Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Glidelås
Akkurat nå, FlyBabe skrev:

Det går heldigvis bra, hun trenger ikke medisin. Hun kommer til å dø MED kreften, ikke av den =)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Münchausens syndrom. Det hadde jeg meldt til BV.

Anonymkode: 01f36...719

Nei. Syndromet som hun kan ha, heter Münchausen by Proxy

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Münchausens syndrom. Det hadde jeg meldt til BV.

Anonymkode: 01f36...719

Det er strengt talt ikke Münchausen by Proxy hvis ungen har en bekreftet diagnose. At moren er oppmerksomhetsyk derimot, er det ingen tvil om.
Münchausen by Proxy gjør som oftest at mor eller far (som regel mor) påfører barn eller annen nær familie sykdom eller skade som gjør at mor/far må dra barnet/familiemedlemmet med på sykehus. I ståheien blir gjerne mor/far roset for innsatsen, og dermed får de dekket et oppmerksomhetsbehov.

Det samme skjer i de tilfellene brannmenn blir brannstiftere. De blir behandlet som helter når de slokker en brann, derfor setter de fyr på ting for å få den samme følelsen igjen. Ikke helt samme diagnose, men i samme nabolaget.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 0.40, lostpenguin skrev:

Jeg har en i nær relasjon som til tider oversharer litt vel mye. Hen var ganske privat før, men nå har det vært slutt med samboer og de har et felles barn sammen, så nå renner det over av drittslenging og hvor godt det er å være singel. Kan de snakke sammen som voksne? Nei, her skal man blokkere den andres telefonnummer og det skal krangles over Facebook via statuser. Jeg har begge på Facebook og den ene er ikke bedre enn den andre. Og statusene begynner ofte med "kan noen fortelle xxx ..." hvorpå de fortsetter å skrive en masse dritt om den andre forelderen. Drittslenging fordi barnehagen ringer til forelder 1 og forteller at forelder 2 ikke kan hente osv, ikke bare om forelder 2, men for at barnehagen sier at de må inne en løsning for å kontakte hverandre slik til de slipper å være mellommann. 

Det drøyeste hen la ut var et bilde av barnet klar med sekken på ryggen for å bli hentet av den andre forelderen - som ikke kom. Det var en laang tekst med hvor dårlig oppførsel dette var, og uendelig med støtte fra andre i kommentarene. Selv syns jeg det bare var trist og dårlig gjort mot den andre forelderen. For alt vi vet hadde det oppstått noe, og når nummeret og alt annet er blokkert er det ikke like enkelt å gi beskjed heller. Jeg er glad i dem, men her viser jeg ingen kjærlighet altså. Sånt hører ikke hjemme på Facebook. 

 

Ellers begynner det å bli mange av "venninnene" mine som har blitt mødre og deler absolutt alt babyen gjør ila dagen. Babyen din er søt, men statusoppdateringer hver halvtime - spesielt om gulp, snørr og avføring, er svært lite interessant. 

 

At det er dårlig gjort mot den andre forelderen er jo én ting, men jeg tenker mer på barnet. Tenk å bli eksponert slik av foreldrene i all offentlighet, ikke greit!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bubblefun skrev:

At det er dårlig gjort mot den andre forelderen er jo én ting, men jeg tenker mer på barnet. Tenk å bli eksponert slik av foreldrene i all offentlighet, ikke greit!

Veldig enig i det, og jeg reagerte også på det. Jeg blander meg sjeldent inn, men her sa jeg tydelig ifra hva jeg mente. Jeg ble oppriktig sint, for det er så feil det får blitt. Fikk bare beskjed om å ikke blande meg, men tåler de ikke å høre annet enn støtte og trøst, bør de ikke legge det ut offentlig heller. Like etter ble innlegget fjernet, men "alle" har jo sett det, så skaden er jo allerede skjedd. En ting er at de krangler og rakker ned på hverandre offentlig, en annen ting er å trekker inn et uskyldig barn for å trykke ned den andre. Det er trist at personen ikke tenker på barnet her, trist at et barn blir eksponert og rett og slett brukt for å ydmyke og rakke ned på den andre forelderen. Det er dårlig gjort mot både barnet og forelder, dårlig gjort mot forelder ikke bare fordi hen ikke får forsvart seg, og blir lyst ut negativt for offentligheten, men fordi foreldrens eget barn blir brukt imot hen og ikke får gjort noe med at hens barn blir eksponert og brukt på den måten. Og jeg tror det er på et siste der til skoen trykket hardest hos denne forelderen også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

Herregud, så flaut. Tror den virkningen hun håper på er litt motsatt. Jeg hadde i hvert fall sett på henne som mindre omsorgsfull som filmer for Snap og Face, i stedet for å enten holde henne eller si noen støttende ord.

Jeg har aldri hatt epilepsianfall, men jeg synes det ser skikkelig ekkelt ut for den som opplever det. Jeg ville i hvert fall likt at min mor brydde seg om meg, og ikke om å vise dette til alle sine bekjente når det står på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen til en i familien min, bretter ut om hvor fæl han (og alle andre som sier i mot henne) er hele tiden, selv om de begge har fått nye samboere og han har gått videre for lengst. Ble slutt for flere år siden. Hun har skrevet statuser om at det er hans feil at sønnen prøvde å ta livet sitt. En annen gang la hun ut bilder av armen sin fullt av kutt med en tekst som gikk ca slik: "Ja, se nå *navn* hva du har gjort"..

Hun er alkoholiker og kjent i bygda, og skriver alltid helt meningsløse eller utrolig pinlige statuser. Ja, det er ufattelig synd i henne, men jeg tror de fleste rundt henne har fått nok. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.10.2016 den 17.11, Pistasjnøtt skrev:

Så meld deg ut da, hvis du blir så sprø. Det er ikke vanskeligere enn å scrolle forbi de drøyeste trådene, slik jeg selv gjør. Hvor ofte jeg og kjæresten har sex, deler jeg ikke med en haug av fremmede kvinnfolk:fnise:

Der har du standardsvaret på Hønehjørnet:fnise: Også har du sjefshøna selv som svarer med "skal jeg bare legge ned gruppen da, når ingen setter pris på den", så fort noen kommer med kritikk..

Blir helt satt ut av hvordan folk utleverer familiene sine der inne, og bilder av barn deles ukritisk!

Anonymkode: 6bb1e...7ea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tenker på at jeg aldri trodde jeg ville bli hun der som ble i ekstase over den nye SNØRRSUGEREN og som i tillegg syntes det var null stress å suge snørr ut av nesen til **** med en slange...med min egen munn."

Anonymkode: 0f6a7...8be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen som deler bilder fra 9 mnd dagen til barnet sitt. Som de feirer med bursdagskaker (sånne  med bilder som du bestiller hos bakeren), gaver og stort familiebesøk. De feiret også 6mnd og 3 mnd dagen på samme måte. Minst 30 bilder fra hver "bursdag". I tillegg til minimum 2 bilder dagelig og 1 "mamma elsker deg verdens mest vidundelige skatt"-oppdatering dagen.

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Alice123 skrev:

Har noen som deler bilder fra 9 mnd dagen til barnet sitt. Som de feirer med bursdagskaker (sånne  med bilder som du bestiller hos bakeren), gaver og stort familiebesøk. De feiret også 6mnd og 3 mnd dagen på samme måte. Minst 30 bilder fra hver "bursdag". I tillegg til minimum 2 bilder dagelig og 1 "mamma elsker deg verdens mest vidundelige skatt"-oppdatering dagen.

 

Seriøst: stakkars unge! Håper den får søsken asap.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg ser er folk som skriver om krangler de har hatt på Fb vegg.. typ "unnskyld for at jeg ropte til deg istad,  elsker deg" kleint!!! Og svar: takk kjære, det setter jeg pris på.. eller folk som henger ut barnehage ansatte. Skriver åpent om barndommen sin og misbruk.. får vondt i sjela 

Anonymkode: c4743...2dd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kvinnelig "venn" på Facebook jeg ikke kan huske hvor (eller om?) jeg har møtt. Hun må ha det mest dysfunksjonelle forholdet jeg noensinne har sett! Kjæresten har tydeligvis tilgang til hennes konto, og legger stadig ut statuser der han truer henne og alle som måtte gå i forsvar på hennes vegne. Han skal faktisk "ta" dem som blir opprørt og ber ham roe deg. En gjenganger er selvsagt også at andre ikke skal bry seg, for det er ikke deres sak!!! :fnise:

Han virker som en kontrollerende psykopat, har heldigvis aldri møtt han (heller). Likevel legger hun ut statuser iblant om at jada, de krangler mye, men det gjør alle andre også!

..jeg gir opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Har en kvinnelig "venn" på Facebook jeg ikke kan huske hvor (eller om?) jeg har møtt. Hun må ha det mest dysfunksjonelle forholdet jeg noensinne har sett! Kjæresten har tydeligvis tilgang til hennes konto, og legger stadig ut statuser der han truer henne og alle som måtte gå i forsvar på hennes vegne. Han skal faktisk "ta" dem som blir opprørt og ber ham roe deg. En gjenganger er selvsagt også at andre ikke skal bry seg, for det er ikke deres sak!!! :fnise:

Han virker som en kontrollerende psykopat, har heldigvis aldri møtt han (heller). Likevel legger hun ut statuser iblant om at jada, de krangler mye, men det gjør alle andre også!

..jeg gir opp.

Jeg får skikkelig vondt av dama. Hun må jo være helt hjernevasket

Anonymkode: 711c9...385

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt av i Hønehjørnet av og til!

Lurer på om de ikke tenker over hvor utrolig  mange medlemmer den gruppen har og hvor lite land Norge egentlig er. Det legges ut ut sexleketøy, utroskap, favorittstillinger, hvem som squirter og ikke, rusproblematikk osv osv... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11/16/2016 den 23.04, skruf skrev:

Det tar litt av i Hønehjørnet av og til!

Lurer på om de ikke tenker over hvor utrolig  mange medlemmer den gruppen har og hvor lite land Norge egentlig er. Det legges ut ut sexleketøy, utroskap, favorittstillinger, hvem som squirter og ikke, rusproblematikk osv osv... 

Jeg meldte meg inn i hønehjørnet på grunn av denne tråden, og ut igjen like fort.... folk har null sperrer!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg meldte meg inn i hønehjørnet på grunn av denne tråden, og ut igjen like fort.... folk har null sperrer!

Jeg har så lyst til å få et innblikk i den gruppa, men jeg tør ikke melde meg inn! (Jeg bruker jo til og med AB-funksjonen for å skrive det her! Haha!!) Har to venner som er der inne: en kollega, og en venninne av datteren min. Tror jeg må lage en fake facebook-bruker for sånt jeg, ass... :fnise: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i Hønehjørnet pga denne tråden, og folk oversharer virkelig! Klager på samboeren, barnefar, ber om råd...jeg synes det er feil å henge ut folk der inne når det er så enkelt å gå inn på profilen og se navn på de det handler om.

De sier de har "taushetsplikt", men det blir som i Mat fra bunnen - det regnes som offentlig gruppe.

Om folk vil legge ut om analsex, squirting etc, for all del - kjør på. Men barnefordelingssaker, mistanker om utroskap, spørsmål om legemiddelbruk etc...synes det er litt drøyt.

Synes admins gjorde noe ganske kult da de hadde en "no filter"-dag hvor alle kunne poste som de ville. Var ekstremt mye spam om salg, spåkoner, healing etc. Ingen har klagd på at poster må godkjennes siden, så kudos :)

Men veldig underholdende da! 

Anonymkode: 6ed58...61a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg meldte meg også inn i Hønehjørnet på denne tråden, men fortsatt ganske fort ut igjen. Ble frustrert på vegne av alle som det ble klagd over. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...