Gå til innhold

Til menn under 1.80 m

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet alt det der. Poenget mitt var bare at det kan være malplassert å holde sytende menn personlig ansvarlig for at de syter når konkurransevilkårene er så skjevt fordelt som de er mellom kjønnene (til orientering trenger ikke kvinner ha GAME som du sier for å få sex eller forhold, det holder at de er blide og til stede der gutta er). Man må selv gjøre noe med saken, det er jeg enig i, men det er forunderlig å høre kvinner klage over menn som klager når kvinnene aldri selv tar initiativet.

Dette er ofte noe (sjenerte) menn klager over. Men det er ikke alle menn som liker å bli jaktet på heller. Så hvis jeg som kvinne bestemmer meg for å ta initiativ, hvordan kan jeg vite at den jeg prøver meg på, liker det? Hvordan kan jeg vite at han ikke synes det er avtennende og desperat? For det er ingen hemmelighet at mange menn liker å jakte, selv om ikke alle liker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som klager på at kvinner er så høydefokuserte og bare vil ha høye menn.

Derfor spør jeg dere menn som er under 1.80 m (måtte liksom trekke en grense et sted, kunne like gjerne vært 1.79, men dere skjønner hva jeg mener.. under gjennomsnittet) om hvordan manglende høyde preger/begrenser datingtilværelsen og dametekke? Eller om det ikke oppleves som noe problem? Skulle dere ønske dere var høyere om dere fikk velge, eller er dere 100% komfortabel og fornøyd?

Fint om dere skriver hvor høye dere er :)

Lol :) klart det da er mindre damer å velge mellom, men når jeg i tillehh er mot å ha en dame som er høyere enn meg er markedet enda mindre lol :)

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg også i real life, men jeg forbeholder meg retten til å gnåle om denne urettferdigheten på KG. Og forresten er det mang slags grunner til at kvinner ikke tar initiativet, ikke alle har med dobbeltmoral, latskap og høye forventninger til menn å gjøre. Usikkerhet er nøkkelordet, og redsel for avvisning. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor usikre mange kvinner er, eller over meg selv for at jeg alltid undervurderer den usikkerheten.

Dette var altså ikke en kritikk av deg for ordens skyld, men av meg selv.

Hehe, kan fortelle deg at ingen er mer kritisk til L enn meg selv :P, det går fint. Eg er jo desverre litt ødelakt av alt eg har lest, men eg prøver no å fikse opp i det xD. Joda eg er også veldig opptatt av å ha rett, men eg har brent meg ut på det, for det er bare de som er enige med meg som hører etter :P. De andre er ikkje interrisert i høre at deres virkelighet ikkje stemmer med våres, føler eg da.

Skrevet

Dette er ofte noe (sjenerte) menn klager over. Men det er ikke alle menn som liker å bli jaktet på heller. Så hvis jeg som kvinne bestemmer meg for å ta initiativ, hvordan kan jeg vite at den jeg prøver meg på, liker det? Hvordan kan jeg vite at han ikke synes det er avtennende og desperat? For det er ingen hemmelighet at mange menn liker å jakte, selv om ikke alle liker det.

Det kan du jo ikke vite. Men du kan danne deg et inntrykk av mannen, se ham an litt. Er han litt stille og tilbaketrukket i kroppsspråk osv. kan du nok gjette på at han er noe sjenert også. Sjansen er da stor for at han liker at du viser at du liker ham. Med mer bråkjekke menn er det kanskje motsatt. De fleste vil befinne seg mellom disse ytterpunktene, men det er vel neppe verre for deg å lese kroppsspråk enn det er for menn, og menn forventes jo likevel å ta initiativet selv om kvinner viser de lite eller ingen interesse uoppfordret, ikke sant?

For øvrig viser du med denne posten også litt typisk kvinnelig usikkerhet, dvs. du er redd for å virke brautende, brå, "maskulin", altfor direkte. Jeg tror du og mange andre kvinner undervurderer hvor godt mange menn liker direkte approach fra dere kvinner, og dessuten hvor sjenerte menn også kan være. Vi er jo nordmenn alle sammen tross alt.

Skrevet

Det kan du jo ikke vite. Men du kan danne deg et inntrykk av mannen, se ham an litt. Er han litt stille og tilbaketrukket i kroppsspråk osv. kan du nok gjette på at han er noe sjenert også. Sjansen er da stor for at han liker at du viser at du liker ham. Med mer bråkjekke menn er det kanskje motsatt. De fleste vil befinne seg mellom disse ytterpunktene, men det er vel neppe verre for deg å lese kroppsspråk enn det er for menn, og menn forventes jo likevel å ta initiativet selv om kvinner viser de lite eller ingen interesse uoppfordret, ikke sant?

For øvrig viser du med denne posten også litt typisk kvinnelig usikkerhet, dvs. du er redd for å virke brautende, brå, "maskulin", altfor direkte. Jeg tror du og mange andre kvinner undervurderer hvor godt mange menn liker direkte approach fra dere kvinner, og dessuten hvor sjenerte menn også kan være. Vi er jo nordmenn alle sammen tross alt.

supersjenrte menn og bråkjekke duster blir jeg ikke tiltrukket av. Da gjenstår de andre- de normale. Av de normale, så kan det også finnes ytterpktr.: de som liker å jakte og de som liker å bli jaktet på. Poenget er at jeg ikke kan vite hva de foretrekker, selv om de smiler og blunker til meg. skal jeg gå bort, eller vente på han?

på fest, jobb, skole etc, så er ikke dette et stort problem, ettersom kommunikasjonen faller mer naturlig, da man har andre "unnskyldninger" for å ta kontakt. Det er kun på byen dette er et problem, mener jeg, fordi da kan du risikere å gå bort og si "hallå kjekken" til en fyr som helst vil være jegeren. Life's a bitch :gjeiper:

Skrevet

Vel, jeg for min del ønsker ikke å ha det på meg at jeg har dårlig selvtillit. Sekundært pga. renommé, hva andre tror om meg, primært pga. selvaktelsen. Jeg ønsker ikke å gjøre valg i livet som skyldes min egen tilkortkommenhet, min egen manglende evne til å takle ting. Det har med selvrespekt å gjøre. Altså konfronterer jeg min dårlige selvtillit, gjør noe med den.

Jeg innrømmer glatt at preferansene mine går i retning kvinner som er lavere enn meg (enten dette nå skyldes miljø eller biologi), og som ikke tjener mye mer enn meg, eller er mye smartere enn meg. Men dette er ting jeg ikke liker ved meg selv, derfor ser jeg nå like mye på høye kvinner, og velger ikke bort en forretningsadvokat med rike foreldre i ryggen slik jeg kunne gjort tidligere.

Kanskje forskjellen er at kvinner med sterke høydepreferanser grunnet daddy-issues eller dårlig selvtillit ikke ser det som et problem å ha dårlig selvtillit? Eller at det med selvrespekt ikke er så viktig for dem?

Jeg vil da si at man vokser mye på å konfrontere egen usikkerhet, og å gjøre noe med den.

PS. Det ER også et problem i seg selv at kvinner lettere slipper unna med å ha dårlig selvtillit enn menn gjør. Det er dobbeltmoralsk og urettferdig.

wow, så nå har jeg både daddy-issues og mangel på selvrespekt. huffda, hvordan skal det gå med meg?

vet du hva? jeg klarer meg veldig bra, tusen takk. det hjelper å ha hodet på rett sted, og beina plantet på jorda. og når det gjelder preferansene mine, så betyr jo ikke det at jeg utelukker alle som ikke oppfyller dem. tro det eller ei, men jeg setter kjemien høyere enn andre småting

Skrevet

You dont say :P

Em :P, fakta er at han drar mange damer. Det betyr at flertallet av damer vil ha han, da kan man tenke at høyden ikkje er et universelt krav for damene.

Det er vel ingen som har sagt at høyde er et universelt krav, kun en generell preferanse.

Det at andre menn sliter har ingenting med høyden deres å gjøre. What Romana says..

Det kan ha noe med høyden å gjøre, og statistisk sett ser det slik ut. Igjen, et eksempel på det motsatte behøver på ingen måte å være representativt.

Gjest .-L-.
Skrevet

Det kan ha noe med høyden å gjøre, og statistisk sett ser det slik ut. Igjen, et eksempel på det motsatte behøver på ingen måte å være representativt.

Det vi kan konstatere er iallefall at det ikkje er negativt å være høy. En mulig forklaring kan være mindre komplekser hos høye menn siden kulturen sier at det er sweet å være høy.

Skrevet

Det vi kan konstatere er iallefall at det ikkje er negativt å være høy. En mulig forklaring kan være mindre komplekser hos høye menn siden kulturen sier at det er sweet å være høy.

Er nok litt kulturelt, men sikkert biologisk betinget og. Det er forholdsvis vanlig innenfor de fleste dyrearter at det motsatte kjønn tiltrekkes av seksuell dimorfi, dvs. karaktertrekk som er typiske for kjønnet og atypiske for det andre. Kjempehøye bredskuldrede flatbrystede kvinner med bart og heltekjeve anses sjelden som heite, på samme måte som små spinkle menn med bebisfjes og pipestemme.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Er nok litt kulturelt, men sikkert biologisk betinget og. Det er forholdsvis vanlig innenfor de fleste dyrearter at det motsatte kjønn tiltrekkes av seksuell dimorfi, dvs. karaktertrekk som er typiske for kjønnet og atypiske for det andre. Kjempehøye bredskuldrede flatbrystede kvinner med bart og heltekjeve anses sjelden som heite, på samme måte som små spinkle menn med bebisfjes og pipestemme.

Tror det har mer med handikapp prinnsippet å gjøre når det kommer til høyden, seksuell dimorfi kan eg lite om.

Det maker ikkje sence at du tiltrekker deg en som er motsatt av deg når det kommer til disse tingene. Man har fremdeles ulike gener selv om man har noe lik stemme osv, hvis det var det du tenkte på? Ulike genotyper mellom to par gir et bedre avkom, det er jo sant, men det blir litt vagt å basere dette på at man har ulik stemme for eksempel :P. Dog eg ser koffor stattestikken kan vise at dyr blir tiltrukket av andre innenfor arten som er ulike.

Det er også slik at biologien ikkje forklarer alt. Man må også ta inn psykologi og kulturvitenskap for å forstå mennesket.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

For å optimalisere egne muligheter på kjønnsmarkedet.

Man optimalisere ikke egne muligheter på kjønnsmarkedet ved å krangle med damer på kg.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Man optimalisere ikke egne muligheter på kjønnsmarkedet ved å krangle med damer på kg.

Joda :P, bare fordi vi krangler betyr ikkje at vi ikkje tar til oss det dere sier.

AnonymBruker
Skrevet

Tanken har ikke slått deg at menn har samme problemet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 183cm(jente), og har vært sammen med to stykker som har vært like høye som meg +-1-2cm.

Har også vært sammen med en som er 178cm og han hadde ihvertfall ikke komplekser for høyden sin:)

Har også en god kompis, som er en god del lavere enn meg, ca 160-165cm tenker jeg. Og han har heller ikke komplekser for høyden, og drar damer som bare det. Han er både kjekk og en skikkelig gentleman.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg liker best lave, tykke menn med måne-munkesveis. Så lenge han er snill, god og smart, da.

Innrøm at det høres ut som en løgnaktig preferanse. En snål fetisj kanskje, men rar preferanse?

• Liker 1
Skrevet

Hvis Okapi har rett i at kjønnsmarkedet er deres så kan dere kreve hva som helst uansett hvor absurd eller urettferdig det er, og uten at dere kan tilby det samme selv, og likevel komme unna med det. Har vi motkrav kan dere fint bare le av oss, og si at vi aldri får dem innfridd, fordi dere kontrollerer dette markedet.

Da er det kanskje bedre å diskutere litt her inne, og be dere begrunne dobbeltmoralen noen av dere måtte ha.

Men du: hvorfor ikke prøve å lytte til denne klagingen over urettferdighet? Jeg skjønner det er irriterende når det er hakk i plata, men hvorfor avvise klagene uten videre?

Nå tror jeg ikke vi har et så stort overtak i kjønnsmarkedet (foruten sexmarkedet, der jeg skal være enig i at kvinner som ønsker uforpliktende sex har overtak) at vi kan dure i vei i den grad du hevder. Det er bare en bitteliten overvekt av menn i dette landet.

Hvorfor skal jeg lytte til klager jeg ikke kan kjenne meg igjen i? Du sier at "kvinner er slik", men jeg er kvinne og er ikke slik. Jeg stiller veldig mange krav til meg selv, faktisk flere krav enn jeg gjør til en mann. Når jeg selv har en bra kropp, synes jeg at jeg kan ha rett til å preferere menn med fine kropper. Jeg er liten, da synes jeg mannen kan være litt større. Jeg er litt ambisiøs, derfor liker jeg det hvis mannen også er det (mest fordi vi antakelig har større forståselse for hverandres prioriteringer men dog) osv osv...

Jeg synes også det er totalt usjarmerende med folk som stiller/forventer mer av partneren sin enn de gjør av seg selv, men dette er ikke typisk for kvinner (jeg tror ikke de fleste kvinner er slik), og man finner også dette igjen hos menn (kan godt være det er hyppigere forekommende hos kvinner for det jeg vet, men det gjelder i alle fall ikke alle!)

Skrevet

Nå tror jeg ikke vi har et så stort overtak i kjønnsmarkedet (foruten sexmarkedet, der jeg skal være enig i at kvinner som ønsker uforpliktende sex har overtak) at vi kan dure i vei i den grad du hevder. Det er bare en bitteliten overvekt av menn i dette landet.

Hvorfor skal jeg lytte til klager jeg ikke kan kjenne meg igjen i? Du sier at "kvinner er slik", men jeg er kvinne og er ikke slik. Jeg stiller veldig mange krav til meg selv, faktisk flere krav enn jeg gjør til en mann. Når jeg selv har en bra kropp, synes jeg at jeg kan ha rett til å preferere menn med fine kropper. Jeg er liten, da synes jeg mannen kan være litt større. Jeg er litt ambisiøs, derfor liker jeg det hvis mannen også er det (mest fordi vi antakelig har større forståselse for hverandres prioriteringer men dog) osv osv...

Jeg synes også det er totalt usjarmerende med folk som stiller/forventer mer av partneren sin enn de gjør av seg selv, men dette er ikke typisk for kvinner (jeg tror ikke de fleste kvinner er slik), og man finner også dette igjen hos menn (kan godt være det er hyppigere forekommende hos kvinner for det jeg vet, men det gjelder i alle fall ikke alle!)

Flere gode poeng her. Takk!

Skrevet

Sorry, men bevisbyrden her er utelukkende på deg, siden jeg ikke på noe tidspunkt har hevdet at kvinners høydepreferanser skyldes miljø, mens du på din side har hevdet at de skyldes biologi. Jeg er interessert i å lese kildene dine. Nei, Hjernevask holder ikke.

Jeg innrømmer glatt at preferansene mine går i retning kvinner som er lavere enn meg (enten dette nå skyldes miljø eller biologi), og som ikke tjener mye mer enn meg, eller er mye smartere enn meg.

Kilder?

Du kan jo begynne med å spørre deg selv om noen har lært deg til å foretrekke kvinner som er lavere enn deg, som ikke tjener mye mer enn deg, eller er mye smartere enn deg?

Det burde rekke langt.

Gjest _Blomsten_
Skrevet (endret)

Jeg er bare 1.55 så jeg foretrekker menn som er høyere enn meg, men ikke alt for høye. Er mange jenter på min høyde, så burde ikke være noe problem å være under 1.80 som mann. Jeg foretrekker menn på under 1.80, og ser på alle på over 1.75 som høye :gjeiper:

Endret av _Blomsten_
  • Liker 2
Skrevet

Joda, og det gjelder ikke bare på KG heller.

Kvinner liker best å få viljen sin; ingen tvil om det! :ler:

Hun vil heller ha falsk enighet enn en mann som motsier henne :smoke: hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...