Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #161 Skrevet 22. mars 2012 Hvis Okapi har rett i at kjønnsmarkedet er deres så kan dere kreve hva som helst uansett hvor absurd eller urettferdig det er, og uten at dere kan tilby det samme selv, og likevel komme unna med det. Har vi motkrav kan dere fint bare le av oss, og si at vi aldri får dem innfridd, fordi dere kontrollerer dette markedet. Da er det kanskje bedre å diskutere litt her inne, og be dere begrunne dobbeltmoralen noen av dere måtte ha. Men du: hvorfor ikke prøve å lytte til denne klagingen over urettferdighet? Jeg skjønner det er irriterende når det er hakk i plata, men hvorfor avvise klagene uten videre? Men mener du at preferansene vi har, det vi tenner på, er noe vi velger selv? Art vi har kontroll over det, på et vis? Jeg tenner på det jeg tenner på, det er jo ikke noe jeg har tatt et bevisst valg på? Hvis jeg syns høye menn er kjempesexy, så slutter jeg ikke å synes dette, bare fordi du syns det er urettferdig. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #162 Skrevet 22. mars 2012 Spørs hvilken. Jeg kan ikke stille med pupper, altså er ikke kravet om pupper dobbeltmoralsk. Men det ville vært dobbeltmoralsk av meg å kreve at hun tjener mer enn meg, er penere enn meg, har bedre personlighet enn meg. Det dreier seg om gjensidighet, reciprocity: jeg kan ikke kreve mer av andre enn de av meg. Stygge mennesker skal holde seg til sine egne, mener du?
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #163 Skrevet 22. mars 2012 Du kan ikke mye om kvinner hvis du virkelig tror at de med lav selvtillit, går rundt å syns at det er helt ok. At menn likevel blir sammen med kvinner med lav selvtillit skyldes nok mye at hun prøver å skjule det. Er hun for lav, går hun med høyhæla sko, hun farger håret, sminker seg, soler seg, går med klær som skjuler de skavanker hun mener å måtte ha.... Ok, kanskje du har et poeng. Men jeg har sett flere poster her hvor kvinner sier at menn bør ha selvtillit, mens kvinner ikke trenger dette, fordi naturen er skapt slik. Det er 1) en feilslutning, 2), en double standard, og 3) en flau unnskyldning for at de selv ikke gidder konfrontere egen usikkerhet.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #164 Skrevet 22. mars 2012 Stygge mennesker skal holde seg til sine egne, mener du? Nå er skjønnhet til en viss grad in the eye of the beholder da, men la oss si jeg er et skautroll og sagt her at jeg bare vil date modeller. Da ville du kanskje sagt at jeg er urealistisk. Men du ville kanskje som flere kvinner her (som "Gjest") sagt at stygge menn bør ha seg langt unna vakre kvinner. Ikke sant?
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #165 Skrevet 22. mars 2012 Men mener du at preferansene vi har, det vi tenner på, er noe vi velger selv? Art vi har kontroll over det, på et vis? Jeg tenner på det jeg tenner på, det er jo ikke noe jeg har tatt et bevisst valg på? Hvis jeg syns høye menn er kjempesexy, så slutter jeg ikke å synes dette, bare fordi du syns det er urettferdig. Hør da. En pedo har gjerne ikke valgt sine preferanser selv. Men lever ham dem ut (Gud forby) så sperrer vi ham inne med rette. Altså: du velger ikke preferansene selv, men du kan velge å følge dem eller ikke. Ingen sammenlikning for øvrig, dette var bare et illustrerende eksempel.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #166 Skrevet 22. mars 2012 Nå er skjønnhet til en viss grad in the eye of the beholder da, men la oss si jeg er et skautroll og sagt her at jeg bare vil date modeller. Da ville du kanskje sagt at jeg er urealistisk. Men du ville kanskje som flere kvinner her (som "Gjest") sagt at stygge menn bør ha seg langt unna vakre kvinner. Ikke sant? Syns alle skal få prøve seg på akkurat hvem de vil. Men nå syns jo jeg også at alle skal få lov til å avvise akkurat hvem de vil.
Okapi Skrevet 22. mars 2012 #167 Skrevet 22. mars 2012 Hvis Okapi har rett i at kjønnsmarkedet er deres så kan dere kreve hva som helst uansett hvor absurd eller urettferdig det er, og uten at dere kan tilby det samme selv, og likevel komme unna med det. Har vi motkrav kan dere fint bare le av oss, og si at vi aldri får dem innfridd, fordi dere kontrollerer dette markedet. Nåh, det er jo menn som gruppe som selv har skyld i denne ubalansen. Dersom "vi" hadde vært mindre seksuelt villige ville tilbudet blitt redusert, og menns seksuelle verdi hadde økt. Du kan jo prøve å gjøre en innsats her. :gjeiper: 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #168 Skrevet 22. mars 2012 Hør da. En pedo har gjerne ikke valgt sine preferanser selv. Men lever ham dem ut (Gud forby) så sperrer vi ham inne med rette. Altså: du velger ikke preferansene selv, men du kan velge å følge dem eller ikke. Ingen sammenlikning for øvrig, dette var bare et illustrerende eksempel. Problemet er vel da at jeg, og mange andre ikke syns det er feil å følge de preferansene man har i forhold til høyde. Men jeg er enig i at det kan være dumt å avvise en person kun på grunn av høyden, hvis han forøvrig innehar alle andre kvaliteter man ser etter.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #169 Skrevet 22. mars 2012 Syns alle skal få prøve seg på akkurat hvem de vil. Men nå syns jo jeg også at alle skal få lov til å avvise akkurat hvem de vil. Jojo. Men nå var ikke spørsmålet hvem man kan få lov til å prøve seg på, men om en har rett til å kreve mer av partneren (av x...fyll inn det som passer) enn av seg selv. Det er en helt annen sak. Er helt enig i hva du sier, men som sagt en annen sak.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #170 Skrevet 22. mars 2012 Nåh, det er jo menn som gruppe som selv har skyld i denne ubalansen. Dersom "vi" hadde vært mindre seksuelt villige ville tilbudet blitt redusert, og menns seksuelle verdi hadde økt. Du kan jo prøve å gjøre en innsats her. :gjeiper: Hehe, greit nok. Men snakk for deg selv du, jeg er picky på mine ting. For øvrig er jeg ikke på markedet.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #171 Skrevet 22. mars 2012 Problemet er vel da at jeg, og mange andre ikke syns det er feil å følge de preferansene man har i forhold til høyde. Men jeg er enig i at det kan være dumt å avvise en person kun på grunn av høyden, hvis han forøvrig innehar alle andre kvaliteter man ser etter. Det er ikke nødvendigvis feil å like høye menn. For noen kan det være bare en estetisk preferanse. Dette er ikke verre enn at noen menn liker langbente kvinner. Problemet er hvis høydepreferansen skyldes dårlig selvtillit, eller daddy-issues. Hver og en må gå i seg selv og spørre hva preferansene kommer av. For egen del liker jeg best lave kvinner. Jeg synes kvinner som er like høye som meg ikke er like attraktivt. Jeg har da spurt meg selv hva dette skyldes og kommet frem til at det i alle fall delvis skyldes jeg synes det blir litt voldsomt med svært høye kvinner, litt "truende" om du vil. DET ER IKKE BRA! Så jeg har tatt et oppgjør med dette.
håpefullprøver Skrevet 22. mars 2012 #172 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er 1.70 og min kjære er 1.74! Har aldri tenkt over høyden på noen av oss før, så det er jo ikke et problem! Men jeg er heller ikke typen som har høyde som et kriterium når jeg er på jakt etter drømmemannen!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #173 Skrevet 22. mars 2012 Mye er skrevet om hva som er for lavt, men hva er det som er for høyt da? 2.05?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #174 Skrevet 22. mars 2012 Mye er skrevet om hva som er for lavt, men hva er det som er for høyt da? 2.05? Hvis han får nakke- og ryggproblemer av å kysse meg, så er han for høy.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #175 Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke nødvendigvis feil å like høye menn. For noen kan det være bare en estetisk preferanse. Dette er ikke verre enn at noen menn liker langbente kvinner. Problemet er hvis høydepreferansen skyldes dårlig selvtillit, eller daddy-issues. Hver og en må gå i seg selv og spørre hva preferansene kommer av. For egen del liker jeg best lave kvinner. Jeg synes kvinner som er like høye som meg ikke er like attraktivt. Jeg har da spurt meg selv hva dette skyldes og kommet frem til at det i alle fall delvis skyldes jeg synes det blir litt voldsomt med svært høye kvinner, litt "truende" om du vil. DET ER IKKE BRA! Så jeg har tatt et oppgjør med dette. De jeg vet om som liker høye menn, liker de fordi de syns høye menn er mer "mandig", og dermed blir de mer feminine av å være sammen med de. Trenger ikke nødvendigvis å bunne i dårlig selvtillit det, men rett og slett at de setter pris på et "mandig" utseende.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #176 Skrevet 22. mars 2012 De jeg vet om som liker høye menn, liker de fordi de syns høye menn er mer "mandig", og dermed blir de mer feminine av å være sammen med de. Trenger ikke nødvendigvis å bunne i dårlig selvtillit det, men rett og slett at de setter pris på et "mandig" utseende. 1. Mandighet er ikke det samme som å være høy. Den assosiasjonen er feilaktig. Altså må dette påpekes for dine bekjente. 2. Hvis de føler seg mer feminine ved å ha en høy mann kan det bety at de ville følt seg mindre feminine ved å ha en lavere mann, f.eks. en på samme høyde som seg selv eller lavere. Da ville deres følelse av å være feminin komme an på hvor høy mannen er. Det betyr igjen at selvtilliten som følger med hvor trygg man er på egen kjønnsidentitet avhenger (i alle fall delvis) av partneren, analogt med hvordan høye kvinner fortonet seg som "truende" for meg. Da har det ABSOLUTT med selvtillit å gjøre ja. Og den bør de jobbe med.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #178 Skrevet 22. mars 2012 Hva er mandighet da? Som alltid er det lettere å si hva en ting ikke er enn hva den er. Spør en mannsforsker eller noe. Ikke vet jeg.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. mars 2012 #179 Skrevet 22. mars 2012 1. Mandighet er ikke det samme som å være høy. Den assosiasjonen er feilaktig. Altså må dette påpekes for dine bekjente. Jeg vet at å være høy ikke er det samme som å være mandig. Men en del av å ha et mandig utseende, er å være høy.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #180 Skrevet 22. mars 2012 Jeg vet at å være høy ikke er det samme som å være mandig. Men en del av å ha et mandig utseende, er å være høy. What? Så kortvokste menn, eller til og med gjennomsnittlige menn!, har ikke et mandig utseende?! Er du rusk? Jeg er klar over at du sier "en del av" og at det dermed ikke er alt, men likevel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå