Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

Det skal eg nokk, men eg har ikkje tenkt å kaste vekk noen tusing nå for å si det sån. Da finner eg heller ut på forhånd om dama er en som betaler igjen eller ikkje. Eg liker ikkje å ta sjangser når det kommer til ting som dette :)

Da har du nok allerede tapt.

Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Da har du nok allerede tapt.

Vi får se :P, om eg tar feil vil eg heller gå på smellen.

Endret av .-L-.
Skrevet

Hvorfor er han en desperat idiot bare fordi han spanderte på meg og ikke fikk sex eller forhold ut av det? Han er en kjempe hyggelig mann med nok penger til at han ikke merker noe til det. Og vi hadde en kjempe hyggelig kveld sammen og jeg synes jo det er gøy å følge med på datingen hans på Facebook. At man ikke har kjemi betyr ikke at man er idiot.

Og vitsen med dette er da ...?

Gjest "gjest"
Skrevet

Poenget med dating er jo å sjekke etter om det er kjemi og bli bedre kjent.

Skrevet

'Cause when she leave yo' ass she gon' leave with half...

Fint om noen tar på seg oppgaven med å oppsummere denne tråden når vi runder 20 sider. Falt som vanlig av lasset etter side 2 eller 3.

:)

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg er ikke sikker på hva du mener her, jeg. Mener du at hvis man går på en date som koster penger, f.eks middag så er det alltid mannen som skal betale. Og hvis han ikke ønsker å betale for daten så må han finne på noe som ikke koster penger? f.eks gåturer?

Jeg er av den gammeldagse typen som synes det er mannen som skal betale når man er ute å spiser middag på første date. Men det betyr ikke at en mann skal betale alt som koster penger. Hvis vi går på kino f.eks pleier jeg å bestille billetter og betale for disse før de hentes, også konserter osv. Jeg vet ikke, det er bare en greie for meg om at en mann er litt mann når han betaler når vi spiser middag eller er ute og deler en flaske vin. Det får meg til å føle meg som en flott kvinne som han vil imponere og den følelsen liker jeg. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS:

Det er bedre å gå ut fra at ingen er goldiggere, enn å skulle se spøkelser bak hvert gatehjørne. Hvis hun kun er ute etter penger vil jo dette uansett vise seg ganske fort. Som goldigger er heller ikke hun interessert i å kaste bort dyrebar tid i sin jakt etter en velstående forsørger. Derfor vil det relativt tidlig i datingfasen komme tydelig frem hvilke motiver hun har. Hvis hun etter kort tid begynner å forvente "gaver", eksklusive middager, og viser subtile tegn på skuffelse hvis du ikke innfrir burde varsellampene begynne å lyse. For ikke å snakke om hint om samboerkontrakter og felles økonomi.

Endret av Genesis
Skrevet

TS:

Det er bedre å gå ut fra at ingen er goldiggere, enn å skulle se spøkelser bak hvert gatehjørne. Hvis hun kun er ute etter penger vil jo dette uansett vise seg ganske fort. Som goldigger er heller ikke hun interessert i å kaste bort dyrebar tid i sin jakt etter en velstående forsørger. Derfor vil det relativt tidlig i datingfasen komme tydelig frem hvilke motiver hun har. Hvis hun etter kort tid begynner å forvente "gaver", eksklusive middager, og viser subtile tegn på skuffelse hvis du ikke innfrir burde varsellampene begynne å lyse. For ikke å snakke om hint om samboerkontrakter og delt økonomi.

Ingenting feil med samboerkontrakter og delt økonomi. Bare man ikke er dum.

Skrevet

Jeg er av den gammeldagse typen som synes det er mannen som skal betale når man er ute å spiser middag på første date. Men det betyr ikke at en mann skal betale alt som koster penger. Hvis vi går på kino f.eks pleier jeg å bestille billetter og betale for disse før de hentes, også konserter osv. Jeg vet ikke, det er bare en greie for meg om at en mann er litt mann når han betaler når vi spiser middag eller er ute og deler en flaske vin. Det får meg til å føle meg som en flott kvinne som han vil imponere og den følelsen liker jeg. :)

Jeg tror det er en generasjonskløft inni bildet her. Personlig har jeg overhode ingen interesse av å spandere på noen på en førstedate. Du kjenner jo ikke personen, da blir det unaturlig for meg å skulle øse ut penger på et annet menneske, kun i kraft av at hun er kvinne og jeg er mann. Er det derimot en kvinne jeg har truffet flere ganger og jeg liker godt, kan jeg godt spandere en middag i ny og ne. Samtidig er det like naturlig at hun kjøper en skjorte til meg hvis hun er ute og handler og finner noe hun ville sett meg i.

• Liker 1
Skrevet

Det skulle selvfølgelig stå felles økonomi :takke:

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg tror det er en generasjonskløft inni bildet her. Personlig har jeg overhode ingen interesse av å spandere på noen på en førstedate. Du kjenner jo ikke personen, da blir det unaturlig for meg å skulle øse ut penger på et annet menneske, kun i kraft av at hun er kvinne og jeg er mann. Er det derimot en kvinne jeg har truffet flere ganger og jeg liker godt, kan jeg godt spandere en middag i ny og ne. Samtidig er det like naturlig at hun kjøper en skjorte til meg hvis hun er ute og handler og finner noe hun ville sett meg i.

Det er naturlig at en kvinne du ikke er sammen med kjøper klær til deg, men ikke naturlig at du betaler hvis du inviterer henne på en date for å bli kjent?

Skrevet

TS:

Det er bedre å gå ut fra at ingen er goldiggere, enn å skulle se spøkelser bak hvert gatehjørne. Hvis hun kun er ute etter penger vil jo dette uansett vise seg ganske fort. Som goldigger er heller ikke hun interessert i å kaste bort dyrebar tid i sin jakt etter en velstående forsørger. Derfor vil det relativt tidlig i datingfasen komme tydelig frem hvilke motiver hun har. Hvis hun etter kort tid begynner å forvente "gaver", eksklusive middager, og viser subtile tegn på skuffelse hvis du ikke innfrir burde varsellampene begynne å lyse. For ikke å snakke om hint om samboerkontrakter og delt økonomi.

Fornuftig innlegg.

Jeg vil anta at den gjennomsnittlige "golddigger" har en relativt overfladisk og platt personlighet som gjør at hennes hensikter lett blir avslørt om man er våken, selv om man kanskje ikke oppdager det på første date.

:)

Skrevet

Husker jeg fikk ei skjorte en gang. Og jeg var dum nok til å bruke den til hennes ære! En gang! Herregud, den kledde jeg overhodet ikke :ler:

Skrevet

Det skulle selvfølgelig stå felles økonomi :takke:

Felles økonomi er heller ikke noe problem bare man ikke er dum.

Skrevet

Også kalt selvmord.

Gjest .-L-.
Skrevet

Poenget med dating er jo å sjekke etter om det er kjemi og bli bedre kjent.

Ser ikkje koffor eg må spørre en dame med ut på middag får å gjøre det. Pleier å lage mat hjemme :P, har funket for meg iallefall..

Skrevet

Det er naturlig at en kvinne du ikke er sammen med kjøper klær til deg, men ikke naturlig at du betaler hvis du inviterer henne på en date for å bli kjent?

Jeg skrev ingenting om hvem som inviterte hvem. Jeg forventer overhode ikke at kvinnen skal betale hvis hun er den som inviterer, jeg kan da betale for meg selv.

Så svaret blir ja, jeg synes det er mer naturlig at en kvinne som kjenner meg og liker meg, spanderer en skjorte på meg, enn at jeg spanderer middag på en "vilt fremmed", som man jo er i en førstedatesituasjon.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ser ikkje koffor eg må spørre en dame med ut på middag får å gjøre det. Pleier å lage mat hjemme :P, har funket for meg iallefall..

Det er også hva jeg har gjort og da bruker man jo penger på daten sin.

Gjest "gjest"
Skrevet

Så svaret blir ja, jeg synes det er mer naturlig at en kvinne som kjenner meg og liker meg, spanderer en skjorte på meg, enn at jeg spanderer middag på en "vilt fremmed", som man jo er i en førstedatesituasjon.

Ok, så det er mer naturlig å bli påspandert enn skjorte enn påspandert en middag... Ja, ja, da har jeg lest det også. :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...