Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I know!

Jeg gleder meg noe enormt til å bli mer mobil igjen. Til å kunne bevege meg som normalt, trene yoga uten at magen er i veien, og forhåpentligvis kunne bruke mine gamle klær.

Og jeg gruer meg ikke akkurat til å ta et glass vin... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så innmari VARM! Sover uten dyne, åpner alt av vinduer og dører, og går ganske så sommerkledt enda. Selv om høsten helt klart har kommet, og det ikke er vamt ute. Fikk noen rare blikk da jeg hentet lillemor i barnehagen i dag! :)

Formen er ganske laber i dag. Vondt i bekkenet og hodet. Jeg har rett og slett ikke ork til å dra på klubb med jenta vår i dag, så det får pappaen gjøre. Har ikke gjort noe fornuftig i dag, og kjemper mot den alltid tilstedeværende dårlige samvittigheten...

I går sa jeg til mannen at han fikk bestemme, og velge mellom de navnene vi hadde på lista. Og jammen gjorde han det! Han har tenkt og fundert, og da vi spiste middag i sted fortalte han hva han har bestemt seg for. Vi er begge såre fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig varm for tia. Før var jeg den som måtte gå med ullsokker med en gang sommeren var over, nå går jeg rundt barbeint hjemme ;)

Pulsen stiger fort, og svetter lett. Føler meg som en feit utrent ku når jeg er på gravid trening. De aller aller fleste er mindre på vei enn meg, så kanskje ikke så rart :fnise:

Av og til kan vi ikke gjøre noe fornuftig. Rett og slett. Slapp av når du føler for det. Det er det kroppen din vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen å føle seg som ei feit ku, ja... Men det skal gjøres noe med om bare noen uker!

Foreløpig skal jeg kose meg på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Gleder meg til den dagen jeg skal ha mitt største vekttap på 1 dag ever :gjeiper:

Hehe.. Elsker sofan jeg. Trimmen får jeg når jeg stadig må opp og tusle inn på do og tømme tanken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt hvor deilig det var å formelig kjenne kiloene renne av! Men det er jo ikke sikkert det går like greit denne gangen...

Har nok lagt på meg en del mer enn sist. Har ikke veid meg hele svangerskapet, så jeg aner ikke hvor mye.

Hadde mye halsbrann sist svangerskap også, og på slutten føltes det som om det ikke var plass til mat i magen min overhodet. Måtte sitte på kne foran stuebordet å spise:)

Så det første måltidet uten baby innabords var helt fantastisk! Jeg hadde enerom rett ved matsalen på sykehuset, så jeg snek meg inn og hentet vanvittige mengder mat som jeg spiste på rommet så ingen skulle se :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kommer til å gå ned en hel del raskt etter dette svangerskapet også, de sier jo bl.a. at amming er veldig effektivt for å miste vekt :) Og med litt trilleturer på toppen av det så går det seg nok raskt til igjen! Men hvordan får du til å ikke veie deg, legen min ber meg oppgi vekt hver gang jeg er på kontroll..! (Og jeg er helt normalvektig i utgangspunktet altså, så jeg tror det er "rutine" at hun spør om det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen bare to ganger. En gang helt i begynnelsen av svangerskapet, kanskje i uke åtte eller noe sånt, og en gang nå nettopp for å få sykemelding. Det virker ikke som om han er vant til å ha med gravide å gjøre i det hele tatt! Han svarer bare akkurat på det jeg spør om, gjør det høyst nødvendige, og så er det rett ut :)

Jordmora jeg går hos spør bare om jeg er frisk og rask, og sier at det ikke er så viktig hvor mye jeg veier. Hun følger jo med om jeg eser ut og er full av vann i kroppen, og jeg syns det er veldig greit uten så mye fokus på vekt. Forrige svangeskap bodde vi i en annen by, og jeg syns jeg ble veid hele tiden! Rart at dette følges opp så forskjellig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir spurt om vekt hver gang. Og om jeg ikke har veid meg hjemme må jeg på vekta hos lege/jm.. Men bryr meg ikke så mye. Jeg er overvektig i utgangspunktet, så er helt utrolig at jeg bare har gått opp 1,5 kg så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

70 dager igjen til termin, sier tickeren. Syns det høres innmari lenge ut!

I dag er jeg snørrete, har vondt i halsen, og fryyyyser. Jeg som har vært som en ovn i det siste! Håper det bare glir over uten å bli noe mer. Er SÅ lat at jeg bestiller pizza til middag :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, formen er nedadgående... Kjenner at jeg har feber, og føler meg passe elendig. Drit :kjempesinna:

Har bestilt bilstol i dag. BeSafe iZi Go. Håper vi blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, et mellomnavn som aldri brukes :)

Joda, ble skikkelig syk. I går var klarte jeg ikke å være oppe av senga. Svigers var her, men jeg maktet bare ikke. I dag er jeg en smule bedre, men hodet er fortsatt fullt av bomull. Vondt i bihulene, høy feber, og verk i alle muskler og ledd... Heldigvis virker det som om lillegutt i magen har det bare fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, føler med deg!! Graviditet i seg selv er jo anstrengende, og forkjølelse er anstrengende, så begge deler på én gang må jo være helt pyton :( Jeg har heldigvis ikke vært forkjøla så langt mens jeg at vært gravid, men C har vært potte tett og snørrete hele helgen, så er litt redd for at jeg kanskje kan bli det nå..

Men bra at lillegutt virker til å ha det fint selv om mamma er redusert, det er jo tross alt det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...