Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #281 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror rett og slett at vi (eller jeg og de mennene du prater om) har en litt ulik definisjon på å bli tatt vare på og å trenge noen i livet sitt, men det er jo helt i orden Ja og derfor tiltrekkes ikke du av slike menn og ikke de av deg heller. Og det er jo helt i orden
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #282 Skrevet 20. mars 2012 Ja absolutt! Ingenting å si på det, men fakta er at det er menn som har det slik. Skal ikke de også få seg en som passer til dem? Handler det ikke egentlig om at man skal finne en som passer for en, og ikke en som alle andre godkjenner eller synes er politisk korrekt nok? Hva folk fortjener eller ikke er heldigvis ikke opp til meg å vurdere. Jo, folk skal få gjøre som du vil, jeg er ikke i noen posisjon til å dømme. Men jeg synes jo det er trist hvis forholdet er bygget på en slags gjensidig avhengighet fremfor lyst og begjær.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #283 Skrevet 20. mars 2012 Men en kvinne som inviterer deg på en første date/middag hjemme hos seg skal ta sjansen? Hvorfor er det greit? Hvorfor tilbyr du deg ikke å kjøpe med en sixpack, flaske vin eller tar med en kake eller noe? Hun trenger ikkje for min del, eg hadde vært fornøyd med en tur på fjellet xD, men poenget eg vil ha frem er at man ikkje kan KREVE å bli spandert på. Man kan godt spandere fordi man har lyst(og det forutsetter også at man har penger), men i det sekundet du kommer å krever å bli spandert på så prøver du å kontrolere meg/eg føler at noen forsøker å kontrollere meg , og det liker eg svært dårlig. Nei, du vil ikke bruke penger på henne, men det er greit og bli brukt penger på... Ja eg ser den , eg skal ta det med meg! Hehe, her får vi utdanning kordan vi skal være gentlemann :D
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #284 Skrevet 20. mars 2012 Det hadde ikkje vært et stort problem om eg hadde hatt masse penger, dog eg hadde ikkje likt at du hadde KREVD det. Det blir litt kontrolerende og det liker eg ikkje Mener at det "kvinnelige" kommer av å være feminin, man kan være det selv om man har en karriere. Nettopp. Så en kvinne som har ambisjoner, karriere og lever det livet som hun selv ønsker. Er i mine øyne ikke mannlig så fremt hun er feminin altså kvinnerlig. Jeg har ALDRI krevd at en mann skal betale. Men hvis han hadde forventet at jeg betalte eller delte regningen hadde han ikke blitt bedt hjem til meg på hjemmelaget middag og god vin
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #285 Skrevet 20. mars 2012 Ja og derfor tiltrekkes ikke du av slike menn og ikke de av deg heller. Og det er jo helt i orden Ja. Jeg skal ikke dømme, jeg. Men kan du forklare det du skrev tidligere om at noen kvinner oppfører seg som menn? Jeg henger ikke med! 1
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #286 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Nettopp. Så en kvinne som har ambisjoner, karriere og lever det livet som hun selv ønsker. Er i mine øyne ikke mannlig så fremt hun er feminin altså kvinnerlig. Ahh då forstår eg. Du mener at siden hun putter karrieren forran familien så er hun "egoistisk" da, og lite feminin? (Rett meg hvis eg e på bærtur xD) Jeg har ALDRI krevd at en mann skal betale. Men hvis han hadde forventet at jeg betalte eller delte regningen hadde han ikke blitt bedt hjem til meg på hjemmelaget middag og god vin For å unngå hele greien , så tar eg aldri første daten på en restaurant.. Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #287 Skrevet 20. mars 2012 Men jeg synes jo det er trist hvis forholdet er bygget på en slags gjensidig avhengighet fremfor lyst og begjær. Men et forhold med en gjensidig avhengighet kan jo også være et forhold med lyst og begjær? Jeg har ikke vanskeligheter med å finne en jeg kan leve med, men jeg har vanskeligheter med å finne en jeg ikke kan leve uten. Den avhengigheten jeg vil føle til han som er rett for meg trenger ikke å være annet enn den lysten og begjæret jeg har til han i tillegg til de samme verdiene og målene for livet som vi har
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #288 Skrevet 20. mars 2012 men jeg har vanskeligheter med å finne en jeg ikke kan leve uten. Dette høres skummelt ut for meg xD. Asso som mann så må man akseptere at damen kan forlate en. Det å være så avhengig av henne at man går i dass når hun forlater en er ikkje bra asso. Greit at man blir lei seg og knust, men å ikkje kunne leve uten høres veldig... på grensen ut, iallfall fra et manns perspektiv. Den avhengigheten jeg vil føle til han som er rett for meg trenger ikke å være annet enn den lysten og begjæret jeg har til han i tillegg til de samme verdiene og målene for livet som vi har Det her er noe eg kunne tenkt meg
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #289 Skrevet 20. mars 2012 jeg har vanskeligheter med å finne en jeg ikke kan leve uten. Selvfølgelig. Hvis ikke hadde du ikke vært singel. 1
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #290 Skrevet 20. mars 2012 Men kan du forklare det du skrev tidligere om at noen kvinner oppfører seg som menn? Jeg henger ikke med! I mange år har vi kvinner jobbet for at det skal bli likestilling. At kvinner og menn skal ha samme rettigheter og lik lønn for likt arbeid. Vi har protestert mot mannlige sjefer som har trakkasert kvinnerlige ansatte og som har latt ungene vokse opp uten at de tar del i oppdragelsen fordi de er for opptatt av karrieren. Når enkelte kvinner nå oppfører seg som disse mennene for å "ta igjen" for den måten kvinner har blitt behandlet så synes jeg de oppfører seg som menn. Og disse kvinnene synes jeg er en skam både for likestillingen og for det kvinnerlige kjønn. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #291 Skrevet 20. mars 2012 Hun trenger ikkje for min del, eg hadde vært fornøyd med en tur på fjellet xD, men poenget eg vil ha frem er at man ikkje kan KREVE å bli spandert på. Man kan godt spandere fordi man har lyst(og det forutsetter også at man har penger), men i det sekundet du kommer å krever å bli spandert på så prøver du å kontrolere meg/eg føler at noen forsøker å kontrollere meg , og det liker eg svært dårlig. Ja eg ser den , eg skal ta det med meg! Hehe, her får vi utdanning kordan vi skal være gentlemann :D Poenget mitt er at den som inviterer til noe, er den som sørger for at ting går mykt. Uansett kjønn.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #292 Skrevet 20. mars 2012 Dette høres skummelt ut for meg xD. Asso som mann så må man akseptere at damen kan forlate en. Det å være så avhengig av henne at man går i dass når hun forlater en er ikkje bra asso. Greit at man blir lei seg og knust, men å ikkje kunne leve uten høres veldig... på grensen ut, iallfall fra et manns perspektiv. Det her er noe eg kunne tenkt meg En mann kan jo også forlate en kvinne, og la henne sitte igjen der med forsørgerbyrden på barna deres.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #293 Skrevet 20. mars 2012 Ahh då forstår eg. Du mener at siden hun putter karrieren forran familien så er hun "egoistisk" da, og lite feminin? (Rett meg hvis eg e på bærtur xD) Hun er egoistisk ja, men feminin kan hun være fordet. Mange flotte feminine karrieredamer som desverre ikke har vært tilstedet i barnas oppvekst fordi de har vært opptatt med karrieren. Men det er deres valg. Jeg gjorde det i 2 år og så innså jeg hva jeg gikk glipp av.. heldigvis for meg og sønnen min som er glad for å ha en mamma som ser han og er tilstedet i livet hans.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #294 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Poenget mitt er at den som inviterer til noe, er den som sørger for at ting går mykt. Uansett kjønn. Thanks, det skal eg huske! Satt å tenkte på at det kanskje var greien. Det er viktig å kunne håndtere situasjonene, noe annet viser mangel på sosiale antenner.. Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #295 Skrevet 20. mars 2012 I mange år har vi kvinner jobbet for at det skal bli likestilling. At kvinner og menn skal ha samme rettigheter og lik lønn for likt arbeid. Vi har protestert mot mannlige sjefer som har trakkasert kvinnerlige ansatte og som har latt ungene vokse opp uten at de tar del i oppdragelsen fordi de er for opptatt av karrieren. Når enkelte kvinner nå oppfører seg som disse mennene for å "ta igjen" for den måten kvinner har blitt behandlet så synes jeg de oppfører seg som menn. Og disse kvinnene synes jeg er en skam både for likestillingen og for det kvinnerlige kjønn. Likestillingsproblematikk handler da ikke om arbeidsfordeling i hjemmet og hva man ønsker i en partner? At noen kvinner prioriterer karriere betyr ikke at de samtidig ikke klarer å ta del i barnas oppvekst. Begge deler er heldigvis mulig i dag. Jeg tror kanskje jeg står i fare for å gå under betegnelsen "mann" hos deg, men det får så være. 1
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #296 Skrevet 20. mars 2012 Hun er egoistisk ja, men feminin kan hun være fordet. Mange flotte feminine karrieredamer som desverre ikke har vært tilstedet i barnas oppvekst fordi de har vært opptatt med karrieren. Men det er deres valg. Jeg gjorde det i 2 år og så innså jeg hva jeg gikk glipp av.. heldigvis for meg og sønnen min som er glad for å ha en mamma som ser han og er tilstedet i livet hans. Så kvinnen er egoistisk når hun velger karriere, men ikke mannen? Du ser at dette impliserer at menn er annenrangs omsorgspersoner og ikke "like viktige" i barnas liv som mamma. 2
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #297 Skrevet 20. mars 2012 I mange år har vi kvinner jobbet for at det skal bli likestilling. At kvinner og menn skal ha samme rettigheter og lik lønn for likt arbeid. Vi har protestert mot mannlige sjefer som har trakkasert kvinnerlige ansatte og som har latt ungene vokse opp uten at de tar del i oppdragelsen fordi de er for opptatt av karrieren. Når enkelte kvinner nå oppfører seg som disse mennene for å "ta igjen" for den måten kvinner har blitt behandlet så synes jeg de oppfører seg som menn. Og disse kvinnene synes jeg er en skam både for likestillingen og for det kvinnerlige kjønn. Jeg er enig i at likestllingen er i ferd med å bikke litt over, hvis det er essensen i innlegget ditt!
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #298 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg er enig i at likestllingen er i ferd med å bikke litt over, hvis det er essensen i innlegget ditt! Argumenter heller hvordan likestillingen bekker over. Endret 20. mars 2012 av "gjest"
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #299 Skrevet 20. mars 2012 Så kvinnen er egoistisk når hun velger karriere, men ikke mannen? Du ser at dette impliserer at menn er annenrangs omsorgspersoner og ikke "like viktige" i barnas liv som mamma. Både menn og kvinner er egoistiske når de velger karriere på en slik måte at det går ut over barnas oppdragelse. Hvis en av to MÅ jobbe mest kan det like gjerne være kvinnen, og at mannen er hjemme med barnet. Men jeg ville selv ikke valgt det slik. Morshjertet mitt blødde når jeg valgte karriere fremfor sønnen min. Jeg har det ikke i meg og følte at jeg var egoistisk. Når han har flyttet ut gjennopptar jeg nok karrierekvinnen i meg
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #300 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er enig i at likestllingen er i ferd med å bikke litt over, hvis det er essensen i innlegget ditt! Siden vi dro det over på likestilling så gav jeg min mening og det var essensen med innlegget mitt ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå