Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Søgni
Skrevet

Hvordan kan likestilling "gå for langt"? Det ligger i ordet likestilling at målet er likhet.

Jeg skjønner heller ikke dette enorme behovet for å validere egne verdier og valg ved å stemple andre kvinner som mandige og kalle dem en skam for likestillingen og "kvinneligheten".

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Hvordan kan likestilling "gå for langt"? Det ligger i ordet likestilling at målet er likhet.

Jeg skjønner heller ikke dette enorme behovet for å validere egne verdier og valg ved å stemple andre kvinner som mandige og kalle dem en skam for likestillingen og "kvinneligheten".

At menn mister alt for mange privilegium. Så mange at det merkes skikkelig for de middelmådige og dårlige mennene.

Endret av "gjest"
Gjest .-L-.
Skrevet

En mann kan jo også forlate en kvinne, og la henne sitte igjen der med forsørgerbyrden på barna deres.

Heldigvis finnes det barnebidrag :)

Skrevet

Urettferdig kvotering til utdanning, altså tilleggspoeng bare pga. kjønnet :angry:

Gjest "gjest"
Skrevet

Urettferdig kvotering til utdanning, altså tilleggspoeng bare pga. kjønnet :angry:

Den går jo begge veier da.

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

...for å rette opp i en allerede eksisterende skjevhet. Også kalt positiv diskriminering. Et kortvarig tiltak.

Gjest Anna.S
Skrevet

Denne tråden handler om goldiggers og ikke likestillingen, men jeg kan svare på spørsmålet.

Når menn ikke lenger kan bestemme selv hva de ønsker å gjøre, fordi arbeidslivet skal ha lik andel menn og kvinner, så er likestillingen gått for langt.

Kvortering i lederstillinger er i mine øyne et hån mot dyktige kvinnerlige ledere. Hvis en kvinne og en mann konkurrerer om en stilling så vinner kvinnen uansett. Det gir mannen mulighet til å si at han var best, men hun fikk stillingen pga kvortering.

Skrevet

Da jeg datet min forlovede, så pleide vi å bytte på å spandere, skjønner ikke hvorfor det er et problem for mange kvinner. Man trenger ikke å gå på den dyreste restauranten for å føle seg som en prinsesse eller å bli påspandert dyre gaver for den saks skyld :) Det er ikke summen som mannen bruker på daten som avgjør om man har en fin date eller ei ;)

• Liker 1
Skrevet

Den går jo begge veier da.

Ja, har jeg sagt noe annet? Kvotering til utdanning er bare komplett uforståelig for meg, da alle i utgangspunktet har like muligheter for å komme inn på studiet.

Gjest Anna.S
Skrevet

Da jeg datet min forlovede, så pleide vi å bytte på å spandere, skjønner ikke hvorfor det er et problem for mange kvinner. Man trenger ikke å gå på den dyreste restauranten for å føle seg som en prinsesse eller å bli påspandert dyre gaver for den saks skyld :) Det er ikke summen som mannen bruker på daten som avgjør om man har en fin date eller ei ;)

Man trenger ikke gå på restaurant i det hele tatt for å føle seg som en prinsesse, eller bli satt pris på.

Det fineste smykket jeg noen gang har fått er et smykke en ungdomskjæreste av meg lagde til meg. Det at han brukte tid og kjærlighet på å lage noe fint til meg overgår alle dyre smykker.

Ekte jenter kan ikke kjøpes med hverken flotte smykker eller flotte ord. Men selvfølgelig er det hyggelig med litt luksus i ny og ne :)

Skrevet

Artig paradoks det der. Det blir vel riktigere å si at "kvinnekampen" har gått for langt. Nå mener jeg ikke ting er helt ute av kontroll, men at det finnes en skjevhet hersker det liten tvil om.

Et eksempel er det manglende fokuset på gutter i skole og høyere utdanning. Gutta faller fra, også når det kommer til prestisjestudier. At det er mer fokus på at det er for få kvinner helt på toppen i næringslivet (vi snakker et hundretalls topplederstillinger), enn at det snart bare er 30 prosent gutter som tar høyere utdanning, og at gutter er overrepresentert blant de som ikke fullfører vgs. synes jeg er problematisk.

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Artig paradoks det der. Det blir vel riktigere å si at "kvinnekampen" har gått for langt. Nå mener jeg ikke ting er helt ute av kontroll, men at det finnes en skjevhet hersker det liten tvil om.

Et eksempel er det manglende fokuset på gutter i skole og høyere utdanning. Gutta faller fra, også når det kommer til prestisjestudier. At det er mer fokus på at det er for få kvinner helt på toppen i næringslivet (vi snakker et hundretalls topplederstillinger), enn at det snart bare er 30 prosent gutter som tar høyere utdanning, og at gutter er overrepresentert blant de som ikke fullfører vgs. synes jeg er problematisk.

Jeg er vel den første til å anerkjenne manglende fokus på gutter og menn, samt frafall, i utdanningssystemet, det er temaer jeg interesserer meg veldig for. :gjeiper: Men det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Men den debatten tar jeg gjerne en annen gang.

Og å begynne å dra inn likestilling i en debatt om hva som er "kvinnelig" mener jeg uansett blir helt feil.

Skrevet

Man trenger ikke gå på restaurant i det hele tatt for å føle seg som en prinsesse, eller bli satt pris på.

Det fineste smykket jeg noen gang har fått er et smykke en ungdomskjæreste av meg lagde til meg. Det at han brukte tid og kjærlighet på å lage noe fint til meg overgår alle dyre smykker.

Ekte jenter kan ikke kjøpes med hverken flotte smykker eller flotte ord. Men selvfølgelig er det hyggelig med litt luksus i ny og ne :)

Men det går begge veier :) Jeg synes det er stas å overraske mannen med en liten gave når han minst venter det, men jeg forventer ikke at han skal gi meg en gave fordi om :) Det er de små tingene som han gjør for meg i hverdagen som betyr aller mest ;)

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, har jeg sagt noe annet? Kvotering til utdanning er bare komplett uforståelig for meg, da alle i utgangspunktet har like muligheter for å komme inn på studiet.

Jeg forstår det godt jeg da. Noen ganger så trenger man et spark bak for å se ting litt anerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, en gjennomsnittsmann må lære seg å legge an på gjennomsnittskvinnen, ikke gå etter heftige kvinner som deg som gruser ham.

Og hvem bestemmer hvilke kvinner en mann skal gå etter? Du? latterlig, som de fleste andre av dine innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som flere av mine kompiser. Felles for dem alle er at de har rukket å nå midten av tredveårene uten å finne en partner. Jeg synes nesten synd på dem fordi de tjener bra, de har sett seg blinde på dette og er i utgangspunktet usikre i forhold til kvinner. Resultatet blir dette misforståtte og trasige snakket om jenter med økonomiske motiver.

Jeg har vært utsatt for denne typen oppførsel av menn og sier bare igjen, æsj. Det morsomme i den situasjonen var at jeg på den tiden tjente bedre enn han gjorde. Det var tydelig hvilken tankegang som lå bak oppførselen. Ikke noen romantisk date nummer to der, nei. Han ble en venn jeg ennå har. Ingen kvinner orker slike spill, det du jobber med er ikke adskilt fra deg som menneske.

Du tenker feil. Du må være åpen om hvem du er. Du skremmer bort oss med integritet når du er så redd for at andre kanskje er for opptatte av lommeboka di. De mest sjarmerende menn som finnes er de som utstråler selvtillit og trygghet nok til å være åpne. Tro meg, det du driver med gjennomskues og avtenner oss.

Du misforstår totalt, for det er mulig å ha to tanker i hodet på en og samme tid. Hva er det som tilsier at man ikke kan være en åpen person uten å samtidig se etter tegn på golddiggertendenser? Du kjenner ikke meg og bør holde deg for god til å sammenligne andre med dine "kompiser". Mest av alt er nok dette bare en hersketeknikk, for du unnlater å svare på den egentlige problemstillingen, nemlig golddiggere. Istedet bruker du hersketeknikker for å forsøke å sette meg i bås og beskrive meg som usikker. Jeg rapporterer innlegget ditt.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Men hva har "manglende fokus på "gutters utdanning" med kvinnekamp å gjøre? Du kan ikke snakke om førstnevnte uten å ta med samfunnsklasse f. eks. Dvs: identifisere hvilke gutter som faller fra.

Og hvem bestemmer hvilke kvinner en mann skal gå etter? Du? latterlig, som de fleste andre av dine innlegg.

Stakkars lille AB som ikke kan argumentere.

Du misforstår totalt, for det er mulig å ha to tanker i hodet på en og samme tid. Hva er det som tilsier at man ikke kan være en åpen person uten å samtidig se etter tegn på golddiggertendenser? Du kjenner ikke meg og bør holde deg for god til å sammenligne andre med dine "kompiser". Mest av alt er nok dette bare en hersketeknikk, for du unnlater å svare på den egentlige problemstillingen, nemlig golddiggere. Istedet bruker du hersketeknikker for å forsøke å sette meg i bås og beskrive meg som usikker. Jeg rapporterer innlegget ditt.

Så ha det da, les vedkommende med de riktige brillene på og slutt å brøle ulv, ulv.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille AB som ikke kan argumentere.

Du bør nok trå litt mer forsiktig når du beskylder andre for å ikke argumentere. Stort sett er jo dine egne innlegg kun påstander uten et snev av argumentasjon bak, så jeg ville nok ikke kastet stein i glasshus ;)

Men for å svare på problemstillingen: Enver mann kan da prøve seg på hvilken som helst kvinne han ønsker å prøve seg på, om det så er Jennifer Lopez. At kvinner som er mindre attraktive føler seg truet av det får jo da disse ta på egen kappe. Og kvinner selv prøver seg jo stadig vekk på menn som er "over deres skala", dvs. menn som subjektivt kan oppleves som både kjekkere og mer velstående rent sosioøknomisk, merkelig at dere reagerer så kraftig når fortegnene er motsatt?

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Du bør nok trå litt mer forsiktig når du beskylder andre for å ikke argumentere. Stort sett er jo dine egne innlegg kun påstander uten et snev av argumentasjon bak, så jeg ville nok ikke kastet stein i glasshus ;)

Tøff i trynet som AB'er, hva? ;)

Men for å svare på problemstillingen: Enver mann kan da prøve seg på hvilken som helst kvinne han ønsker å prøve seg på, om det så er Jennifer Lopez. At kvinner som er mindre attraktive føler seg truet av det får jo da disse ta på egen kappe. Og kvinner selv prøver seg jo stadig vekk på menn som er "over deres skala", dvs. menn som subjektivt kan oppleves som både kjekkere og mer velstående rent sosioøknomisk, merkelig at dere reagerer så kraftig når fortegnene er motsatt?

En feit taper av en fyr bør ikke legge an på en dame av JL's kaliber, da vil han få det enda mer bekreftet at han er en taper.

AnonymBruker
Skrevet

Tøff i trynet som AB'er, hva? ;)

Ikke så veldig mye tøffere å fremstå med meningsløse nick, eller hva?

En feit taper av en fyr bør ikke legge an på en dame av JL's kaliber, da vil han få det enda mer bekreftet at han er en taper.

Som sagt, hvem bestemmer at han er for feit til å gjøre det? Det er da visselig mange kvinner som gjør det samme, og begge deler er faktisk helt greit. Det er et fritt land, og man kan legge an på hvem som helst, så får den som er mål for kurtisen heller vurdere det ;)

De fleste voksne mennesker er jo også i stand til å takle avvisning, samt innser at man tar en risiko når man legger an på noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...