Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Det tar vel gjerne flere mnd, men det vil ihvertfall bli bedre enn det er nå :)

Sist svangerskap fulgte jeg ikke godt nok med dette, mistet mye blod under KS, og måtte ha blodoverføring. Håper jeg slipper det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Time hos jordmor i dag, og alt ser fint ut. Var en student som gjorde det meste i dag, og hun var hyggelig, men hun var ikke særlig flink til å ta symfysemålet :)

Det er veldig rart å sløve hjemme sånn midt på dagen. Har hentet lillemor i barnehagen kjempetidlig de siste dagene, og føler at jeg burdeburdeburde en hel masse.

Var en tur på jobb i går for å ordne en del ting, og jeg klarer ikke enda å slappe helt av med at jeg er sykemeldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utløp for litt virketrang ved å rydde vaskerommet (en STOR jobb!), og nå verker det som fy i ryggen og bekkenet. Virkelig supersmart! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjente på det når jeg var sykemeldt, at det var så mye jeg burde få ordna på sykemeldingsdagene... Men jeg lærte etterhvert at de dagene jo egentlig var til for at jeg skulle slappe av og hente krefter til å orke jobbedagene. Du venner deg nok litt til å være sykemeldt, lykke til! :) Og god bedring med bekkenet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen noen fotspor her jeg :)

Håper du klarer å slappe av hjemme med sykemelding.

Så gøy at du også skal ha gutt. Tenkte å spør deg om noe jeg syns ALLE spør meg om. Men har dere funnet navn til lillemann??

Jeg syns det er sååå vanskelig med navn til lillegutt. Har ikke funnet DET navnet enda. Leter liksom etter et navn som jeg syns er såååå fint.. Vanskelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Kakaoen!

Ja, jeg syns det er kjempestas å skulle få en gutt når vi har en jente fra før :)

Vi har et to navn som vi liker supergodt, og det blir nok 99% sikkert et av dem. Men vi vingler liksom litt frem og tilbake! Jeg elsker begge navnene, uansett blir det oppkalling av den aller største helten min. Pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. så koselig da :) Tenker pappa blir glad da. Har dere fortalt det til han, eller er det overraskelse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så koselig med oppkalling! Hadde vi ventet jente skulle hun ha blitt oppkalt etter både min og C sin mormor, som faktisk het det samme begge to! Men kanskje vi får sjansen på neste barn :) Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere klart noe guttenavn da, Macaron?

Syns det er litt vanskelig med navn, jeg! Og så er det andre enn oss som også har meninger om saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med navn - alle mine tre er oppkalt, veldig stas synes jeg :)

Vær forsiktig med bekkenet ditt, ikke press det for mye, det kommer en tid etter fødselen også vet du ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å holde navnene vi tenker på hemmelig, til svigermors og hennes side sin store frustrasjon ;-) Men jeg synes det har vært godt å kunne tenke og smake på navn selv, uten å måtte høre alle andres meninger. Mamma har kommet med noen forslag, og det er mange av de samme navnene som jeg liker godt, uten at jeg har fortalt henne det ;) Men vi har ikke landa ordentlig på noen navn enda, og nå veit vi jo ikke om det blir gutt eller jente heller, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr virkelig mye for meg å kalle opp min kjære pappa, men vi har enda ikke landet på noe. Blir forhåpentligvis før ungen kommer!

Mamma kommer med helt klare oppfordringer, men det er faktisk bare vår avgjørelse :)

Akkurat nå holder mannen på å steke svenske raggmunkar og bacon til middag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere klart noe guttenavn da, Macaron?

Syns det er litt vanskelig med navn, jeg! Og så er det andre enn oss som også har meninger om saken...

Vi har navn klart, ja! Forteller det også til de som spør (og det vil i grunnen si at langt de fleste i vår omgangskrets vet hva navnet blir nå :) ), synes det er helt greit at folk får høre det før han blir født siden vi uansett har bestemt oss. Og har uansett heller ikke fått noen negative reaksjoner på navnet, langt de fleste sier at de synes at det er fint.

Mannen min er fra Sør-Amerika, så vi ville ha et navn som fungerer akkurat like godt på norsk som på spansk, noe som jo innskrenket alternativene en del. Og det vet de fleste også, så det er kanskje derfor folk sier de synes at det vi har valgt er et fint navn, de hadde sikkert ikke greid å komme på så kjempemange mulige alternativer selv uansett :) Og nå blir forøvrig gutten vår også litt oppkalt, siden den ene fetteren til mannen min heter dette navnet til mellomnavn- men det tenkte vi egentlig ikke over da vi bestemte oss da :fnise:

Raggmunkar hørtes spennende ut, hva er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, men du har kanskje ikke så lyst til å offentliggjøre navnet her på KG ;)

Raggmunkar er rett og slett pannekaker med raspet potet i, med masse bacon til . Skikkelig fett og godt!

Jeg har hatt en god del kynnere i dag, spesielt når jeg sitter i godstolen. Kanskje det er noe med stillinga jeg får i den? Det er ikke vondt, men mister nesten litt pusten en liten stund.

Halsbrannen holdes i sjakk med isbiter, akkurat som i forrige svangerskap. Det er det eneste jeg syns hjelper. Har rett og slett litt dilla på isbiter for tiden, og er litt glad for at det ikke er noe mer usunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...