Flanør Skrevet 20. mars 2012 #181 Skrevet 20. mars 2012 Vel, men hvis en fyr er grådig så er det jo greit å ikke være ilag med ham. At jeg "tapte" en tusning i matvarer er ikke noe jeg tenker på heller, man må som sagt ta noen sjanser. Grådig? Hvordan kan du si at en mann er grådig hvis han bare vil betale for sin middag og ikke din, mens du ikke engang vil betale for din egen? Hvis han er grådig, hva er da du? En ren snylter?
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #182 Skrevet 20. mars 2012 Grådig? Hvordan kan du si at en mann er grådig hvis han bare vil betale for sin middag og ikke din, mens du ikke engang vil betale for din egen? Hvis han er grådig, hva er da du? En ren snylter? Når jeg var den som betalte for middagene hjemme hos meg og han ikke tok med så mye som en flaske vin til vertskapet (meg) en gang, og han er den som inviterte meg med ut, så forventer jeg at han er den som skal betale for maten min ja.
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #183 Skrevet 20. mars 2012 Ja, vi har god kontakt fortsatt vi Og da er vi tilbake til min andre påstand: "Det er som jeg bruker å si; det finnes alltid nok av desperate idioter av noen mannfolk."
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #184 Skrevet 20. mars 2012 Synes du dette er slik ting bør være? At vi må betale for at dere skal tilbringe en kveld med oss, og at dere kan forvente at vi gjør det? Er kvinners tid mer verdt enn vår? Er dere mer verdt enn oss, som partnere og som mennesker? Det må dere jo da være hvis det er rimelig å forvente at vi betaler for dere. Er det virkelig slik at man MÅ gå ut å spise for å tilbringe tid sammen? Første daten kan godt være en tur ute i naturen (koster ingenting for noen) man kan lage en picknick på stranda, man kan gå på fotballkamp osv. Hvis du føler at du kaster bort penger på middagsdater med damer som ikke vil se deg igjen tror jeg at du skal begynne å ha en annen type første date
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #185 Skrevet 20. mars 2012 Når jeg var den som betalte for middagene hjemme hos meg og han ikke tok med så mye som en flaske vin til vertskapet (meg) en gang, og han er den som inviterte meg med ut, så forventer jeg at han er den som skal betale for maten min ja. Snakker du om samme fyren nå? Disse langhåra apekattene dine altså....
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #186 Skrevet 20. mars 2012 Er det virkelig slik at man MÅ gå ut å spise for å tilbringe tid sammen? Første daten kan godt være en tur ute i naturen (koster ingenting for noen) man kan lage en picknick på stranda, man kan gå på fotballkamp osv. Hvis du føler at du kaster bort penger på middagsdater med damer som ikke vil se deg igjen tror jeg at du skal begynne å ha en annen type første date Du omgår spørsmålet mitt. Jeg stilte deg et prinsipielt spørsmål, og dette er hva du svarer? Hva med å svare på det jeg spør deg om?
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #187 Skrevet 20. mars 2012 Og da er vi tilbake til min andre påstand: "Det er som jeg bruker å si; det finnes alltid nok av desperate idioter av noen mannfolk." Hvorfor er han en desperat idiot bare fordi han spanderte på meg og ikke fikk sex eller forhold ut av det? Han er en kjempe hyggelig mann med nok penger til at han ikke merker noe til det. Og vi hadde en kjempe hyggelig kveld sammen og jeg synes jo det er gøy å følge med på datingen hans på Facebook. At man ikke har kjemi betyr ikke at man er idiot.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #188 Skrevet 20. mars 2012 Snakker du om samme fyren nå? Jeg har snakket om samme fyren hele tiden, jfm # 130
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #189 Skrevet 20. mars 2012 Du omgår spørsmålet mitt. Jeg stilte deg et prinsipielt spørsmål, og dette er hva du svarer? Hva med å svare på det jeg spør deg om? Nei jeg svarer jo på spørsmålet ditt. Du spør om jeg mener at det skal være sånn at dere må betale for å være sammen med oss, og da sier jeg at det er jo faktisk ikke sånn det er. Det er dere som velger å ta oss med ut å spise. Hvorfor det hvis du ikke har råd til det? Eller synes noe om det? For å imponere? Late som om du er en spnadabel gentleman? Eller er det for å få sex, fordi du tror at jenter som blir spandert på er lettere på tråden?
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #190 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har snakket om samme fyren hele tiden, jfm # 130 Hvis ikke han dusten er den eneste du har datet så kan du vel trekke veksler på andre erfaringer i denne tråden da? Jeg hadde heller ikke spandert en krone mer på han fyren der, men det er jo nok av andre menn som faktisk er interessert i gjøre daten til en hyggelig opplevelse, som liker å spandere, men som misliker at det forventes at vi skal spandere bare fordi dere "liker det", underforstått dere tror dere er mer verdt enn oss.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #191 Skrevet 20. mars 2012 Hvis ikke han dusten er den eneste du har datet så kan du vel trekke veksler på andre erfaringer i denne tråden da? Jeg hadde heller ikke spandert en krone mer på han fyren der, men det er jo nok av andre menn som faktisk er interessert i gjøre daten til en hyggelig opplevelse, som liker å spandere, men som misliker at det forventes at vi skal spandere bare fordi dere "liker det", underforstått dere tror dere er mer verdt enn oss. Du er i høyden alt for bitter, for som jeg skrev i et annet innlegg: Dere ser ikke pengene vi bruker på datene våre, som f. eks mat hjemme hos oss.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #192 Skrevet 20. mars 2012 Nei jeg svarer jo på spørsmålet ditt. Du spør om jeg mener at det skal være sånn at dere må betale for å være sammen med oss, og da sier jeg at det er jo faktisk ikke sånn det er. Det er dere som velger å ta oss med ut å spise. Hvorfor det hvis du ikke har råd til det? Eller synes noe om det? For å imponere? Late som om du er en spnadabel gentleman? Eller er det for å få sex, fordi du tror at jenter som blir spandert på er lettere på tråden? Jeg er ikke sikker på hva du mener her, jeg. Mener du at hvis man går på en date som koster penger, f.eks middag så er det alltid mannen som skal betale. Og hvis han ikke ønsker å betale for daten så må han finne på noe som ikke koster penger? f.eks gåturer?
Gjest Anna.S Skrevet 20. mars 2012 #193 Skrevet 20. mars 2012 men som misliker at det forventes at vi skal spandere bare fordi dere "liker det", underforstått dere tror dere er mer verdt enn oss. Det finnes jo masse damer som har behov for å betale hele regninga for å vise at de er likestillte. Det kunne sikkert vært en dame for deg :D Da får du både sex og betalt regningen! Go for it!
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #194 Skrevet 20. mars 2012 Nei jeg svarer jo på spørsmålet ditt. Du spør om jeg mener at det skal være sånn at dere må betale for å være sammen med oss, og da sier jeg at det er jo faktisk ikke sånn det er. Det er dere som velger å ta oss med ut å spise. Hvorfor det hvis du ikke har råd til det? Eller synes noe om det? For å imponere? Late som om du er en spnadabel gentleman? Eller er det for å få sex, fordi du tror at jenter som blir spandert på er lettere på tråden? Jeez. Har allerede sagt til deg at jeg ikke dater lenger fordi jeg ikke trenger det, og at da jeg datet så var sex underordnet. Har aldri spandert for å komme i buksa på noen heller. Jeg liker å spandere, men jeg misliker at dette blir tatt for gitt. Da blir jeg tatt for gitt også, og hvem liker vel denne følelsen? Å ta noen ut på middag er innarbeidet tradisjon på date. Måltider binder oss sammen, det er sosialt og hyggelig. Du nevnte alternativer, det er greit det. Samme det egentlig, det jeg har problemer med er denne ideen om at vi menn må prestere et eller annet for at dere skal fatte interesse, mens alt dere trenger å gjøre er å sitte, vente, vurdere, velge eller velge bort. Det er ujevne forhold, dere blir da behandlet bedre enn oss, og det er uakseptabelt.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #195 Skrevet 20. mars 2012 Du er i høyden alt for bitter, for som jeg skrev i et annet innlegg: Dere ser ikke pengene vi bruker på datene våre, som f. eks mat hjemme hos oss. Usammenhengende babbel.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #196 Skrevet 20. mars 2012 Usammenhengende babbel. Du klarer altså da ikke å ha i hodet hva som allerede har blitt skrevet her inne. Ja, ja, ditt problem.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #197 Skrevet 20. mars 2012 Det finnes jo masse damer som har behov for å betale hele regninga for å vise at de er likestillte. Det kunne sikkert vært en dame for deg :D Da får du både sex og betalt regningen! Go for it! Da spanderer de av feil grunn, dvs. for å bevise et eller annet. Er for øvrig ikke interessert i å få regningen betalt. Jeg vil også betale, men ikke hele tida, og ikke fordi det liksom er forventet av meg bare pga. jeg er mann. Hvorfor går ikke dette inn i skallen på deg? 1
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #198 Skrevet 20. mars 2012 Jeg er ikke sikker på hva du mener her, jeg. Mener du at hvis man går på en date som koster penger, f.eks middag så er det alltid mannen som skal betale. Og hvis han ikke ønsker å betale for daten så må han finne på noe som ikke koster penger? f.eks gåturer? Det er vel det som ligger i kortene ja. Nå er ikke du slik da, men ser du nå hva slags holdninger enkelte kvinner har til dette?
Gjest .-L-. Skrevet 20. mars 2012 #199 Skrevet 20. mars 2012 At jeg "tapte" en tusning i matvarer er ikke noe jeg tenker på heller, man må som sagt ta noen sjanser. Det skal eg nokk, men eg har ikkje tenkt å kaste vekk noen tusing nå for å si det sån. Da finner eg heller ut på forhånd om dama er en som betaler igjen eller ikkje. Eg liker ikkje å ta sjangser når det kommer til ting som dette
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #200 Skrevet 20. mars 2012 Det kan visst ikke sies ofte nok: Den som inviterer med noen ut er den som skal betale. Kan visst ikke komme opp ofte nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå