Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Må jo spise hele tiden, jo! Ellers blir jeg helt slapp og uvel, og ikke minst sur...

Gleder meg så enormt til å fortelle lillemor at hun skal bli storesøster! Aner virkelig ikke hvordan hun kommer til å reagere. Det vil jo bli rart for henne å dele fokus etter fem år som enebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Macaron

Spennende å fortelle barn at de skal få søsken, ja! Jeg ble storesøster da jeg var nesten 7 år gammel, og mamma og pappa hadde vært litt bekymret for hvordan det skulle gå. Jeg var eneste barn i familien (ingen søskenbarn på noen sider ennå), så jeg var veldig vant til å få all oppmerksomhet, og var nok litt bortskjemt..

Men det gikk veldig bra, jeg elsket lillebroren min fra første sekund, og var SÅ stolt av han. Jeg så på meg selv nesten litt som en "ekstramamma" for han siden jeg var så mye eldre! Tipper det går kjempebra når jenta deres blir storesøster også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser for meg at hun blir en ivrig liten hjelper! <3

I går ble hun behørig feiret med 25 gjester, og mammaen er rimelig skutt i dag...

Men det var en vellykket bursdag, og hovedpersonen var strålende fornøyd, så da er alt vel :Nikke:

Har vært mye med familien i påska, men har ikke sagt noe til noen enda. Det kan godt være at de skjønner det, men ingen har sagt noe. Skal tilbake til gynekologen den 26, og etter det orker jeg ikke mer hemmelighetskremmeri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i går. Mye info (jeg har hørt før) og ikke særlig mye mer enn det. Men hun virker veldig hyggelig, og var lett å snakke med. Stort pluss i boka!

Formen er overraskende god. Litt kvalm på kveldene, og trenger gjerne middagshvil, men jeg har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så bra at formen din fortsatt er fin, det er virkelig noe å være takknemlig for! Jeg har hatt det forholdsvis lett så langt jeg også, det er stort sett trøttheten som har plaget meg. Men har inntrykk av at veldig mange sliter mye mer, så det er veldig godt man slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er takknemlig for hver dag jeg fungerer uten problemer. Jeg er jo ikke av de yngste gravide akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det!

Sov kjempelenge i dag, men sovnet likevel på sofaen i ettermiddag. Er så vanvittig trøtt!

Føler at magen står rett ut, og at jeg ser supergravid ut. Har mest lyst til å bare si det til alle og begynne å gå med gravidebukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillmor viste absolutt ingen nåde i morges, selv om jeg var så trøtt at jeg nesten følte meg litt halvsyk. Har prøvd å få sove litt på sofaen, men det nyttet ikke det heller. Dette blir nok en festlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke kvalm lenger. Det er så deilig!

Det nærmer seg 12 uker, og jeg skal jammen klare å holde kjeft en liten stund til. Jeg er aller mest spent på hva lillemor vil si til å bli storesøster! Gleder meg! Mannen holder på å forsnakke seg til henne hele tiden. Han er helt sprekkeferdig etter å fortelle det, skjønne mannen min :)

Merker at hun er ei skikkelig pappajente, akkurat slik som jeg er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, tror jeg sovnet her et øyeblikk! Sitter fremfor pc'en på jobb, og plutselig datt haka ned på brystet. Snakk om å være trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Uff, kjenner meg igjen i det, jeg har også vært så trøtt noen dager på jobb at jeg omtrent har sovnet.. På de verste dagene har jeg måttet sette meg inn på toalettet en stund og lukke øynene og hvile...! Trøsten er jo at det (for de fleste) blir bedre, jeg har vært veldig mye mindre trøtt nå etter påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til pausene på do!

Jammen har fotballsesongen startet, gett. Mannen er helt i sin egen verden, og der blir han MYE fremover!

I kveld er det Barcelona han heier på. Han er vel mest engasjert i norsk fotball, og når det er veldig viktige kamper sover han med fotballdrakten på. Akkurat det er vel bare søtt, da :fnise:

Det er ikke mulig å fa sett noe på tv i kveld, så jeg går likegodt og legger meg. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Hehe, eks'en min var veldig fotball-interessert, og jeg irriterte meg grønn over det.. Høres ut som om du er litt mer tålmodig enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke alltid at jeg er så tålmodig :fnise:

I går fortalte vi nærmeste familie at vi skal bli en til, og nyheten ble svært godt tatt imot.

Lillmor fikk fortelle det, og hun sprang inn og ropte at hun skal bli storesøster. Helt herlig å se på!

Jeg hørte henne sitte å si det samme til seg selv inne på stua i morges, lille skjønne ungen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Åh så koselig :) Veldig hyggelig å vite at alle i familien gleder seg like mye til at den lille skal komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt å ikke holde det hemmelig lenger! Nå har jeg fortalt det jobb også. Tror ingen ble så veldig overrasket :fnise:

Lillemor er veldig opptatt av hva som skal skje, og i går mens vi spiste middag satt hun og lurte på hvor babyen skal sitte. Søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på UL i dag, og sett at det er et sprell levende lite menneske inni magen. Det er jo nesten ikke til å begripe! SÅ mye aktivitet, og så kan jeg ikke kjenne noen ting? Merkelige saker.

Mannen kunne ikke være med i dag, så storesøster steppet inn. Og lillemor var med. Hun syns det var stas, og var helt oppslukt der hun satt og så på skjermen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Åh ja, det er så herlig å se liv på UL :) Og jeg er også veldig fascinert over at det kan sprelle såpass mye uten at man kjenner noe som helst!! Men veldig betryggende også, å vite at alt er i orden selv om det nesten er vanskelig å tro det siden man ikke kjenner noe til spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var virkelig veldig betryggende å få en liten sniktitt :)

I dag er jeg så trøtt at jeg nesten faller av stolen! Vet ikke hvor lenge jeg orker å være på jobb. Vi skal på konsert i kveld, så jeg trenger helt klart en høneblund i ettermiddag. Zzzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...