Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Ja, det var deilig å komme hjem igjen :klemmer:

I dag har jeg styrt litt med å få inn resten av bærene fra hagen, og lagd saft. Godt å ha det gjort, men jeg er ganske skutt!

8 uker til termin i dag, hvis jeg har talt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos dere! Deilig å spise ute og enda bedre når sola skinner. Her regner det i dag, så jeg sitter inne og skal egentlig lese pensum.

Dagbøker på KG blir enda hyggeligere når man har en blytung forskningsartikkel å komme seg igjennom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk veid meg i dag, for første gang på kanskje et år. Opp ca 10 kilo, og det syns jeg ikke er for ille. Kommer vel enda noen til, men det kan jeg leve med.

Oppe tidlig med lillemor i dag, og jeg kjenner veldig godt at kroppen ikke er noe glad for det. Men må man så må man! I morgen kan jeg sove lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt om og men er den nye bilstolen i hus! Bestilte den på nett, og så klarte de å sende bare basen. Men da vi sa ifra fikset de det på et øyeblikk, og i dag ble den levert på døra. Bra service! Men du allverden så liten den er... Er babyer virkelig så små?? Jeg har vel glemt det :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 33 uker! :) Hva slags bilstol endte dere opp med?

Åssen har du klart å ikke veie deg på så lenge? Min jordmor maste om vekta på hver kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en BeSafe izi go, svart. Kjekk og grei! Vi hadde BeSafe izi sleep sist, og var godt fornøyd med den. Men den er solgt for lenge siden, og jeg så bare ikke at vi egentlig hadde bruk for den sove-funksjonen. Og jeg ville gjerne ha en med en god solskjerm.

Tror bare ikke jordmora jeg går til bryr seg noe særlig om vekt. Hun har aldri spurt om det engang, spør bare om jeg er frisk og rask eller føler meg hoven i kroppen. Syns det er veldig greit, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet lenge i dag. Kanskje for lenge, for jeg har skikkelig vondt i hodet og føler meg passe groggy.

I kveld skal jeg på fødselsforberedende kurs. Har jo strengt tatt gjort dette før, men det er lenge siden. Og ikke minst var det på et helt annet sted. Får vel en del info om hvordan ting fungerer her. Og forhåpentligvis treffer jeg flere vordende mødre? Kjenner ikke så mange her, og det er jo litt dumt når jeg skal være hjemme i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel ikke akkurat høre noe nytt på det kurset, men greit å ha med seg likevel. Jeg var den eneste der med barn fra før!

I dag skal jeg på jobb og planlegge litt med sjefen og vikarer, og så er det legetime. Regner med å bli videre sykemeldt, og skal få sjekket jernlagrene. Håper det hjelper med alle pillene jeg spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har virkelig lyst til å bytte fastlege. Jeg tror ikke han jeg har nå har vært borti mange gravide. Det virker ikke rett og slett ikke som om han aner hva han holder på med! Fikk videre sykemeldig, men må tilbake for å ta blodprøve i morgen.

50 dager til termin i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk forlenget sykemelding, høres jo absolutt ut som om du trenger det :) Men kjipt med lege med så lite peil da, skulle jo tro de fleste fastleger var vant til oppfølging av gravide??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man skulle virkelig tro det. Har inntrykk av at de fleste gravide her går mest til jordmor? Er vel en grunn til at han har 60 ledige plasser på lista si, mens alle de andre fastlegene i kommunen har fullt belegg.

Jeg er veldig glad for at jeg går til gynekologdama mi i tillegg, føler meg så trygg på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stukket litt i dag, så får vi se over helga om det er noe mer i jernlagrene mine enn sist. Håper på det!

Merker selv at jeg går som en gravid. Lener meg liksom litt bakover, og heiser skuldrene opp. Ikke bare ser jeg ut som en and, men jeg får jo vondt i nakken! Venstre side og skulder er knallstiv og skikkelig vond. Må minne meg selv på å senke skuldrene hver gang jeg går, men det er ikke så lett.

Er ikke i nok bevegelse for tiden, nei. Kjenner musklene skriker etter å bli brukt, men bekkenet er ikke enig!

Mannen jobber seint og tidlig for tiden, så i dag skal jeg lage ekstra god middag til han kommer hjem. Og så skal han få kake etterpå, gode kjæresten min :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som koselige helgeplaner :) Kos deg masse i helgen, jeg går totalt i surr i dagene nå som jeg er i permisjon, så for meg føles nesten hver dag som helg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg husker godt hvor lett det gikk i surr i dagene i permisjonstia!

Holder rimelig kontroll enda, men det spørs hvordan det blir når lillegutt kommer. Må jo fortsatt i barnehagen med lillemor og sånt no, da. Men med lite søvn og merkelig døgnrytme er det ikke så rart om vi blir litt forvirra. Det må nesten være lov :)

Har nye, kule briller i dag! Bruker nesten alltid linser, men briller på kvelden og på morgenen. Brillene jeg har er greie nok, men disse er mye finere. Grunn god nok, det!

Ikke "Forbindelser" i kveld... Hva skal jeg da se på?? Føler så innmari med hun Kjersti som er gravid, sliten og lei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, FruLilla! Vi hadde en flott dag, og lillemor fikk lekt med sine kjære søskenbarn. Deilig å se på dem!

Jeg har nettopp levert snuppa i barnehagen, og nå har jeg laget meg kaffe. (Bare i begynnelsen av svangerskapet det ikke var noe godt. Nå er jeg tilbake i godt gammel gjenge igjen!)

Jeg tror hun er den eneste med bare 4-5 timer lange dager der... Hun er jo 5 1/2 nå, og trenger virkelig barnehagen og leken med andre barn, samtidig som jeg elsker å være sammen med henne hele tiden! Vi har begge veldig fleksible jobber, og hun har aldri hatt lange dager i barnehagen. Hun er skjelden der 5 dager i uka, og har mye fri, men jeg syns det er godt å kunne gjøre det nå før hun begynner på skola. Neste høst blir det andre boller! Det blir rart!

Litt mammafunderinger på formiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...