Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #241 Skrevet 20. mars 2012 Ingen generasjonskløft inne i bildet her gitt. Jeg er ikke SÅ gammel og jeg vet om mange yngre enn meg som synes det er helt naturlig å spandere når de tar med seg damer ut. Jeg tror faktisk ingen av de hadde hatt ønske om å fortsette å date en dame som krevde å betale regningen sin selv. Det har seg nemlig slik at veldig mange menn ikke ønsker seg damer som skal vise at de kan klare seg selv, setter karrieren først og har behov for å være mer mann enn menn noen gang har vært. De mennene jeg dater er ute etter en dame som setter familieverdiene først og som tar vare på mannen sin og familien og derfor fortjener å bli behandlet som en prinsesse i ny og ne. For dem handler det om å se hvordan jenta er fra første stund, altså under en bedre middag som de spanderer. Og disse mennene er i tillegg såpass smarte at de ikke tiltrekker seg goldiggere. For goldiggere er ikke noe bra koneemne Jøss, vi er jo alle ulike Jeg synes du har et noe spesielt syn på kvinner og menn. Hva mener du er "mandig" av en kvinne? At hun betaler for seg selv og vil ha en karriere? Du har sikkert rett i at mange menn ikke ønsker "slike kvinner". Heldigvis finnes det menn med en annen betraktning. 2
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #242 Skrevet 20. mars 2012 Ok... Hø no forsto eg poenget til Genesis xD, er det mulig, dust!
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #243 Skrevet 20. mars 2012 Hø no forsto eg poenget til Genesis xD, er det mulig, dust! Så du forstod det ja. Jeg stusset bare en del ting.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #244 Skrevet 20. mars 2012 Så du forstod det ja. Jeg stusset bare en del ting.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #245 Skrevet 20. mars 2012 Ikkje enig. Folk fra yngre generasjon går ikkje å spanderer middag på første date fordi det finnes bedre alternativer. Det at det ligger kulturelle ting fra gammelt av hos dere eldre får så være. Vi må tilpasse oss en hard økonomi for at ting skal gå rundt. tror du at gutter på din alder som kommer fra rike familier ikke spanderer på damene når de drar på date? At DU ikke har råd til å gjøre det, betyr ikke at de på din alder IKKE gjør det 1
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #246 Skrevet 20. mars 2012 Jøss, vi er jo alle ulike Jeg synes du har et noe spesielt syn på kvinner og menn. Hva mener du er "mandig" av en kvinne? At hun betaler for seg selv og vil ha en karriere? Du har sikkert rett i at mange menn ikke ønsker "slike kvinner". Heldigvis finnes det menn med en annen betraktning. Du synes jeg har et noe spesielt syn på kvinner og menn, fordi jeg har et annet syn enn deg. Det betyr ikke at det er mitt syn som er spesielt, det kan like gjerne være ditt Ja heldigvis finnes det kvinner som er forskjellige og heldigvis finner det menn som er forskjellige. Det betyr ikke at noen er bedre enn andre fordi de har en viss mening. Folk er forskjellige og jeg synes folk skal få lov til å oppføre seg og leve som de selv ønsker. Uten å dømmes på bakgrunn av hva andre ser på som politisk korrekt At jeg synes det er naturlig at mannen spanderer når man går ut å spiser betyr ikke at jeg ikke har egne penger.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #247 Skrevet 20. mars 2012 Uansett hvilket syn man har, så er det så enkelt som at man ikke kommer seg unna ett par ting, som f. eks den som tar initiativ til å gå på date, er den som betaler. Samme gjelder om man ber noen hjuem på ost og kjeks, middag, eller noe. Problemet er at menn ikke vil godta sin rolle i datingen.
Reaper Skrevet 20. mars 2012 #248 Skrevet 20. mars 2012 At jeg synes det er naturlig at mannen spanderer når man går ut å spiser betyr ikke at jeg ikke har egne penger. Det er ikke naturlig, men du er indoktrinert. Not too bright, are we? 1
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #249 Skrevet 20. mars 2012 Du synes jeg har et noe spesielt syn på kvinner og menn, fordi jeg har et annet syn enn deg. Det betyr ikke at det er mitt syn som er spesielt, det kan like gjerne være ditt Ja heldigvis finnes det kvinner som er forskjellige og heldigvis finner det menn som er forskjellige. Det betyr ikke at noen er bedre enn andre fordi de har en viss mening. Folk er forskjellige og jeg synes folk skal få lov til å oppføre seg og leve som de selv ønsker. Uten å dømmes på bakgrunn av hva andre ser på som politisk korrekt At jeg synes det er naturlig at mannen spanderer når man går ut å spiser betyr ikke at jeg ikke har egne penger. Selvsagt er folk ulike, men jeg avskriver ikke kvinner med andre meninger og verdier enn meg som mandige. Heldigvis er kategorien "kvinner" vid nok til å romme ulike kvinner. Jeg mener ikke at mitt syn er fasiten, men du kan spare deg å stemple meg som "politisk korrekt" Tviler ikke på at du har egne penger, men det var vitterlig ikke poenget.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #250 Skrevet 20. mars 2012 Det er ikke naturlig, men du er indoktrinert. Not too bright, are we? Hvis han inviterer henne med ut, er det han som betaler.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #251 Skrevet 20. mars 2012 tror du at gutter på din alder som kommer fra rike familier ikke spanderer på damene når de drar på date? Det har eg heller ikkje sakt , men du må tenke på at de fleste kommer ikkje fra rike familier. Ergo, eg har faktisk flertallet på min side At DU ikke har råd til å gjøre det, betyr ikke at de på din alder IKKE gjør det Again xD, common sence..
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #252 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Uansett hvilket syn man har, så er det så enkelt som at man ikke kommer seg unna ett par ting, som f. eks den som tar initiativ til å gå på date, er den som betaler. Samme gjelder om man ber noen hjuem på ost og kjeks, middag, eller noe. Dette er jo vi helt enige om , vi vil ikkje godta at du krever at eg skal spandere på deg på første date xD, faen asso, vanskelig dame! Problemet er at menn ikke vil godta sin rolle i datingen. Vi vil ikkje godta et mønster hvor dere styrer primissene og har alle fordelene , det kan dere bare glemme xD Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #253 Skrevet 20. mars 2012 Det er ikke naturlig, men du er indoktrinert. Not too bright, are we? Fordi DU ikke mener det er naturlig så er jeg hjernevasket? Og å dra "blondine kortet" på meg blir vel litt barnslig.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #254 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Det har eg heller ikkje sakt , men du må tenke på at de fleste kommer ikkje fra rike familier. Ergo, eg har faktisk flertallet på min side Again xD, common sence.. Vi vil ikkje godta et mønster hvor dere styrer primissene og har alle fordelene , det kan dere bare glemme xD Men da mener vel flertallet det at mennene ikke kan komme på middag hos daten uten å betale for seg/ha med noe drikke? For hvis han ikke gjør det så utnytter han jo henne økonomisk. Og det er vel ikke greit at de har sex, for da utnytter han jo henne seksuelt? Endret 20. mars 2012 av "gjest"
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #255 Skrevet 20. mars 2012 Tviler ikke på at du har egne penger, men det var vitterlig ikke poenget. Jo det ER faktsk poenget. For vi snakker om Goldiggere her. Damer uten egne penger som skal ha en mann med penger for å slippe å tjene sine egne. Og at damer som synes det er kjekt at mannen spanderer blir satt i bås som goldiggere. Noe som altså ikke stemmer
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #256 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Men da mener vel flertallet det at mennene ikke kan komme på middag hos daten uten å betale for seg/ha med noe drikke? For hvis han ikke gjør det så utnytter han jo henne økonomisk. Og det er vel ikke greit at de har sex, for da utnytter han jo henne seksuelt? Godt poeng! Spent på svar! Endret 20. mars 2012 av Anna.S
Reaper Skrevet 20. mars 2012 #257 Skrevet 20. mars 2012 Fordi DU ikke mener det er naturlig så er jeg hjernevasket? Og å dra "blondine kortet" på meg blir vel litt barnslig. Hvordan kan det være naturlig? Finnes det en egen naturlov for dette? Lær deg til at det ikke finnes noen universelle sannheter. Kan ikke se at jeg nevnte blondine heller, kanskje du følte deg truffet - men det er jaggu ikke min skyld :gjeiper: 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #258 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan kan det være naturlig? Finnes det en egen naturlov for dette? Lær deg til at det ikke finnes noen universelle sannheter. Kan ikke se at jeg nevnte blondine heller, kanskje du følte deg truffet - men det er jaggu ikke min skyld :gjeiper: Kanskje du skal kutte ut den paternalistiske tonen og begynne å argumentere for påstandene du slenger ut.
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #259 Skrevet 20. mars 2012 Ingen generasjonskløft inne i bildet her gitt. Jeg er ikke SÅ gammel og jeg vet om mange yngre enn meg som synes det er helt naturlig å spandere når de tar med seg damer ut. Jeg tror faktisk ingen av de hadde hatt ønske om å fortsette å date en dame som krevde å betale regningen sin selv. Det har seg nemlig slik at veldig mange menn ikke ønsker seg damer som skal vise at de kan klare seg selv, setter karrieren først og har behov for å være mer mann enn menn noen gang har vært. De mennene jeg dater er ute etter en dame som setter familieverdiene først og som tar vare på mannen sin og familien og derfor fortjener å bli behandlet som en prinsesse i ny og ne. For dem handler det om å se hvordan jenta er fra første stund, altså under en bedre middag som de spanderer. Og disse mennene er i tillegg såpass smarte at de ikke tiltrekker seg goldiggere. For goldiggere er ikke noe bra koneemne Vi skal ikke ta noen aldersdiskusjon her, men jeg kan garantere at jeg er vesentlig yngre enn deg. Hvis ikke disse mennene hadde hatt noe ønske om å date en kvinne som ville betale for seg, er det tydelig at vi henger i ganske forskjellige miljøer! Dette synes jeg sier ganske mye om disse mennene. Vil de ha et skjørt lite vesen de kan beskytte med all sin maskulinitet og økonomiske kraft? Menn som ser det som en dealbreaker at dama ønsker å betale for seg på date....Det må være noe av det mest patetiske jeg har hørt i senere tid. Snakker om å ha komplekser for egen maskulinitet. Må betale liksom, hvis ikke så er jeg ikke MANN nok. Dessuten synes jeg det er direkte frekt av deg å antyde at kvinner med karriereplaner og evne til å betale for seg er "mer maskuline enn menn". Du har et kjønnsperspektiv fra 50- tallet, men det er du sikkert klar over! Ja takk til en kvinne med utdannelse og egne ambisjoner, som OGSÅ har gode familieverdier. For de finnes det også mange av skjønner du! 1
Reaper Skrevet 20. mars 2012 #260 Skrevet 20. mars 2012 Kanskje du skal kutte ut den paternalistiske tonen og begynne å argumentere for påstandene du slenger ut. Påstandene er det jo andre som kommer med, geez...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå