Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
På 2.11.2016 den 22.40, Tibbie skrev:

Ok, nå er det på tide at jeg bidrar igjen.

Dette skjedde for noen uker siden, men siden ting har eskalert seg i kommentarfeltet passer det inn her.

Ei jeg har i vennelista mi er litt som mange andre som har fått plass i denne tråden. Ekstremt dramatisk og naturligvis veldig dårlig i norsk rettskriving. Hun er vel 19, 20 år eller noe i den duren.

For noen uker tilbake skrev hun en lang status med mange utropstegn og dårlig formulerte setninger om at nå må alle vennene til Jon (kjæresten) pinadø slutte å mase om å få han med på fest og lignende, for nå er hun nemlig blitt gravid!

Jeg tenkte at dette går aldri i livet bra.

Hun er ekstremt ustabil og blir forlovet med ny kjæreste omtrent fire ganger i året.

Dette barnet kommer til å ende opp hos Barnevernet, uten tvil (hun det gjelder var også barnevernsbarn, og jeg tror dessverre at ustabile foreldre og mange fosterhjem har gjort henne sånn som hun er blitt).

Naturligvis får hun mange gratulasjoner i kommentarfeltet fra familie og bekjente, og mange spørsmål om når hun har termin. I stedet for å svare ordentlig, svarte hun med et skjermbilde fra en sånn gravidapp som sier hva terminen blir.

Flere ganger i ettertid har hun lagt ut bilde på Facebook av skiltet til en gynekolog med teksten "ultralyd!" ol.

Kommentarfeltet til den opprinnelige statusen har fortsatt og fortsatt, selv om hun har postet mange nye gravidstatuser i ettertid.

Mange er skeptiske til at det hun sier er sant, mange spør om dette virkelig er noe de har råd til (hun er uføretrygdet og hun sier det er hemmelig hva Jon jobber med) og vennene hans er ekle mot henne.

Så brast det visst over for "den gravide".

Det viste seg at hun IKKE var gravid. Men de planlegger å bli gravid 1. november, så terminen og det der var absolutt ikke løgn (dette var som sagt for noen uker siden).

Hun sa at hun skrev statusen fordi hun var så lei av at vennene til Jon ville ha han med på fest og sånne ting. For han skulle jo kun sitte hjemme med henne.

Glemte jeg forresten si at de er forlovet? Et par uker før dette la hun ut mange statuser og bilder om hvor himmelsk det er å være singel :fnise:

:haar:  Å, guri malla!!! :daane: Får håpe for hans skyld at de ikke kommer seg til alters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruppa heter "For oss som er hekta på julepynt eller noe sånn.. Og en poster: Hvem pleier dere å feire jul sammen med? Venner, familie eller alene? Jeg skal ikke feire jul i år pga dødsfall, men lurer på hva andre gjør?

Lurer hun egentlig på det eller har hun bare en trang til å overshare et dødsfall >.<

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, minister-mio skrev:

Gruppa heter "For oss som er hekta på julepynt eller noe sånn.. Og en poster: Hvem pleier dere å feire jul sammen med? Venner, familie eller alene? Jeg skal ikke feire jul i år pga dødsfall, men lurer på hva andre gjør?

Lurer hun egentlig på det eller har hun bare en trang til å overshare et dødsfall >.<

Det er hennes bidrag til svar i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen "Uperfekt og stolt" var blandt annet ei som la ut bilde av myglet mat, som hun stolt viste frem, og flere i gruppen syntes det var såå morsomt:klo::kvalm:

Endret av Drama.Queen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei på vennelista mi som jeg føler er litt wannabe- UNIVERSITETET

ALT hun legger ut handler om mastergraden hennes, type

- "Fredag ja, skulle vel ha sagt god helg til dere alle, men jeg har 1 arbeidskrav på 4000 ord som skal skrives til mandag. Jaja, aldri fri for en student :)"

- "Har slitt veldig med en oppgave, men i dag sa veilederen at jeg var godt på vei og jeg fikk også presentasjonen min godkjent og de sa jeg var veldig flink. Godt å se at man iallefall har lært noe, hehe".

-  *bilde av pensumbøker med en skål pepperkaker ved siden av * ser alle på facebook pynter til jul, men her gjør jeg det enkelt. Eksamenstid slår inn for fullt og jeg er på 2345 ord av 5000. Jaja, det blir vel jul til slutt selv for en stresset student."

- "skulle gjerne vært på Black Friday, men det går ikke når man må være flittig student!"

Hun legger ut bilder av eksamensoppgaver, utdrag av tekstene sine (som er fulle av skrivefeil), sjekker seg inn på kontoret til veilederen sin med "sommerfugler i magen", og legger ut "kontraststatuser" i forhold til de perfekte statusene som andre skriver om på facebook.

 

Jeg er veldig for at man skal få legge ut det man ønsker, men jeg føler meg nesten sjalu :P Jeg skulle nesten ønske jeg like shameless kunne legge ut om mitt studentliv, jeg som gråter på lesesalen flere ganger i uka og trenger noen "likes" for å komme meg gjennom den jævla oppgaven min :fnise:

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppie skrev:

(...)

Jeg er veldig for at man skal få legge ut det man ønsker, men jeg føler meg nesten sjalu :P Jeg skulle nesten ønske jeg like shameless kunne legge ut om mitt studentliv, jeg som gråter på lesesalen flere ganger i uka og trenger noen "likes" for å komme meg gjennom den jævla oppgaven min :fnise:

 

Ja,da er tiden på året her igjen. Nok et semester er straks forbi, og selv om jeg føler jeg har jobba gjennom semesteret, så henger jeg bakpå, og er ikke helt sikker på om jeg skjønner det jeg selv skriver oppgave om. Eller hva jeg studerer. Eller meningen med livet :) Er det på grunn av mangel på studieteknikk? Er jeg bare ørlittegranne dum i hodet? Kan jeg mer enn jeg tror, og kan sies å ha dårlig selvoppfatning? Meningene er delte, men løsningen er vel å ta seg sammen, slutte å syte, og jobbe. Det har jeg ikke tenkt å gjøre, siden dette er konstruktivt, og vel, det er ikke jeg. 

Men nå må jeg tilbake til oppgaven, skal bare sjekke Instagram, Jodel, KG, alle nettaviser, om alt i kjøleskapet og bestikkskuffen ligger sortert, min egen puls, og kanskje ta noen quizer først. Hmm..Lurer på hvor mange biter man klarer å få ut av skallet av én klementin...? "For det er akkurat sånne spørsmål som driver samfunnet videre" (Søgni, 2016).

Jeg skal ikke si at jeg håper pepperkakene deres blir svidde når dere nå koser dere og baker på denne søndagen, men det gjør meg ikke noe om de blir bare LITT svarte i kantene og ekstremt deformerte heller, liksom. Hehehehe.  

PS: Fint for barna deres at de smiler på bildene, om 15 år er vel eksamensnerver og elendighet alt de forbinder med denne J**** MAGISKE TIDEN PÅ ÅRET!  :):)

Ha en flott adventstid alle sammen. Og med det mener jeg selvsagt: Stakkars meg, livet mitt suger nå, og ingen andre sliter med noe, bare jeg. :) Får jeg mer en 5 likes, så skal jeg vurdere å svare takknemlig og fint på tilbakemeldingen jeg nettopp fikk per mail, som mer eller mindre slakta hele oppgavedisposisjonen min. 

 


 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Søgni skrev:

Ja,da er tiden på året her igjen. Nok et semester er straks forbi, og selv om jeg føler jeg har jobba gjennom semesteret, så henger jeg bakpå, og er ikke helt sikker på om jeg skjønner det jeg selv skriver oppgave om. Eller hva jeg studerer. Eller meningen med livet :) Er det på grunn av mangel på studieteknikk? Er jeg bare ørlittegranne dum i hodet? Kan jeg mer enn jeg tror, og kan sies å ha dårlig selvoppfatning? Meningene er delte, men løsningen er vel å ta seg sammen, slutte å syte, og jobbe. Det har jeg ikke tenkt å gjøre, siden dette er konstruktivt, og vel, det er ikke jeg. 

Men nå må jeg tilbake til oppgaven, skal bare sjekke Instagram, Jodel, KG, alle nettaviser, om alt i kjøleskapet og bestikkskuffen ligger sortert, min egen puls, og kanskje ta noen quizer først. Hmm..Lurer på hvor mange biter man klarer å få ut av skallet av én klementin...? "For det er akkurat sånne spørsmål som driver samfunnet videre" (Søgni, 2016).

Jeg skal ikke si at jeg håper pepperkakene deres blir svidde når dere nå koser dere og baker på denne søndagen, men det gjør meg ikke noe om de blir bare LITT svarte i kantene og ekstremt deformerte heller, liksom. Hehehehe.  

PS: Fint for barna deres at de smiler på bildene, om 15 år er vel eksamensnerver og elendighet alt de forbinder med denne J**** MAGISKE TIDEN PÅ ÅRET!  :):)

Ha en flott adventstid alle sammen. Og med det mener jeg selvsagt: Stakkars meg, livet mitt suger nå, og ingen andre sliter med noe, bare jeg. :) Får jeg mer en 5 likes, så skal jeg vurdere å svare takknemlig og fint på tilbakemeldingen jeg nettopp fikk per mail, som mer eller mindre slakta hele oppgavedisposisjonen min. 

 


 

:ph34r: Noen ganger burde man bare holde kjeft :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fluffe skrev:

:ph34r: Noen ganger burde man bare holde kjeft :P

Haha du skjønte altså ikke innlegget hennes? :P

 

Anonymkode: 9f1af...1ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha du skjønte altså ikke innlegget hennes? :P

 

Anonymkode: 9f1af...1ae

Kanskje aldri vært student..? :ler:

 

I hear ya! @Søgni Imorgen SKAL jeg skrive effektivt og bra. Med en gang. Etter biblioteket, avisa, x-antall kaffekopper. Mens jeg glor på den halvveis adventspynten jeg har satt opp i år- orket ikke styrke med full pakke.... Åja, må også fikse julekalender til den yngste... sånn før oppgaveskrivingen. :sjenert: 

 

------

On topic:

Nå har jeg også fått i fleisen halvt avkappa tå. Med sårkant, blod, penpipe og hele pakke. Behøvde jeg det? Nei. Ville jeg se? Nei. Er jeg i det hele tatt interessert? NEI.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Søgni skrev:

Ja,da er tiden på året her igjen. Nok et semester er straks forbi, og selv om jeg føler jeg har jobba gjennom semesteret, så henger jeg bakpå, og er ikke helt sikker på om jeg skjønner det jeg selv skriver oppgave om. Eller hva jeg studerer. Eller meningen med livet :) Er det på grunn av mangel på studieteknikk? Er jeg bare ørlittegranne dum i hodet? Kan jeg mer enn jeg tror, og kan sies å ha dårlig selvoppfatning? Meningene er delte, men løsningen er vel å ta seg sammen, slutte å syte, og jobbe. Det har jeg ikke tenkt å gjøre, siden dette er konstruktivt, og vel, det er ikke jeg. 

Men nå må jeg tilbake til oppgaven, skal bare sjekke Instagram, Jodel, KG, alle nettaviser, om alt i kjøleskapet og bestikkskuffen ligger sortert, min egen puls, og kanskje ta noen quizer først. Hmm..Lurer på hvor mange biter man klarer å få ut av skallet av én klementin...? "For det er akkurat sånne spørsmål som driver samfunnet videre" (Søgni, 2016).

Jeg skal ikke si at jeg håper pepperkakene deres blir svidde når dere nå koser dere og baker på denne søndagen, men det gjør meg ikke noe om de blir bare LITT svarte i kantene og ekstremt deformerte heller, liksom. Hehehehe.  

PS: Fint for barna deres at de smiler på bildene, om 15 år er vel eksamensnerver og elendighet alt de forbinder med denne J**** MAGISKE TIDEN PÅ ÅRET!  :):)

Ha en flott adventstid alle sammen. Og med det mener jeg selvsagt: Stakkars meg, livet mitt suger nå, og ingen andre sliter med noe, bare jeg. :) Får jeg mer en 5 likes, så skal jeg vurdere å svare takknemlig og fint på tilbakemeldingen jeg nettopp fikk per mail, som mer eller mindre slakta hele oppgavedisposisjonen min. 

 


 

Spot on! :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en bekjent på Facebook. Husker egentlig ikke noe spesielt ved han, har ikke møtt han på mange, mange år, men han lever livet på Facebook. Han er en av dem som bl.a. poster hvor han spiser lunsj hver dag og hva han spiser. Skikkelig uinteressant for andre. Stadige oppdateringer mange ganger om dagen, hvor han står for øyeblikket, og hvor han er og hvor han tar bilder fra. Helt uinteressant å se. Å skrive over lunsjbildet "Mat må helten ha" er en typisk frase.

Han er en mann i slutten av førti-årene, og kjører budbil. Han har grått hår. Skikkelig langt. Han har lagt ut hele sin kjærlighetsaffære på Facebook. Hvordan han først traff, og så ble sammen med en dame. De hadde sjalusioppgjør og det hele i full offentlighet på Facebook, hvor hun ba han om å ikke kvele henne og hindre henne i å gå ut på egenhånd, blant annet. Kjærlighetserklæringene haglet fra begge parter på Facebook.

Så ble det slutt etterhvert. Han la ut et bilde av henne mens hun kysset en annen mann, og utbroderte hvor jævlig det var av noen å gjøre sånt (kyssingen) og hvor vondt han hadde det nå. Folk jatter med, trøster og oppmuntrer og alle er enige om at kjerringa er en bitch som kan gjøre sånt, finne seg en ny så fort osv.

Han deltar også i en hel haug av disse "No.Name.test"ene som går på Facebook. Nå blant annet "hvilken farge som er deg". Han fikk grønn. Og når han da poster resultatet, legger han til en egen kommentar og skriver i kjent stil:

" I'am green a walking sexmaskin ".....

 

:sprettoy:

Anonymkode: 89e49...c2a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en perifer bekjent som i det siste bruker FB som medium for å forfremme sin egen fortreffelighet. Hver eneste dag utbroderes det ned til minste detalj hvilken heltegjerning hun har gjort, hvor snill hun er som bryr seg slik om sine medmennesker, hvor fantastisk hun er som bryr seg og ordner opp. I kommentarfeltet skriver folk videre hvor snill og bra og fantastisk menneske hun er. 

Sorry, men å gi noen en boks pepperkaker eller kjøre de på bussen er ikke ensbetydende med gjennomgående snillhet. Og i alle fall ikke når man ser seg nødt til å bedrive selvskryt for å få noen ego-strykende "liker". 

Anonymkode: d047a...068

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en perifer bekjent som i det siste bruker FB som medium for å forfremme sin egen fortreffelighet. Hver eneste dag utbroderes det ned til minste detalj hvilken heltegjerning hun har gjort, hvor snill hun er som bryr seg slik om sine medmennesker, hvor fantastisk hun er som bryr seg og ordner opp. I kommentarfeltet skriver folk videre hvor snill og bra og fantastisk menneske hun er. 

Sorry, men å gi noen en boks pepperkaker eller kjøre de på bussen er ikke ensbetydende med gjennomgående snillhet. Og i alle fall ikke når man ser seg nødt til å bedrive selvskryt for å få noen ego-strykende "liker". 

Anonymkode: d047a...068

Holdt på å spørre om hun er slank, mørkhåret og i 40-årene, men det finnes nok mange sånne mennesker:fnise:

Anonymkode: 0b0b5...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Ja hva er det med sånne folk! Eller som jeg så idag, en som gratulerte med dagen for samtidig skrive i feltet under hva personen hadde gitt i presant. Var det for å markere at personen kjenner vedkommende ekstra godt liksom?

Anonymkode: db4fa...0cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2016 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Ikke det verste tilfellet jeg har sett, men husker en Facebookvenn av meg skrev på veggen til en annen noe a la: "Når skal jeg få de pengene du skylder meg?" Det kan man gjerne ta i privat melding, synes jeg.

Anonymkode: a613e...f75

Jeg fikk en sånn melding på veggen en gang, eller det var vel 3-4 meldinger ang. den samme saken. Greia var at en venninne hadde bestilt noe jeg skulle kjøpe av henne, tror det kom på rundt 250 kroner, og vi ble enige om at vi skulle treffes i byen hvor vare og penger skulle utveksles. Husker ikke hvorfor vi avtalte det sånn, men det var noe a la: kom med varen og så får du pengene i samme slengen. Ps. det var ikke noe ulovlig jeg skulle kjøpe, haha.

Det ble mye styr med å møtes og så avtalte vi at hun skulle komme innom jobben min en dag og jeg hadde pengene klart og alt. Hun kom aldri og så hørte jeg ikke mer på 6 mnd - innen den tid hadde jeg glemt bort hele greia. Før jeg plutselig så 3-4 meldinger på facebookveggen min. Der hun skrev at jeg var svindler og skyldte henne penger o.l. Jeg ble så forbannet at jeg bare sa at hun kunne stappe varen langt opp i rassen, og at jeg skulle donere de pengene til Dyrebeskyttelsen i stedet. 

Endte med at jeg slettet all driten, blokkerte dama og donerte de pengene da jeg var innom Dyrebeskyttelsen. 

Jævla pinlig hele greia. Er glad jeg ikke sendte pengene på forhånd, hadde nok aldri fått den varen uansett. 

Anonymkode: f81b4...456

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2016 den 2.32, Petraprøvedokke skrev:

"Nei, nå tror jeg det er på tide med en opprydning av min venneliste her innpå. Usikker på hvem som er mine venner." Så får vedkommende svar, og de skriver: "å, men du sletter vel ikke meg?" " ikke meg heller!" osv. Å det viser seg da at vedkommende ikke har fjernet en eneste venn på Facebook. Har ihvertfall to slike. 

Haha! Jeg har mange sånne på vennelista mi! :hoho:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...