Arkana Skrevet 10. september 2005 Forfatter #3221 Skrevet 10. september 2005 Truly har tisset i det nye doet sitt! *stolt pusemamma* :rosasmil:
Calla Skrevet 10. september 2005 #3222 Skrevet 10. september 2005 Innom med en god-lørdag-klem til en stolt pusemamma.... Hilsen en snart-pusemamma (jippi!! Svigerfar sin katt venter barn!!)
Arkana Skrevet 10. september 2005 Forfatter #3223 Skrevet 10. september 2005 Gled deg! Det er herlig å være pusemamma!
Arkana Skrevet 11. september 2005 Forfatter #3224 Skrevet 11. september 2005 Da var det søndag. I morgen har jeg først praksis, og så skal jeg og gruppa mi lage video som skal vises på tirsdag. Gruer meg litt til den, men det går jo alltid bra. I dag skal vi spise høstens første får-i-kål! *nam nam* Så blir det som alltid på søndager rydding og vasking, må skifte sengetøyet også. Pusekatten har vært masse på do i natt, hun er kjempeflink!
Arkana Skrevet 11. september 2005 Forfatter #3225 Skrevet 11. september 2005 (endret) I dag har jeg laget en bokdatabase. :-D Herlig å organisere bøkene mine litt. Jeg er en sånn som liker at ting er pent og pyntelig ordnet og organisert, akkurat som broren min. Ligger i familien. Nå har jeg spist deilig kveldsmat med chorizo og skikkelig god salami (ikke noe jubelsalami-greie) vi tok med fra Frankrike, god ost og nystekte rundstykker. En time til helgas syvende (!) klesvask er ferdig, og så skal jeg kanskje legge meg, må tidlig opp siden jeg har praksis i morgen. Pusekatten har ligger på teppet sitt i sofaen helt siden vi stod opp i dag, bare avbrutt av litt mat og dobesøk. Nå og da har hun pratet med oss og fått kos, men ellers har hun ligget og sovet i alle slags søte stillinger. Endret 11. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3227 Skrevet 12. september 2005 Ha en fin uke, Arkana! ← Du også Shoegal! :-D
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3228 Skrevet 12. september 2005 Ja, da var det en ny dag. Må innrømme at jeg føler meg skikkelig giddalaus i dag. Har mest lyst til å krype til sengs og sove videre og så ikke gjøre noe som helst fornuftig i dag, eller denne uka i det hele tatt. Men, sånn er ikke voksenlivet, dessverre. I dag har jeg praksis, så skal vi ta opp video. Og jeg vet faktisk ikke når, de andre skulle avtale under forelesningen (som jeg ikke skal på), så jeg sender en mld og får høre. Det blir enten kl 14 eller 16 i dag, eller 12 i morgen. Og så er det middagslaging, og 71 grader nord, og vi må skvise inn 10 minutter til stemming også innimellom. I morgen kan jeg heldigvis sove litt lengre, skal ikke ha kurs før 14 (om det ikke blir video kl 12 da ). På torsdag kjører vi til Stavanger ("Eg e gysla go å hekla." For de som har sett Frittgående Hope) Vi har med sukkerfritt snop til nevøen til sambo som har diabetes, samt et kult spill vi kjøpte i Frankrike som jeg selv elsket som liten. Det heter Mille Bornes (1000 kilometer). Jeg tror jeg har sett det i norske butikker én gang for mange mange år siden. Synd, men vi får fortelle dem hva alt betyr, det er ikke så vanskelig heldigvis, bare veldig moro. :-D
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3229 Skrevet 12. september 2005 Jeg vet ikke om det er fordi jeg var spesielt tørst, eller fordi det smakte så godt, men på 15 minutter har jeg drukket en hel liter iskald og god appelsinjuice. Spiste litt også da, et rundstykke med pepperoniost, agurk, tomat, salt/pepper og en berlinerbolle med bringebærfyll (fristet så veldig på butikken ). Nå har jeg altså hatt praksis, veldig interessant. Har ikke hørt noe fra gruppa mi enda, så jeg regner med det blir i morgen. De har pause i forelesningen nå, så det er litt rart at de ikke har avtalt noe. Vet liksom ikke om jeg kan begynne på noe spesielt i tilfelle jeg må springe ut døra snart. Hadde egentlig håpet det ikke skulle bli i morgen, men men....
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3230 Skrevet 12. september 2005 Ostekake à la Tiramisu 100 g smør 100 g digestive- eller havrekjeks 3 ss hakkede nøttekjerner 175 g lys sjokolade 1,5 dl kremfløte 125 g gourmetost naturell 100 g crème fraîche eller seterrømme 1 ss sterk kaffe 3 ss melis 125 g gourmetost naturell 100 g crème fraîche eller seterrømme 1 dl yoghurt naturell 1 ss revet lys sjokolade pekannøtter eller valnøtter ristet kokos Smelt smøret og bland inn knust kjeks og hakkede nøtter. Trykk massen ut i bunnen og oppover kantene av en 18 cm springform. Smelt sjokoladen. Visp kremfløten. Rør sammen ost, crème fraîche, kaffe, melis og sjokoladen. Vend inn fløtekremen. Hell i formen og sett kjølig en times tid. Rør sammen ost, crème fraiche og yoghurt og smør røren over fyllet. Pynt med revet sjokolade, nøtter og ristet kokos. Bland evt ½ ts ingefær i kakebunnen. crème fraiche kan erstattes med mascarpone.
Sniglå Skrevet 12. september 2005 #3231 Skrevet 12. september 2005 Heia! Ny uke nye muligheter! Heldig du som kan velge å skippe forelesninger, vi må møte på alle...Det er ikke obligatorisk, men vi må presentere så ofte...ushj..
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3232 Skrevet 12. september 2005 (endret) Det ble visst videoopptak i dag likevel Fikk mld om at de hadde bestilt rom til kl 14, så da hadde jeg 10 minutter før jeg måtte sprinte til T-banen. Litt stress, også fordi en på gruppa hadde dårlig tid og måtte skynde seg. Men godt å få det gjort. Det er litt ekkelt å se seg selv på video da, men det går greit. Nå kommer vel sambo hjem snart, så skal vi gå og stemme og så blir det får-i-kål og iskrem til dessert. Endret 12. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 12. september 2005 Forfatter #3233 Skrevet 12. september 2005 (endret) Sånn, da har jeg gjort min plikt. Og jeg regner med at "vi" vinner. Endret 12. september 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 13. september 2005 Forfatter #3234 Skrevet 13. september 2005 Da var det tirsdag, hadde tenkt å sove leeenge, men telefonen ringte litt over 10, så da kunne jeg like godt stå opp. Har spist frokost, rundstykker med eggesalat. Kaaaaanskje jeg får lest en time eller så før jeg har fire timers fordypningskurs, og vi skal vise videoen vår. Sambo trener i kveld. I går avtalte vi med naboen at hun ser til Truly mens vi er borte. Veldig greit å ha en slik ordning! Hun skulle bort i oktober, og vi passer gjerne lille Puseline igjen. Og forresten, jippi for de rød-grønne!
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #3235 Skrevet 13. september 2005 (endret) Mille Bornes spilte jeg masse når jeg var liten! Det er ordentlig gøy..Kanskje jeg må ned i boden og se om jeg har det enda! Hilsen en snikleser Caro Endret 13. september 2005 av Caro
Arkana Skrevet 13. september 2005 Forfatter #3236 Skrevet 13. september 2005 Så gøy med noen som kjenner til det spillet! Vi har den norske versjonen, den gang de solgte det, men det er temmelig utslitt. Så har vi et par franske versjoner også. Det var alltid kjempegøy, vi spilte på lag to og to. Håper ungene liker det da, man vet jo aldri med dagens barn som er vokst opp på dataspill og PlayStation.
Shoegal Skrevet 13. september 2005 #3237 Skrevet 13. september 2005 Hei Arkana! Har du et forslag(og gjerne en oppskrift også ) til en kake jeg kan servere min farmor og farfar, mamma og pappa, lillebror og sambo til søndag? klem fra shoegal
Arkana Skrevet 14. september 2005 Forfatter #3238 Skrevet 14. september 2005 Huff, dagen i går var ikke bra. Den begynte helt greit, og kurset var veldig interessant. Men på slutten kjente jeg migrenen komme snikende, og jeg var helt slått ut på sofaen resten av kvelden. Halv elleve skjønte jeg at det ikke var noen vits i å håpe at jeg ville få noe ut av kvelden så da gikk jeg og la meg. I dag er jeg heldigvis ferdig kl 12. Shoegal: Skal gi deg tips når jeg kommer hjem litt senere.
Arkana Skrevet 14. september 2005 Forfatter #3239 Skrevet 14. september 2005 Shoegal: Tar meg tid nå likevel. Her har du flere kjempegode forslag hentet fra dagboken min. Hvis du har en spesiell type kake, eller noen ingredienser, i tankene så bare si i fra. Jeg har oppskrift på det meste. Gulrotkake Mississippi Mud Cake Suksessterte Belle of the South Pecanterte Ostekake med rips og bringebær
Arkana Skrevet 14. september 2005 Forfatter #3240 Skrevet 14. september 2005 Blæh, den bringebæryoghurten jeg hadde sett fram til i dag smakte salt! Må prøve å legge oss tidlig (dvs senest 23) i kveld. Har praksis 9-12 i morgen, så tar jeg T-banen til sambos jobb og så kjører vi til Stavanger. Hadde egentlig tenkt å kjøre etter sambos arbeidstid, men det er stress å kjøre 8 timer (selv om vi er to og kan bytte) etter en lang dag, da er det mørkt halve veien. Og så er det så kjedelig å bare hoppe rett i seng når vi kommer fram, mye koseligere å enda ha noen timer å prate med dem, spise middag og slikt. Håper vi ikke får "løgnasa" til middag mens vi er der. (For de uinnvidde kan jeg si at det er den middagen ungene til storebroren krever når de overnatter hos besteforeldrene, det er altså brødskiver smurt med rå kjøttdeig på begge sider, stekt i panne og servert med remulade. Høres godt ut, ikke sant? )
Fremhevede innlegg