Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tilbake fra en deilig ferie i vakre, idylliske Småland... Har bare lyst til å dra tilbake!

Lillemor hadde to drømmedager i Astrid Lindgrens verden, men jeg tror vi voksne koste oss nesten like mye. Herligheten for et sted!! Vi skal garantert tilbake dit.

Og på mandag er det tilbake på jobb... Gleder meg ikke det minste!

Det virker som lillen i magen har det bare bra. Jeg er spent på om UL den 21 viser oss ordentlig om det er en gutt eller en jente der inne.

Merket veldig godt at bilkjøring ikke er det beste akkurat nå. Etter andre dagen i bil kjentes det som hele bekkenet datt fra hverandre. Vanvittig smertefullt! Det bedret seg litt utover i ferien, men jeg var til tider lite mobil. Surt når man har lagt opp til en ganske så aktiv ferie. Men det gikk, og vi har hatt det flott! Nå skal vi bare nyte de siste feriedagene, og selvfølgelig klippe plenen og vaske et utall maskiner med klær...

Endret av Anerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så bra at dere har hatt det fint på ferie :) Spennende at du skal på ny UL da, håper de ser kjønn litt bedre denne gangen, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg vil gjerne vite det!

Kroppen er supersliten i dag, enda jeg ikke har gjort stort mer enn å vaske klær og bake brød. Føler meg utrolig stor og tung, og syns det er SÅ lenge til november... Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt huset fullt i helga. Kjempekoselig, men nå har alle 7 gjestene dratt. Mannen er på fotballkamp, og lillemor og jeg har vært på en liten blåbærtur. Det er vill aktivitet i magen, og jeg har mye rydding som venter på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb etter en altfor kort ferie...

Jeg har jobbet i skolen i flere år, og er vant til laaaang ferie, men nå er det slutt på det gett! Fire uker har fløyet avgårde.

Har så smått begynnt å se på permisjonssøknadsskjemaene på nett, men har ikke fyllt ut noe enda. Ringte jordmor i dag og fikk henne til å skrive bekreftelse på termin. Så det er ihvertfall i boks. Og så har jeg skrevet ut skjemaet som sjefen min skal fylle ut. Men det er vel gjerne tidlig å sende inn allerede. Tror det stod 6 uker før permisjonsstart på NAV sine sider? God tid :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Ja, jeg sendte inn permisjonspapirene i forrige uke (dvs jeg leverte dem til arbeidsgiver, som skal videresende til NAV, så da blir de antakelig ikke sendt til NAV før denne uken). Hvilken løsning velger dere? 80 eller 100 %? Og skal du ha hele din permisjonsdel, eller deler dere mer likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fri i dag, og av alle ting har han funnet ut at han skal annlegge jordbærland! Det er planleggingsdag i barnehagen til lillemor, så de to er hjemme og graver... Jeg kjenner jeg er litt spent! Ikke minst på hvordan det ser ut til våren! Går det bra bra å plante jorbærplanter nå??

Hentet meg akkurat en kasse til å ha beina på under skrivebordet mitt. De må opp, ellers kjennes de ut som tømmerstokker!

Ca 10 uker til permisjon nå, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Aner ikke om det er greit å plante jordbærplanter nå? Men det er jo fortsatt en god del uker til det blir frost i jorden, selv oppe hos dere, så jeg vil tro det går bra? Jordbær er i hvert fall ganske hardføre planter, vi har flyttet våre to ganger samt vært lite flinke til å vanne osv (men akkurat i sommer har vanning uansett ikke vært noen issue her i Oslo da, så mye regn som vi har hatt..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får det sikkert til, kjenner jeg han rett! :)

Ble vekket med kaffe og egg til frokost i dag, og gave som inneholdt nytt videokamera. Hipp hurra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Kos deg med dagen din, håper den blir riktig fin :) Supert med nytt videokamera også da, så kan dere få fin film av babyen når den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra ferieuke dukket plutselig opp fra intet, og jeg har bestemt meg for å ta den i forkant av permisjonen. Så da skal jeg jobbe frem til 19 oktober. 9 uker til!

Mye på planen i dag, både på jobb og hjemme. Kjenner at jeg er litt stressa! Det skal ryddes, bakes og ordnes... I ettermiddag kommer det sju overnattingsgjester, og i morra kommer det 12 i til for å feire bursdagen min litt på etterskudd. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig aktiv helg, så i dag er jeg helt skutt. Fikk nesten ikke sove i natt. Hele kroppen føles stiv og vond, føttene verker, magen er steinhard, halsbrannen herjer ( den gjør det når jeg er trøtt, av en eller annen grunn ) og humøret er på bunn.

Æsj, nå klager jeg fælt. Men det må vel være lov å ha en skikkelig møkkadag?

I morra er det tid for å dra til den flotte, flinke gynekologdama igjen. Gleder meg til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden gikk flott. Den dama kan jobben sin, det er sikkert!

Vi snakket først om hvordan formen min er, og hun likte ikke det jeg fortalte om bekkenet mitt. Det er virkelig ikke godt. Og at jeg har problemer med å sove. Hun anbefalte sykemelding, og jeg har bestilt time hos legen på mandag. Så får vi se hva han (eller hun, Der vet man aldri!) sier. Det sitter langt inne å innrømme at det er slitsomt å jobbe...

Så tittet vi på lillen i magen, og det er så sikkert som det kan bli at det er en gutt. Alle mål og sånnt var helt fine, og han er 8 % over snittet stor. Alt er som det skal, og mammaen er glad! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...