Genesis Skrevet 20. mars 2012 #221 Skrevet 20. mars 2012 Ok, så det er mer naturlig å bli påspandert enn skjorte enn påspandert en middag... Ja, ja, da har jeg lest det også. Jess, du får synes hva du vil. I min generasjon er det ingen jenter som forventer å bli spandert på uansett, så det er heldigvis ingen høyaktuell problemstilling.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #222 Skrevet 20. mars 2012 Ok, så det er mer naturlig å bli påspandert enn skjorte enn påspandert en middag... Ja, ja, da har jeg lest det også. Er du virkelig så tjukk i huet at du ikke fikk med deg forskjellen mellom en førstedatesituasjon hvor han ikke kjente jenta fra før, og en hvor de allerede hadde blitt kjent?
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #223 Skrevet 20. mars 2012 Også kalt selvmord. Det kommer helt an på hva som står i samboerkontrakten, og hvordan man fordeler økonomien.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #224 Skrevet 20. mars 2012 Jess, du får synes hva du vil. I min generasjon er det ingen jenter som forventer å bli spandert på uansett, så det er heldigvis ingen høyaktuell problemstilling. Men i din generasjon så forventer menn gratis klær fra kvinner de ikke er sammen med?
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #225 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Men i din generasjon så forventer menn gratis klær fra kvinner de ikke er sammen med? Hvor skriver jeg det? Jeg skriver at jeg synes det er like naturlig som at jeg spanderer middag. jeg forsørger meg selv, og forventer ikke gaver fra noen. Seriøst, har du ikke noe bedre å gjøre enn å vri og vende på alt folk sier for å kunne prøve å "ta" dem. Enten så er du stokk dum, som ikke ser selv de mest åpenbare nyanser i innleggene folk skriver, eller så er du en surmaga kverulant med altfor få fritidsinteresser. Jeg begynner å bli særedeles lei av at du skal kuppe absolutt alle tråder som handler om forhold mellom menn og kvinner, med avsporinger hvor du tilegger folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. Endret 20. mars 2012 av Genesis 2
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #226 Skrevet 20. mars 2012 Hvor skriver jeg det? Jeg skriver at jeg synes det er like naturlig som at jeg spanderer middag. jeg forsørger meg selv, og forventer ikke gaver fra noen. Seriøst, har du ikke noe bedre å gjøre enn å vri og vende på alt folk sier for å kunne prøve å "ta" dem. Enten så er du stokk dum, som ikke ser selv de mest åpenbare nyanser i innleggene folk skriver, eller så er du en surmaga kverulant med altfor få fritidsinteresser. Jeg begynner å bli særedeles lei av at du skal kuppe absolutt alle tråder som handler om forhold mellom menn og kvinner, med avsporinger hvor du tilegger folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. Hun er mannshater, det står stadig klarere for meg. 3
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #227 Skrevet 20. mars 2012 Jeg begynner å bli særedeles lei av at du skal kuppe absolutt alle tråder som handler om forhold mellom menn og kvinner, med avsporinger hvor du tilegger folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. Og jeg er lei av offerrollen du setter deg i hver gang en dame på forumet ikke stryker deg medhårs.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #228 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror det er en generasjonskløft inni bildet her. Personlig har jeg overhode ingen interesse av å spandere på noen på en førstedate. Du kjenner jo ikke personen, da blir det unaturlig for meg å skulle øse ut penger på et annet menneske, kun i kraft av at hun er kvinne og jeg er mann. Er det derimot en kvinne jeg har truffet flere ganger og jeg liker godt, kan jeg godt spandere en middag i ny og ne. Samtidig er det like naturlig at hun kjøper en skjorte til meg hvis hun er ute og handler og finner noe hun ville sett meg i. Helt enig..
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #229 Skrevet 20. mars 2012 Det er også hva jeg har gjort og da bruker man jo penger på daten sin. bruker ikkje 1000 kr på en middag hjemme, vet ikkje ka du lager, men her går det i taco og sånt xD
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #230 Skrevet 20. mars 2012 bruker ikkje 1000 kr på en middag hjemme, vet ikkje ka du lager, men her går det i taco og sånt xD Vel, men hvis man (som jeg gjorde) ber på middag hjemme hos en to-tre ganger og også kjøper inn øl eller ei flaske vin, så blir det hurtig en liten tusning brukt, sånn sammenlagt sett.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #231 Skrevet 20. mars 2012 Hvor mye må en mann tjene/eie/kunne arve for å være redd for golddiggers? Er det noe en mann med gjennomsnittslønn må passe seg for, eller forbeholdt for topp 10%? Helt seriøst spørsmål. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #232 Skrevet 20. mars 2012 Hvor mye må en mann tjene/eie/kunne arve for å være redd for golddiggers? Er det noe en mann med gjennomsnittslønn må passe seg for, eller forbeholdt for topp 10%? Helt seriøst spørsmål. Det er ikke noe å være redd for i hele tatt.
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #233 Skrevet 20. mars 2012 Hvor mye må en mann tjene/eie/kunne arve for å være redd for golddiggers? Er det noe en mann med gjennomsnittslønn må passe seg for, eller forbeholdt for topp 10%? Helt seriøst spørsmål. Alle damer du surrer deg borti kommer til å sørge for at du bruker opp alle pengene dine og mer til (les gjeld)
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #234 Skrevet 20. mars 2012 Ja her har det skjedd litt mens jeg satt i telefonen med en potensiell kjæreste! Forøvrig ble vi enige om å treffes. Jeg har bestillt billett tur/retur Oslo neste Onsdag. Han spanderer selvfølgelig middag. Han blir den økonomiske taperen (hvis vi drikker vin til maten, som vi selvfølgelig gjør). Siden jeg er mot sex når man blir kjent så får ingen sex. Hvem er idioten hvis det ikke blir noe mer ut av det?
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #235 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror det er en generasjonskløft inni bildet her. Personlig har jeg overhode ingen interesse av å spandere på noen på en førstedate. Du kjenner jo ikke personen, da blir det unaturlig for meg å skulle øse ut penger på et annet menneske, kun i kraft av at hun er kvinne og jeg er mann. Er det derimot en kvinne jeg har truffet flere ganger og jeg liker godt, kan jeg godt spandere en middag i ny og ne. Samtidig er det like naturlig at hun kjøper en skjorte til meg hvis hun er ute og handler og finner noe hun ville sett meg i. Ingen generasjonskløft inne i bildet her gitt. Jeg er ikke SÅ gammel og jeg vet om mange yngre enn meg som synes det er helt naturlig å spandere når de tar med seg damer ut. Jeg tror faktisk ingen av de hadde hatt ønske om å fortsette å date en dame som krevde å betale regningen sin selv. Det har seg nemlig slik at veldig mange menn ikke ønsker seg damer som skal vise at de kan klare seg selv, setter karrieren først og har behov for å være mer mann enn menn noen gang har vært. De mennene jeg dater er ute etter en dame som setter familieverdiene først og som tar vare på mannen sin og familien og derfor fortjener å bli behandlet som en prinsesse i ny og ne. For dem handler det om å se hvordan jenta er fra første stund, altså under en bedre middag som de spanderer. Og disse mennene er i tillegg såpass smarte at de ikke tiltrekker seg goldiggere. For goldiggere er ikke noe bra koneemne
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #236 Skrevet 20. mars 2012 Ja her har det skjedd litt mens jeg satt i telefonen med en potensiell kjæreste! Forøvrig ble vi enige om å treffes. Jeg har bestillt billett tur/retur Oslo neste Onsdag. Han spanderer selvfølgelig middag. Han blir den økonomiske taperen (hvis vi drikker vin til maten, som vi selvfølgelig gjør). Siden jeg er mot sex når man blir kjent så får ingen sex. Hvem er idioten hvis det ikke blir noe mer ut av det? Begge? 1
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #237 Skrevet 20. mars 2012 Begge? I mine øyne er ingen tapere, men begge har blitt en erfaring rikere :D
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #238 Skrevet 20. mars 2012 Man har ikke tapt noe som helst hvis man har fått en god venn da.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #239 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Ingen generasjonskløft inne i bildet her gitt. Jeg er ikke SÅ gammel og jeg vet om mange yngre enn meg som synes det er helt naturlig å spandere når de tar med seg damer ut. Jeg tror faktisk ingen av de hadde hatt ønske om å fortsette å date en dame som krevde å betale regningen sin selv. Det er ikkje det eg sier iallefall, liker ikkje å bli kalt grådig fordi eg unngår å betale middag på en dame første date når eg har lite penger og ikkje kjenner dama. Det har seg nemlig slik at veldig mange menn ikke ønsker seg damer som skal vise at de kan klare seg selv, setter karrieren først og har behov for å være mer mann enn menn noen gang har vært. Liker at hun kan klarer seg selv, men liker dårlig at hun putter andre ting foran meg. De mennene jeg dater er ute etter en dame som setter familieverdiene først og som tar vare på mannen sin og familien og derfor fortjener å bli behandlet som en prinsesse i ny og ne. Dette gjelder da også i begynnelsen av dating fasen? For dem handler det om å se hvordan jenta er fra første stund, altså under en bedre middag som de spanderer. Ikkje enig. Folk fra yngre generasjon går ikkje å spanderer middag på første date fordi det finnes bedre alternativer. Det at det ligger kulturelle ting fra gammelt av hos dere eldre får så være. Vi må tilpasse oss en hard økonomi for at ting skal gå rundt. Og disse mennene er i tillegg såpass smarte at de ikke tiltrekker seg goldiggere. For goldiggere er ikke noe bra koneemne Det sekundet en dame ber meg om å spandere middag på første date eller whatever så ringer bjellene. Eg har enda ikkje møtt en dame som har spurt om det, men har truffet en del som tigger etter drikke på byn. Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #240 Skrevet 20. mars 2012 Det er ikkje det eg sier iallefall, liker ikkje å bli kalt grådig fordi eg unngår å betale middag på en dame første date når eg har lite penger og ikkje kjenner dama. Liker at hun kan klarer seg selv, men liker dårlig at hun putter andre ting foran meg. De mennene jeg dater er ute etter en dame som setter familieverdiene først og som tar vare på mannen sin og familien og derfor fortjener å bli behandlet som en prinsesse i ny og ne. . Ok...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå