AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #81 Skrevet 22. mars 2012 Høyde for menn er det samme som vekt er for damer. Avviker du fra idealet har du et problem på sjekkearenaen. 1
lys Skrevet 22. mars 2012 #82 Skrevet 22. mars 2012 At damer ikke er interessert pga høyde er en spinkel unnskydning menn kan skylde på når de ikke har klart å tilegne seg de andre egenskapene som virkelig har betydning for dametekke. De eneste jeg kan gå med på at høyde kan oppleves som et reelt problem for er menn som er veldig mye under snittet og lavere enn mange damer. En mann mellom 1,70 og 1,80 som ikke opplever suksess på sjekkearenaen, mislykkest av helt andre grunner enn lav høyde. (men det er sikkert lettere å skylde på høyden, enn at man mangler sjarm og utstråling ) 2
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #83 Skrevet 22. mars 2012 jeg er ca 1,70, og har bla hatt kjæreste som har vært bittelitt høyere enn meg (1,74), og en på over 1,90! Foretrekker han som var midt i mellom (1,84), for da kunne jeg gå med høye sko uten å bli høyere enn han. og ingen fikk vondt i nakken ved kyssing Ok, men hvorfor er det så viktig å gå med sko med høye hæler? Jeg ser flere kvinner som "argumenterer" slik som deg. Hvorfor skal liksom muligheten til å gå med høye hæler innvirke på hva slags mann dere velger? Fatter ikke at det går an å være så forfengelig!
Sykepl.student Skrevet 22. mars 2012 #84 Skrevet 22. mars 2012 Ok, men hvorfor er det så viktig å gå med sko med høye hæler? Jeg ser flere kvinner som "argumenterer" slik som deg. Hvorfor skal liksom muligheten til å gå med høye hæler innvirke på hva slags mann dere velger? Fatter ikke at det går an å være så forfengelig! hva er vel mer feminint enn høye hæler?
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #85 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har hatt kjærester som har vært betydelig lavere enn meg og det gjorde meg ingen verdens ting! De siste årene har jeg fått en liten ting for høye menn, men på samme måte som at jeg tenner på svensker, tattoveringer, eldre menn og snekkere. Altså virkelig ikke ett must og virkelig ikke slik at jeg tenner på ALLE høye menn. Nå har det seg slik at jeg er litt småbetatt(les: ekstremt betatt) av en mann som hverken er svensk, snekker har tattovering og han er til og med ikke spesielt høy! Ikke over 1.80 ihvertfall. Jeg skal være helt ærlig og innrømme at jeg har tenkt tanken på at jeg ikke vil ha han pga høyden og det at han er veldig tynn, MEN da måtte jeg ta meg selv i nakken, for det er virkelig ikke det som er problemet! For min del ble det en unnskylding, jeg måtte lete etter feil på han for det er så ekstremt komplisert og vi kunne aldri noensinne blitt ett par pga omstendighetene. Tror mange jenter tror høyden er problemet når det egentlig ligger mer bak, slik som i mitt tilfelle. Hvis det ligger mer bak er det ikke mye logisk å skylde på høyden hans, er det vel? Hva er sammenhengen her?
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #86 Skrevet 22. mars 2012 hva er vel mer feminint enn høye hæler? Det må isåfall være kjole? hehe Men kanskje man skulle gå tilbake til 70/80-tallets platåsko for menn? Det må være noe av tidenes mest grusomme mote faktisk
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #87 Skrevet 22. mars 2012 hva er vel mer feminint enn høye hæler? Er mangt som er feminint. Ved siden av åpenbare ting som langt hår, kurver, mykhet, lys stemme, store øyne, pupper, rumpe og lår har du en rekke personlige egenskaper du forventer å finne oftere hos kvinner enn menn, som forståelse, tilgivelse, tålmodighet, barnekjærhet osv. Kvinner har en laaaaaang rekke flotte og feminine egenskaper ut over dette med at rumpa tar seg godt ut med høye hæler. Derfor spør jeg igjen: hvorfor er dette så himla viktig at noen kvinner faktisk kan velge bort en ellers flott mann bare pga. han er litt for kort etter deres smak til at hun kan gå i høye hæler? Ser du ikke selv hvor absurd det er.
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #88 Skrevet 22. mars 2012 En mann mellom 1,70 og 1,80 som ikke opplever suksess på sjekkearenaen, mislykkest av helt andre grunner enn lav høyde. (men det er sikkert lettere å skylde på høyden, enn at man mangler sjarm og utstråling ) Eller penger hehe
Okapi Skrevet 22. mars 2012 #89 Skrevet 22. mars 2012 Dersom høyden ikke hadde hatt noe å si hadde den ikke gitt statistisk utslag. Selv om (ikke overraskende) veldig mange her sier at høyden er ubetydelig, skriver de gjerne i samme avsnitt om dette med høye hæler, føle seg liten og feminin, etc., som igrunnen er en innrømmelse om at høyden teller. Selvfølgelig, om fyren er perfekt på alle andre måter kan man sikkert se gjennom fingrene, men det er jo ytterst få som er det. Jeg tror AB #81 traff spikeren på hode; å være en lav mann er som å være en overvektig kvinne. For all del, kan jo gå helt fint, men det er jo ikke til å stikke under en stol at man har et dårligere utgangspunkt, og for den som rammes er det jo helt klart litt surt.
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #90 Skrevet 22. mars 2012 jeg er ca 1,70, og har bla hatt kjæreste som har vært bittelitt høyere enn meg (1,74), og en på over 1,90! Foretrekker han som var midt i mellom (1,84), for da kunne jeg gå med høye sko uten å bli høyere enn han. og ingen fikk vondt i nakken ved kyssing Er ikke hovedsaken for deg at han er lege?
Sykepl.student Skrevet 22. mars 2012 #91 Skrevet 22. mars 2012 Er ikke hovedsaken for deg at han er lege? nei, hva får deg til å tro det?
Sykepl.student Skrevet 22. mars 2012 #92 Skrevet 22. mars 2012 Er mangt som er feminint. Ved siden av åpenbare ting som langt hår, kurver, mykhet, lys stemme, store øyne, pupper, rumpe og lår har du en rekke personlige egenskaper du forventer å finne oftere hos kvinner enn menn, som forståelse, tilgivelse, tålmodighet, barnekjærhet osv. Kvinner har en laaaaaang rekke flotte og feminine egenskaper ut over dette med at rumpa tar seg godt ut med høye hæler. Derfor spør jeg igjen: hvorfor er dette så himla viktig at noen kvinner faktisk kan velge bort en ellers flott mann bare pga. han er litt for kort etter deres smak til at hun kan gå i høye hæler? Ser du ikke selv hvor absurd det er. ikke bare rumpa som tar seg bedre ut, beina blir også mye finere og lengre med høye hæler! :gjeiper: ja, jeg er forfengelig, og utseendefiksert. og jeg innrømmer det. men det betyr ikke at jeg har noen fasit på hvordan drømmemannen min skal se ut. han har vært fra 1,74 til 1,93 høy, blond og mørk. men JEG føler meg faktisk mindre feminin med en mann som er lavere enn meg.
Gjest Bandit Skrevet 22. mars 2012 #93 Skrevet 22. mars 2012 JEG føler meg faktisk mindre feminin med en mann som er lavere enn meg. Det er vel denne her mange av oss gutta ikke forstår. Manndommen min er ikke basert på min kvinne, for å si det slik, så det forbauser meg å se at såpass mange kvinner baserer sin egen femininitet på sin mann.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #94 Skrevet 22. mars 2012 Det er vel denne her mange av oss gutta ikke forstår. Manndommen min er ikke basert på min kvinne, for å si det slik, så det forbauser meg å se at såpass mange kvinner baserer sin egen femininitet på sin mann. Godt sagt, Bandit. Selvtillit og selvbilde er noe som kommer innenfra, og slik bør det også være. Ta lærdom av dette Sykepleiestudent.
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #95 Skrevet 22. mars 2012 ikke bare rumpa som tar seg bedre ut, beina blir også mye finere og lengre med høye hæler! :gjeiper: ja, jeg er forfengelig, og utseendefiksert. og jeg innrømmer det. men det betyr ikke at jeg har noen fasit på hvordan drømmemannen min skal se ut. han har vært fra 1,74 til 1,93 høy, blond og mørk. men JEG føler meg faktisk mindre feminin med en mann som er lavere enn meg. For øvrig er jo dette med forfengelighet noe du kan gjøre noe med. Det er ikke spesielt flatterende å være forfengelig, i hvert fall ikke overdrevent forfengelig og overflatisk, enten du er kvinne eller mann. Det er ikke mer akseptert å være forfengelig bare fordi du er kvinne.
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #96 Skrevet 22. mars 2012 nei, hva får deg til å tro det? Sykepleierstudent vettu. Gammel god klassiker akkurat det
Steinar40 Skrevet 22. mars 2012 #97 Skrevet 22. mars 2012 Det er vel denne her mange av oss gutta ikke forstår. Manndommen min er ikke basert på min kvinne, for å si det slik, så det forbauser meg å se at såpass mange kvinner baserer sin egen femininitet på sin mann. Jeg har sagt det før men jeg kan godt si det igjen; kvinner føler seg store og lite feminine når de selv er "større" enn mannen. Både når det gjelder høyde og kroppsbygning ellers. Undersøkelser har også vist dette. Og jeg personlig ser ingenting uforståelig i det heller. Dessuten vil jeg som mann ikke ha ei dame som er "større" enn meg. Med unntak for visse kvinnelige attributter selvfølgelig hehe
Sykepl.student Skrevet 22. mars 2012 #98 Skrevet 22. mars 2012 Godt sagt, Bandit. Selvtillit og selvbilde er noe som kommer innenfra, og slik bør det også være. Ta lærdom av dette Sykepleiestudent. Er enig i at selvtillit og selvbilde bør komme innenfra. men hvor lett er det å få til? knipse med fingrene, og så løser det seg? Og hvorfor skal ikke jeg få lov til å ville ha en mann som er høyere enn meg? Det betyr jo ikke at det er et absolutt krav. Eller at jeg avskriver enhver mann som er lavere enn en viss høyde.
Sykepl.student Skrevet 22. mars 2012 #99 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har sagt det før men jeg kan godt si det igjen; kvinner føler seg store og lite feminine når de selv er "større" enn mannen. Både når det gjelder høyde og kroppsbygning ellers. Undersøkelser har også vist dette. Og jeg personlig ser ingenting uforståelig i det heller. Dessuten vil jeg som mann ikke ha ei dame som er "større" enn meg. Med unntak for visse kvinnelige attributter selvfølgelig hehe endelig en som forstår! takk, steinar:-) 1
Flanør Skrevet 22. mars 2012 #100 Skrevet 22. mars 2012 Er enig i at selvtillit og selvbilde bør komme innenfra. men hvor lett er det å få til? knipse med fingrene, og så løser det seg? Og hvorfor skal ikke jeg få lov til å ville ha en mann som er høyere enn meg? Det betyr jo ikke at det er et absolutt krav. Eller at jeg avskriver enhver mann som er lavere enn en viss høyde. Det er vel ikke et større problem for deg enn det er for oss. Hvis Bandit, jeg og mange andre menn klarer det så burde vel du og andre kvinner klare det også da, hm? Vi har ikke nektet deg noe som helst. Preferanser er greit. Men hvis preferansene dine er absurde så har vi på vår side rett til å påpeke dette for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå