Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Jeg stortrives faktisk med å være gravid, og sa til sambo senest i går at "kan gjerne få fem unger for min del, altså!!" ;) Men det er mulig det er fordi jeg har ventet så utrolig lenge på dette, og fordi svangerskapet mitt tross alt har vært veldig lett så langt :)

Hvordan er det med deg ellers? Begynner vel å nærme seg UL for deg nå? Har dere tenkt til å vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på UL 14 juni, og hvis det er mulig vil vi gjerne vite kjønn. Gleder meg!

Jeg har ingen store plager, men jeg syns det er tyngre å være gravid denne gangen. Godt mulig fordi jeg er hele 35 år, og at vi allerede har ei som krever sitt. Og at jeg jobber mye, mye mer nå. Mye helger og kvelder. Det er rett og slett ikke så mye rom for avslapping. Men jeg prøver! :jepp:

Tror kanskje jeg gruer meg litt for mye til fødselen også... Prøver å overbevise meg selv om at det overhodet ikke blir sånn som første gang, men kjenner at det er slitsomme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grua meg veldig til fødselen med nr to, og var til flere samtaler med jordmor om det, synes det hjalp. Og hadde jo reine drømmefødselen sammenlignet med første gang, det går som regel mye lettere andre gangen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Jeg har egentlig ikke reflektert så mye over det, men jeg har vel hele svangerskapet sett for meg en at det er en liten gutt jeg har i magen. Mannen tror det er ei jente til, så det blir spennende å se på torsdag!

Sist gang var jeg helt overbevist om at det var ei jente fra jeg tok testen, og jeg vil gjerne ha rett denne gangen også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er nå søt når hun roper inn i navlen min:Hei, der inne! Det er storesøster!!

Ugg, jeg hadde ikke det minste lyst til å dra på jobb i dag. Er ikke noe glad i mandager. Dagen i dag er stort sett møter, og så noen timer kveldssjobbing...

Jeg er trøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hehe, så koselig at storesøster "kommuniserer" med babyen i magen allerede :) Håper du kom deg gjennom den trøtte mandagen forresten, og at det føles litt bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg ni i går kveld, så det hjalp godt. Men er likevel trøtt og sliten allerede, og jeg skal jobbe til klokka ni i kveld...

Men i morra er en rolig jobbedag. Og torsdag skal jeg på ultralyd på morgenen, og så bare kose meg hos frisøren noen timer. Luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morra er det UL!!

I dag i lunsjen begynnte vi å snakke om å finne ut kjønnet med å holde en gullring i et hårstrå over magen. Mange morsomme historier, og selvfølgelig måtte jeg prøve. Ringen gikk rett frem og tilbake (gutt?), men da mannen min holdt den gikk den i sirkel? Merkelig!

Lillemor påstår jo at det er to, så kanskje hun er synsk? :fnise:

Neida, jeg har vært på to UL allerede, og er helt sikker på at det er bare en der inne. Men det blir spennende i morra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Veldig spent på hvordan det har gått på UL, jeg har også litt følelse av at det bor en liten gutt i magen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært uten nett noen dager, og jeg blir jo helt hjelpeløs!

Det gikk bare fint på UL, selv om lillen ikke var det minste villig til å vise seg frem. Det første vi fikk se var to små fotsåler :hjerter:

Selv om det ikke er heeelt sikkert, trodde hun det var en gutt inni der. Og alt var som det skulle. Fine mål, og mye aktivitet.

Var hos jordmora i dag, og snakket litt om eventuell overtid. Jeg er virkelig redd for å gå like lenge over som sist, og jeg forklarte inngående om hvordan det var da. Vi mistet nesten lillemor, og det kommer ikke på tale at det samme skal skje denne gangen!

Hun var veldig forståelsesfull, og det blir mye ekstra oppfølging rundt termindatoen. Det er jo flott, men jeg vet jo av erfaring at man ikke oppdager ekstremt forurenset fostervann, og en baby som slett ikke har det godt, med allverdens ultralyder. Jeg kommer til å be om henvisning til en prat på sykehuset neste gang jeg er hos henne. Kjenner jeg bekymrer meg allerede, og jeg er enda ikke halvveis! Hjelpes :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er hjemme hos mamma og pappa i helga, og det er så luksusliv. Her kommer vi virkelig til dekket bord!

Mamma og lillemor er uadskillelige når de er sammen, og jeg trenger ikke løfte en finger. Hun løper rett opp til mamma når hun våkner, og det er bare så utrolig godt å få sove til jeg våkner av meg selv. Åhh, jeg har ikke lyst til å dra!

Jeg hadde en mistanke om at jeg har morkaka foran, siden jeg har kjent lite liv. Og jeg hadde helt rett. Jeg hadde det samme sist, så jeg bekymret meg ikke så veldig, men det var godt å få det bekreftet på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, så kjedelig å være på jobb igjen.

Ihvertfall når andre uteblir uten å gi beskjed, og i tillegg gjør seg utilgjengelig, slik at alt jeg hadde av planer i dag går rett i vasken! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Uff, kjedelig med irritasjon og frustrasjon over kolleger.. Men fint at alt var bra på UL da, og nesten litt spennende at kjønn fortsatt ikke er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skal ikke så mye til for å irritere meg om dagen, hormonbombe som jeg er :fnise:

Er i mye bedre humør i dag, selv om det er grått og kaldt ute.

Jeg skal på UL 21 august også, og det er jo mulig at vi får vite kjønnet litt mer sikkert da. Men det er helt greit å ikke vite også. Jeg har uansett en kjempesterk guttefølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Hehe, kjenner meg til det med irritasjoner... Merker jeg blir fortere irritert nå som jeg er gravid (i hvertfall er det veldig deilig å kunne skylde på gravidhormoner... :sjenert: )

Spennende med ny UL 21. august! Er det privat eller var det fordi veslemann var så sjenert at de ikke fikk tatt alle mål?

Håper du klarer å slippe noen av bekymringene du har rundt graviditeten og fødselen! Det er slitsomt å gå rundt å være bekymret... Det er jo en grunn til bekymringene, selv om de er plagsomme... Det er bra du får snakka med jordmor om det, og håper de er forståelsesfulle på sykehuset også!

Lykke til, i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, PurpleLady!

Jeg går til ekstra oppfølging hos en gynekolog, rett og slett for å få tettere oppfølging og mer ro i sjela. Det er privat, og dama er helt fantastisk. Verdt hver krone!

Det går veldig opp og ned hvor mye jeg tenker på fødselen, og det er virkelig ikke sånn jeg har lyst til å ha det. Jeg har lyst til å glede meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir skikkelig trøblete på jobb når jeg skal ut i permisjon i slutten av oktober. Sjefen river seg i håret, og jeg har nesten dårlig samvittighet...

Kan gjøre fint lite med det, bare håpe at det er mulig å finne en vikar. Min nærmeste kollega har bestemt seg for å slutte i tillegg, så her er det krisestemning!

I dag er det grilling i barnehagen til lillemor, og så hjem og shine hagen til sthansfeiring i morra! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...