Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann Arkana

Håper du har en fin tirsdag, og nyter fritimene før du skal på kurs :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke: til søndagsengel? og salt. :-D

Brrrr, så kaldt det er ute nå! Da jeg gikk fra instituttet tenkte jeg at jeg kunne ahtt strømpebukse, vinterjakke, skjerf og hansker og ikke vært en grad for varm.

Nå har sambo dratt på trening og jeg skal straks spise middag selv. Kjempegod szechuan kyllingwok med masse grønnsaker (gul squash, sukkererter, purre, gulrot, hvitløk, babymais og fennikel) og med nudler til. Kjenner jeg er sulten og sliten etter et langt kurs, men det var veldig interessant og fremføringen gikk som en lek. :smilbla:

Skrevet
Sååååå kaldt! :frustrert: I dag kom strømpebuksa fram for første gang i vinter, tror ikke jeg tok den på så tidlig i fjor? Og når jeg kommer hjem etter kurset er det på med ovnen også, i allefall første hakk, tror det holder en stund i allefall. Jeg har gått med genser og tykke sokker flere uker nå, og det har i grunn vært veldig bra, men nå gidder jeg ikke mer. Og jeg titter ut av vinduet, og ser Oslo badet i mørk morgentåke..... *brrrrrr*
Skrevet

:ler:

Men det er jo litt koselig også da??!

Jeg hater å fryse selv, men når jeg først får varmen, på med tjukke sokker og pledd og fyre i ovnen....det er jo unektelig litt koselig :) Det er når det er så kaldt eller evt guffent vær, jeg alltid må dra den teite vitsen om at "det er jammen bra husene våre er hole"....*duh*

:ler:

Skrevet
Tja, koselig og koselig....det er jo et par koselige ting som følger med den kalde og mørke årstiden, ting som jeg ikke føler helt passer seg om våren eller sommeren. Det er varm, god og fyldig kakao med marshmallows i og masse levende lys i stua. Det er kos det. :)
Skrevet

Da var nest siste kursdag i dette faget over. Rart å tenke på at om bare noen uker er all undervisning for denne omgang over, og det blir en mnds nilesing til den verste eksamen hittill. Åtte timer helårseksamen. :sjokkbla:

Sambo kommer ikke hjem fra jobb i dag. Han og prosjektgruppa på jobb skal ut og spille bowling og spise middag på restaurant, jobben spanderer alt selvsagt. :smilorange: Jeg skal kose meg alene jeg. Lage enkel, men god middag (ravioli). Kanskje er det noe spennende på TV i kveld, hvis ikke kan det bli et par timer Sims2 eller KG kanskje.

Skrevet

Det var det for denne uken. Nå skal jeg straks spise lunsj, så skal jeg skrive atferdsanalysen (vil ikke! :sur:) og så lese litt.

I morgen henter jeg venninnene kl 11 (sambo må ta T-banen til jobb :sjarmor:) og så kjører vi og shopper masse. Deretter går vi hver til vårt noen timer, og så skal vi ut og spise og skravle og kose oss. Ser fram til det. :smilorange:

Det gikk ikke mer enn 3 minutter fra jeg slo på den ene ovnen under vinduet på stua og katten var på plass. Det er en bred vinduskarm og katten elsker å sove der, rett over ovnen. Da holder hun seg god og varm, tror nok også hun har syntes det har vært litt kjølig den siste tiden. Litt pussig da, for ryggen hennes er iskald siden den er lent mot vinduet, mens forpartiet som henger utenfor karmen rett over ovnen nesten brenner. Men hun trives. :ler:

Skrevet

Da er jeg klappet og klar for litt shopping. Om noen minutter kjører jeg og henter venninnene mine. Jeg fant ut i går at jeg må se etter en ny vinterjakke. Da jeg skulle ta den på for første gang i vinter (det var 1,3 grader da jeg skulle ut!) oppdaget jeg at den, som alle andre jakkene mine i år, også var for stor. Jeg har kjøpt ny sommerjakke og ny fleecejakke i år allerede, og nå må jeg kjøpe ny vinterjakke også (og den var ny i fjor! :sur:). Det er selvsagt veldig morsomt å gå ned i vekt, men det er dyrt også. :roll: Jaja....

Jeg fikk sendt av gårde atferdsanalysen halv ett i natt. Fant ut at den var ganske lett å skrive bare jeg satte i gang, skulle jo skrive om meg selv da, og det nærmest bare rant ut. Nå føler jeg plutselig at jeg kanskje har blitt litt for personlig, men det var jo det han ønsket da. Føler bare litt rart å utlevere meg selv på den måten selv om det bare er han og én annen student på gruppa mi som skal vite om det. Jeg hadde følt meg litt bedre om jeg visste hvem jeg skal prate om det med, for det er jo selvsagt noen jeg kommer bedre overens med (og dermed klarer å snakke mer personlig med) enn andre. Men vi skal jo ikke matches etter hvem vi liker, men etter problem.

Skrevet

Hei!

Sliter med å finne vinterjakke selv jeg.. de er jo så dyre! Ihvertfall i forhold til studentøkonomien min... :roll:

Ha en flott helg! :klem:

Skrevet (endret)

Nå er jeg sliten altså! Det tar på å shoppe. Vi trålet Sandvika Storsenter, kjøpte ikke så mye egentlig. Jeg kjøpte bare en masse CD-cover på Clas Ohlson, en tynn genser og noe greier til sambos julekalender. Jeg fant et par vinterjakker jeg likte, den ene var altfor dyr, og den andre (som var fin) hadde de bare i str 36 og 44, så det ble enten for lite eller for stort. :roll: Men jeg tenker jeg sikkert finner den i riktig størrelse i samme butikk et annet sted. Uansett, etter shoppingen spiste vi lunsj på Egon og så dro vi til Elkjøp hvor den ene venninnen min kjøpte ny støvsuger. Etterpå kjørte jeg dem hjem (og kjørte hele Tåsentunnelen i 10 km i timen :frustrert:), heldigvis var det ikke særlig rush andre veien da jeg skulle hjem. Nå skal jeg spise litt, rydde litt, se litt på TV og bare slappe av før jeg gjør meg klar til jentekvelden senere. Sambo skal nok bruke kvelden på å øve til NorgesCup i morgen. :-D

Og, forresten, en god helg til deg også cons. :klem:

Endret av Arkana
Skrevet
Nå er jeg supermett på smothered chicken fra Friday's. Det var godt! Jeg skulle ha dessert, og hadde satt mine øyne på mocca mud cake, men det hadde de ikke. :sur: Så da ville jeg ikke ha noe annet. Vi ble sittende lenge, bestilte et par drikker og skravlet. Etterpå spaserte vi litt rundt i sentrum før vi fant ut av vi egentlig var litt trøtte og slitne, så vi gikk hver til vårt. I morgen skal vi til byen og handle litt mer, så drar vi alle hjem til meg og senere på kvelden blir det taco, snop, uante mengder cola og mer skravling. :smilbla::smilorange:
Skrevet

Du...skal muligens ha en liten halloweenfest neste helg, og tenkte det hadde vært litt morro å gjøre maten litt "skummel"..f.eks stekte nudler eller nuddelsalat som jeg kaller "miksede innvoller" eller lignennde... noen andre forslag? oppskrift på en blodig dipp kanskje? ;)

Skrevet
Hmm, jeg må innrømme at når det gjelder skummel Halloween-mat har jeg sørgelig få oppskrifter. Det nærmeste jeg kommer er grønn slimsuppe (ertesuppe med mozzarella), men det var vel ikke helt det du tenkte. Men hvis du søker litt på Google er jeg sikker på at du finner en del.
Skrevet
Nå er jeg sliten og trett etter en lang, men hyggelig dag. Den startet kl 10, stod opp og kledte på meg og slikt. Ryddet litt rundt i leiligheten og dro så til byen hvor jeg møtte venninnene. Mer shopping og så lunsj og shopping igjen før vi dro hit. Sambo hadde allerede kommet hjem og spilte WoW. Vi satte oss i stua og skravlet, etterhvert laget vi taco og spiste. Og så har vi spilt Rummy mens vi stappet i oss uante mengder sjokolade. Nå har jeg kjørt dem hjem og tror jeg skal krype til køys. Det har vært kjempehyggelig, men jeg ser fram til en dag uten forpliktelser og avtaler i morgen. Sove lenge, frokost med sambo, bare late seg hele dagen. Biff til middag, leie film (White Noise tenkte jeg) og bare ta livet med ro. :)
Skrevet

Det sner i Oslo! :overrasket: Synes det er litt tidlig da (i fjor kom ikke sneen før 17 november). Det er jo veldig lite da, men vi kjørte en tur oppover Holmenkollen etter at vi hadde leid film og der var det 5 cm sne og alle trærne var hvite. Koselig i grunn da, selv om det er kaldt. Tror det er på tide med vinterdekk snart. Vi kjører jo piggfritt så vi kan jo bytte akkurat når det passer oss.

I dag sov vi til halv elleve, og lå halvannen time og leste etterpå, mens pusen trafikkerte tålmodig stua og soverommet i et håp om at vi ville ta hintet og stå opp. Koselig frokost sammen (egg og bacon, noe sambo elsker, men jeg vanligvis ikke klarer å få ned så tidlig om morgenen). Så tok vi som sagt en liten biltur og leide film. Nå har jeg akkurat laget sjokolademoussen til dessert, den skal stå i kjøleskapet et par timer. Biff til middag i dag. :sikle:

Skrevet

Det høres ut som en deilig og avslappende søndag! Kos dere med god mat og film i kveld! :klem:

Skrevet

:klem: til søndagsengel?

I dag har jeg vanligvis fri, men skal på møte halv tre. Sambo henter meg etterpå, siden jeg er ferdig halv fem. Så skal vi kjøpe et par småting før vi drar hjem. Jeg har akkurat bestilt kattepensjonat til juleferien. Det er første gang på to år, vi har jo vært så heldige å ha en venninne, broren min eller naboen som har kunnet passe katten den siste tiden. Men denne juleferien er alle disse bortreist (vel, broren min er jo med meg hjem til jul da) så da må snutta vår på hotell. Men hun har det godt der da, hun har vært der flere ganger før og de tar veldig godt vare på henne.

Vi så White Noise i går. Den var ganske bra, men jeg likte ikke slutten. Tror ikke jeg helt fikk med meg poenget. :klø:

Men, nå er det på tide med frokost, det romler i magen. Tror jeg skal lage meg en sandwich i toastjernet.

Skrevet

Møtet i dag gikk greit, litt kjedelig siden det i grunn ikke gav meg noen ny informasjon, men helt ok. Så hentet sambo meg og vi kjøpte litt greier vi trengte. Kom hjem kl 18 og da var jeg glad jeg hadde laget ferdig det meste til pastagratengen, så det var bare å strø på litt ost og steke den i ovnen. Skal lage vafler litt senere i kveld, skal vel se litt på TV tenker jeg.

Sambo var hos tannlegen i morges. Han har hatt et lite hull i et par år som nå var blitt så stort at det må fikses, så han har ny time om tre uker. Det svir nok både i munnen og i lommeboka ja. Kan ikke skjønne hvorfor tannleger ikke kan koste det samme som leger, da hadde sikkert mange flere gått til tannlegen. Tannhelse er jo vel så viktig. :roll:

I morgen er nest siste tirsdags-kveldskurs. I morgen skal vi leke litt terapeuter igjen og bruke atferdsanalysene vi skrev i forrige uke. Må si jeg gruer meg litt til det, men jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å lære mye av det også. Vi har så utrolig flink seminarleder. Han er en skikkelig flink psykolog og han gjør faget veldig spennende og interessant, virkelig inspirasjon. Håper jeg får den sekvensen jeg ønsker og at han kanskje er seminarleder der også.

Skrevet

Ja, da var sneen kommet til Oslo på ordentlig. Ikke lenger noen dun i luften, men et tynt hvitt lag på tak og veier. Det er på tide å grave fram vinterskoene tenker jeg, sneen kan jo gjøre det litt glatt. Jeg er spent på å kjøre bilen på vinteren for første gang, denne har jo firehjulstrekk og ESP. Nå har vi jo ikke akkurat hatt problemer med den forrige bilen, det er jo stort sett bart på veiene i Oslo uansett. Kanskje bortsett fra akkurat her, for det er jo litt i utkanten og så har vi en bakke opp til garasjen som vi, på de glatteste dagene, faktisk ikke har klart å komme opp.

Det er rart hvordan den første sneen kommer som julekvelden på kjerringa før østlendingene, hver eneste år. Som nordlending må jeg jo bare le litt av det. I fjor f.eks. var jo til og med den første sneen meldt i god tid, men tror du det gjorde noe forskjell? Hvert år er det det samme, latterlige folk som står i veikanten kl halv åtte om morgenen og skifter dekk mens sneen fyker rundt dem. Og ulykke etter ulykke, for de som faktisk drister seg til å kjøre på sneen med sommerdekk (hvor dum går det an å bli... :roll:). Faktisk burde vi andre bilister, som har skiftet dekk, også holde oss unna veien denne første dagen, for å unngå å krasje med disse idiotene. Det hjelper jo ikke at det er de andres skyld når det er du som får skadene. Jaja, bare en liten utblåsning.... :sjenert:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...