Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal innrømme at det har hendt jeg har vært med på slike konkurranser, men da er det feks fra det lokale Hagesenteret og slike ting, ikke ræl og dyre biler fra Langtvekkistan AS. Deler aldri. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei som delte alt om valpen sin. Hun kunne ikke få barn, så derfor fikk hun seg valp i stedet, og delte ALT om den. Dovaner, spisevaner, turvaner osv.. Til slutt ble jeg så lei, at jeg sletta henne. 

Anonymkode: 8b8f8...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ei som delte alt om valpen sin. Hun kunne ikke få barn, så derfor fikk hun seg valp i stedet, og delte ALT om den. Dovaner, spisevaner, turvaner osv.. Til slutt ble jeg så lei, at jeg sletta henne. 

Anonymkode: 8b8f8...a61

Skal sies at det var opp til 4-5 statuser HVER DAG. Derfor ble jeg lei.

Anonymkode: 8b8f8...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kom over en åpen profil (ikke på min venneliste) som var ganske så tragisk.

Det var en dame som var skilt og hadde barn, nå ny utenlandsk kjæreste. Barnevernet var av en eller annen årsak inne i bildet.

Den ene posten var skrevet på engelsk, der hun beskyldte kjæresten for å flørte med andre damer på en firmafest eller noe. Skriver langt og utbroderende om dette. Noen av hennes venner prøver høflig å ymte frempå at dette burde kanskje tas på privaten, kjæresten skriver "you are sick" (!) og ber henne stoppe, men dama fortsetter. Til slutt ber hun folk slutte å blande seg for nå hadde hun og kjæresten det såå koselig sammen igjen.

I et annet innlegg hadde hun lagt ut bilde av en oppklippet bikini. Skrev at den var datterens, men at stoffet var av samme stoff som undertøy, og det ville hun ikke at datteren skulle gå med fordi ingen skulle tro at hun gikk med undertøy på stranda. Datteren skriver noe sånt som "har du ødelagt bikinien min også nå" (tydelig at hun fant det ut via facebook), hvorpå det blir en diskusjon og flere søsken/slektninger blander seg inn. 

Og så var det en post der hun skrev og lurte på hvem som hadde tatt seg inn i huset hennes og stjålet ting. Barna skriver at det var barnevernet som slapp dem inn for at de skulle få hentet klærne og tingene sine. Ny diskusjon.

Ellers deler dama masse innlegg om sin jobb (skjønner nesten ikke at en sånn person kan klare å ha en jobb men det er en annen sak). Det var egentlig bare veldig trist lesning.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2016 den 22.12, papirfly skrev:

Voksen dame, åpen profil, dagens status:

"Jeg har ingting imot. At kvinner, dekker seg til med skal.
Men jeg har veldi mye imot, at de skal bli tvunget til det.
Å ikke ha noe valg.

I have noting agens wemen who is coweret, weth blachet. Bot i have agens wemen, who been macet too do it.
And dont have a choyce."

"Hello Nigairian prins, I can borro you 100 000 kroner if paibak!"

Anonymkode: 0c1d8...95e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg 'Hønehjørnet' hadde skrevet om KG.

Da er vel en egen tråd for hønehjørnet ett must ?? :fnise:

Anonymkode: 2ab66...28f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såg 'Hønehjørnet' hadde skrevet om KG.

Da er vel en egen tråd for hønehjørnet ett must ?? :fnise:

Anonymkode: 2ab66...28f

Hva skriver de? Finner ikke selv :sjenert: 

Anonymkode: f2cd4...511

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skriver de? Finner ikke selv :sjenert: 

Anonymkode: f2cd4...511

Det ble ikke stående lenge :)

Anonymkode: 8b77a...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skriver de? Finner ikke selv :sjenert: 

Anonymkode: f2cd4...511

De hadde screenshota det som ble sagt om dem her inne, også sikkert den typiske kaklingen: 'enkelte eier ikke fritid' etc

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke stående lenge :)

Anonymkode: 8b77a...889

Søren da! Hvorfor blei det fjernet? Var mange kommentarer

 

Det er så komisk. Vil egentlig skrive i mange av disse 'anonyme innleggene' at alt det dem spør om er det svar på her inne på KG :fnise:

Anonymkode: 2ab66...28f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søren da! Hvorfor blei det fjernet? Var mange kommentarer

Anonymkode: 2ab66...28f

Vet ikke. Den var plutselig bare borte, tror den sto rundt en halvtime før den var borte igjen. :)

Anonymkode: 8b77a...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wenda skrev:

Forstår ikke hvorfor folk driver å deler slike konkurranse innlegg. Det er jo ikke en gang lov å be folk om å dele det så de skriver 'del gjerne'....og dermed tror folk at de må dele for å ha en sjanse for å vinne :roll: 

Det er jo faktisk nokså idiotisk å dele, for det du gjør da er å sørge for at flere blir med på konkurransen, noe som minsker din egen vinnersjanse. :ler: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 05/12/2016 den 20.41, Alice123 skrev:

Ååå herreminskaper jeg spyr!

Har ei på facebook som hver dag legger ut masse bilder av ungene/hverdagsmiddagen/bena på bordet (dere forstår greia) og tekst av typen "nå har prinsesse Chanel-Petronella og lilleprins Jaq-Maxxmillianus vært med mammaen sin på på en helt utrolig fantastisk trilletur rundt på den nye parkeringsplassen til Kiwi på Blaker. Været er helt nydelig, vi gleder oss til å komme hjem til verdens beste pappa og ektemann 😆💜💖😘😻🙊 er så velsignet heldig 😇😇".

"Verdens beste ektemann og bestevenn har laget middag til meg! 🍷😉 Godt med biff og rødt i glasset , skal bruke helgen til å bare koooose meg med min fantastisk herlige vakre familie 😻"

Masse sånne utrolig lange idiotstatuser om hvor flott ungene/mannen/familien/været/huset/jobben /middagen er. 

MEN I DAG! I dag dere, så har hun lagt ut en kjempelang status som jeg ikke skal gjenngi ordrett. Men den er utrolig selvmedlidende, og handler i korte trekk om hvor ufattelig utrolig umenneskelig slitsomt det er å være deltidsarbeidende gift småbarnsmor i Norge anno 2016. Makan til tåredryppende ingen-har-det-så-vondt-som-meg status skal du lete lenge etter.

Edit: jeg leste gjennom statusoppdateringen hennes igjen, og hun nevner flere ganger at hun føler seg misslykket som mor og kone fordi "alle er så opptatt med å vise frem en glansbildefasade" hun ikke kunne identifisere seg med. AT DET VAR?! Dette er samne dame som har lagt ut MINST én "verdens beste lykkelige herlige fantastiske familie"-statuser hver dag de siste fire årene. 

Samtidig beklager hun seg over at de får for lite barnevakt. Det er sikkert kjempegøy å lese for familiene deres (som det helt åpenbart er myntet på). 

Oppdatering fra denne kanten!

Etter å ha hatt verdens beste mest fantastiske forsommer, fellesferie, sensommer og tidlig høst med verdens beste familie (prinsessa og tøffingen/lilleprins og vestevenn/ektemann/tvillingsjel), har det nok en gang rakna litt på facebook.

Etter titusen statuser om trilleturer, bollebaking, biff (med bærne') og rødt i glasset, (den nye) parkeringsplassen på Kiwi, cavakvelder med verdens beste jenter, fredagskake med verdens herligste kolleger etc, har hun nå lagt ut en ny, milelang sippestatus.

Denne statusen er like tåredryppende selvmedlidende, "ingen har det så umenneskelig grusomt som stakkars meg". Men i stedet for å handle om hvor falske alle er på SoMe (selvinnsikt <3 ) og hvor lite barnevakt hun som deltidsarbeidende og gift med barnefar får, så handler det denne gangen om hvor fælt hun har det INNI SEG.

Jeg skal ikke gjenta statusen, for den er KJEMPELANG, men kort fortalt handler den (sett utenifra) om den lille angsten mange damer føler, når de gifter seg og får barn før de er 23, kjøper rekkehus i hjembygda, ikke reiser, møter nue folk, utvikler seg, tar utdannelse eller realiserer seg selv på noen måte, ut over å føde barn og kjøpe nye wallstickers med engelske visdomsord i snirkleskrift. Så en dag våkner de opp og innser at DETTE ER ALT livet har å tilby.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^-Hun dama der burde få kjenne på hvordan det faktisk er å leve med depresjon. Herregud.

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2016 den 17.36, AnonymBruker skrev:

Ei som delte alt om valpen sin. Hun kunne ikke få barn, så derfor fikk hun seg valp i stedet, og delte ALT om den. Dovaner, spisevaner, turvaner osv.. Til slutt ble jeg så lei, at jeg sletta henne. 

Anonymkode: 8b8f8...a61

En sånn person har jeg også på vennelista, eller altså: jeg lurer ofte på om det er hunden og ikke eieren som eier profilen ;) . Utrolig hvor mye det går an å skrive om ei litta bikkje! Jo mindre hund - jo mere facebook-omtale :fnise: 

Anonymkode: 8ab1b...154

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sånn person har jeg også på vennelista, eller altså: jeg lurer ofte på om det er hunden og ikke eieren som eier profilen ;) . Utrolig hvor mye det går an å skrive om ei litta bikkje! Jo mindre hund - jo mere facebook-omtale :fnise: 

Anonymkode: 8ab1b...154

Sånn er det med 90 % av vennene mine som har fått barn. Jeg er ikke venn med "Silje", "Eirin" eller "Torunn" lenger (fiktive navn), nå er jeg venn med "Nathaniel", "Elize" og "Caspar".. Profilbildet er av kidden, alle oppdateringer er av kidden, alt.

Anonymkode: 0f6a7...8be

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 8.59, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk nokså idiotisk å dele, for det du gjør da er å sørge for at flere blir med på konkurransen, noe som minsker din egen vinnersjanse. :ler: 

Anonymkode: 94e45...d3d

En kan jo dele og så fjerne innlegget som en delte etterpå :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Honey Dew skrev:

En kan jo dele og så fjerne innlegget som en delte etterpå :ph34r:

Men hvorfor dele i det hele tatt? Det er ikke lov å be folk om å dele i slike konkurranser...man skal ha like stor (eller liten) sjans for å vinne uansett om man deler eller ikke....

Om noen sier at man må dele for å delta så bryter de lovene til Facebook. Så om du leser litt nøyere så ser du at de aller, aller fleste ikke sier at folk må dele, men at folk gjerne får dele om de vil

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver setning i et individuelt innlegg. 4 minutter mellom første og siste innlegg:

"Til info så har jeg sletta snap."

"Til info så har jeg mista all tru på menn."

"Til info så er jeg både såra, sint, knust og lei meg. Fordi hannkjønn."

"Til info... Så er du en bæsj hvis du prøver å oppmuntre meg."

"Til info så er jeg antifil til noen motbeviser meg. "

"Til info så foretrekker jeg katter foran menn"

"Nevnte jeg at jeg, til info, er rasende OG knust?"

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...