Gå til innhold

Til menn under 1.80 m

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg ser virkelig ikke problemet med å ville ha en mann som er høyere enn meg. dessuten er ikke det så vanskelig å finne, mange er over 1,75m. hvis det gjør meg til en usikker og overfladisk person, så skal jeg stå for det. og hvis jeg i tillegg foretrekker en bredskuldret mann, hva mer sier det om meg?

Det sier ikke noe mer, det bekrefter vel bare at du er usikker på deg selv og overflatisk. Men hør: har vi menn slike issues som deg, f.eks. ønsker å finne ei dame som er lavere enn oss fordi vi ellers føler oss truet av høyden hennes så får vi høre at vi har dårlig selvtillit og at dette må vi fikse selv. Hvorfor kan ikke dere kvinner gjøre det samme? Eller er det bare vi som må ha bra selvtillit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg lest såpass mange innlegg av Flanør at jeg vil tippe at det betyr at du har daddy-issues. Am I right?

Dårlig selvtillit var det... :sukk:

Ja, det er godt mulig at hun har daddy-issues også. :)

Skrevet (endret)

ja, du er kjempe lav :roll:

Ok, jeg er rett over snittet da.

Endret av Flanør
Skrevet

Ok, jeg er rett over snittet da.

Men du er langt over snittet kverulant :smoke:

Skrevet

For å optimalisere egne muligheter på kjønnsmarkedet.

Det gir jo ingen mening. Man øker ikke sjansene ved å ekskludere hele grupper. Er man opptimal "ser man etter" jenter av alle størrelser.

Skrevet

Fordi det bunner i dårlig selvtillit. Ta å lag en tråd her hvor du innrømmer at du bare vil ha en kvinne som tjener dårligere enn deg, mindre pen enn deg, har mindre utdannelse enn deg. Du vil bli nedrent av postere som anklager deg for å ha dårlig selvtillit, og at du bør se til å vise deg som en mann og få bedre selvbilde. Same shit her. Jentene liker høye menn fordi de mistrives med høyden sin, eller med høyden sin med høye sko. Dårlig selvtillit igjen.

Den må de jobbe med.

De må jo ikke det, om de fint kan la være og klare seg likevel. Det er jo ikke som om de går glipp av noe ved å velge høye menn. Er det noe spesielt lave menn har som de høye mangler, bortsett fra behov for krakker når de skal opp i bokhylla, og mer komfort på fly?

• Liker 2
Skrevet

Spiller det noen rolle i praksis?

Det som spiller en praktisk rolle her; det er at de fleste kvinner vil ha en mann som er "større" enn seg selv, og at de fleste menn vil ha ei dame som er "mindre" enn seg selv.

Praksis? Nå forsøker du å fossro deg bort fra spørsmålet mitt til deg. Du hevder kjekt at det at kvinner tenner på høye menn skyldes biologi. Da må du nesten begrunne dette også, det klarer du ikke ser jeg.

Skrevet

Faenmeg LATTERLIG.

HØYDE, av alle ting. Get a fucking grip.

Skrevet

De må jo ikke det, om de fint kan la være og klare seg likevel. Det er jo ikke som om de går glipp av noe ved å velge høye menn. Er det noe spesielt lave menn har som de høye mangler, bortsett fra behov for krakker når de skal opp i bokhylla, og mer komfort på fly?

Hvorfor mener du kvinner kan slippe unna med å ha preferanser som bunner i dårlig selvtillit, mens menn ikke kan gjøre dette? Hvis jeg sier at jeg vil ha en lavere, dårligere utdannet kvinne med lavere inntekt enn meg blir jeg beskyldt for å ha dårlig selvtillit. Velger jeg meg ei slik stilles det spørsmål ved meg. Eller hvis jeg skulle velge meg ei thaidame (underforstått: har for dårlig selvtilit og ressurser til å ha ei norsk dame).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begrunnelsen er vel at store menn er bedre beskyttere?

Skrevet

Det gir jo ingen mening. Man øker ikke sjansene ved å ekskludere hele grupper. Er man opptimal "ser man etter" jenter av alle størrelser.

Da må vi nok nesten definere hva man mener med optimalisering her.

Poenget er faktisk ikke å nedlegge flest mulig ulike kvinner.

Poenget er å finne den man passer i sammen med over lang tid. Det gir et stabilt liv. Også for eventuelle barn man får sammen.

Når man da vet at de fleste kvinner foretrekker en mann som er "større" enn seg selv, så vil det altså lønne seg å se etter "mindre" kvinner. Slik at hun blir værende fornøyd med sitt valg.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som valgte høye menn sørget for en tryggere oppvekst for barna sine, og disse genene har derfor blitt vanlige. Ikke alle kvinner foretrekker høye menn, men mange gjør det.

Skrevet

Hvorfor mener du kvinner kan slippe unna med å ha preferanser som bunner i dårlig selvtillit, mens menn ikke kan gjøre dette? Hvis jeg sier at jeg vil ha en lavere, dårligere utdannet kvinne med lavere inntekt enn meg blir jeg beskyldt for å ha dårlig selvtillit. Velger jeg meg ei slik stilles det spørsmål ved meg. Eller hvis jeg skulle velge meg ei thaidame (underforstått: har for dårlig selvtilit og ressurser til å ha ei norsk dame).

Hva det bunner i spiller da ingen rolle, det som har noe å si er konsekvensene diagnosen din har. Det er jo ikke noe problem for kvinner å finne menn med gjennomsnittshøyde, så hvorfor skal de gjøre en aktiv innsats for å kunne like de som er mindre? Samme kan sikkert gjelde deg og de lavtlønnede thaidamene dine. Jeg ser rett og slett ikke hvorfor man skal ta hensyn til påstander om dårlig selvtillit all den tid denne ikke gjør ting noe nevneverdig vanskeligere for deg.

• Liker 1
Skrevet

Praksis? Nå forsøker du å fossro deg bort fra spørsmålet mitt til deg. Du hevder kjekt at det at kvinner tenner på høye menn skyldes biologi. Da må du nesten begrunne dette også, det klarer du ikke ser jeg.

Jeg trenger ikke å begrunne noe som helst. Det spiller ingen som helst rolle i praksis i hvilken grad det dreier seg om biologi og/eller miljø.

Jeg er rimelig sikker på at biologi betyr mer enn miljø i akkurat denne saken, men det er altså umulig å kunne bevise dette. Eller for deg å kunne motbevise det :smoke:

Skrevet

Kvinner som valgte høye menn sørget for en tryggere oppvekst for barna sine, og disse genene har derfor blitt vanlige.

Høyst sannsynlig. Og da ikke bare høy men også fysisk sterk (f.eks brede skuldre har blitt nevnt her).

På den annen side lever vi nå i et samfunn hvor disse egenskapene ikke er like viktige i øyeblikket.

Skrevet

Jeg trenger ikke å begrunne noe som helst. Det spiller ingen som helst rolle i praksis i hvilken grad det dreier seg om biologi og/eller miljø.

Jeg er rimelig sikker på at biologi betyr mer enn miljø i akkurat denne saken, men det er altså umulig å kunne bevise dette. Eller for deg å kunne motbevise det :smoke:

Sorry, men bevisbyrden her er utelukkende på deg, siden jeg ikke på noe tidspunkt har hevdet at kvinners høydepreferanser skyldes miljø, mens du på din side har hevdet at de skyldes biologi. Jeg er interessert i å lese kildene dine. Nei, Hjernevask holder ikke.

Skrevet

Sorry, men bevisbyrden her er utelukkende på deg, siden jeg ikke på noe tidspunkt har hevdet at kvinners høydepreferanser skyldes miljø, mens du på din side har hevdet at de skyldes biologi. Jeg er interessert i å lese kildene dine. Nei, Hjernevask holder ikke.

Hvorfor henger du deg så opp i dette? Han mener det virker plausibelt at gener spiller en rolle (jeg er forsåvidt enig), og ingen av dere er spesielt interessert i å gjøre innsatsen det kreves for å dokumentere det, så han kan vel igrunnen anta det, enn så lenge. Det er jo ikke som om det er noe inderlig på spill, eller for den saks skyld som om du eller noen andre kommer med noen solide motargumenter.

• Liker 4
Skrevet

Hva det bunner i spiller da ingen rolle, det som har noe å si er konsekvensene diagnosen din har. Det er jo ikke noe problem for kvinner å finne menn med gjennomsnittshøyde, så hvorfor skal de gjøre en aktiv innsats for å kunne like de som er mindre? Samme kan sikkert gjelde deg og de lavtlønnede thaidamene dine. Jeg ser rett og slett ikke hvorfor man skal ta hensyn til påstander om dårlig selvtillit all den tid denne ikke gjør ting noe nevneverdig vanskeligere for deg.

Vel, jeg for min del ønsker ikke å ha det på meg at jeg har dårlig selvtillit. Sekundært pga. renommé, hva andre tror om meg, primært pga. selvaktelsen. Jeg ønsker ikke å gjøre valg i livet som skyldes min egen tilkortkommenhet, min egen manglende evne til å takle ting. Det har med selvrespekt å gjøre. Altså konfronterer jeg min dårlige selvtillit, gjør noe med den.

Jeg innrømmer glatt at preferansene mine går i retning kvinner som er lavere enn meg (enten dette nå skyldes miljø eller biologi), og som ikke tjener mye mer enn meg, eller er mye smartere enn meg. Men dette er ting jeg ikke liker ved meg selv, derfor ser jeg nå like mye på høye kvinner, og velger ikke bort en forretningsadvokat med rike foreldre i ryggen slik jeg kunne gjort tidligere.

Kanskje forskjellen er at kvinner med sterke høydepreferanser grunnet daddy-issues eller dårlig selvtillit ikke ser det som et problem å ha dårlig selvtillit? Eller at det med selvrespekt ikke er så viktig for dem?

Jeg vil da si at man vokser mye på å konfrontere egen usikkerhet, og å gjøre noe med den.

PS. Det ER også et problem i seg selv at kvinner lettere slipper unna med å ha dårlig selvtillit enn menn gjør. Det er dobbeltmoralsk og urettferdig.

Skrevet

Jeg er 174, og det irriterer meg faktisk litt. Jeg kunne ikke hatt en dame høyere enn meg selv, og det eliminerer jo dessverre en del :tristbla:

Skrevet

Jeg må si det begynner å bli slitsomt at alle tråder som streifer innom tema "kvinnelige preferanser" skal ende opp i den evinnelige generaliseringen og hudflettingen av oss kvinner som grupper. Jeg har mang en gang undret meg hvorfor noen av de mannlige brukerne i det hele tatt orker å utsette seg selv for dette forumet. Noen synes jo å ikke like kvinner i det hele tatt. En form for selvskading? selvsdestruktivitet?

Seriøst, i denne verden har vel alle LOV til å måtte ha så mange preferanser og krav - endog - ifht det annet kjønn som man måtte ønske. Og samme hva som måtte være grunnlag for disse preferansene, dårlig selvtillitt, perfeksjonistiske karaktertrekk ... whatever. Dette gjelder kvinner så vel som menn. Blir det for mye og for urealistisk er det jo en selv som ender opp med sitt eget skjegg i postkassa. Eller kanskje man bare vil være alene for resten av livet? Er jo legitimt dette og.

Jeg har svart tidligere her at jeg ikke tror det er høyden som spiller den store forskjellen for hvorvidt en mann ender opp alene eller i evig partnerskap, jeg skal likevel legge til at det nok kan være et pluss med høyde, fordi mange kvinner liker dette. Akkurat som et fint ansikt, veldefinerte muskler, intelligens, sjarm, selvsikkerhet, snillhet ... og hvanåenn kvinner som gruppe eller som enkeltmenneske kan finne på å preferere, kan være plusser.

Det samme gjelder jo for oss damene, enkelte kvaliteter vi kan være i besittelse av kan gi oss plusser eller minuser på sjekkemarkedet. Jeg synes også menn er i sin fulle rett til å ha preferanser og stille krav til den kvinnen de evt skulle gifte seg med.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...