Arkana Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #3362 Skrevet 11. oktober 2005 Ønsker deg en god dag! ← Og en god dag ønskes deg også.
Arkana Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #3363 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Spennende kurs i dag, men jeg er glad det bare er tre ganger igjen. Kjenner jeg er sliten på tirsdagene. Men, jeg har jo fri på formiddagen, så da lager jeg middag som kan varmes opp senere, så slipper jeg å tenke på det i allefall. Jeg er nemlig ikke glad i sånn rask mat som grandiosa eller en boks med spaghetti rimini. I dag ble det spaghetti bolognese, sausen stod klar til sambo da han kom hjem. Han trengte bare koke pasta, men tror du ikke han ble så oppslukt av WoW at han glemte å spise. Så han kastet i seg en banan og et eple da jeg kom hjem og sprang ut. Men jeg koste meg med maten, så får han spise resten når han kommer fra trening. Og så blir det kladdekake fra i går med vispet krem til dessert. Kurs i morgen også, men jeg er ferdig 12. Og på torsdag begynner jeg en time senere på praksis, og jeg får sannsynligvis ikke truffet noen pasient da heller, for hun avlyste. Jaja... Vi snakket litt sammen på kurset i dag om at det skal bli stilt krav til praksisstedene om hva vi skal gjennom. Det er store variasjoner for å si det sånn. Noen har ikke fått truffet en eneste pasient, enda de snart er ferdige der. Noen får treffe barn, men får bare se på og ikke teste eller si noe selv. Andre igjen har blitt kastet ut i samtaler med barn og foreldre, helt alene uten veileder, og i ett tilfelle dreide det seg faktisk om seksuelle overgrep. Jeg er veldig fornøyd med min praksisplass, selv om jeg ikke kommer til å gjøre noe selv (virker det som i allefall, det har bare vært møter og tilbakemeldinger og annet hvor jeg ikke har kunnet gjøre annet enn å se på). Det blir jo ikke så mye praksis da, men jeg har lært veldig mye likevel. Ingen pakke i dag heller forresten. Amazon sendte pakken onsdag kveld, så jeg synes den skulle være her nå. Savner England, der kom pakken på døren dagen etter bestilling. Avalon bestilte vi fra på søndag, så det er kanskje ikke så rart de ikke har sendt enda. Men jeg er fryktelig utålmodig da. Endret 11. oktober 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #3364 Skrevet 11. oktober 2005 Er det forresten flere enn meg som prater med dyrene sine? Da mener jeg ikke sånn dulle-kose-babyprat, men ordentlig "voksen"-prat. Jeg bare MÅ si ha det bra til pusen før jeg går ut døra, sier alltid i fra når jeg kommer hjem eller om Pappa (=samboeren min, og jeg er Mamma ) kommer hjem før meg. Selv om jeg bare skal en kjapp tur ned på butikken, må jeg bare si det. Og når jeg står opp om morgenen sier jeg "God morgen" til henne og spør om hun har sovet godt, selv om hun ikke sier et ord igjen og bare smiler og ser fornøyd ut. Ja, og så må jeg hele tiden gi henne komplimenter "så pen du er", "så godt du lukter", "så søt du er", "så flink du var som spiste opp maten din" og andre ting. Føler meg litt teit nå faktisk. Men, sånn er det bare når man er sinnsykt forelsket i en liten pusekatt.
Sniglå Skrevet 11. oktober 2005 #3365 Skrevet 11. oktober 2005 Her snakkes det til dyrene ja!! Ikke sånn som om de var voksne mennesker, men ikke babyprat heller. Er vel mer lys i stemmen på en måte. Vanskelig å forklare. Men jeg må alltid si hei når de kommer, om så de bare har vært i et annet rom, ofte får jeg svar også!
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #3367 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) til Sniglå og Lythande. Det er godt det finnes flere dyresnakkere. Når jeg tenker meg om har jeg nok litt annet toneleie når jeg snakker med pusen. Og etter innlegget i går har jeg lagt litt mer merke til hva jeg sier. Det blir mye "dill" også. Jeg tror jeg sier "Du er jenta mi du" sikkert 10 ganger om dagen. Men hun er jo jenta mi da. Fikk mail fra Avalon i går. De har ikke spillet vårt på lager og det må bestilles inn og tar et par uker. MEN, hva lå i postkassen da jeg kom hjem? Jo, pakkeseddel om at Amazon-pakken har kommet. De leverer alltid på døra, men i dag var jeg jo på kurs, så da kan jeg ikke hente pakken før etter 16, men jeg overlever til da. :-D Det betyr at jeg får lese "Thud!" og "Where's my cow?" på senga i kveld. Har kopiert opp artikkelen jeg skal ha framlegg om på tirsdag. Den virker ikke så vanskelig, så jeg tror jeg leser i dag, tygger litt på det noen dager og skriver i helga. Endret 12. oktober 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #3368 Skrevet 13. oktober 2005 Dett var dett for denne uken. Det ble en kort praksisdag i dag da hun måtte i et uventet møte. Men det er greit, kan ta det igjen en annen dag. Nå skal jeg spise lunsj (baguette meg hjemmelaget eggesalat) mens jeg titter på 7th Heaven (jada, må bare se litt, selv om jeg synes det er teit og überamerikansk). Jeg må forberede framføring til tirsdag og skrive en atferdsanalyse til neste fredag, og så må jeg jo lese litt da. Broren min kommer i morgen kveld, vi skal spise pizza. Og på lørdag skal jeg shoppe med en venninne.
Gjest 1111 Skrevet 13. oktober 2005 #3369 Skrevet 13. oktober 2005 Er det forresten flere enn meg som prater med dyrene sine? Jeg hadde noen ganske så dype samtaler med min forrige katt Og måtte alltid gi ham beskjed om jeg gikk noe sted, han kom til å være alene osv. Lykke til med fremføringen!
Arkana Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #3370 Skrevet 14. oktober 2005 til Rhiakath I natt har jeg sovet veldig godt, og våknet med en liten pus ved siden av meg Sambo slutter litt tidligere i dag, og vi skal ut og handle litt. Tror vi tar en tur på SmartClub eller noe sånt, det er på andre siden av byen så vi gidder ikke kjøre dit for ofte. Men vi kjøper bl.a. verdens mykeste og beste toalettpapir der, i en sånn diger pakke som varer flere mnd. I kveld kommer også broren min, vi skal lage pizza. Dessverre fikk jeg vite nettopp at sambo skal ut med folk fra jobben og ta avskjed med en som slutter, så da blir det bare oss to. Men det går jo greit det også.
søndagsengel? Skrevet 14. oktober 2005 #3371 Skrevet 14. oktober 2005 Tror vi tar en tur på SmartClub eller noe sånt, det er på andre siden av byen så vi gidder ikke kjøre dit for ofte. Men vi kjøper bl.a. verdens mykeste og beste toalettpapir der, i en sånn diger pakke som varer flere mnd. ← Det må være det samme toalettpapiret som vi nettopp har "oppdaget"! Sånn uten papphylster i midten? (Litt av et tema...) Kjøpte en pakke til vennefesten i juli, og har fremdeles langt over halve pakka igjen! H en fin dag!
Arkana Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #3372 Skrevet 14. oktober 2005 Det må være det samme toalettpapiret som vi nettopp har "oppdaget"! Sånn uten papphylster i midten? (Litt av et tema...) Kjøpte en pakke til vennefesten i juli, og har fremdeles langt over halve pakka igjen! H en fin dag! ← Hmm, nei det har papphylster. Det heter Velvet (love your bum ).
Arkana Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter #3373 Skrevet 15. oktober 2005 I dag møtte jeg en venninne i byen og vi var litt her og der og shoppet. Jeg kjøpte ikke så mye da: en ansiktskrem, en ny genser, noen par sokker og en DVD. Så spiste vi lunsj på Paléet, shoppet litt til og planla neste uke. Da kommer en venninne fra hjembyen vår til Oslo. Jeg har ikke sett henne siden forrige påske. Vi har alle fri fredag, så jeg tar bilen (sambo får bare ta T-banen til jobb ) og vi skal shoppe på Sandvika Storsenter. På kvelden drar vi på Friday's og spiser og koser oss. På lørdag blir det vel mer shopping, i sentrum da tenker jeg, og på kvelden kommer de hit og spiser middag hos oss. Utover det har vi ikke planlagt så mye, tar det litt som det kommer. Uansett, etter byturen i dag skulle jeg treffe sambo. Han skulle hente meg på T-banestasjonen og så skulle vi handle litt. Jeg ringte mens jeg satt på T-banen for å minne ham på å ta med en DVD vi leide i går som skal leveres samt en stor sekk klær til Fretex. 5 minutter senere treffes vi, og tror du ikke han hadde glemt begge delene. Jaja. Nå skal jeg mate og kose Puseline (nabokatten som vi passer i helga) og så skal jeg i gang med god indisk middag.
Arkana Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #3374 Skrevet 16. oktober 2005 Så deilig å sove lenge på søndager. Vi våknet begge halv tolv og lå en time med nesa i hver vår bok. Nå er jeg dusjet og påkledd og sambo er i dusjen. Straks blir det deilig frokost sammen. Sambo trener i dag (han skal være med i NC så han må øve godt!). Så blir det som vanlig litt ryddig og vasking før deilig søndagsmiddag. Broren min kommer senere for å se Mythbusters med oss.
Arkana Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #3375 Skrevet 16. oktober 2005 Denne sjokoladekaken prøvde jeg ut for to dager siden. Den skal jeg sannelig lage flere ganger. Myk og saftig, og kjempegod glasur! Og så var den så lett å lage, ikke noe visping, bare røre alt sammen og helle i formen. Måtte gi bort en stor del til broren min, har blitt litt mye kaker her i det siste. Rømmesjokoladekake med firkløverglasur 150 g smeltet smør 3,5 dl vann 3 ss kakao 5 dl sukker 8 dl hvetemel 1 liten ts salt 1½ ts natron 2 dl rømme 3 egg 1 stor firkløver 1 dl smeltet smør 1 dl sukker 1 dl fløte Bland alle ingrediensene til kaken og hell i en liten langpanne. Stek ved 180 grader i ca 25 minutter. Avkjøl. Smelt ingrediensene til glasuren og bre over kaken.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #3376 Skrevet 16. oktober 2005 Hei, hei! Jeg snakker også med hundene mine, samt at jeg kjeftet mye på en flue som okkuperte leiligheten frem til den forsvant for noen dager siden. Jeg må si jeg er hyggeligere mot hundene enn mot den jævla flua da men... Var på storsenteret på fredag jeg også gitt Er bare å sende kaker til meg når det blir litt for mange Ha en fin uke!
Arkana Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #3377 Skrevet 17. oktober 2005 Herlig å starte dagen med et stort glass iskald appelsinjuice med isbiter i. Jeg skal finpusse fremføringen og skrive ut hand outs til de andre på gruppa. Så må jeg tenke på atferdsanalyse som skal leveres senere denne uka. Aner ikke hvilket problem jeg skal skrive om engang. Må prøve å lese godt denne uka siden hele fredagen går bort til shopping og slikt. til Frysepulver. Ha en fin uke du også.
Arkana Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #3378 Skrevet 17. oktober 2005 Rugboller med frukt (16 stk) 50 g gjær 50 g smør 5 dl vann 1 ts salt 1 dl rosiner eller ½ pakke apsikat 1 ts kardemomme 3 ss sirup ¾ dl hvetekli 4 dl siktet rugmel ca 8 dl hvetemel Rør gjæren ut i litt lunkent vann. Smelt smør og hell i resten av vannet, bland alt sammen. Tilsett rosiner, kardemomme, sirup og mel. Arbeid sammen og la heve ca 30 minutter. Trill til 16 boller som settes på stekebrett. La etterheve ca 20 minutter. Stek ved 225 grader i 12-15 minutter. Avkjøl på rist med håndkle over. Spinat og fetaost-boller (12 stk) 200 g fersk spinat, vasket og renset 50 g gjær 6 dl lunkent vann 1 ts sukker 1 ts salt 4 ss olivenolje 12-15 dl hvetemel 100 g fetaost i terninger Damp spinaten i en kjele til den har falt sammen. Hakk spinaten. Rør gjæren ut i vannet og arbeid inn sukker, salt, mel og olje. Rør inn spinaten. La heve 30 minutter. Elt ut deigen og form til 12 boller. Press ned fetaterninger i bollene. Pensle med vann og stek ved 200 grader i 10-15 minutter. Solsikkeboller (ca 24 stk) 2 dl kulturmelk 2 dl matfløte 50 g gjær revet skall + saft av en appelsin 3 ss sukker 1 ts salt 100 g solsikkefrø 700 g hvetemel egg til pensling Varm opp melk og fløte til 37 grader. Rør gjæren ut i væsken. Tilsett revet appelsinskall og saft, sukker, salt og solsikkefrø. Arbeid inn hvetemel til en smidig og glatt deig. Dekk bakebollen med plast og la heve ca 40 minutter. Ta deigen ut på bakebord, elt godt og del i 24 biter. Trill dem til runde boller og legg på stekebrett. Dekk med klede og hev i ca 30 minutter. Pensle med sammenpisket egg og stek ved 225 grader i 12-15 minutter. Avkjøl på rist.
søndagsengel? Skrevet 18. oktober 2005 #3379 Skrevet 18. oktober 2005 Mmm, de så kjempegode ut! Spesielt spinat- og fetaostbollene
Arkana Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #3380 Skrevet 18. oktober 2005 I natt har jeg sovet usannsynlig godt. Våknet med en liten pusekatt ved siden av meg. Nå spiser jeg frokost og ellers har jeg ingen planer før jeg har kurset i dag, med framføring. Bare tre slike tirsdager igjen (inkludert denne). :-D
Fremhevede innlegg