Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nuttery skrev:

En venninne av meg på 21 år fikk nylig sitt første barn. I den anledning hadde både barnets far og venninnas mor vært med inn på fødestuen som emosjonell støtte.

Barnet ble født, og dette var et ekstremt rørende øyeblikk for min venninne. 

Hvordan vet jeg det, sa du?

Fordi min venninnes mor har lagt ut flere bilder fra fødselen i det øyeblikket hvor jordmoren er på vei for å gi min venninne sitt nyfødte barn - rett fra fødselskanalen for å si det sånn. Barnet er slimete, lilla og fullt av blod mens min venninne har tidenes styggeste jeg-er-rørt fjes og hylgriner samtidig.

Hadde moren min noen gang lagt ut noe sånt hadde hun aldri sett noe mer til den ungen i sitt liv.

Det er så sykt at vi har kommet til en tidsalder hvor man spesifikt må be om at private øyeblikk skal holdes unna sosiale medier.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Poppie skrev:

Det er så sykt at vi har kommet til en tidsalder hvor man spesifikt må be om at private øyeblikk skal holdes unna sosiale medier.

Absolutt. Pluss hvor lite tilstede i øyeblikket man egentlig er - bestemora til denne babyen hadde vel vært bestemor i rundt 1,5 minutt når hun postet denne posten antar jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent har endret arbeidssted, og begynt å pendle. Vet dette handler om Facebook, men hun legger ut MyStory på Snapchat (med timestamp) konstant igjennom dagen med denne pendlingen.

03:32 - Bilde av kaffekopp og gjespe-emoji
03:58 - Frost på bilen - må skrape
04:15 - Stopp på bensinstasjon for å kjøpe frokost
05:03 - Stoppe for å lade bilen (personen har el-bil)
05:28 - Snart fremme 
05:42 - Fremme på arbeidsplassen
11:08 - Bilde av kaffekopp "Lunsj, så trøtt"

Og samme regla tilbake igjen.... Dag inn, dag ut.

Mannen til vedkommende er også ganske intens på postingen, men dette da på Facebook. Hver gang han har vært en plass (reiser en del i jobben) legger han ut status "Inspiserer Baconet" - på (eksempelvis) Scandic Hottentott Fjott. Inspiserer ditt, inspiserer datt.. Syntes det virker ganske kleint ettersom han vinkler det som at han er så "viktig" at han drar rundt for å inspisere. Ikke minst handler det meste han "inspiserer" om mat - personen er solid 70kg overvektig, om ikke mer.

Anonymkode: b4313...a67

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Laila?  I dag har jeg seks JAAAA LAILLAAA på feeden. 

Anonymkode: a9eee...0f7

Farmen-Laila, så vidt jeg har skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Laila?  I dag har jeg seks JAAAA LAILLAAA på feeden. 

Anonymkode: a9eee...0f7

Lalla Carlsen? Må være en blodfan 

 

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Poppie skrev:

Farmen-Laila, så vidt jeg har skjønt!

Jeg kjenner altså folk som ikke bare ser på Farmen, men som løper hylende inn på facebook når vinneren kåres. Skremt.

Anonymkode: a9eee...0f7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent har endret arbeidssted, og begynt å pendle. Vet dette handler om Facebook, men hun legger ut MyStory på Snapchat (med timestamp) konstant igjennom dagen med denne pendlingen.

03:32 - Bilde av kaffekopp og gjespe-emoji
03:58 - Frost på bilen - må skrape
04:15 - Stopp på bensinstasjon for å kjøpe frokost
05:03 - Stoppe for å lade bilen (personen har el-bil)
05:28 - Snart fremme 
05:42 - Fremme på arbeidsplassen
11:08 - Bilde av kaffekopp "Lunsj, så trøtt"

Og samme regla tilbake igjen.... Dag inn, dag ut.

Mannen til vedkommende er også ganske intens på postingen, men dette da på Facebook. Hver gang han har vært en plass (reiser en del i jobben) legger han ut status "Inspiserer Baconet" - på (eksempelvis) Scandic Hottentott Fjott. Inspiserer ditt, inspiserer datt.. Syntes det virker ganske kleint ettersom han vinkler det som at han er så "viktig" at han drar rundt for å inspisere. Ikke minst handler det meste han "inspiserer" om mat - personen er solid 70kg overvektig, om ikke mer.

Anonymkode: b4313...a67

Dette minner meg om en viss toppblogger på Snapchat.
I steder for skraping av is, så er det løping på tredemølle :P

Endret av penny_
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, December 19, 2016 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Hver gang han har vært en plass (reiser en del i jobben) legger han ut status "Inspiserer Baconet" - på (eksempelvis) Scandic Hottentott Fjott. 

Anonymkode: b4313...a67

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2016 den 11.53, AnonymBruker skrev:

En bekjent har endret arbeidssted, og begynt å pendle. Vet dette handler om Facebook, men hun legger ut MyStory på Snapchat (med timestamp) konstant igjennom dagen med denne pendlingen.

03:32 - Bilde av kaffekopp og gjespe-emoji
03:58 - Frost på bilen - må skrape
04:15 - Stopp på bensinstasjon for å kjøpe frokost
05:03 - Stoppe for å lade bilen (personen har el-bil)
05:28 - Snart fremme 
05:42 - Fremme på arbeidsplassen
11:08 - Bilde av kaffekopp "Lunsj, så trøtt"

Og samme regla tilbake igjen.... Dag inn, dag ut.

Mannen til vedkommende er også ganske intens på postingen, men dette da på Facebook. Hver gang han har vært en plass (reiser en del i jobben) legger han ut status "Inspiserer Baconet" - på (eksempelvis) Scandic Hottentott Fjott. Inspiserer ditt, inspiserer datt.. Syntes det virker ganske kleint ettersom han vinkler det som at han er så "viktig" at han drar rundt for å inspisere. Ikke minst handler det meste han "inspiserer" om mat - personen er solid 70kg overvektig, om ikke mer.

Anonymkode: b4313...a67

Jeg mener "spamming" på MyStory er noe helt annet enn spamming på Facebook. Mange bruker tross alt Mystory til å oppdatere gjennom dagen og essensen av Snapchat er på en måte at det er oppdateringer som er mindre interessante. Videre må man jo faktisk oppsøke MyStory, så det er jo veldig lett å unngå de man syns er slitsomme. 

Anonymkode: 431cc...312

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener "spamming" på MyStory er noe helt annet enn spamming på Facebook. Mange bruker tross alt Mystory til å oppdatere gjennom dagen og essensen av Snapchat er på en måte at det er oppdateringer som er mindre interessante. Videre må man jo faktisk oppsøke MyStory, så det er jo veldig lett å unngå de man syns er slitsomme. 

Anonymkode: 431cc...312

Veldig enig. Mystory velger jeg jo selv om jeg vil se. Men jeg har ei på Snap som sender sånne uvesentligheter direkte til meg flere ganger om dagen. Jeg har sluttet å åpne dem, men hun tar ikke hintet. :roll: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2016 den 16.14, The Silence skrev:

" NOEN GLEDER SEG EKSTREMT MYE TIL TURER OG REISER HIT OG DIT I SOMMERFERIEN,
 ANDRE SITTER FORTVILET OG FORSTÅR IKKE HVORDAN DE I DET HELETATT SKAL KLARE Å BETALE NESTE REGNING. ELLER REGNINGER GENERELT!
 Sett denne på din status OM DU HAR MEDFØLELSE med alle som ikke er rike i Norge!
 ALLE BARN kunne trengt en ferietur med familien ,MEN DE HAR INGEN MULIGHET TIL Å FÅ DET TIL fordi økonomien er for dårlig for dem...
 MEN HVOR MANGE AV DERE BRYR DERE EGENTLIG OM AT MANGE BARNEFAMILIER og ANDRE FÅR EN TØFF SOMMER OGSÅ I VÅRT SÅKALTE "RIKE LAND"?
 KOPIER DETTE OM DU HAR EN SNEV AV MEDFØLELSE MED ALLE DISSE FAMILIENE........IKKE DEL!!!" 

 

HVORFOR SKRIKER DE SÅNN? :sur: 

Åh, jeg misliker sånne folk, altså! De som reiser på slike ferier og tar med seg hele familien HAR VEL JOBBET FOR DET!! Mener de at noen skal gi dem penger, sånn at de kan dra like mye på dyre reiser som de økonomisk dyktige gjør?

Please... Det er ingen menneskerett. Ta deg en ekstrajobb og dropp røyken, så kanskje det blir noe på deg også.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til går jeg inn på personer på face fordi dem har skrevet en kommentar.

Kom over denne en gruppe på ca 30 000, den er ikke helt ukjent på KG

Skjermbilde 2016-12-26 kl. 01.58.26.png

 

Og jøje, dette var da noe som står der, fullt åpent og offentlig! Jeg er IKKE venn med henne på face (eller RL for den saks skyld). Kjenner jeg blei litt sliten ja. Disse eksemplene er kun fra denne måneden...

 

Skjermbilde 2016-12-26 kl. 01.56.59.png

Skjermbilde 2016-12-26 kl. 01.56.19.png

 

Skjermbilde 2016-12-26 kl. 01.56.03.png

Anonymkode: d55ca...661

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til går jeg inn på personer på face fordi dem har skrevet en kommentar.

Kom over denne en gruppe på ca 30 000, den er ikke helt ukjent på KG

 

Og jøje, dette var da noe som står der, fullt åpent og offentlig! Jeg er IKKE venn med henne på face (eller RL for den saks skyld). Kjenner jeg blei litt sliten ja. Disse eksemplene er kun fra denne måneden...

 

 

 

 

 

Anonymkode: d55ca...661

Jeg skjønner faktisk ikke hva hun skriver :P Men jeg forstår at hun klager mye, og mye på Norge som ikke tar godt nok vare på henne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til går jeg inn på personer på face fordi dem har skrevet en kommentar.

Kom over denne en gruppe på ca 30 000, den er ikke helt ukjent på KG

Skjermbilde 2016-12-26 kl. 01.58.26.png

 

Og jøje, dette var da noe som står der, fullt åpent og offentlig! Jeg er IKKE venn med henne på face (eller RL for den saks skyld). Kjenner jeg blei litt sliten ja. Disse eksemplene er kun fra denne måneden...

 

 

 

 

Anonymkode: d55ca...661

Haha, jeg kom i akkurat samme ærend! Var innom den gruppa, så denne statusen, trykte meg inn på hennes status og fikk bakoversveis :) Hun viker ikke helt frisk nei

Anonymkode: a3528...99f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke hva hun skriver :P Men jeg forstår at hun klager mye, og mye på Norge som ikke tar godt nok vare på henne.

Jeg gav opp å prøve  forstå også. Totalt umulig. Bortsett fra det med at hun hadde vondt "here, there and everywhere" :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse grupper som oppfordrer til diskusjon. Jeg har aldri akseptert dem. Det kunne ikke ha falt meg inn en gang. 
Det står bare generelle ting. "Hva mener dere om politikeren i Sandnes" (bare et eksempel) så da bare blokkerer jeg det. Det er så lite interessant, og senere så bytter noen de mener er en gruppe navn og kaller seg "Hva mener du om dere selv" hvor det er haugevis av brukere som diskuterer dette da liksom. Kort tid senere så har alt forsvunnet.
Det er ikke lov, og politikeren må selv godta dette. :P 

Jeg er så enig med han som sa: Hva med å bruke litt mindre tid på internett og sånt da, og hva med å respektere at man ikke legger ut bilder av andre på facebook eller i såkalte grupper hvis folk ikke vil det. Jeg har da ingen interesse av Odins Soldater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Masse grupper som oppfordrer til diskusjon. Jeg har aldri akseptert dem. Det kunne ikke ha falt meg inn en gang. 
Det står bare generelle ting. "Hva mener dere om politikeren i Sandnes" (bare et eksempel) så da bare blokkerer jeg det. Det er så lite interessant, og senere så bytter noen de mener er en gruppe navn og kaller seg "Hva mener du om dere selv" hvor det er haugevis av brukere som diskuterer dette da liksom. Kort tid senere så har alt forsvunnet.
Det er ikke lov, og politikeren må selv godta dette. :P 

Jeg er så enig med han som sa: Hva med å bruke litt mindre tid på internett og sånt da, og hva med å respektere at man ikke legger ut bilder av andre på facebook eller i såkalte grupper hvis folk ikke vil det. Jeg har da ingen interesse av Odins Soldater.

Øh...er dette en status du har funnet på Facebook, eller er det en personlig meningsytring fra deg til denne tråden? :klo: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...