Gå til innhold

Til menn under 1.80 m

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I nær omgangskrets. Han er 167 og en annen 173. Begge har samboere og er komfortable med høyden sin. Flotte menn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 1.76 men driter i høyden min. Har hatt forhold til damer også over min høyde. Så lenge man har en porsjon selvtillit og integritet, glimt i øyet, samt liker utfordringer, så kan det meste gå an (kanskje også sjarmere høyere damer i senk :) )

Skal samtidig innrømme at man har tenkt på dette med høyde en og annen gang, men det er ikke den viktigste ingrediensen i et forhold....

derimot tipper jeg at dette muligens er viktigere for kvinner enn menn...

correct me if I`m wrong...

AnonymBruker
Skrevet

Jenter har følgelig en tendens til å være noe mer kresne til utseendet til mannen, men det er en holdning jeg ikke forstår...?!

what, du har tydeligvis misset en laaaaang tråd her inne..

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=627291.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 177. Jeg tenker ikke på høyden min når jeg møter kvinner da de færreste kvinner er vesentlig høyere enn meg.

Skrevet

Er 1.88 selv så passer ikke så godt inn i dette emnet men vil derimot påpeke at noen av mine medstudenter som er under denne "grensen" ofte har såpass bra personlighet at enkelte av de har ganske bra drag selv om med litt "mangel" av høyde.

AnonymBruker
Skrevet
Men har tilgode å møte en jente som er trygg på seg selv og har ingen problem å treffe en som er lavere enn seg selv.

Har ingenting med trygghet å gjøre, for jeg er ikke interessert i en mann under 180, nettopp pga min egen høyde. Jeg er allikevel dønn trygg på meg selv!

Grunnen for meg er at jeg liker ikke å være den høyeste. For meg er det en preferanse at mannen er høyere, så man føler jeg som den feminine jenta og ikke som en kjempe ved siden av. Jeg er godt over 170 selv og med høye sko blir jeg lang. Bærer høyden med stolthet, men jeg vil ikke måtte bøye meg *ned* for å kysse kjæresten og/eller føle at jeg er den som kan beskytte han og ikke omvendt.

Bra vi alle er forskjellige, og jeg har funnet mannen i mitt liv som er 189 :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Brodern e 178 cm, og eg trur ikkje eg kjenner ein mann med meir draget på damene enn han har (hatt, sia han e veldig, veldig lukkeleg gift på 6. året med ei super dame som er 174 cm). Han treng berre komme inn i eit rom, og så legg alle merke til han, som den ekstremt sjarmerande mannen han er. Ganske interessant å observere :) Mannen min er typisk pen, reine, jevne trekk, slank, veldig velproposjonert kropp på 190 cm, men så stille og roleg at ein ikkje ser kor pen han er før ein snakkar med han. Så eg trur sjarm gjer langt meir for om folk ser ein enn høgde i seg sjølv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 178 og samboeren min er 170.. Beste forholdet jeg har vært i noen gang! Bryr meg ingenting at mannen min er lavere enn meg. Jeg dropper de høyeste hælene for han sin skyld da han har gitt utrykk for at han ikke vil at jeg skal være noe høyere :P Men så har jeg mange fine støvler og sko uten høye hæler fordi de høye hælene er ikke noe gode å gå på uansett.. Vi har det fantastisk sammen og jeg bærer min høyde stolt ved siden av ham, og vi er heller ikke redd for å vise at vi er kjærester... Jeg føler på ingen måte at jeg er mer manding eller må beskytte mannen min :P Dessuten føler jeg meg kjempe trygg i hans nærvær..

Han er dog min første kjæreste som er lavere enn meg, og når jeg var yngre ville jeg ha en høy høy kjæreste. Dette har jeg heldigvis vokst fra meg :)

Skrevet

Alle har vel en (mental) liste over egenskaper og utseende på drømmepartneren. Jeg ønsket i utgangspunktet en mann som var minst ti cm høyere enn meg, men så traff jeg mannen og falt pladask. Han er (bare) noen cm høyere enn meg, men det er ikke noe vi tenker over. Når jeg tar fram de høyeste helene, så retter han seg litt ekstra opp i ryggen og så går vi og har det morsomt. Han er 100% komfortabel med sin høyde.

Har flere vennepar der han er lavere enn 179 (alle er flott menn), og noen ganger er han lavere enn henne. Hun bryr seg ikke, men han føler nok litt på det innimellom.

Gjennomsnitthøyden for vernepliktige menn i Norge er 180 cm (i 2001, SSB). Det er trist hvis halvparten av alle norske menn går rundt og føler seg lave. Det er ikke høyden som avgjør om man faller eller ei, men personlighet, skjarm og utstråling. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 171, samboeren min er 173. Ingen problem. Fungerer strålende, og jeg blir høyere enn hann på høye hæler, men det gjør da ikke noe! Han er stor og sterk i mine øyne!

(i Begynnelsen var jeg usikker på hva folk ville tro, iom at jeg ble høyere enn ham i høye hæler, men heldigvis kom jeg til fornuften og angrer ikke et sekund på at vi er sammen. Verdens beste samboer, og matching på alle områder!!!!)

Gjest Bandit
Skrevet

Alle har vel en (mental) liste over egenskaper og utseende på drømmepartneren.

Jeg hadde til å begynne med. Da skulle alle ha blå øyne og ha langt, krøllete, blondt hår. De måtte være høye. Med godt trente kropper. Og gjerne store pupper. Fordi jeg var forelsket i ei som så slik ut. Men når denne forelskelsen forsvant, merket jeg at jeg likte lave brunetter med kort hår og små pupper. Fordi jeg var forelsket i ei som så slik ut. Og slik fortsatte det. Inntil jeg forstod at det var tullete å ha en slik liste som gikk på utseende, fordi jeg hele tiden flyttet preferansene. Jeg er virkelig glad for at jeg ikke er så hengt opp i preferanser, at jeg risikerer å gå glipp av noen reale funn av den grunn.

• Liker 4
Gjest norah
Skrevet

Alle har vel en (mental) liste over egenskaper og utseende på drømmepartneren.

Jo, men det er noe med forskjeller på egenskaper som har en funksjon eller ikke.

Hvorvidt noen er 1.76 eller 1.81 har ingen funksjon whatsoever - men at interesser og verdier har det, absolutt.

Og alle tiltrekkes jo ubevisst av enkelte ting - men å ha det som bevisst preferanse er jo bare tåpelig og har ingen funksjon for noe som helst.

Det eneste som faktisk har en funksjon er egenskaper, fordi det handler om kompatibilitet.

Jeg vet at jeg er svak(og det er i tillegg en bevisst preferanse) for menn med godt over gjennomsnittlig intellekt, humor, lite selvhøytidelige, som er interessert i nogenlundeish samme ting som meg(samfunn generelt/kultur/politikk blabla) - men det faller meg ikke inn å tenke på høyde/penisstørrelse/inntekt og andre kvantitative målestandarder.

Og at man føler seg heldig fordi man har funnet en mann/kvinne som går inn under disse kvantitative målestandardene(pupper, midje, høyde, penis etc) - det finner jeg ytterst underlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja..lave gutter interesserer meg ikke, altså lavere enn 1.75 cm...

Skrevet

Å ikke ville ha en mann som er lavere enn en selv er, har ikke noe med å være trygg på seg selv å gjøre. Det handler om en preferanse, noe som du også helt sikkert har.Dersom du ønsker å trøste deg selv med at det er damenes feil at du ikke ligger innenfor deres preferanseområde, gjør gjerne det.

Jeg er høy dame. Ikke veldig mange menn som er lavere enn meg som synes det er attraktivt heller. ;)

Fullt så enkelt er det nok ikke. Mange kvinner har daddy-issues, og ønsker en mann som byr på trygghet og stabilitet slik som papsen. Med dette grunnmotivet kan de ha flere preferanser, som høyde, sterke armer, god inntekt og ellers ordnede forhold mtp hus og bil, trygg og rolig væremåte, selvsikkerhet. Disse jentene er ikke golddiggers eller noe, men trygghetsjunkies. Pappa ordnet opp for dem, og nå når de er voksne ønsker de at typen ordner opp for dem.

Presisering: jeg sier ikke at du tar feil. Selvsagt kan det finnes jenter som bare synes en høyreist mann er flott, dvs. en ren preferanse. Men det finnes også plenty av kvinner med daddy-issues, hvor høyden til typen for dem er et ytre tegn på den tryggheten de er avhengig av.

Skrevet

Har ingenting med trygghet å gjøre, for jeg er ikke interessert i en mann under 180, nettopp pga min egen høyde. Jeg er allikevel dønn trygg på meg selv!

Grunnen for meg er at jeg liker ikke å være den høyeste. For meg er det en preferanse at mannen er høyere, så man føler jeg som den feminine jenta og ikke som en kjempe ved siden av. Jeg er godt over 170 selv og med høye sko blir jeg lang. Bærer høyden med stolthet, men jeg vil ikke måtte bøye meg *ned* for å kysse kjæresten og/eller føle at jeg er den som kan beskytte han og ikke omvendt.

Bra vi alle er forskjellige, og jeg har funnet mannen i mitt liv som er 189 :rodmer:

Ja, dette er også en forklaring på kvinners høydefetisj. Høye kvinner kan ha et elendig selvbilde, spesielt hvis de er kraftig bygd i tillegg, eller til og med overvektige. De føler seg allerede lite feminine, og en lavere type understreker dette, spesielt hvis han er spinklere enn dem. De er ikke nødvendigvis lite feminine, men i eget hode er de det. Dårlig selvtillit altså.

Til en mann med tilsvarende issues ville de ha sagt: ta det som en mann! Bare du selv kan gjøre noe med selvtilliten din. Dårlig selvtillit er lite attraktivt, så gjør noe med det da mann!

Selv tar de en langt enklere utvei, dvs. de finner en høyere og kraftigere mann, samtidig som de kanskje sitter på KG og utbasunerer at de aldri ville hatt en mann litt kortere enn snittet.

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Jeg er 179 eller 178 cm og det er mega-kjipt. Jeg er akkurat ikke høy nok til å kunne skryte på meg at jeg er 1,80, som er den offisielle minimumsgrensa for å kunne ses på som attraktiv.

Vurderer å ta silikon i panna for å legge til en 10 cm. Trenger også en større penis, kanskje ta noe silikon der også. Silikon i panna og i kuk-hodet, det hadde vært noe.

Endret av Maruwan
  • Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Jeg er 179 eller 178 cm og det er mega-kjipt. Jeg er akkurat ikke høy nok til å kunne skryte på meg at jeg er 1,80, som er den offisielle minimumsgrensa for å kunne ses på som attraktiv.

Vurderer å ta silikon i panna for å legge til en 10 cm. Trenger også en større penis, kanskje ta noe silikon der også. Silikon i panna og i kuk-hodet, det hadde vært noe.

Kjøp platåsko i stedet. Mye billigere :)

Det hjelper lite på penisen da :sukk:

Endret av Maria_Marihøne
  • Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet

Kjøp platåsko i stedet. Mye billigere :)

Nei, det ser så dumt ut. Hvis jeg tar silikon i panna kommer jeg ikke bare til å bli høyere, men også se smart ut, som om jeg har en stor hjerne. Dobbelt-vinn.

Skrevet

Fullt så enkelt er det nok ikke. Mange kvinner har daddy-issues, og ønsker en mann som byr på trygghet og stabilitet slik som papsen. Med dette grunnmotivet kan de ha flere preferanser, som høyde, sterke armer, god inntekt og ellers ordnede forhold mtp hus og bil, trygg og rolig væremåte, selvsikkerhet. Disse jentene er ikke golddiggers eller noe, men trygghetsjunkies. Pappa ordnet opp for dem, og nå når de er voksne ønsker de at typen ordner opp for dem.

Presisering: jeg sier ikke at du tar feil. Selvsagt kan det finnes jenter som bare synes en høyreist mann er flott, dvs. en ren preferanse. Men det finnes også plenty av kvinner med daddy-issues, hvor høyden til typen for dem er et ytre tegn på den tryggheten de er avhengig av.

er du der igjen? :murvegg:

• Liker 5
Skrevet

Nei, det ser så dumt ut. Hvis jeg tar silikon i panna kommer jeg ikke bare til å bli høyere, men også se smart ut, som om jeg har en stor hjerne. Dobbelt-vinn.

mm, for kuk i panna ser ikke dumt ut i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...