Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Hva slags konsert skal dere på? Skjønner at du trenger en høneblund før du skal ut på en fredag, jeg er supertrøtt på fredag kveldene selv når jeg ikke er gravid. Og frem til uke 12/13 var je så trøtt på fredagene at det var skikkelig kryss i taket hvis jeg orket å holde meg våken lenger enn til 19.30.. Veldig glad for at det har gitt seg nå i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig det gir seg, for det er skikkelig slitsomt å holde på å sovne hele tiden!

Vi var på en lokal oppsetning i idrettshallen her på stedet. Fullt hus og kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en bok jeg vil følge med i :)

Vi er jo ikke så langt unna hverandre i antall uker heller. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Kvist! Koselig med besøk!

Har vært på roadtrip med mannen og gulljenta et par dager, og vi har koset oss så masse :strix:

Skulle ønske vi hadde noen dager til med fri... Ikke noe gøy med jobb og barnehage i dag.

Har stort sett ingen graviditetsplager, og av og til glemmer jeg nesten av hele greia! Det eneste er at jeg er trøttere enn vanlig. (Og en smuuule forstoppet...)

Ellers har jeg det flott! Ikke mer kvalm og uvel etter noen timer uten mat engang. Herlig!

Kom på jobb i morges med 10 cm hæler, og sjefen min kommenterte at jeg ihvertfall ikke har bekkenløsning :fnise:

Endret av Anerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så bra at formen er bedre :) Forstoppelse sliter jeg også med, og har vært nødt til å bruke Duphalac hver dag siden uke 6.. Kjipe greier, men absolutt ikke det verste av graviditetsplager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er helt overkommelig. Kan ikke huske at det var sånn sist gang, men svangerskap trenger vel ikke nødvendigvis være helt like. Stort sett syns jeg at jeg føler meg på samme måte, men mye har nok gått i glemmeboka :)

I dag skinner sola, og jeg har så inderlig lyst til å være ute! Må nok ta lillemor med på tur etter jobb og barnehage. Lage bål og grille kanskje? Hvis jeg har overskudd da. Det er ikke alltid så mye av den sorten! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Ble det tur ut på dere på fredag? Jeg synes at jeg ofte får litt mer energi hvis jeg først kommer meg ut, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble en deilig tur med masse bålkos. Deilig!

Helt enig i at man får mer energi av å komme seg litt ut. Håper det blir mange sånne turer fremover.

I forrige svangerskap gikk jeg flere kilometer hver dag, og det gjorde veldig godt. Men det er ikke like lett å få til nå, med ei på fem og en mann som som jobber mye på ettermiddagene og kveldene. Må bare bli flinkere til å utnytte de kveldene han faktiske er hjemme til å trimme litt! Eller gå litt saktere turer med lillemor... :)

I helga skal vi i konfirmasjon, og jeg sliter skikkelig med å finne noe å ha på meg. Magen er vel ikke så stor enda, men det er bare ikke godt med noe som strammer. Jeg har et utall kjoler, men klarer ikke bestemme meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Enig i at det er ubehagelig med ting som strammer!! Jeg liker egentlig å gå i ettersittende klær (og spesielt bukser), men nå er det helt fryktelig å gå med noe som føles trangt. Nå begynner jeg jo å få littegranne mage, så da er det jo ikke så rart, men det begynte å føles sånn allerede rundt uke 10, og da var magen fortsatt helt flat. Vil liksom helst bare ha på meg myke og behagelige klær nå (evt gå naken, men det er jo ikke så hensiktsmessig på jobb :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hensiktsmessig, ja :fnise:

Det er masse mennesker på kurs her i dag, og i pausene står de rett utenfor kontorvinduet mitt og røyker. Overfølsom luktesans, I know... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Jeg sover så urolig på nettene! Ligger og vrir meg, og våkner sånn halvveis hele tiden. Og så våkner jeg dautrøtt på morgenen. Det er irriterende og slitsomt, og jeg fungerer jo ikke helt optimalt på dagene når nettene er sånn... Æsj!

Både tirsdag, i går, og i dag jobber jeg på kveldene i tillegg til vanlig jobb på dagen, og jeg kjenner meg rimelig utslitt. Men i morgen etter jobb skal vi hjem til mamma og pappa! Jeg har planer om å ligge på sofaen helt til konfirmasjonen vi skal i på søndag. Ingenting er som å bli dullet med av foreldrene, selv om man er voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hehe, alltid deilig å bli dullet med av foreldrene ja ;) Håper du får slappet av litt i helgen da, høres ut som om du trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trengs! Men jammen svinger formen. I dag er jeg mye mer energisk, og har ryddet kontoret til det ugjenkjennelige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Syk unge, syk mann, og jeg kjenner meg nesten syk jeg også etter å ha jobbet hele helga. Men er nok bare fryktelig sliten. Nå skal det slappes av, og jeg skal ha fri i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hørtes deilig ut med fridag i dag, nyt den :) Selv er jeg tilbake på jobb etter langhelg- det var ikke spesielt deilig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en deilig fridag, som jeg tilbragte i hagen. Jeg kjøpte en elektrisk hekksaks, og gikk løs på hekken vår. Fjernet gammelt rask, raket og plantet tre rosentrær. Nå ser det riktig så fint ut, selv om jeg ser at hekken trenger litt mer jobb... Men det blir ikke i dag, for jeg er hjemme med lillemor som enda er syk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått gjort masse i hagen siden sist, selv om jeg egentlig ikke er noe hagemenneske. Eller kanskje jeg er det likevel? Har aldri hatt hage å styre i før vi flyttet hit i august, og merker at jeg nok kan bli litt hekta :)

Før helga kjøpte vi gassgrill, men det har vært altfor kaldt til å innvie den enda.

I dag har vi hatt huset fullt av min søster, hennes mann og tre barn. I tillegg til mamma og pappa som har vært her siden fredag. Jeg elsker masse besøk, og jeg har den beste familien! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2 gett! Her går det unna! I min syttende uke allerede :sjokkert:

Magen vokser jo som bare det, men er mer blubbete enn skikkelig babymage. Føler meg ikke spesielt flott, men klarer ikke skjule den heller :)

Har vært forkjøla siste uka, og er ikke helt bra enda. Vondt i hals og nese. Og det hjelper ikke at det er vintertemperaturer ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, vintertemperaturer, det hørtes ikke noe særlig ut.. Her har vi også fått mye lavere temperaturer de siste dagene (i motsetning til i pinsen, da vi var oppe i 27!!!), men vinterlig er det heldigvis absolutt ikke.

Kjenner forøvrig til det der med å føle seg blubbete før magen kommer litt mer skikkelig. Jeg gikk og følte meg lubben i ukesvis, men i uke 17-18 begynte magen å komme litt mer frem, og nå som jeg er i uke 21 synes det veldig godt at det er en gravid-mage. Så trøsten er at du i det minste ikke har så lang tid igjen å behøve å føle deg tjukk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, vil heller ha en stor gravidmage enn den bolledeigen jeg har nå!

Men jeg må virkelig innrømme at å være gravid ikke er det morsomste jeg vet, sånn rent fysisk... Gleder meg til å være tilbake til normalen!

I kveld skal vi hente lillmor på flyplassen. Hun har vært i Drammen med farfar og farmor siden torsdag, og jeg har savnet henne så fælt! De skulle egentlig komme i morgen, men pga streiken måtte de bytte billetter til i dag. Det blir fryktelig seint for henne, så hun er vel helt ferdig kan jeg tenke meg. Men jeg er bare overlykkelig over å få henne hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...