Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Håper vi ikke får "løgnasa" til middag mens vi er der.  :roll: (For de uinnvidde kan jeg si at det er den middagen ungene til storebroren krever når de overnatter hos besteforeldrene, det er altså brødskiver smurt med rå kjøttdeig på begge sider, stekt i panne og servert med remulade. Høres godt ut, ikke sant?  :ler: )

:kvalm: Det hørtes ekkelt ut! Håper dere slipper unna! Ha en fin dag UTEN migrene! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaller de det for løgnasa? Stilig. Det er jo litt løyen mat og, egentlig, jeg har aldri hørt om den kombinasjonen før. :ler:

Dere får ha en god tur nedover til Stavanger, hilse til alle kjente for meg da :tunge1:

Skrevet

Jepp, jeg skal hilse. ;) Kanskje jeg skal benytte anledningen til å se mer av Sandnes enn Kvadrat denne gangen. :ler:

Da var dagens undervisning over. Skal spise lunsj, og så er det fram med bøkene. Lurer på om jeg skal ta med meg en bok til Stavanger. Vi sitter jo stort sett bare i sofaen hele dagen, så jeg får sikkert lest litt fagstoff. Lurer på om vi skal kjøre over fjellet denne gangen, det er flere år siden sist. Trenger å se noe nytt på veien. ;)

Skrevet
God tur til Stavanger Arkana :)

Takk! :)

Kommer nok til å få KG-abstinenser. :sjokkert:

Skrevet

Nå er det på tide å legge seg. Fant ut at vi får prøve å komme litt tidligere i seng enn vanlig siden vi begge skal tidlig opp og vi som sagt skal kjøre i åtte timer. Det blir ingen tur over fjellet i allefall, der er det telehiv. Så vi får ta den vanlige "kjedelige" veien om sørlandet. Greit nok det. :)

Kommer til å savne KG, men når jeg klarte meg to hele uker i Frankrike, klarer jeg vel 5 dager (selv om Stavanger ikke er fullt så spennende som Provence :ler:).

Skrevet

Da mangler bare 3 timer praksis før vi setter kursen vestover. Er rimelig våken faktisk, til tross for bare 6½ timers søvn. Det er godt vi kan bytte på kjøringen, så blir man ikke så sliten. Jeg har brent noen nye bil-CD'er, trenger litt ny musikk på veien, det har blitt mye av det samme i bilen de siste ukene og vi er litt lei. Radio gidder vi ikke høre på, så mye dårlig musikk.

Truly blir tatt vare på at Puselines Mamma. Vi har lagt ut masse mat og skåler på kjøkkenbenken, så slipper hun å lete etter det. Vannet renner i badekaret (eneste sted hun drikker), jeg har redd opp i senga så hun kan sove der og jeg har lagt yndlingsgenseren hennes (egentlig min da) klar i sofaen som hun kan sove på. Det er en cardigan jeg knapt har fått brukt fordi hun elsker å sove på den, og så blir den full av hår og det kan jeg ikke gå med utendør. Og så gikk jeg jo ned i vekt, så nå bare henger og slenger den og da kan kattepusen likegodt få hele greia. :ler: Hun ligger forresten under sofaen og titter på meg nå. Så søt, hun tror vel jeg ikke kan se henne. Tror hun ble redd da kofferten kom fram, det pleier nemlig ikke å bety noe koselig for henne, men heldigvis slipper hun kattepensjonat nå.

Men, nå får jeg spise ferdig frokosten min, pusse tennene og slikt før jeg tusler ned til T-banen. Sjekket forresten studentkortet mitt nettopp (til Sporveien). Det varer akkurat lenge nok til at jeg kommer meg fra praksisplassen og til sambo i dag. Så slipper jeg å kjøpe nytt som da ikke skal brukes på flere dager, penger spart er penger tjent. :)

Vi sees på mandag! :-D

Skrevet

Sambo tok med seg laptop'en, så jeg trenger ikke være uten KG i helga. :sjarmor:

Grei biltur i går, sov kjempegodt i natt. Foreldrene til sambo er ute, så vi tenkte å ta en tur på Kvadrat og handle litt (sambo glemte å pakke undertøy i går :ler:). I kveld skal vi på kino og se Charlie og Sjokoladefabrikken. Gleder meg! Jeg elsket alle Roald Dahls bøker som liten, og må innrømme at jeg er litt bekymret for at filmen skal ødelegge alle de flotte bildene jeg alltid hadde i hodet mitt. Men jeg klarer ikke å la være å se den da.

Nå er det frokost!

Skrevet

Nå har vi vært på kino og sett Charlie og Sjokoladefabrikken. Den var veldig fin. Willy Wonka og Ompa-Lompaene var noe annerledes enn forestillingene mine, og de endret jo på slutten og dro inn noe rare greier om Wonkas barndom, men alt i alt en bra film som annerledes.

Neste uke kommer den siste Elling-filmen, gleder meg til den. Og så må vi se Madagaskar da, må huske det før den forsvinner fra skjermene, men kan jo bare kjøpe den da (noe vi ganske sikkert kommer til å gjøre uansett).

Skrevet

God helg til dere også Milah og Fisken! :vinke:

Skrevet

I dag har vi........ja, vi har i grunn ikke gjort noenting. Stod opp, spiste frokost, satte oss i sofaen.....og der sitter i enda. Jeg har lørt kryssord og sudoku, vært litt på KG og surfet på nettet, lest bok, spilt Carcassonne og sett litt på TV. Kjeeeeeeder meg skikkelig! Nå er snart svigermors (eller egentlig Knorrs da) lasagne snart ferdig, storebror til sambo m/kone og barn kommer og spiser med oss. Det blir i det minste koselig. Har lyst på snop...... :roll:

Skrevet
Sambo tok med seg laptop'en, så jeg trenger ikke være uten KG i helga.  :sjarmor:

Men sambo blir uten laptop åkkesom? :ler:;)

Håper du koser deg stort! (..er vel bare å kjøpe snop vel?)

:klem:

Skrevet (endret)

Hehe, sambo har fått bruke laptop'en sin han også. Litt i allefall. :ler:

Nå har vi spist middag, og kona til sambos storebror tok med gulrotkake og sjokoladekake, så vi er alle stappmette og har hatt det veldig koselig. Ungene ville veldig gjerne på besøk til oss igjen, så de kommer nok en gang i mai neste år. Vi skal en tur til dem i morgen kveld også. Siste dag i morgen. Har lyst til å starte relativt tidlig på mandag, med åtte timers kjøring er det kjedelig å komme hjem så sent at det bare er å hoppe i seng, har lyst på litt tid til andre ting også. Dessuten må jeg jo få testet den nye pakken til Sims2 om jeg kjøpte i går. :sjarmor:

Men, nå er det vel snart sengetid, vi er alle ganske trøtte tror jeg.

Endret av Arkana
Skrevet

Da var det siste hele dag i Stavanger. I morgen vender vi nesen hjem igjen. Dette har vært nok en dag i sofaen, avbrutt av svigermors elggryte (ikke særlig god, men den skled nå ned på et vis). Forhåpentligvis tar vi en tur til storebroren til sambo senere i dag. Jeg har løst masse sudoku og lest litt, og vært litt på KG. Gleder meg til å komme hjem, og jeg savner pusekatten min. :hjerte: Men det har nå i grunn vært greit med litt avslapping, bare sovet så lenge vi ville, ligget på sofaen og latet oss. Kanskje litt kjedelig, men i høyeste grad avslappende. Og utrolig så trøtt man blir av å bare gjøre ingenting. Hjemme leser jeg alltid, minst en times tid, i senga før jeg legger meg. Her har jeg bare ikke orket, jeg er så trøtt at jeg sovner med en gang jeg legger hodet på puta. :ler:

Det blir en ganske grei uke, jeg har ikke praksis, bare to kurs, tirsdag og onsdag. Får benytte anledningen til å lese masse (og spille litt Sims :rodme:).

Skrevet
Shoegal: Tar meg tid nå likevel.  ;)

Tusen takk skal du ha! :smilbla:

Og for en dag det har vært! Bakte kanelsnurrer og brytebrød for et par dager siden, så de kunne jeg heldigvis ta opp fra fryseren i dag. Jeg lagde to typer quiche - en med kylling og en med laks - og sjokoladekake. Og det før klokka halv ett, da folket kom. Maten ble populær, og farmor sa "du går din mor en høy gang når det kommer til matlaging" :sjarmor: Og mamma er god til å kokkelere!

Skrevet (endret)

Hehe, kjempebra kompliment fra farmor! :-D Jeg blir veldig beæret når svigermor spør meg hvordan jeg har laget maten hun spiser hos oss. Nå har hverken jeg eller hun påstått at hun kan lage særlig god mat, men det er nå et lite skritt å faktisk spørre om slikt og innrømme det.

Nå er vi i allefall vel hjemme igjen. Vi kjørte over fjellet, ble halvannen time kortere tur. I går kveld var vi på besøk hos storebroren til sambo, det begynte veldig koselig og så skulle de vise oss bilder fra siste ferien deres. En hel gjeng motorsyklister gjennom Danmark og Tyskland, uendelig kjedelig. Deilig å være hjemme igjen og pusekatten var veldig glad for å se oss. :hjerte:

Nå skal vi spise litt rask middag, og så skal jeg installere den nye expansion pack'en til Sims2. :-D

Endret av Arkana
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...