Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sov til halv elleve i dag, da kom det en liten pus og erklærte at nok er nok. Hun la seg inntil meg, krøllet sammen innimellom to dyner og vi koste leeeeenge før vi stod opp. Sååååå koselig start på dagen. :hjerte:

Nå har jeg spist lefse til frokost (*ultrasunn*). Hadde tenkt å lese litt, men nå skal jeg bare sløve en times tid før jeg skal på kurs. Dette er jo den berømte tirsdagen hvor jeg får se sambo i hele 15 minutter når jeg kommer hjem, før han skal på trening. Broren min kommer tilbake i kveld, siste fly, så vi henter ham på bussterminalen. Kanskje han vil være med og se den nye Elling-filmen i helga.

Mamma kommer hit igjen i neste uke, bare 5 dager denne gangen.

I kveld, mens sambo trener, skal jeg bake brownies. Spiste vanilla brownies iskrem i helga, og det var kjempegodt så jeg skal lage det selv (blir sikker myyyye bedre enn Diplom sin :tunge1:).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke:

Hallo! Nå klarte jeg ikke å holde meg unna dagboka di lenger-den er bare så proppfull av fristende oppskrifter at jeg må pålegge meg selv "karantene" innimellom, selv om det er tøft. ;)

Nå fikk jeg skikkelig skikkelig lyst på sånn is! Der røk "vanvittig sunn tirsdag"-opplegget mitt, som startet så bra med to knekkebrød med ost (og uten smør) på. Jaja,skitt i det! Håper du får en fin dag! :klem:

Skrevet

:vinke: til lillelou.

Dagboken min burde kanskje kommet med en advarsel. :ler:

Skrevet

Nå har jeg bakt brownies. Glemte å legge iskremmaskinen i fryseren i går, så det blir ikke iskrem før i morgen, men det er greit. Sambo skal straks på trening. Jeg har faktisk lyst til å oppdatere bok-databasen min litt, mens jeg spiser brownies. ;)

Skrevet (endret)

Nå har vi hentet broren min på Bussterminalen. Han har fått seg jobb fra i morgen, så det ble bare litt over en uke hjemme, men det er jo flott med jobb og litt penger da. :-D

Nå skal jeg bare spise litt kveldsmat, og så tror jeg at vi kryper til køys snart. :Gjesp:

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Mmmmmm, vanilla brownies-iskremen min ble aldeles nydelig! :wow: Bakte brownies i går, og laget iskrem i dag, har tatt en liten prøvesmak (skal spise mer etter middag) og det var vanvittig godt. Skal lage ny iskrem i kveld, banan-iskrem denne gangen. Det blir sikkert like godt det også. :sikle:

Nå er det straks middag, kyllingen er i ovnen og raviolien ligger og godgjør seg i tomatsausen. Har fått lest litt i dag, i kveld skal jeg spille mer Sims2. Har ikke vært så mye på byen med simmene mine, synes det er morsommere å holde på hjemme.

Endret av Arkana
Skrevet

Hei hei! Bare innom og hilser på... :) Du har mange fine oppskrifter Arkana! Tror jammen meg at jeg skal prøve noen av de... :)

Skrevet
Hei hei!  Bare innom og hilser på... :)  Du har mange fine oppskrifter Arkana! Tror jammen meg at jeg skal prøve noen av de... :)

Oppskriftene anbefales! :tommelsmil:

Skrevet

Noen ganger vekker samboeren min meg med å stryke meg over håret og hviske "god morgen" i øret mitt. :hjerte:

Og noen ganger, som i dag, vekker han meg med å sprette opp og rope "oh shit" fordi han har forsovet seg. :roll::frustrert:

Jaja, han kom seg nå på jobb da. Og pusen overtok plassen hans i senga og vi sov helt til kl 13! Det gjorde godt i allefall!

Skrevet

Jeg våknet av sambo som listet seg ut av soverommet i natt. Han skulle bare på do.

Men poenget er at jeg våkner ikke dersom han står opp "normalt", men dersom han prøver så godt han kan å være rolig, så våkner jeg med en gang! :ler:

Skrevet
:ler: Akkurat sånn har jeg det også. Sambo kan godt fly på do om natten eller stå opp og gi mat til pusen (og slamre godt med kjøkkenskapene og virkelig banke skjeen på tallerkenen), jeg hører aldri vekkerklokka ringe om morgenen (når bare han skal opp) og jeg kan ofte sove gjennom God Morgen Norge som han ser på i senga før han står opp. Men, de gangene han våkner før meg og bare tar fram boken fra nattbordet og skal ligge og lese helt stille, da er jeg våken på et blunk. Kan du begripe det? :roll:
Skrevet

Heisann, håper du hadde en fin helg i Stavanger. :)

Ser du er glad i å spille Sims2, jeg er litt nysgjerrig på hvordan den varianten er i forhold til Sims 1. Jeg har spilt det ganske mye, men hver gang jeg begynner blir jeg lei etter kort tid, da jeg syns det er så mye styr å få de på skolen, sende de på do, rydde etc. Er Sims2 bedre slik? Kan man konsentrere seg mer om de morsomme tingene i spillet eller er det jeg som gjør helt feil? Jeg liker godt den biten med å bygge hus, innrede, sette sammen familien etc men etterpå blir det bare rot. Ingen rekker jobb, skole og alle river seg i håret fordi det er så rotete. Hehe, sikkert jeg som har misforstått noe. Men tror du det er verdt for meg å prøve 2´ern isteden?? :roll:

Skrevet

Sims2 er nok mye av det samme som Sims1 når det gjelder dagligdagse ting som mat, hygiene og jobb. Hovedforskjellen er jo at man blir eldre og at barna man får vokser også. Dette alene gjør det verdt å kjøpe Sims2. I tillegg er grafikken annerledes, alt ser mer ekte ut og man har flere og mer detaljerte valg når det gjelder utseendet og slikt.

Det finnes riktignok en juksekode som gjør at du slipper å tenke på mat, do, søvn og alt det der. Med den juksekoden kan man øke eller senke behovene til simmene som man selv ønsker, du kan også endre personligheten som du vil, gi dem kunnskapspoeng uten at de har lest osv. Så da kan du jo konsentrere deg om alt det du synes er mest spennende.

Det er litt lettere å få venner i Sims2. De trenger ikke få besøk av dem, bare snakke i telefonen eller chatte på nett og så blir de venner, det går mye fortere.

Og så er det litt andre spennende ting som at man kan lage 3 etasjer på husene, i den nyeste expansion pack'en kan simmene ha egne biler og garasjer.

De kan ansette nanny som tar vare på barna når de er på jobb. De får feriedager på jobb, og dagene er ikke like lengre. Barna har alltid fri fra skolen lørdag og søndag, og de voksne har minst to dager (3-4 etterhvert som de kommer seg høyere opp på karrierestigen) fri i uka.

I den første expansion pack får du et universitet til hver by, så ungdomssimmene kan få seg en utdannelse og det åpner flere karrierevalg. I den andre pack'en får hver by et "downtown" hvor de kan dra ut på date, på restaurant, danse og ellers ha det gøy på byen.

Ja, jeg vil si at Sims2 absolutt er verdt å prøve. Det vil nok bli ensformig her også, jeg trenger lange pauser fra Sims, men denne er definitivt mye mer gøy enn den første. :-D

Skrevet

Takk for raskt svar, da skal jeg vurdere om ikke jeg skal prøve Sims2 isteden. Ha en fortsatt fin kveld! :)

Skrevet

Nå har jeg spist kjempegod kyllingwok med nudler, et stort stykke brownies, sett litt på TV, spilt Sims2, oljet kjøkkenbenkene, vært på KG......*trommer med fingrene* *knasker på Cheez Crunchers* Venter på at sambo kommer hjem fra trening.

I morgen kommer en venninne på besøk. Taco, skravling og uante mengder cola står på menyen. Pusekatten sover søtt på den "tidligere forbudte, men nå lovlige" strikkejakken min. Hun eeeelsker den. :hjerte:

Gleder meg til å smake på bananiskremen når sambo kommer hjem. Har spart den, selv om jeg har hatt veldig lyst å smake i hele dag. :rosasmil:

Jeg har vært veldig lat i dag, så i morgen jeg bare få lest en del.

Skrevet

Hei! Nå har jeg kommet hjem fra bryllupsreise, og måtte bare innom å fortelle om all den gode italienske iskremen jeg har spist!! :sjarmor: Har spist mye annet godt også, og har nok lagt på meg en kilo eller fem... :sur: Men det var jo verdt det! hehe...

Skrevet

:vinke: til cons og iingvild!

I dag sov og jeg pusen til 11. Har lest litt (men ikke så mye som jeg burde :sjenert:), vasket litt i leiligheten, spilt Sims2 og sett litt på TV. Kl 15 kom venninnen min, og da sambo kom hjem fra jobb laget vi taco. Og vi har skravlet og kost oss til jeg kjørte henne hjem nettopp.

I morgen skal sambo og jeg i byen og handle litt. Vi er ofte i byen på lørdager (og bruker penger :sjenert:) og spiser gjerne lunsj også, veldig koselig! Etter middag kommer broren min en tur (han har jobb for tiden faktisk!). Og så kommer han på middag på søndag. Har jo ikke sett ham på to uker (bortsett fra da vi kjørte ham hjem fra bussterminalen på tirsdag) siden vi har vært i Stavanger og han har vært hjemme.

Men, nå skal jeg spille litt Sims2 før jeg tar en tidlig kveld, har en morsom bok å lese! :-D

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...