Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.8.2016 den 20.19, Poppie skrev:

Evt ta bilde av at man drikker en ny alkoholholdig drink hver dag, og skrive "Dette er drammen i mitt liv":fnise:

 

Ja, jeg ler mye av meg selv :P

 

Hahaha, nå lo jeg høyt! Det skal jeg jaggu meg gjøre nestegang det er en sånne "legg-ut-bilde-av-kjæresten-din-heletiden-kliss-klass" 😂😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2016 den 17.54, goodbye_kitty skrev:

Uff, kom over en åpen profil (ikke på min venneliste) som var ganske så tragisk.

Det var en dame som var skilt og hadde barn, nå ny utenlandsk kjæreste. Barnevernet var av en eller annen årsak inne i bildet.

Den ene posten var skrevet på engelsk, der hun beskyldte kjæresten for å flørte med andre damer på en firmafest eller noe. Skriver langt og utbroderende om dette. Noen av hennes venner prøver høflig å ymte frempå at dette burde kanskje tas på privaten, kjæresten skriver "you are sick" (!) og ber henne stoppe, men dama fortsetter. Til slutt ber hun folk slutte å blande seg for nå hadde hun og kjæresten det såå koselig sammen igjen.

I et annet innlegg hadde hun lagt ut bilde av en oppklippet bikini. Skrev at den var datterens, men at stoffet var av samme stoff som undertøy, og det ville hun ikke at datteren skulle gå med fordi ingen skulle tro at hun gikk med undertøy på stranda. Datteren skriver noe sånt som "har du ødelagt bikinien min også nå" (tydelig at hun fant det ut via facebook), hvorpå det blir en diskusjon og flere søsken/slektninger blander seg inn. 

Og så var det en post der hun skrev og lurte på hvem som hadde tatt seg inn i huset hennes og stjålet ting. Barna skriver at det var barnevernet som slapp dem inn for at de skulle få hentet klærne og tingene sine. Ny diskusjon.

Ellers deler dama masse innlegg om sin jobb (skjønner nesten ikke at en sånn person kan klare å ha en jobb men det er en annen sak). Det var egentlig bare veldig trist lesning.

Litt tung psykiatri inne i bildet her, ser det ut til...

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

Øke bevisstheten blant hvermannsen. Personlig synes jeg at slike statuser er helt innenfor så lenge man ikke kommer med stygge antydninger til de som velger å ikke gjøre det. Jeg setter selvsagt mer pris på velskrevne innlegg, og de når også flere mennesker, men jeg synes at en slik formidling bør være åpen for alle. 

Anonymkode: b7c87...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønehjørnet altså. Meldte meg inn etter å ha lest om gruppen her, men jeg tror jeg må melde meg ut før jeg blir sprø. Det meste er bare helt sykt uinteressant, men det jeg reagerer mest på er de som legger ut om sexlivet til seg og kjæresten, eller andre ting i forholdet. Det er sånne ting som jeg snakker om med vennegjengen min, ikke offentlig foran 17 600 mennesker! Spørs om mannen har så veldig lyst til at alle skal få vite alt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øke bevisstheten blant hvermannsen. Personlig synes jeg at slike statuser er helt innenfor så lenge man ikke kommer med stygge antydninger til de som velger å ikke gjøre det. Jeg setter selvsagt mer pris på velskrevne innlegg, og de når også flere mennesker, men jeg synes at en slik formidling bør være åpen for alle. 

Anonymkode: b7c87...d3e

Meningen bak disse statusene er nok bevisstgjøring, men jeg føler ikke at de bevisstgjør noe annet enn hvor "fantastiske mennesker" de som poster den er, eller hvor slemme og egoistiske de som velger å ikke gjøre det er. Jeg tror ikke den vaksinen blir funnet opp tidligere om hele Norge deler en dårlig skrevet tekst om MS.

Skjønner forresten ikke hvorfor alle skriver "sett dette som din status i 1 time". Det henger jo etter fra for lenge siden da facebookstatusene fungerte annerledes. Nå er statusene mer som innlegg som alle havner i newsfeeden. Om jeg husker riktig så stod statusen før bak navnet vårt, og forsvant da vi endret på det. Om vi først kopierer dette ligger det jo på veggen i 20 år om vi ikke velger å slette den (noe de færreste gjør en time etter at den er skrevet).

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pistasjnøtt
17 minutter siden, super-s skrev:

Hønehjørnet altså. Meldte meg inn etter å ha lest om gruppen her, men jeg tror jeg må melde meg ut før jeg blir sprø. Det meste er bare helt sykt uinteressant, men det jeg reagerer mest på er de som legger ut om sexlivet til seg og kjæresten, eller andre ting i forholdet. Det er sånne ting som jeg snakker om med vennegjengen min, ikke offentlig foran 17 600 mennesker! Spørs om mannen har så veldig lyst til at alle skal få vite alt.

Så meld deg ut da, hvis du blir så sprø. Det er ikke vanskeligere enn å scrolle forbi de drøyeste trådene, slik jeg selv gjør. Hvor ofte jeg og kjæresten har sex, deler jeg ikke med en haug av fremmede kvinnfolk:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

Dette er jo bare den digitale versjonen av kjedebrev, noe man også ser på "ikke del, bare kopier og lim inn". Om man deler finner man jo lett tilbake til "originalstatusen", og meningene med disse statusene er jo bare å spamme.

Det er også fryktelig dårlig språk i disse "kjedestatusene", så for meg skaper det ikke bevissthet rundt ulike sykdommer, bare irritasjon. Det blir rett og slett for dumt. Man kan vel skrive et ordentlig innlegg om man engasjerer seg i et tema.

Nei, man hjelper ingen med MS/kreft/annet med slike statuser.

Anonymkode: 7f91c...d1c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare den digitale versjonen av kjedebrev, noe man også ser på "ikke del, bare kopier og lim inn". Om man deler finner man jo lett tilbake til "originalstatusen", og meningene med disse statusene er jo bare å spamme.

Det er også fryktelig dårlig språk i disse "kjedestatusene", så for meg skaper det ikke bevissthet rundt ulike sykdommer, bare irritasjon. Det blir rett og slett for dumt. Man kan vel skrive et ordentlig innlegg om man engasjerer seg i et tema.

Nei, man hjelper ingen med MS/kreft/annet med slike statuser.

Anonymkode: 7f91c...d1c

Kan skape mye bevissthet, og irritasjon, over tilstanden på Livets Skole :fnise: 

Ellers så pleier jeg å linke til nettstedene til Kreftforeningen og andre foreninger hvis de faktisk mener det at de vil hjelpe og bidra til å løse alle verdens problemer. 
Flere har faktisk blitt irriterte og forsvart seg med at det må da være lov å skape oppmerksomhet rundt ting når ikke alle vet om *sett inn det som passer*. 

Livets Harde Skole altså.... Førsteklasses utdannelse! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet Hønehjørnet jeg også 😂 Etter å ha lest om den i denne tråden. Jeg har faktisk litt sansen for gruppa, selv om jeg er enig i at det er for mye oversharing der. Dog syntes jeg at adminsa er flinke til å luke ut det værste. Jeg syntes langt ifra at det er den værste jentegruppa!

Jeg ble lagt til i en gruppe som heter Uperfekt og stolt (tror jeg det var) og DER derimot er det mye galskap 😳

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønehjørnet, ass. Herregud! Jeg har i løpet av de siste dagene fått vite at moren til en gutt i mitt barns klassen digger analsex og at mannen til en tidligere kollega av meg har liten tiss. 

Det er 17.000 medlemmer i gruppa, men hønene legger ut om ting som om de skulle vært på kaffeslabberas med sine nærmeste venninner. Det legges ut om underlivsproblemer og alskens plager. 

De eier jo null sperrer! 

Anonymkode: 83252...984

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oppdatering for dagen:
Lese til eksamen fra 1-8, komme hjem, ringe kjæresten, bli kjefta på av hun i kollektivet, få høre at jeg er verdens verste person, le av anklagelsene og barnslighetene, høre hun gråte gjennom veggen og kjefte i telefon, merke at vedkommende drar, håpe på at vedkommende ikke kommer hjem igjen, slutte å prate med kjæresten, fortsette å lese på eksamen 9-01. Uten et tragikomisk syn på teite hendelser i livet, hadde livet vært surt. Gøy på landet sier jeg bare haha :D Eksamen i morgen. Spent :)

Stakkars hun i kollektivet.. Og skjønner ikke helt greia med å poste slike ting. Spesielt angående en man bor med; og ja, denne statusen er skrevet av en mann.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hønehjørnet, ass. Herregud! Jeg har i løpet av de siste dagene fått vite at moren til en gutt i mitt barns klassen digger analsex og at mannen til en tidligere kollega av meg har liten tiss. 

Det er 17.000 medlemmer i gruppa, men hønene legger ut om ting som om de skulle vært på kaffeslabberas med sine nærmeste venninner. Det legges ut om underlivsproblemer og alskens plager. 

De eier jo null sperrer! 

Anonymkode: 83252...984

Haha jeg innser jo at jeg har gått glipp av de underholdende trådene 😂 Trekker tilbake det jeg skrev i innlegget over :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hønehjørnet, ass. Herregud! Jeg har i løpet av de siste dagene fått vite at moren til en gutt i mitt barns klassen digger analsex og at mannen til en tidligere kollega av meg har liten tiss. 

Det er 17.000 medlemmer i gruppa, men hønene legger ut om ting som om de skulle vært på kaffeslabberas med sine nærmeste venninner. Det legges ut om underlivsproblemer og alskens plager. 

De eier jo null sperrer! 

Anonymkode: 83252...984

Jeg vet blant annet hva en kollega liker i sengen, hvor stor mannen hennes er og hvor ofte de har sex pga dem gruppa der. Jeg kan ikke tenke meg at hun har tenkt over at noen av kollegene hennes er i gruppa. 

Anonymkode: f2cd4...511

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønehjørnet er jo faktisk ikke noe bedre enn Mannegruppa Ottar :o 

De krenker jo mannfolka med å utlevere de slik. 

For noen nek. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hønehjørnet er jo faktisk ikke noe bedre enn Mannegruppa Ottar :o 

De krenker jo mannfolka med å utlevere de slik. 

For noen nek. 

Anonymkode: 44d59...79b

Enig ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

På 10/24/2016 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Øke bevisstheten blant hvermannsen. Personlig synes jeg at slike statuser er helt innenfor så lenge man ikke kommer med stygge antydninger til de som velger å ikke gjøre det. Jeg setter selvsagt mer pris på velskrevne innlegg, og de når også flere mennesker, men jeg synes at en slik formidling bør være åpen for alle. 

Anonymkode: b7c87...d3e

Nå i det siste synes jeg det bare er den typen statuser hvor det kommer stygge antydninger om dem som ikke deler, type "hvis du har et hjerte...". Jeg har da et hjerte, men jeg trenger ikke dele klipp-og-lim-statuser av den grunn. Setter i likhet med deg mer pris på velskrevne innlegg. Og innlegg som gjør narr av denne "sjangeren". De er i hvert fall morsomme første gang man leser dem :)

Anonymkode: a613e...f75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke på Facebook, men Snapchat. Jeg vet det er "borte" etter 10 sek, men jeg hadde ikke behov for å vite at ei venninne hadde satt fast buttplugen sin i rumpa og var nå på legevakten for å den fjernet.

Jeg hadde heller ikke behov for en ny snap 9 timer senere om at den fortsatt var der inne. 

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke på Facebook, men Snapchat. Jeg vet det er "borte" etter 10 sek, men jeg hadde ikke behov for å vite at ei venninne hadde satt fast buttplugen sin i rumpa og var nå på legevakten for å den fjernet.

Jeg hadde heller ikke behov for en ny snap 9 timer senere om at den fortsatt var der inne. 

Anonymkode: 3a6a5...207

Noen eier ikke filter 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke på Facebook, men Snapchat. Jeg vet det er "borte" etter 10 sek, men jeg hadde ikke behov for å vite at ei venninne hadde satt fast buttplugen sin i rumpa og var nå på legevakten for å den fjernet.

Jeg hadde heller ikke behov for en ny snap 9 timer senere om at den fortsatt var der inne. 

Anonymkode: 3a6a5...207

:murvegg:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...