Gå til innhold

Til menn under 1.80 m

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

What? Så kortvokste menn, eller til og med gjennomsnittlige menn!, har ikke et mandig utseende?! Er du rusk? Jeg er klar over at du sier "en del av" og at det dermed ikke er alt, men likevel?

Jo, for de kan ha andre "egenskaper" som gjør de mandige. Ja, for jeg sa, en del av. Spør 100 mennesker om hva de anser å være mandig når det kommer til utseende, og jeg vedder på at nesten alle vil si at de er høye.

Og, ja jeg har alltid vært litt rusk. Men det betyr ikke at jeg har feil. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandighet må vel være egenskaper som er typiske for menn og atypiske for kvinner, deriblant størrelse.

• Liker 1
Skrevet

Maria, da! Jeg er "kort" og mandig som bare det :trene::tronderbart:

• Liker 1
Gjest Bandit
Skrevet

Så høye kvinner er mandige de da? :klo:

Jeg ser da ikke på meg selv som noe mer mandig enn kompisen min selv om jeg er høyere enn ham.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Maria, da! Jeg er "kort" og mandig som bare det :trene::tronderbart:

Det er fordi du har trønderbart, det :gjeiper:

Jeg ser da ikke på meg selv som noe mer mandig enn kompisen min selv om jeg er høyere enn ham.

Nei, men jeg sier jo heller ikke at det er bare høyden som utgjør om du er mandig eller ikke. Jeg har forresten heller ikke skrevet at du trenger å være mandig, men at du ser ut som du er mandig.

Det er da helt sikkert ete ller annet utseendemessig som gjør at noen kvinner ser mer feminine ut enn andre også.

Skrevet

Hvis du som kvinne har bemerkelesverdig mange karaktertrekk som oftere opptrer hos menn enn hos kvinner, er du mandig.

Gjest .-L-.
Skrevet

Dette med høyde er sterkt overvurdert. Den personen eg kjenner som har best draget på damene er sikkert 1.72 høy elsn.

Skrevet

Dette med høyde er sterkt overvurdert. Den personen eg kjenner som har best draget på damene er sikkert 1.72 høy elsn.

Da har han andre kvaliteter som veier opp for dette med høyden. Uansett, det blir litt merkelig å si noe om gjennomsnittet på bakgrunn av én fyr du kjenner som har det annerledes.

Skrevet

JEG GIR FAEN I MENNS HØYDE! JEG BRYR MEG OM SJARM, SELVSIKKERHET, HUMOR, INTELLIGENS, OG EMPATI! OK?! :kjefte:

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Da har han andre kvaliteter som veier opp for dette med høyden.

You dont say :P

Uansett, det blir litt merkelig å si noe om gjennomsnittet på bakgrunn av én fyr du kjenner som har det annerledes.

Em :P, fakta er at han drar mange damer. Det betyr at flertallet av damer vil ha han, da kan man tenke at høyden ikkje er et universelt krav for damene.

Det at andre menn sliter har ingenting med høyden deres å gjøre. What Romana says..

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Det som er fint med å være 170 cm, ikke være rik eller ha noen spesielt sosial status, og likevel ha draget, er at jeg vet at damene liker MEG og ikke garnityren. :briller:

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Det som er fint med å være 170 cm, ikke være rik eller ha noen spesielt sosial status, og likevel ha draget, er at jeg vet at damene liker MEG og ikke garnityren. :briller:

Helt enig.

Her er greien: Saken er at en del menn har en del usikkerheter fordi de tror at damer har strenge krav til høyde, mørkt hår og alt mulig bullshitt. Dette bruker de som en unnskyldning til hvorfor de selv ikkje er suksessfulle, "fordi damene har "sære" krav". Saken er at disse mennene ikkje eier ryggrad til å gå å gjøre det som trengs. Istedenfor sitter man hjemme foran en datamaskin og syter.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig.

Her er greien: Saken er at en del menn har en del usikkerheter fordi de tror at damer har strenge krav til høyde, mørkt hår og alt mulig bullshitt. Dette bruker de som en unnskyldning til hvorfor de selv ikkje er suksessfulle, "fordi damene har "sære" krav". Saken er at disse mennene ikkje eier ryggrad til å gå å gjøre det som trengs. Istedenfor sitter man hjemme foran en datamaskin og syter.

WORD.

Skrevet (endret)

Helt enig.

Mulig du har et poeng der. Men det er ikke hele bildet. Du må også huske på at det jevnt over er lettere for kvinner enn for menn å oppnå både uforpliktende sex og forhold. Da blir det nødvendigvis også flere menn enn kvinner som "syter". At kvinner ikke syter betyr ikke nødvendigvis at de ikke ville gjort det hvis konkurransevilkårene deres hadde vært de samme som menns.

Og når det gjelder det med ryggrad så er vel sannheten helst den at kvinner som regel ikke tar initiativet, men villig overlater det til oss. Jeg er enig i at man selv har ansvar når ting ikke funker, men det blir fullstendig skivebom å tilskrive menn mangel på guts når det tross alt er vi som står for nær alt av initiativ.

Endret av Flanør
  • Liker 1
Skrevet

Jeg DIGGER gutter i 1.70 høyden! :-D

Er ikke kult å være lav, er ikke alltid man rekker opp til gutta,så da er det fint når de ikke er så høye. :-D

• Liker 1
Skrevet

You dont say :P

Em :P, fakta er at han drar mange damer. Det betyr at flertallet av damer vil ha han, da kan man tenke at høyden ikkje er et universelt krav for damene.

Det at andre menn sliter har ingenting med høyden deres å gjøre. What Romana says..

Feilslutning der du. Du har rett i at høyde ikke er like viktig eller viktig for alle damer, men det sier ingenting om grunnene til at noen menn sliter med sjekkinga. For alt vi vet er det nettopp det at de er for lave som gjør at disse mennene blir avvist. Evt. sammen med dårlig selvtillit som følge av manglende cm. Det er uansett vanskelig å slutte fra gruppenivå (de fleste kvinner, men ikke alle liker høye menn) til individnivå (hun liker/misliker ham pga. høyden).

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Mulig du har et poeng der. Men det er ikke hele bildet. Du må også huske på at det jevnt over er lettere for kvinner enn for menn å oppnå både uforpliktende sex og forhold.

No har eg drevet å lest på dette teamet i 3,5 år og gått ut på byn å prøvd en hau med merkelige konsepter xD. Dette er min tolkning av saken:

Menn kan også lett få sex, de må bare ha GAME. Ute på byn så går kanskje damene på rungang på de 10% av mennene som er der og som faktisk vet kordan de oppføre seg for å ha draget. De trenger faktisk ikkje å ha et så bra utseende(Utseende er sterkt overvurdert, man kommer veldig langt med sjarm, iallefall vi menn). En som har bra utseende, men dårlig "game", kommer like langt som en med dårlig utseende og dårlig game. Dog, en som har bra "game" og ikkje et bra utseende kan faktisk ende opp med dama.

Da blir det nødvendigvis også flere menn enn kvinner som "syter". At kvinner ikke syter betyr ikke nødvendigvis at de ikke ville gjort det hvis konkurransevilkårene deres hadde vært de samme som menns.

Damer har ikkje problemer med å få sex, men problemet til damene er at de ofte ikkje bare vil ha sex, de vil ha et forhold. Når de da faller for en av disse mennene(10%) som har draget på damer så er han ofte bare ute etter jakten. De har et helt annet problem enn oss. De får sex, men de sliter med å finne en mann de har super kjemi med som faktisk holder seg til hun :P.

Damene "syter" de også, men bare ikkje når det kommer til den randome sex delen. Så virker det heller ikkje som de har lyst å lære seg å faktisk vite om mannen er til å stole på. De vil heller vinne lotterie :P, for da er det mer ekte elsn(Dette er noe eg ikkje forstår i det hele tatt).

Endret av .-L-.
Skrevet

No har eg drevet å lest på dette teamet i 3,5 år og gått ut på byn å prøvd en hau med merkelige konsepter xD. Dette er min tolkning av saken:

Menn kan også lett få sex, de må bare ha GAME. Ute på byn så går kanskje damene på rungang på de 10% av mennene som er der og som faktisk vet kordan de oppføre seg for å ha draget. De trenger faktisk ikkje å ha et så bra utseende(Utseende er sterkt overvurdert, man kommer veldig langt med sjarm, iallefall vi menn). En som har bra utseende, men dårlig "game", kommer like langt som en med dårlig utseende og dårlig game. Dog, en som har bra "game" og ikkje et bra utseende kan faktisk ende opp med dama.

Damer har ikkje problemer med å få sex, men problemet til damene er at de ofte ikkje bare vil ha sex, de vil ha et forhold. Når de da faller for en av disse mennene(10%) som har draget på damer så er han ofte bare ute etter jakten. De har et helt annet problem enn oss. De får sex, men de sliter med å finne en mann de har super kjemi med som faktisk holder seg til hun :P.

Damene "syter" de også, men bare ikkje når det kommer til den randome sex delen. Så virker det heller ikkje som de har lyst å lære seg å faktisk vite om mannen er til å stole på. De vil heller vinne lotterie :P, for da er det mer ekte elsn(Dette er noe eg ikkje forstår i det hele tatt).

Ja, jeg vet alt det der. Poenget mitt var bare at det kan være malplassert å holde sytende menn personlig ansvarlig for at de syter når konkurransevilkårene er så skjevt fordelt som de er mellom kjønnene (til orientering trenger ikke kvinner ha GAME som du sier for å få sex eller forhold, det holder at de er blide og til stede der gutta er). Man må selv gjøre noe med saken, det er jeg enig i, men det er forunderlig å høre kvinner klage over menn som klager når kvinnene aldri selv tar initiativet.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Ja, jeg vet alt det der. Poenget mitt var bare at det kan være malplassert å holde sytende menn personlig ansvarlig for at de syter når konkurransevilkårene er så skjevt fordelt som de er mellom kjønnene (til orientering trenger ikke kvinner ha GAME som du sier for å få sex eller forhold, det holder at de er blide og til stede der gutta er).

100% enig

Man må selv gjøre noe med saken, det er jeg enig i, men det er forunderlig å høre kvinner klage over menn som klager når kvinnene aldri selv tar initiativet.

Ja det er urettferdig, men ka skal vi gjøre med det? Eg har iallefall slått meg til ro med at slik er det og at eg må tilpasse meg forholdene.

Endret av .-L-.
Skrevet

100% enig

Ja det er urettferdig, men ka skal vi gjøre med det? Eg har iallefall slått meg til ro med at slik er det og at eg må tilpasse meg forholdene.

Jeg også i real life, men jeg forbeholder meg retten til å gnåle om denne urettferdigheten på KG. Og forresten er det mang slags grunner til at kvinner ikke tar initiativet, ikke alle har med dobbeltmoral, latskap og høye forventninger til menn å gjøre. Usikkerhet er nøkkelordet, og redsel for avvisning. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor usikre mange kvinner er, eller over meg selv for at jeg alltid undervurderer den usikkerheten.

Dette var altså ikke en kritikk av deg for ordens skyld, men av meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...