv. Og det er kanskje dette han vil unngå, i tillegg til de rene snyltedyrene. Jeg synes alle disse teoriene reduserer menn og kvinner til noe veldig trist og lite. Jeg mener også at det er en form for selvoppfyllende profeti involvert her. Eksempel: Han forventer at jenter er golddiggers pga. dårlige erfaringer/frykt. Derfor spør han økonomirelaterte spørsmål, ser etter "tegn" og ser på helt uskyldige og normale spørsmål som tegn på at hun er golddigger. Hvor unormalt er det at man prater om karriere, utdannelse og jobb i starten? Det er normalt, spør du meg. Det betyr ikke at kvinnen er golddigger. Det er rett og slett urimelig å tillegge kvinner motiver de ikke har for dette, fordi man en gang møtte en golddigger eller er redd for det. Det var dette med å tilskrive sin egen usikkerhet seg selv i stedet for andre. 2
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #29 Skrevet 20. mars 2012 Å bruke tid på å bli kjent er alltid lurt. Uansett hvor bemidlet man er. Hvis han inviterer til den første daten, syns jeg han skal spandere. Resten av datene, hvis det blir flere, kan de dele ja. Ok, billig kaffedate først, så broderlig deling. Da skulle de råtne eplene være ute av tønna etter en stund.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #30 Skrevet 20. mars 2012 Jeg vil at dama skal like meg for den jeg er, uavhengig av hvilket yrke jeg har og tykkelsen på lommeboka. Hvis det ikke var golddiggers der ute så ville ikke rike menn hatt pene damer. Så enkelt er det. Så det er reell grunn til bekymring. Derfor svarer jeg aldri på slike spørsmål før tidligst fjerde date, og vi må ha kysset. Da vet jeg at hun er genuint interessert. Du sier ikke hva du jobber med før fjerde date? Hva sier du hvis hun spør da?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #31 Skrevet 20. mars 2012 Jeg spør som regel om jobb og yrke fordi jeg er interessant i utdannelsen og hvordan du er kommet dit. For min del er ikke jobb og penger viktig, men at en eventuell partner faktisk har gått på universitet. Dersom du ikke vil si hva du jobber som, og så viser det seg at du er utelivskonge eller lignende, da betviler jeg at vi har noe til felles, og vil da ikke være spesielt interessert lenger. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #32 Skrevet 20. mars 2012 Ok, billig kaffedate først, så broderlig deling. Da skulle de råtne eplene være ute av tønna etter en stund. Du har et veldig trist syn på dating.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #33 Skrevet 20. mars 2012 Jeg synes alle disse teoriene reduserer menn og kvinner til noe veldig trist og lite. Jeg mener også at det er en form for selvoppfyllende profeti involvert her. Eksempel: Han forventer at jenter er golddiggers pga. dårlige erfaringer/frykt. Derfor spør han økonomirelaterte spørsmål, ser etter "tegn" og ser på helt uskyldige og normale spørsmål som tegn på at hun er golddigger. Hvor unormalt er det at man prater om karriere, utdannelse og jobb i starten? Det er normalt, spør du meg. Det betyr ikke at kvinnen er golddigger. Det er rett og slett urimelig å tillegge kvinner motiver de ikke har for dette, fordi man en gang møtte en golddigger eller er redd for det. Det var dette med å tilskrive sin egen usikkerhet seg selv i stedet for andre. Det er ikke teorier, det er erfaringskunnskap. Du kan se det her på KG for eksempel, alle kvinnene som ønsker at mannen tjener like godt som dem eller mer, fordi de har blitt vant til en viss levestandard gjennom mange år som singel og ikke vil gå ned i standard som følge av at han tjener dårlig (kvinner vil i motsetning til menn som hovedregel ikke ta mesteparten av kostnadene). Eller de som ønsker å gå hjemme en periode med barna, de vil gjerne ha en kar som gjør dette mulig for dem, en som gir dem tryggheten det er å vite at de har råd til en tomannsbolig på Ljabru, og at deres egen inntekt ikke er utslagsgivende for om de har råd til dette eller ikke. De er ikke opptatt av noe fancy, bare trygghet. Og de liker tradisjonell kjønnsrollefordeling. 1
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #34 Skrevet 20. mars 2012 Du har et veldig trist syn på dating. Nei, hvordan det? Alt jeg gjør nå er å foreslå for TS hvordan han kan løse problemet sitt. Jeg synes det er konstruktivt, synes ikke du?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #35 Skrevet 20. mars 2012 Nei, hvordan det? Alt jeg gjør nå er å foreslå for TS hvordan han kan løse problemet sitt. Jeg synes det er konstruktivt, synes ikke du? Hvis du er ute etter å skremme bort flest mulig kvinner så er det kjempekonstruktivt. Nå det lenge siden jeg har datet selv, men skal ikke dating være gøy? Bli kjent med nye mennesker og oppleve nye ting. Sånn som du snakker om dating får du det til å fremstå som et jobbintervju. 1
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #36 Skrevet 20. mars 2012 Det er ikke teorier, det er erfaringskunnskap. Du kan se det her på KG for eksempel, alle kvinnene som ønsker at mannen tjener like godt som dem eller mer, fordi de har blitt vant til en viss levestandard gjennom mange år som singel og ikke vil gå ned i standard som følge av at han tjener dårlig (kvinner vil i motsetning til menn som hovedregel ikke ta mesteparten av kostnadene). Eller de som ønsker å gå hjemme en periode med barna, de vil gjerne ha en kar som gjør dette mulig for dem, en som gir dem tryggheten det er å vite at de har råd til en tomannsbolig på Ljabru, og at deres egen inntekt ikke er utslagsgivende for om de har råd til dette eller ikke. De er ikke opptatt av noe fancy, bare trygghet. Og de liker tradisjonell kjønnsrollefordeling. Det er greit nok at noen ønsker en tradisjonell kjønnsrollefordeling. Men det må da isåfall betraktes som en gjensidig greie. Noen menn ønsker kanskje en kvinne som ønsker å gå hjemme en periode slik at de slipper. Jeg kan ikke se hvordan dette dreier seg om golddiggers. Det er ikke vanskelig å finne kvinner som ikke ønsker dette og som ikke passer inn i dette fiendebildet som tegnes opp her inne, og som ikke bryr seg om høy inntekt osv. Erfaringskunnskap er ingenting verdt om man ikke evner å sette erfaringene sine i riktige rammer. Kanskje man bør se på spørsmålene man stiller, hvem man prater med og ikke minst unngå å vri på det folk sier for å tilpasse det sine egne kategorier av kvinner.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #37 Skrevet 20. mars 2012 Hvis du er ute etter å skremme bort flest mulig kvinner så er det kjempekonstruktivt. Nå det lenge siden jeg har datet selv, men skal ikke dating være gøy? Bli kjent med nye mennesker og oppleve nye ting. Sånn som du snakker om dating får du det til å fremstå som et jobbintervju. Det er konstruktivt å se folk an littegrann hvis målet er å finne ei spesiell, slik det kanskje er for TS. Dating ER gøy! Men hvis kjæreste er målet så er det litt seriøst også, og da bør en ta seg tid til å vurdere henne skikkelig også.
Gjest krabat Skrevet 20. mars 2012 #38 Skrevet 20. mars 2012 Det du kan gjøre hvis du tjener svært godt er å si at du har en spennende og interessant jobb, samt gi noen vage ideer om hva den går ut på. Gjerne ispedd et par fun facts og interessante historier fra arbeidsplassen. I tillegg kan du si at du synes det er viktigere at man trives med jobben enn at man tjener som gress. Da har du fortalt litt om hva du gjør (noe som absolutt er en viktig del av livet ditt, og helt naturlig at ikke bare gold diggers er interessert i), samtidig som du har fått henne til å anta at du kanskje ikke tjener så godt. Hvis hun fortsatt vil møte meg etter dette, da vet du at hun ikke er en gold digger I tillegg bør du kanskje ikke møte opp med de dyreste klærne dine eller hente henne i den flotteste bilen
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #39 Skrevet 20. mars 2012 Alle kvinner er golddiggere på en eller annen måte. Du er en sjekkliste for en kvinne. Gjør som meg å bare play dem. De fleste fortjener ingen mann for de er bare ute etter hva mannen har å tilby.
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #40 Skrevet 20. mars 2012 Alle kvinner er golddiggere på en eller annen måte. Du er en sjekkliste for en kvinne. Gjør som meg å bare play dem. De fleste fortjener ingen mann for de er bare ute etter hva mannen har å tilby. Du høres ut som et skikkelig funn selv, om jeg skal være ærlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå