Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Men det går begge veier :) Jeg synes det er stas å overraske mannen med en liten gave når han minst venter det, men jeg forventer ikke at han skal gi meg en gave fordi om :) Det er de små tingene som han gjør for meg i hverdagen som betyr aller mest ;)

Selvfølgelig! Det er stor forskjell på og forvente og sette pris på :)

Jeg forventer aldri at en mann skal spandere middag på meg, men jeg setter pris på at han gjør det.

På samme måte som jeg håper han setter pris på de gangene jeg lager middag til han, stryker skjortene hans, shopper inn noen nye klær til han, fikser øl og snæx når gutta er på besøk for å se på fotballkamp osv.

Man skal aldri forvente at noen skal gjøre noe utenom det vanlige, men man skal sette pris på at det blir gjort.

Det å glede andre handler ikke om å få noe igjen. Det er DER mange er helt på bærtur. Folk nå er blitt for mye meg meg meg.. Flere forhold hadde vært bedre hvis vi hadde tenkt litt mer deg deg deg.. :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å glede andre handler ikke om å få noe igjen. Det er DER mange er helt på bærtur. Folk nå er blitt for mye meg meg meg.. Flere forhold hadde vært bedre hvis vi hadde tenkt litt mer deg deg deg.. :yvonne:

Samtidig kan man ikke bare gi og aldri få noe igjen.

Hvis det ikke skjer så må man begynne å kreve.

AnonymBruker
Skrevet

Som mann hadde jeg ikke giddet det. Hvis man må begynne å kreve tidlig i forholdet, så er det likevel dødfødt. Jeg ønsker å være sammen med noen som setter pris på å gjøre noe for meg like mye som jeg setter pris på å gjøre noe for henne :) - altså ikke enveiskjøring fra noen av partene.

Så dersom jeg merker meg at det er enveiskjøring så setter jeg kort og enkelt strek over det hele - jeg gidder ikke forsøke å forandre et annet menneske.

Skrevet

Hvordan kan likestilling "gå for langt"? Det ligger i ordet likestilling at målet er likhet.

100% feil, selv om mange mener dette er et verdig mål å strebe etter.

Målet er likeverd, ikke likskap. Det var her kvinnekampen på et eller annet tidspunkt kom ut av kontroll.

Menn og kvinner ER ulike, og takk Gud for det.

:)

Skrevet

Som mann hadde jeg ikke giddet det. Hvis man må begynne å kreve tidlig i forholdet, så er det likevel dødfødt. Jeg ønsker å være sammen med noen som setter pris på å gjøre noe for meg like mye som jeg setter pris på å gjøre noe for henne :) - altså ikke enveiskjøring fra noen av partene.

Så dersom jeg merker meg at det er enveiskjøring så setter jeg kort og enkelt strek over det hele - jeg gidder ikke forsøke å forandre et annet menneske.

Syns du ikke at hun fortjener en sjanse?

Alle er ikke like og bør derfor få muligheten til å endre oppførsel. Tilpasse seg.

Men viser dette seg å være umulig så blir det noe annet.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ikke så veldig mye tøffere å fremstå med meningsløse nick, eller hva?

Jo er det, for da vet man hvem man har den her nettsamtalen med.

Som sagt, hvem bestemmer at han er for feit til å gjøre det? Det er da visselig mange kvinner som gjør det samme, og begge deler er faktisk helt greit. Det er et fritt land, og man kan legge an på hvem som helst, så får den som er mål for kurtisen heller vurdere det ;)

De fleste voksne mennesker er jo også i stand til å takle avvisning, samt innser at man tar en risiko når man legger an på noen.

Fritt land ja, men hvis man har for vane å legge an på folk over sitt nivå, så har man aldri sjanse til å få en kjæreste. Man må være realist.

Nei, de3 kan man ikke, for da har man ikke vært generøs, da har man vært en idiot som tror man kan kjøpe folk.

Målet er likeverd, ikke likskap. Det var her kvinnekampen på et eller annet tidspunkt kom ut av kontroll.

Veldig greit at det er likskap mellom kjønnene og gud har ingenting med saken å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Nei, de3 kan man ikke, for da har man ikke vært generøs, da har man vært en idiot som tror man kan kjøpe folk.

Har du hørt uttrykket; at man må gi for å få?

Det er så nærme sannheten som man kommer.

Gi er ikke det samme som å kjøpe folk; selv om man forventer gjensidighet. Altså det å få noe tilbake selv ifra den andre.

Gjest Søgni
Skrevet

Jeg tror jeg har kommet i skade for å gjøre meg misforstått!

Når jeg sier likhet (som i likestilling), så mener jeg bl.a. lik lønn for likt arbeid og like muligheter/rettigheter/plikter. Dette mener jeg absolutt er verdige mål å strebe etter. Og jeg mener det ligger i ordet likestilling at målet skal være likhet, og at det derfor blir søkt å snakke om at likestillingen har gått for langt. Det var poenget.

Om du mener kvinnekampen har gått for langt, så står du selvsagt fritt til å opprette en forening, eller å demonstrere eller lignende :)

Selvsagt er ikke menn og kvinner like. Noe som heller ikke er et mål. Men det finnes mange måter å være mann på, og mange måter å være kvinne på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns du ikke at hun fortjener en sjanse?

Alle er ikke like og bør derfor få muligheten til å endre oppførsel. Tilpasse seg.

Men viser dette seg å være umulig så blir det noe annet.

Joda, det fortjener hun. Men nå snakker jeg om tilfeller det går _lang tid_ med enveiskjøring. Om du f. eks dater noen 10-20 ganger og hun ikke er i nærheten av å ta noe initiativ eller gjøre noe for deg, så sier det seg selv at man kanskje gir litt mer av seg selv enn det smaker.

Skrevet

Joda, det fortjener hun. Men nå snakker jeg om tilfeller det går _lang tid_ med enveiskjøring. Om du f. eks dater noen 10-20 ganger og hun ikke er i nærheten av å ta noe initiativ eller gjøre noe for deg, så sier det seg selv at man kanskje gir litt mer av seg selv enn det smaker.

Man bør se varsellampene lenge før det. Et par, tre dates bør være nok. Forventer hun at du hele tiden tar initiativet er det bare å dumpe henne.

AnonymBruker
Skrevet

Fritt land ja, men hvis man har for vane å legge an på folk over sitt nivå, så har man aldri sjanse til å få en kjæreste. Man må være realist.

Poenget er at det er litt meningsløst å dele inn i "nivåer" da dette kan fortone seg ganske subjektivt, så det får være helt opp til de det gjelder.

Gjest "gjest"
Skrevet

Poenget er at det er litt meningsløst å dele inn i "nivåer" da dette kan fortone seg ganske subjektivt, så det får være helt opp til de det gjelder.

Vel, det er nok ikke det, all den tid vi mennesker kategoriserer alt for å gi verden mening.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er nok ikke det, all den tid vi mennesker kategoriserer alt for å gi verden mening.

Og siden mennesker er forskjellige så kan også kategoriene bli forskjellige noe som igjen medfører at man ikke alltid kan slå fast at et gitt individ er "for dårlig" til å prøve å sjekke opp et annet.

Hva er ditt argument for at slike kategorier er statiske og ikke subjektive?

Gjest "gjest"
Skrevet

Hva er ditt argument for at slike kategorier er statiske og ikke subjektive?

Jeg vil heller høre argumentet ditt hvor du forsvarer at man legger an på folk man vet man ikke har en sjanse på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller høre argumentet ditt hvor du forsvarer at man legger an på folk man vet man ikke har en sjanse på.

"Å ikke ha sjanse på noen" innebærer at man ser på noen som "for bra" i forhold til en selv. Men siden det er en selv som vurderer seg "for dårlig" i forhold til et annet menneske, så er det per definisjon en subjektiv oppfatning. Disse vurderingene av en selv opp mot andre varierer kraftig, derfor er det heller ingen statisk mal på hvor en skal legge lista i forhold til det å sjekke opp noen, og følgelig heller ingen enhetlig definisjon på "folk man vet man ikke har en sjanse på". Derfor har jeg ingen problemer med folk som sjekker opp noen som andre kanskje mener er for bra for dem.

Hva er ditt argument for det motsatte?

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Kordan vet man at man ikkje har sjangs på noen da? Fakta er at folk har ulike preferanser. Når det er slik så har man i teorien sjangs på den man liker. Det står ikkje i pannen hennes noen sted hvilke preferanser hun har.

Endret av .-L-.
Gjest "gjest"
Skrevet

"Å ikke ha sjanse på noen" innebærer at man ser på noen som "for bra" i forhold til en selv. Men siden det er en selv som vurderer seg "for dårlig" i forhold til et annet menneske, så er det per definisjon en subjektiv oppfatning. Disse vurderingene av en selv opp mot andre varierer kraftig, derfor er det heller ingen statisk mal på hvor en skal legge lista i forhold til det å sjekke opp noen, og følgelig heller ingen enhetlig definisjon på "folk man vet man ikke har en sjanse på". Derfor har jeg ingen problemer med folk som sjekker opp noen som andre kanskje mener er for bra for dem.

Hva er ditt argument for det motsatte?

Kordan vet man at man ikkje har sjangs på noen da? Fakta er at folk har ulike preferanser. Når det er slik så har man i teorien sjangs på den man liker. Det står ikkje i pannen hennes noen sted hvilke preferanser hun har.

Er det fordi du er en mann du kommer med sånt skit>? Hva i helvete hadde du sagt hvis ei stygg feit kjerring som du ikke tålte trynet på hadde lagt an på deg og ikke fattet et hint?

Gjest .-L-.
Skrevet

Er det fordi du er en mann du kommer med sånt skit>? Hva i helvete hadde du sagt hvis ei stygg feit kjerring som du ikke tålte trynet på hadde lagt an på deg og ikke fattet et hint?

Hvis utseende ikkje hadde vært et kriterie for meg hadde eg sakt ja takk :P, men kvinner har det nokk litt annerledes enn oss ja, det kan eg være enig i.

http://www.youtube.com/watch?v=mo6jUXEpECI

Eksempel på brilliant markedsføring.. ;)

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvis utseende ikkje hadde vært et kriterie for meg hadde eg sakt ja takk :P, men kvinner har det nokk litt annerledes enn oss ja, det kan eg være enig i.

Hææææ?

Du tror i utgangspunktet at en dame synes det er helt greit at en fyr som ser ut som et takras legger an på henne? Nå nei, vi har krav til utseende vi også. Du må huske på, det er ikke bare regnet som skal gjøre oss våte.

Skrevet

Jeg hadde håpet på en faktisk begrunnelse for dine påstander underveis, men forstår nå at du ikke har noen argumenter. Desverre er jeg ikke overrasket. Innlegget ditt vil bli rapportert, for jeg begynne å bli litt lei av at du svarer andre på en svært nedlatende måte.

Hvem som er ei "stygg, feit kjerring som du ikke tålte trynet på" hadde lagt an på meg, så hadde jeg rett og slett sagt at jeg ikke er interessert. Det er så enkelt som det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...