Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Utrolig mye liv i magen i dag! Har aldri kjent så mye bevegelse før. Er rimelig sikker på at lillen har lagt seg med hodet ned nå. Det presser godt på der nede, og jeg kjenner ikke lenger hodet oppe på høyre side. Halsbrannen er også borte vekk, og det er vel også et tegn på at han lagt seg lengre ned. Kan se at magen har en annen fasong nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig at du er innom, Kvist!

34 fullgåtte uker i dag. Tenk at jeg begynner på uke 35!!

Fikk prøvesvar i dag, og ferritin var gått opp fra 5 til 21. Akseptabelt. Men Hb er fortsatt bare på 10. Ikke så værst til å være meg, men fortsatt litt lavt. Må nok knaske piller enda en stund!

I dag skal mor ha kosedag i byen helt alene :danse:

Jeg skal til frisøren, spise noe godt med en god venninne, og så skal jeg på konsert med min absolutte favorittdame (Kari Bremnes) i kveld sammen med storesøsteren min. Gleder meg som en unge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime i dag. Alt vel, symfysemålet var rett på den røde streken, og alle prøver fine. Hun sendte henvisning til samtale med jordmødrene på sykehuset siden jeg hadde så kjip fødsel sist. Spennende!

Foreldresamtale i barnehagen rett etter jordmora, så middagshandling på butikken, og mer skal det ikke til før jeg er helt skutt. Nå står mannen på kjøkkenet, og jeg har kollapset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper alt står bra til :)

Spennende med samtale på sykehuset. Krysser fingra for at det blir en bra opplevelse.

Hva skjedde sist fødsel som gjorde at det ble så kjipt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kakaoen!

Tror det holder med kortversonen av lillmors fødsel, ellers kan dette innlegget bli voldsomt langt!

Etter terminen begynnte jeg å kjenne veldig lite liv, og var inne til flere sjekker på sykehuset. Men ble sendt hjem hver gang. 13 dager etter termindatoen ble jeg strippet slik at vannet gikk, og det var nesten helt svart. Lillemor hadde ikke hatt det bra de siste ukene, var veldig tynn og hadde lite krefter å gå på, så da riene satte inn tålte hun dem ikke, og hjerterytmen ble veldig dårlig. Så ble det keisersnitt i full fart, og de måtte jobbe for å få liv i gulljenta vår. Mekoniumaspirasjon, heter det vel egentlig.

Jeg trodde virkelig at vi hadde mistet henne, og den skrekken håper jeg å aldri kjenne på igjen. Jeg er virkelig livredd for å gå langt på overtid. Og så er jeg redd for å ikke bli hørt på, slik som sist. Jeg kjente jo så innmari godt at alt ikke var som det skulle inni magen.

Vet jo at sjansen er bitteliten for at det samme skal skje en gang til. Men jeg føler at det er viktig med en slik samtale likevel. Det er et helt annet sykehus, by the way.

Føler meg litt skrudd i hodet som gruer meg sånn, voksne dama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi.. Det hørtes frykelig dramatisk ut. Jeg skjønner deg kjempegodt. Selv om jeg ikke har opplevd noe som kan sammenlignes.

Men min største frykt er at lillegutt ikke skal få det bra i magen og må hastes ut :( Så tror jeg blir kjempe redd og skuffa om det skjer, og livredd for at det skal skje igjen.

Syns det er skremmende at behandlingen på sykehusene er så forskjellige.. Er også noe jeg er veldig redd for. At ikke vi skal bli skikkelig tatt vare på på sykehuset :(

Men med alt krøllet med svangerskapet så langt er jeg veldig fornøyd med Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får drømmefødsler begge to!

Jeg føler jo at jeg vet mye mer denne gangen, og kan stå mer på mitt.

Jordmora lovet meg også at jeg skulle bli satt i gang hvis ikke noe hadde skjedd innen termindatoen. Det føles betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker til termin i dag!

Har helgevasket og ryddet litt, og det er slett ikke værst til å være meg for tiden... Har ikke mye ork til husarbeid, nei! Lillemor vasket som en turbo, søta mi. Mye mer utholdende enn meg:)

Møtte en kollega på butikken, og hun sa at jeg så så flott ut. Made my day! Føler meg veldig langt unna flott.

Stakk innom apoteket også (ditt apotek), og uten at jeg bad om det fikk jeg en babyboks! Trengte ikke registrere meg noe sted engang. Og det var så mye i den! Ikke bare masse småprøver på kremer, såper, truseinnlegg og bleier men flere produkter i full størrelse. Kjempegod deo til mannen, aloe-vera gele (som jeg vet er ganske dyr!), a-creme, handsåpe, barnetannkrem, vidi-kluter (mesoft het de før), to flasker munnskyll, smokk, sangkort, bladet mamma og sikkert enda mer.

Fikk også en pakke fra apotek 1 for noen uker siden, men det var jo bare tull i forhold.

Jeg er imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi., så gøy med masse gratis. Har hørt om andre som også er fornøyd med pakka fra ditt apotek. Desverre har de ikke ditt apotek her i Kristiansand :(

Så jeg må nøye meg med de andre gratispakkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi så bra den pakka fra DittApotek hørtes ut, jeg syntes den fra Apotek1 var bra også jeg da, men enig i at det godt kunne vært litt større forpakninger, ja! Må undersøke om det er noen filial av DittApotek i nærheten her.

Ønsker deg ellers en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Her startet lørdagen veldig tidlig, og jeg hadde bestemt meg for å stå opp med lillemor slik at mannen kunne få sove litt for en gang skyld. Men jeg hadde sovet veldig dårlig, og formen var rett og slett elendig. Kvalm og svimmel. Så etter halvannen time krøp jeg tilbake til køys. Hadde avtalt med lillemor at hun skulle spise og leke, men det holdt bare ti minutter.... Da stod mannen opp, og jeg sov et par timer til. Sånn går no dagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du fikk sove litt til :) Den gratispakken jeg var mest fornøyd med var Rimi sin, de hadde mange "vareprøver" i full størrelse, en del i små størrelser, og flere ulike typer av samme vare :) Men den fra ditt apotek var også fin :)

Håper formen din har vært bedre utover dagen, og at du får en fin dag i morra! :) Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen ble litt bedre, FruLilla. Men det har vært en tung dag. Skikkelig vondt i bekkenet. Jeg vagger vel mer enn jeg går :)

Har ihvertfall fått vasket en maskin med ørsmå babyklær, og lillemor var helt vill etter å hjelpe til. Makan til kjekk storesøster!

Har fått skiftet på senga (krøkkete å gjøre alene med dobbeltdyne!) og gjort litt annet i huset. Kjenner at det holder lenge med noen små prosjekter i løpet av en dag. Hvis jeg skal tenke på alt jeg burde gjort blir jeg bare motløs og sint fordi kroppen ikke er helt med på det.

Hei, Kråkesaks! Så koselig at du besøker meg :vinke:

Har du dagbok selv? Er du også gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har skjedd med det gamle gode nicket ditt, Kråkesaks??

40 dager igjen i dag, jeg er visst høygravid (hva nå det betyr), og det kjennes ut som lillen skal komme ut gjennom mageskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid! :) Og ja, tickeren din er der den... :) Men når jeg ser på telefonen min er ikke signaturene der, kanskje det er det som skjedde hos deg og?

Ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...