Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Oi så spennende. Tror ikke jeg har hatt no særlig kynnerer. I hvertfall ikke noe som kjennes slik som andre beskriver.

Jippi for 35 uker.. Ikke lenge igjen nå. Høygravid er du også ;) Yay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det strammer skikkelig i hele magen, og så blir jeg helt glovarm i ansiktet. Merkelig følelse. Noen av dem er på grensa til å ubehagelig, men det er ikke vondt. Enda...

Nei, det er vel egentlig ikke lenge igjen. Men jeg innrømmer glatt at jeg er lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Skjønner at du er lei, man blir jo også så utålmodig etter å treffe den lille på slutten.. Men nå er det jo virkelig ikke lenge igjen for deg da, og du har vel sikkert en del å ordne også før baby kommer, så jeg tipper de siste ukene kommer til å gå kjempefort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse å ordne, og handle. Har ikke gjort mye! Men i morra skal jeg prøve å komme meg ut på shopping. Sist gang var alt klappet og klart for lenge siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker til termin i dag!

I dag har jeg virkelig brukt penger :)

Jeg har kjøpt dyne, sengetøy, forskjellige laken og denslags. Og kluter, siklesmekker og allverdens småtterier. Så ble det selvfølgelig noen bodyer og pysjer i tillegg...

Til meg selv kjøpte jeg to par ammeinnlegg i ull, vanlige innlegg, Purelan, joggedress til sykehuset, og fire ammebher. Har ikke helt oversikten enda, men tror ikke vi mangler så mye nå?

Skal pakke bag til sykehuset snart. Men jeg har sinnsykt vondt i bekkenet i dag, så jeg skal ta det rolig resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en deilig lørdag sammen med storesøstra mi og famillien hennes, ute i fantastisk vakkert høstvær. Vi luktet fjøs og bål da vi kom hjem! Herlig :laugh:

Lillmor har overnattet hos dem, med søskenbarnbestevenninne som er et halvt år eldre enn henne selv. Jeg er rimelig sikker på at de har hatt det supert!

Jeg har sovet til den store gullmedaljen, og koser meg med kaffe. Snart setter vi kursen til svigers på middag, og så bursdagskaffe hos hos mannens bror og svigerinne. Det blir en bra søndag!

De siste dagene har jeg hatt skikkelig vondt i bekkenet. Mye mer enn før. Både foran og bak, oppover ryggen, fremme i magen, og nedover lårene. Det er værst når jeg går. Det er liksom mensensmerter kombinert med masse annet, og så kynnere på toppen. I går kveld var det så ille at jeg ikke klarte å se for meg nesten fem uker til med dette, men etter en god natts søvn er det ovekommelig igjen. Ikke mye annet å gjøre enn å vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekte skole med lillemor i morges, med kjøleskapet som tavle og bokstavmagneter. Og plutselig gikk hun fra å stave ordene til å lese dem! Helt magisk, og jeg fikk jo selvfølgelig tårer i øynene. Stolt jente, og veldig stolt mamma!

Ikke så vondt overalt lenger, bare når jeg går. Fortsatt mye kynnere, så jeg håper det modnes der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, skjønner at du er stolt! :rodmer:

Så kjedelig med vondt bekken, men det er jo godt at det er bedre igjen i dag :) Og vi satser på skikkelig modning der nede! :) Ha en kjempefin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink storesøster! Klart dere er stolte begge to.

Jeg husker selv dagen jeg skjønte greia med lesing, var vel 5 år jeg også. Husker at jeg plutselig klarte å lese skiltene på stasjonen da vi skulle ta toget. Og så stolt jeg var!

En merkedag for dere i dag da :)

Bra du ikke har like vondt lengre. Men blir helt sprø av å bli gående sånn i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt av jenta mi hele tden, men spesielt i dag! :hjerter_rundt:

Fikk akkurat telefon fra sykehuset! Eller fra ei som jobber der da, hun ringte hjemmefra. Og jeg skal inn til samtale med henne på onsdag allerede!

Hun er litt av en fødeguru her i byen, og blir skrytt opp i skyene. Blant andre av min søster, som virkelig lovpriser dama. Tror hun er en av to som tar hjemmefødsler her i området? Kjente igjen navnet hennes med en gang, og ble nesten litt starstruck :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nei det skal jeg ikke! Skjønner godt hvordan den kunne misforståes da :fnise:

Nei, ikke tør jeg og ikke får jeg lov etter et KS heller, så den er grei!

I kveld har jeg mye vondt, og er skikkelig muggen og sur. Tror det er lurt å legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager igjen til termin, og en dag inn i uke 37. Jeg har en meget aktiv krabat i magen :hjerte: Skal til gynekologdama i morra og sjekke hvordan han har det.

I dag var jeg på samtale på sykehuset, og det er fullt i hodet av ny informasjon. Føles litt kaotisk oppi der.

Vi snakket i nesten to timer! Jeg fortalte, mannen fortalte, og vi la en liten slagplan fremover. Skal tilbake til henne og få modningsakupunktur 8 november, og til vurdering hos en overlege ved termin.

Fikk høre at de deler de fødende inn i fem kategorier, der 1 er at man har født ukomplisert før og 5 er at sjansen for komplikasjoner er stor. Og jeg er en 5er... Har en stor R for risiko ved navnet mitt.

Mange tanker i kveld. Jeg kan ikke stort annet enn å krysse fingrene og tenke at dette kan jeg faktisk klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som lillen i magen har det bare fint der inne! Han er 10% større enn snittet, og skikkelig aktiv. Men jammen har han lagt seg på skrå! Håper han legger seg med hodet ned igjen snart, han har jo ligget riktig lenge nå!

Har så vanvittig hodepine i dag, og føler meg uggen og kvalm. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Krysser fingrene for at baby flytter seg igjen før fødsel, ja! Men hvis ikke gjør de vel også vendingsforsøk?

Håper hodepinen er forbigående, pyton å være syk og uggen når man er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger ikke i seteleie, men nesten på tvers, så sjansen for at han legger seg tilbake snart er stor. Jeg er ikke spesielt bekymret for det egentlig. Tror det bare er noe han tuller med akkurat nå :)

Håper inderlig at akupunktur kan hjelpe på å starte saker og ting når det nærmer seg termin, og at kroppen ordner opp selv. Vet jo at en livmor med mye arrvev kanskje ikke tåler drypp særlig godt, så det vil vi unngå. Terskelen for at det blir keisersnitt er veldig lav, men har har så lyst til å oppleve en fødsel!

Jordmora på sykehuset vektla veldig at jeg måtte ha troen på at jeg klarer dette, ellers kunne vi bare gå for keisersnitt allerede nå :) Tror hun har mye rett, og det må jeg virkelig jobbe med. Blir så sliten av å gruble og bekymre meg, og det hjelper ikke noenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var ute og gikk tur i går kveld!! Utrolig at bekkenet orket det, og det var så deilig å lufte seg litt. Syns det lukter så utrolig godt når folk fyrer :)

I dag skal vi bruke et gavekort vi har fått på kino, og lillemor skal få se Tingeling sammen med bestevenninna. Kos!

De siste dagene har jeg vært konstant småkvalm og uten matlyst, og absolutt ingenting frister. Dårlig i magen er jeg også... Og så er jeg knallrød og har en følelse av at det brenner i kinnene. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det kommer jeg nok til å trenge!

Vi har jo mest sannsynlig noen uker igjen å vente, så det er bare å smøre seg med tålmodighet :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...