Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #61 Skrevet 20. mars 2012 Utseende, personlighet, god kommunikasjon, morsom (med mindre hun forventer at han er morsom og hun publikum, fordi det er mannen sin oppgave å være morsom), sjarm, utstråling, vennlighet, altruisme, lojal, stabilt humør, kunnskaper, vitebegjær. Går ikke høyde under utseende? 1
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #62 Skrevet 20. mars 2012 Går ikke høyde under utseende? Selvsagt. Men ikke alle utseendepreferanser kommer av daddy-issues. Hun kan f.eks. godt like et pent, harmonisk ansikt uten at dette kommer av usunn pappatilknytning. Jeg mener det er urimelig å forvente at kvinner ikke bryr seg om vårt utseende når vi bryr oss om deres. Det ville vært dobbeltmoral.
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #63 Skrevet 20. mars 2012 Kvinner føler seg ikke bra hvis mannen ikke er større og styggere enn henne. Så enkelt er det
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #64 Skrevet 20. mars 2012 Kvinner føler seg ikke bra hvis mannen ikke er større og styggere enn henne. Så enkelt er det føler du deg bra hvis kvinnen er større og styggere enn deg?
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #65 Skrevet 20. mars 2012 føler du deg bra hvis kvinnen er større og styggere enn deg? Nei. Men jeg er altså mann hehe Det har visstnok vært gjort undersøkelser på akkurat dette. Og da viser det seg altså at kvinner i forhold føler seg store og lite feminine hvis ikke mannen er større og kraftigere enn henne. Og ville du like veldig godt at din mann var penere og mer attraktiv enn deg? Hvis du skal være helt ærlig?
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #66 Skrevet 20. mars 2012 Nei. Men jeg er altså mann hehe Det har visstnok vært gjort undersøkelser på akkurat dette. Og da viser det seg altså at kvinner i forhold føler seg store og lite feminine hvis ikke mannen er større og kraftigere enn henne. Og ville du like veldig godt at din mann var penere og mer attraktiv enn deg? Hvis du skal være helt ærlig? å, du er mann ja!! Men det er jo to sider av samme sak!!! Hvor mange menn kan med hånden på hjertet si at de hadde følt seg like maskuline av å bli sett sammen med en kvinne som er fysisk større enn dem? forstår ikke helt logikken din, jeg. Er det ikke vanlig å falle for noen som er penere enn seg selv, da? Hvis Johnny Depp plutelig hadde fridd til meg, så hadde jeg ikke sagt nei, akkurat. Så hvis jeg skal være helt ærlig, så ja, jeg hadde likt det! Jeg hadde også likt det hvis han var mindre attraktiv enn meg. Det er helheten det kommer an på. Tiltrekning mellom kjønnene er kompliserte greier- skulle bare ønske at KG-brukerne ville innse dette....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #67 Skrevet 20. mars 2012 Er det ikke vanlig å falle for noen som er penere enn seg selv, da? Hvis Johnny Depp plutelig hadde fridd til meg, så hadde jeg ikke sagt nei, akkurat. Så hvis jeg skal være helt ærlig, så ja, jeg hadde likt det! Jeg hadde også likt det hvis han var mindre attraktiv enn meg. Det er helheten det kommer an på. Tiltrekning mellom kjønnene er kompliserte greier- skulle bare ønske at KG-brukerne ville innse dette.... Du hadde faktisk giftet deg med en mann du ikke kjenner, bare fordi han er kjendis, rik og pen? Tiltrekning er kanskje ikke så komplisert likevel 3
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #68 Skrevet 20. mars 2012 å, du er mann ja!! Men det er jo to sider av samme sak!!! Hvor mange menn kan med hånden på hjertet si at de hadde følt seg like maskuline av å bli sett sammen med en kvinne som er fysisk større enn dem? forstår ikke helt logikken din, jeg. Er det ikke vanlig å falle for noen som er penere enn seg selv, da? Hvis Johnny Depp plutelig hadde fridd til meg, så hadde jeg ikke sagt nei, akkurat. Så hvis jeg skal være helt ærlig, så ja, jeg hadde likt det! Jeg hadde også likt det hvis han var mindre attraktiv enn meg. Det er helheten det kommer an på. Tiltrekning mellom kjønnene er kompliserte greier- skulle bare ønske at KG-brukerne ville innse dette.... Du spurte meg; "føler du deg bra hvis kvinnen er større og styggere enn deg?" Og da svarte jeg altså nei. Noe som er helt logisk ettersom jeg er mann og ikke kvinne. Skjønner? Og jeg vil heller si at det er vanlig å falle for noen som er "pen nok". Noe som er komplisert i seg selv, ja. Men ville du ha likt å leve i noe parforhold med en attraktiv fyr som f.eks Mr Depp? Det tviler jeg altså meget sterkt på. Utseendet er så viktig for kvinner at det er viktig for selvfølelsen hennes å være den peneste og mest attraktive i forholdet, vil jeg påstå.
Flanør Skrevet 20. mars 2012 #69 Skrevet 20. mars 2012 Du hadde faktisk giftet deg med en mann du ikke kjenner, bare fordi han er kjendis, rik og pen? Tiltrekning er kanskje ikke så komplisert likevel Hahaha, godt poeng det der. Ikke så mye som skal til for at glufsa renner hos enkelte. 1
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #70 Skrevet 20. mars 2012 Du hadde faktisk giftet deg med en mann du ikke kjenner, bare fordi han er kjendis, rik og pen? Tiltrekning er kanskje ikke så komplisert likevel smartypants nå snakket vi utseendemessig, og da ga jeg bare et sikkert eksempel på en kjekk mann som ser bedre ut enn meg, slik at det ikke skulle være noen tvil. Det var hele poenget. Men ellers kunne jeg ikke tenke meg å leve med en kjendis, faktisk- kleint å komme i se & hør hver gang man er på kafé. Og penger er det siste jeg bryr meg om, så pass på deg sjæl, Flanør.
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #71 Skrevet 20. mars 2012 Du spurte meg; "føler du deg bra hvis kvinnen er større og styggere enn deg?" Og da svarte jeg altså nei. Noe som er helt logisk ettersom jeg er mann og ikke kvinne. Skjønner? Og jeg vil heller si at det er vanlig å falle for noen som er "pen nok". Noe som er komplisert i seg selv, ja. Men ville du ha likt å leve i noe parforhold med en attraktiv fyr som f.eks Mr Depp? Det tviler jeg altså meget sterkt på. Utseendet er så viktig for kvinner at det er viktig for selvfølelsen hennes å være den peneste og mest attraktive i forholdet, vil jeg påstå. som nevnt tidligere, så nei, jeg hadde ikke taklet å leve med en så stor superstjerne- men det er uansett ikke en realistisk problemstilling heller. Men når det gjelder å leve med en attraktiv mann, la oss kalle han Bent-Einar , så ja! Det kunne jeg tenke meg! Hvis jeg følte meg tiltrukket av han utseendemessig OG personlighetsmessig, og vi hadde felles verdier (ikke nødvendigvis interesser), og han følte det samme for meg, så ja! hvorfor i all verden skulle jeg ikke like å leve i parforhold med han, selv om han var "penere" enn meg?? Jeg er ikke av den sjalu typen, og er i tillegg ganske chill, så det hadde gått helt fint. Når det er sagt, så hadde jeg også falt for en som var like pen, eller mindre pen enn meg selv også- OM alt det andre hadde vært på plass= poenget mitt.
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #72 Skrevet 20. mars 2012 som nevnt tidligere, så nei, jeg hadde ikke taklet å leve med en så stor superstjerne- men det er uansett ikke en realistisk problemstilling heller. Men når det gjelder å leve med en attraktiv mann, la oss kalle han Bent-Einar , så ja! Det kunne jeg tenke meg! Hvis jeg følte meg tiltrukket av han utseendemessig OG personlighetsmessig, og vi hadde felles verdier (ikke nødvendigvis interesser), og han følte det samme for meg, så ja! hvorfor i all verden skulle jeg ikke like å leve i parforhold med han, selv om han var "penere" enn meg?? Jeg er ikke av den sjalu typen, og er i tillegg ganske chill, så det hadde gått helt fint. Når det er sagt, så hadde jeg også falt for en som var like pen, eller mindre pen enn meg selv også- OM alt det andre hadde vært på plass= poenget mitt. Poenget mitt er at det hadde gått ut over selvfølelsen din hvis du følte at han var mer attraktiv enn deg.
Gjest krabat Skrevet 20. mars 2012 #73 Skrevet 20. mars 2012 hvordan manglende høyde preger/begrenser datingtilværelsen og dametekke? Eller om det ikke oppleves som noe problem? Skulle dere ønske dere var høyere om dere fikk velge, eller er dere 100% komfortabel og fornøyd? Fint om dere skriver hvor høye dere er Jeg er komfortabel med høyden min, så det preger ikke datingtilværelsen og dametekket i større grad enn det damene selv legger opp til. Hvor mye dette er vet jeg ikke, men det er sikkert en god del som velger å utelukke meg. Dog ikke verre enn at jeg kommer meg på date med attraktive jenter. Mitt inntrykk er at de fleste jenter vil si at høyde er viktig, men når de først møter deg så har det plutselig ikke så mye å si. Er 1.67
Ramona Skrevet 20. mars 2012 #74 Skrevet 20. mars 2012 Poenget mitt er at det hadde gått ut over selvfølelsen din hvis du følte at han var mer attraktiv enn deg. Ja. Og jeg har motbevist poenget ditt 2 ganger nå....
Steinar40 Skrevet 20. mars 2012 #75 Skrevet 20. mars 2012 Ja. Og jeg har motbevist poenget ditt 2 ganger nå.... Husk hva jeg sa hvis det skulle vise seg aktuelt
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #76 Skrevet 20. mars 2012 Mange som klager på at kvinner er så høydefokuserte og bare vil ha høye menn. Derfor spør jeg dere menn som er under 1.80 m (måtte liksom trekke en grense et sted, kunne like gjerne vært 1.79, men dere skjønner hva jeg mener.. under gjennomsnittet) om hvordan manglende høyde preger/begrenser datingtilværelsen og dametekke? Eller om det ikke oppleves som noe problem? Skulle dere ønske dere var høyere om dere fikk velge, eller er dere 100% komfortabel og fornøyd? Fint om dere skriver hvor høye dere er Da må jeg nesten spørre: Hvordan føles det at menn velger deg bort til fordel for damer med mer enn to hjerneceller? 3
Gjest imli Skrevet 21. mars 2012 #77 Skrevet 21. mars 2012 Eg og eksmannen min var omtrent like høge (begge rundt 1,75 m). Tynnare enn eg var han og Når eg brukte høge hælar vart eg så klart høgare enn han. Eg tenkte aldri over det, ikkje han heller så vidt eg veit. Når eg er såpass høg sjølv, må eg nesten rekne med at ein del menn kan vera like høge som meg eller lavare. Null problem for meg, heldigvis.
Sykepl.student Skrevet 21. mars 2012 #78 Skrevet 21. mars 2012 jeg er ca 1,70, og har bla hatt kjæreste som har vært bittelitt høyere enn meg (1,74), og en på over 1,90! Foretrekker han som var midt i mellom (1,84), for da kunne jeg gå med høye sko uten å bli høyere enn han. og ingen fikk vondt i nakken ved kyssing
Okapi Skrevet 21. mars 2012 #79 Skrevet 21. mars 2012 Er 1.71, og har blitt avvist endel ganger på grunn av høyden. Blir jo litt oppgitt, men er ikke så myeå gjøre med det.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #80 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har hatt kjærester som har vært betydelig lavere enn meg og det gjorde meg ingen verdens ting! De siste årene har jeg fått en liten ting for høye menn, men på samme måte som at jeg tenner på svensker, tattoveringer, eldre menn og snekkere. Altså virkelig ikke ett must og virkelig ikke slik at jeg tenner på ALLE høye menn. Nå har det seg slik at jeg er litt småbetatt(les: ekstremt betatt) av en mann som hverken er svensk, snekker har tattovering og han er til og med ikke spesielt høy! Ikke over 1.80 ihvertfall. Jeg skal være helt ærlig og innrømme at jeg har tenkt tanken på at jeg ikke vil ha han pga høyden og det at han er veldig tynn, MEN da måtte jeg ta meg selv i nakken, for det er virkelig ikke det som er problemet! For min del ble det en unnskylding, jeg måtte lete etter feil på han for det er så ekstremt komplisert og vi kunne aldri noensinne blitt ett par pga omstendighetene. Tror mange jenter tror høyden er problemet når det egentlig ligger mer bak, slik som i mitt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå