Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Ja, vi har hatt en kjempekoselig helg. Laget mye fint, hørt på julemusikk, gått turer, og ungene har lekt masse. Herlig!

Ikke noe tegn på at fødselen nærmer seg. Lillegutt rører mye på seg, så jeg tror ikke hodet har festet seg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow.. Du er jo snart 39 uker. Så spennende. Begynner du å bli klar til fødselen? Så klar som man kan bli :)

Høres ut som du har hatt en kjempekoselig helg. Er jo kjempestas med juleforberedelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er klar, men vet jo ikke helt hva som venter. Spennende! Bare 12 dager til termin i dag. Formen varierer veldig, i dag er den ganske bra. Jeg har tilogmed gått tur i skauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra den fantastiske jordmora på sykehuset, og vi kan starte akupunkturen allerede i morra! Og så blir det nesten hver dag fremover. Åh, jeg håper at det virker! Vil så innmari gjerne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med akupunktur. Kunne også godt tenke meg det siden jeg skal igang snart :)

Hjelper det når man er umoden?? Eller bare halv moden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de kan starte selv om man er ganske så umoden? Ingen har sjekket noe modning på meg. Vet at mange starter med modningsakupunktur tidligere, kanskje i uke 37.

Jeg ønsker å få det under fødselen også, både for fortgang og smertelindring.

Jeg skal tilbake til henne i ettermiddag, enda hun ikke er på jobb. Det var hun ikke i går heller forresten. Kom bare på sykehuset for å stikke meg :) Snakk om å gi ekstraservice!

Sov innmari dårlig i natt, våknet mye, og var oppe grytidlig. Har menssmerter og det murrer i korsryggen. Fant ikke noen god stilling, så jeg gav opp.

Vi skal på tur i dag alle tre, så jeg håper jeg klarer å holde meg våken. Mannen tar ut to ferieuker han ikke får overført til neste år, så vi bare koser oss for tiden :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare inn på sykehuset for å ta akupunktur i går ettermiddag. Fort gjort, tenkte jeg. Men før vi dro derfra bad jeg jordmora sjekke leie, siden jeg lurte litt på hvordan han egentlig ligger. Og for å være 100% sikker tok vi UL. Og jammen ligger ikke lillen i seteleie...

Så da var det jo bare å sette igang med vekstestimering og måling av bekken for å se om dette lar seg gjøre eller ikke, siden det jo nærmer seg termin og ting kan starte når som helst.

Fikk tlf med svar i dag. Bekkenet er helt normalt stort, men gutten er estimert til 4,2-4,3 kilo, og er dermed på eller over grensa de har for setefødsler. Så de gav meg egentlig valget selv.

Og det blir sectio på tirsdag. Ikke det vi hadde ønsket, men jeg gleder meg enormt til å endelig møte gutten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. gåsehud :) Tenk at du skal få møte gutten din til tirsdag :rodmer:

Er så missunnelig at jeg kunne falt av sofan :gjeiper:

Skjønner godt du er litt skuffa over å ikke kunne føde slik som du ønsket, men premien er jo det samme :bolledeig:

Snart baby tid.. yay.. Håper jeg snart følger etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke falle av sofaen, Kakaoen! Babyen kan få vondt :fnise:

Joda, jeg gleder meg veldig! Har redd opp senga og vogga i kveld. Og satt opp stellebordet på badet og fyllt i alt det lillegutt trenger. Har vasket det siste av sengetøy og diverse kluter, og kan ikke komme på noe mer vi trenger å gjøre.

Vi skal i bursdag i morra, og på Putti Plutti Pott på lørdag, og vips så er det mandag og vi skal inn på sykehuset! Har jo gjort dette før, men regner med at det blir en annen opplevelse enn sist, siden det er planlagt denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, tenk at du snart får møte gutten din! Godt dere fant ut at han ligger i seteleie, sånn at du slipper en ny vond fødselsopplevelse.

Kos dere masse i helga, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Der fikk jeg deg endelig på mine innlegg igjen! Og det var jo jammen bra, for her har det skjedd litt, ser jeg!! Kjipt at det ble keisersnitt på deg igjen da, du var jo så innstilt på fødsel. Men da vet du i hvertfall at det ikke er lenge igjen, og du slipper å risikere å måtte tå langt på overtid! Håper du har en fin helg og at den siste tiden frem til tirsdag går fort for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, FruLilla og Clafoutis!

Har vent meg litt mer til tanken nå. Gleder meg ikke til operasjon og vondter etterpå, men masse til å treffe lillegutt og få det hele overstått. Det er tungt å være gravid nå, og kroppen har det ikke godt. Syns tiden går supersakte!

Jeg har hele tiden tenkt at hvis det ble keisersnitt denne gangen også ville jeg benytte sjansen til å sterilisere meg. Er helt sikker på det enda, og da er det vel et skjema jeg må skrive under på. Må huske å få et når jeg skal skrives inn på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooi :) tenk at du snart er mamma igjen, nyt siste helgen med bare en og tenk at nå skal du få oppleve det igjen <3 Masse lykke til!

Sterilisering ja, her skal mannen, jeg vet jo at vi ikke skal ha flere, men samtidig så er det litt rart :) men, det var en digresjon :)

Lykke til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, angelou! Og takk for lykkeønskninger. Håper og tror det går greit og uten komplikasjoner av noe slag.

Hadde det blitt vaginal fødsel hadde mannen sterilisert seg, men jeg tror han er veldig glad for å slippe :fnise:

I dag har vi ingen planer, bare gjøre litt stas på pappaen i huset. Han er helt super! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Masse, masse lykke til i morgen, det går jo helt sikkert kjempefint, så nå kan du bare glede deg til å møte den lille gutten deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste dagen som ettbarnsmor!

Etter middag drar vi til byen, skriver meg inn på sykehuset, og så skal vi sove hos svigers i natt. Hvis jeg får sove i det hele tatt! Vet ikke når i morgen det skal skje, men regner med at vi må inn ganske tidlig.

Er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Tenk at imorra får du premien din etter 9 måneders venting :bolledeig:

Du må ha kjempemasse lykke til. Så skal jeg sende deg noen gode tanker. Gleder meg til å lese fødehistorien din etter på.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...