Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #261 Skrevet 20. mars 2012 Jo det ER faktsk poenget. For vi snakker om Goldiggere her. Damer uten egne penger som skal ha en mann med penger for å slippe å tjene sine egne. Og at damer som synes det er kjekt at mannen spanderer blir satt i bås som goldiggere. Noe som altså ikke stemmer Det var ikke mitt poeng, iallefall. Jeg reagerte på den kategoriske inndelingen din av kvinner og menn. Det er helt greit for meg at du synes det er fint å bli påspandert og at menn du dater synes det er fint å spandere, men jeg mener ikke at det er normen i dag, eller fasiten på noen som helst måte. Jeg ville trolig ikke data menn som mener kvinner som vil betale/jobbe osv. er mandige. Så vi er alle ulike. Jeg mener likevel at jeg er like kvinnelig som deg, for det er ikke mer "kvinnelig" å bli påspandert enn å betale selv. Det er heller ikke ukvinnelig å ønske en karriere. :gjeiper: Det betyr ikke at jeg stempler deg som golddigger. 1
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #262 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan kan det være naturlig? Finnes det en egen naturlov for dette? Lær deg til at det ikke finnes noen universelle sannheter. Kan ikke se at jeg nevnte blondine heller, kanskje du følte deg truffet - men det er jaggu ikke min skyld :gjeiper:
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #263 Skrevet 20. mars 2012 Ja takk til en kvinne med utdannelse og egne ambisjoner, som OGSÅ har gode familieverdier. For de finnes det også mange av skjønner du! Men det ene utelukker jo ikke det andre.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #264 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Men da mener vel flertallet det at mennene ikke kan komme på middag hos daten uten å betale for seg/ha med noe drikke? For hvis han ikke gjør det så utnytter han jo henne økonomisk. Forstår ikkje disse tolkningene du kommer med . Jo det går jo fint ann, men eg kan ikkje KREVE at hun skal spandere/lage middag til meg! Når hun tar meg med ut på date så er det henne som styrer primissene og eg kan ikkje forlange at hun skal bruke penger på meg. Du må gjerne lage middag middag til en mann, men da burde han pine med gjøre noe fint også! Som å spandere middag på deg, men da er ikkje dette første daten og da har iallefall han fått inntrykk av at han dater en som deler og som ikkje er egoistisk. Eg liker ikkje å dele med egoister, derfor finner eg først ut om dama er egoist eller ikkje før eg bruker penger på henne. det er vel ikke greit at de har sex, for da utnytter han jo henne seksuelt? Asso eg forstår ikkje helt denne sex nekten. Forstår at et par damer har gått på en smell, hatt sex og mannen har mistet interresse, men det er kanskje ikkje riktig fremgangsmåte å holde tilbake sexen. Koffor gjøre jakten enda vanskeligere for han hvis det er jakten han liker? Når han får sex da er jo det bare ultimate victory. Klarer du å få han forelsket i løpet av jakten er du flink og har lakt gullegget, men disse mennene burde man unngå imo. Istedenfor å nekte sex burde man heller lære seg å se hvilke type menn som bare er ute etter sex og jakten. Er redd for mange tar sex and the city for seriøst , men hvis erfaringer tilsier at dette er den beste fremgangsmåten så forstår eg vel egentlig koffor man velger den. Utnytter henne seksuelt?, hvis begge vil ha sex er vel det ingen som utnytter noen. Så lenge man ikkje lover vekk et forhold eller lyger om følelser en har så ser ikkje eg helt problemet.. Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #265 Skrevet 20. mars 2012 Men det ene utelukker jo ikke det andre. Huh? det må du utdype!
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #266 Skrevet 20. mars 2012 Hvordan kan det være naturlig? Finnes det en egen naturlov for dette? Lær deg til at det ikke finnes noen universelle sannheter. Kan ikke se at jeg nevnte blondine heller, kanskje du følte deg truffet - men det er jaggu ikke min skyld :gjeiper: Disse damene gjør noen merkelige tolkninger av ka vi sier xD, whats up with that.. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #267 Skrevet 20. mars 2012 Forstår ikkje disse tolkningene du kommer med . Jo det går jo fint ann, men eg kan ikkje KREVE at hun skal spandere/lage middag til meg! Når hun tar meg med ut på date så er det henne som styrer primissene og eg kan ikkje forlange at hun skal bruke penger på meg. Du må gjøre lage middag middag til en mann, men da burde han pine med gjøre noe fint også! Som å spandere middag på deg, men da er ikkje dette første daten og da har iallefall han fått inntrykk av at han dater en som deler og som ikkje er egoistisk. Eg liker ikkje å dele med egoister, derfor finner eg først ut om dama er egoist eller ikkje før eg bruker penger på henne. Nei, er ikke det i følge din logikk. For dere må jo dele, uansett hvem som inviterer. Om det brukes penger ute på resturant eller til og lage en middag hjemme hos noen er da irrelevant. Asso eg forstår ikkje helt denne sex nekten. Forstår at et par damer har gått på en smell, hatt sex og mannen har mistet interresse, men det er kanskje ikkje riktig fremgangsmåte å holde tilbake sexen. Koffor gjøre jakten enda vanskeligere for han hvis det er jakten han liker? Når han får sex da er jo det bare ultimate victory. Klarer du å få han forelsket i løpet av jakten er du flink og har lakt gullegget, men disse mennene burde man unngå imo. Istedenfor å nekte sex burde man heller lære seg å se hvilke type menn som bare er ute etter sex og jakten. Er redd for mange tar sex and the city for seriøst , men hvis erfaringer tilsier at dette er den beste fremgangsmåten så forstår eg vel egentlig koffor man velger den. Utnytter henne seksuelt?, hvis begge vil ha sex er vel det ingen som utnytter noen. Så lenge man ikkje lover vekk et forhold eller lyger om følelser en har så ser ikkje eg helt problemet.. ...... Innlegget ditt sier bare alt. Menn skal få og få og få.
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #268 Skrevet 20. mars 2012 Nei, er ikke det i følge din logikk. For dere må jo dele, uansett hvem som inviterer. Om det brukes penger ute på resturant eller til og lage en middag hjemme hos noen er da irrelevant. ...... Innlegget ditt sier bare alt. Menn skal få og få og få. Nå er det faktisk sånn at sex ikke er noe kvinnen GIR mannen, så "få" i denne sammenhengen blir helt malplassert. Sex er noe man deler, hvertfall i min verden! 1
Reaper Skrevet 20. mars 2012 #269 Skrevet 20. mars 2012 Utnytter henne seksuelt?, hvis begge vil ha sex er vel det ingen som utnytter noen. Så lenge man ikkje lover vekk et forhold eller lyger om følelser en har så ser ikkje eg helt problemet.. THIS! "Utnytte seksuelt" er jo bare helt latterlig. Skulle tro det var overgrep de snakket om.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #270 Skrevet 20. mars 2012 Det var ikke mitt poeng, iallefall. Jeg reagerte på den kategoriske inndelingen din av kvinner og menn. Det er helt greit for meg at du synes det er fint å bli påspandert og at menn du dater synes det er fint å spandere, men jeg mener ikke at det er normen i dag, eller fasiten på noen som helst måte. Jeg ville trolig ikke data menn som mener kvinner som vil betale/jobbe osv. er mandige. Så vi er alle ulike. Jeg mener likevel at jeg er like kvinnelig som deg, for det er ikke mer "kvinnelig" å bli påspandert enn å betale selv. Det er heller ikke ukvinnelig å ønske en karriere. :gjeiper: Det betyr ikke at jeg stempler deg som golddigger. Jeg tror ikke en mann mener at en kvinne er mandig fordi hun ikke vil la seg spandere på, men noen men føler seg truet av kvinner som har behov for å vise at de har egne penger, egen karriere og egentlig klarer seg selv. Mange menn ønsker seg en kvinne som viser at hun liker at han tar vare på henne og at hun trenger han i livet sitt.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #271 Skrevet 20. mars 2012 Nå er det faktisk sånn at sex ikke er noe kvinnen GIR mannen, så "få" i denne sammenhengen blir helt malplassert. Sex er noe man deler, hvertfall i min verden! THIS! "Utnytte seksuelt" er jo bare helt latterlig. Skulle tro det var overgrep de snakket om. Vel, men hvorfor skal en kvinne ligge med en fyr hun dater bare, med mindre de har en overenskomst om sex eller er sammen?
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #272 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror ikke en mann mener at en kvinne er mandig fordi hun ikke vil la seg spandere på, men noen men føler seg truet av kvinner som har behov for å vise at de har egne penger, egen karriere og egentlig klarer seg selv. Mange menn ønsker seg en kvinne som viser at hun liker at han tar vare på henne og at hun trenger han i livet sitt. Ja. Menn med dårlig selvtilit! 1
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #273 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Nei, er ikke det i følge din logikk. For dere må jo dele, uansett hvem som inviterer. Om det brukes penger ute på resturant eller til og lage en middag hjemme hos noen er da irrelevant. Okei, vi prøver igjen. På første date, PÅ FØRSTE DATE, vil ikkje eg bruke penger på en dame eg ikkje kjenner og som eg ikkje vet er egoistisk eller ikkje. Dette kan man gjøre seinere når man er mer trygge på hverandre syntes eg. Og ja, eg mener faktisk man burde kunne dele. ...... Innlegget ditt sier bare alt. Menn skal få og få og få. Nei , det er slik du tolker det. Det eg sier, er at du kan lære deg kordan en SNILL mann er og kordan en DUM man er. En ting eg forstår er at mange menn "spiller" snill og derfor må dere holde på sexen? (om eg ikkje forstår feil, rett meg hvis eg er på bærtur..) Så får man alltid spørsmålet: Kordan ser man om han er snill da?, eller om han er bad?. Slik eg har forstått deg så vil du ta risken(og ikkje tenke/tolke for mye), men da må du regne med å gå på smeller xD. Eg liker å gradere meg slik at eg slipper å gå på smeller , dog å gå på en smell her og der er kanskje uengåelig. Uansett, eg skulle ønske eg kunne fortelle kordan man ser at en man spiller snill, men eg har lite erfaringer med kordan menn faker å være snill , eg blir tross alt ikkje sjekket opp av menn. Slik eg tenker idag så må man se på oppførsel og gjerne finne ut hvilke verdier personen står for. Så til et annet spørsmål. Tror du ikkje damer utnytter menn for sex også? Forskjellen er at vi tar det som "menn" og går videre. Endret 20. mars 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #274 Skrevet 20. mars 2012 Ja takk til en kvinne med utdannelse og egne ambisjoner, som OGSÅ har gode familieverdier. For de finnes det også mange av skjønner du! Jeg er en av de kvinnene jeg, men jeg liker fortsatt at mannen spanderer når vi er ute å spiser. Selvfølgelig mener jeg ikke at kvinner som satser på karriere å har ambisjoner er manndige. Men enkelte av de er faktisk det og det synes jeg er en skam for det vakre kjønnet vi er! Hvorfor prøve å se ut som en mann og oppføre deg som en mann når du er kvinne? 2
Genesis Skrevet 20. mars 2012 #275 Skrevet 20. mars 2012 Vel, men hvorfor skal en kvinne ligge med en fyr hun dater bare, med mindre de har en overenskomst om sex eller er sammen? Det trenger hun vel ikke! Kvinner som menn har vel sex av lyst og begjær ikke av "overenskomster". Bare å gjøre dama så kåt at hun ikke kan styre seg det
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #276 Skrevet 20. mars 2012 Ja. Menn med dårlig selvtilit! Ja absolutt! Ingenting å si på det, men fakta er at det er menn som har det slik. Skal ikke de også få seg en som passer til dem? Handler det ikke egentlig om at man skal finne en som passer for en, og ikke en som alle andre godkjenner eller synes er politisk korrekt nok?
Gjest Søgni Skrevet 20. mars 2012 #277 Skrevet 20. mars 2012 Jeg tror ikke en mann mener at en kvinne er mandig fordi hun ikke vil la seg spandere på, men noen men føler seg truet av kvinner som har behov for å vise at de har egne penger, egen karriere og egentlig klarer seg selv. Mange menn ønsker seg en kvinne som viser at hun liker at han tar vare på henne og at hun trenger han i livet sitt. Ja, slike menn ville ikke jeg nærma meg med rustning, et ti meter langt kosteskaft og med en hvitløksranke rundt halsen engang. Det er fint at folk er ulike.. Jeg har heller ikke et behov for å vise at jeg har egne penger selv om jeg betaler for meg selv, jeg ser heller på det som selvsagt. Jeg tror rett og slett at vi (eller jeg og de mennene du prater om) har en litt ulik definisjon på å bli tatt vare på og å trenge noen i livet sitt, men det er jo helt i orden 1
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #278 Skrevet 20. mars 2012 THIS! "Utnytte seksuelt" er jo bare helt latterlig. Skulle tro det var overgrep de snakket om. Eg tror damene føler det som et på en måte, men eg forstår det ikkje helt , kanskje de kan fortelle oss!
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #279 Skrevet 20. mars 2012 Okei, vi prøver igjen. På første date, PÅ FØRSTE DATE, vil ikkje eg bruke penger på en dame eg ikkje kjenner og som eg ikkje vet er egoistisk eller ikkje. Dette kan man gjøre seinere når man er mer trygge på hverandre syntes eg. Og ja, eg mener faktisk man burde kunne dele.
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #280 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er en av de kvinnene jeg, men jeg liker fortsatt at mannen spanderer når vi er ute å spiser. Det hadde ikkje vært et stort problem om eg hadde hatt masse penger, dog eg hadde ikkje likt at du hadde KREVD det. Det blir litt kontrolerende og det liker eg ikkje Selvfølgelig mener jeg ikke at kvinner som satser på karriere å har ambisjoner er manndige. Mener at det "kvinnelige" kommer av å være feminin, man kan være det selv om man har en karriere. Men enkelte av de er faktisk det og det synes jeg er en skam for det vakre kjønnet vi er! Hvorfor prøve å se ut som en mann og oppføre deg som en mann når du er kvinne? Hehe, spør Siv Jensen , nei det er vel fordi det er slik man får makt? Med mindre man spiller lurt da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå