Gå til innhold

Tanketanken


Anerikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, lykke til i dag!!! Gleder meg til å høre åssen det går og har gått :) Håper du slipper unna ekstra komplikasjoner denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger!

Nå er vi hjemme igjen alle fire, og det er godt. Helt greit å være på sykehuset, men siden jeg er i fin form så jeg ingen grunn til å bli lenger. Kjenner jo at jeg har vært gjennom et keisersnitt, men har ikke mye vondt.

Skjønne, vakre lillgutt kom til verden 10.20 på tirsdag, og hylte allerede før han var helt ute. En staut kar på 3680 gram, 51 cm og 37,5 cm rundt hodet. Han fikk ti i Agparscore, og begynnte å sutte på puppen som om han aldri hadde gjort annet allerede mens jeg lå på overvåkninga. Han er frisk og rask som bare det, og amminga er allerede på plass. Jeg er så lettet og glad at det hele er over, og at alt gikk fint! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillegutt :hoppendeglad:

Godt å høre at alt går som det skal. Gjør tanken om KS littegrann mindre skummelt. Kos deg masse med vidunderet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra - har venta på oppdatering fra deg - gratulerer :hoppe: så fint at alt har gått så bra :)

Takk for det!

Gratulerer med lillegutt :hoppendeglad:

Godt å høre at alt går som det skal. Gjør tanken om KS littegrann mindre skummelt. Kos deg masse med vidunderet :klemmer:

Takk! Skal du kanskje ha keisersnitt?

Så herlig å høre at alt har gått fint! Kos dere masse, masse med det nye lille familiemedlemmet :)

Åh, vi koser oss kjempemasse! Han er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke noe planlagt keisersnitt. Men å ende med keisersnitt er min største frykt :(

Skal settes igang jeg.. Til tirsdag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Kakaoen!

Puppene er harde og vonde, og jeg håper inderlig at det går seg til snart. Lillegutt jobber som en helt når de er så sprengte, men han får det til. Har faktisk måttet ty til smokk, for han har et helt utrolig suttebehov. Og produksjonen går i taket når han vil ligge ved puppen hele tiden. Han tar smokk kjempegodt, og sovner så søtt :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så godt at dere slipper ammeproblemer, og veldig deilig at han er så glad i smokken allerede også! Vi jobber jo fortsatt med å få Plutt til å ta smokk vi, og han er snart 9 uker..! Håper dere har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig brystspreng og er sår på venstre bryst, så det er til tider ganske smertefullt å amme. Smokk er genialt, for jeg bare avlaste puppene litt. Men det er småtterier. Ting fungerer ganske så greit :)

Lillemann og jeg var endel våkne i natt fordi han hadde luft i magen. Så jeg tok han med meg på gjesterommet og sov der. Endel amming og bleieskift, og vips så våknet vi halv elleve!

Har time hos jordmora her for å fjerne agraffene på tirsdag. Men det strammer og stikker, og jeg skulle gjerne fjernet dem i dag. Det er dag fem etter keisersnittet, så hadde jeg vært på sykehuset hadde de blitt tatt i dag. Mulig jeg tyr til sykepleiersøstra mi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er man i en egen liten boble den første tiden med den ny baby.

Jeg har knapt vært utfor døra siden han ble født, og jeg gleder meg noe vanvittig til jeg kan GÅ UT! Enda er det for vondt i magen. Kjenner jeg at jeg må nyse eller hoste er det full panikk. Det er helt sinnsykt smertefullt! Prøvde å snyte meg i dag, og jeg brukte sikkert ti minutter. Uten å få det til:/

Her går det i amming og soving, og ikke mye mer enn det. Vi har fått en skikkelig sovebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så godt at baby ble en sovebaby, det fortjente du jo virkelig etter det strevsomme svangerskapet :) Men kjipt at det fortsatt er så vondt etter keisersnittet da, vet du noe om hvor lang tid det kan ta før det blir bedre, eller? Var det lenge vondt sist du tok KS også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Clafoutis!

Lillen er helt fantastisk. Han er jammen verdt hver eneste vondt jeg har har hatt :)

Vi hadde med gullgutten ut på tur i går. Han var med da jeg fjernet agraffene på helsestasjonen, i barnehagen til storesøster og på butikken. Han sov gjennom alt! Han var såvidt våken da jordmora veide han. Han legger veldig godt på seg, og det er godt for et mammahjerte.

Det var godt å få vekk agraffene. I dag har jeg ikke vondt i det hele tatt! Det er pittelitt irritert der noen av dem sto, men ikke betent. Arret ser veldig fint ut. Det tar vel noen uker til før jeg er helt som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Mulig du ikke har fått med deg at jeg er Macaron? Sendte en melding om at jeg slettet den gamle profilen til dere som fulgte meg :)

Så bra å ha fått ut agraffene og slippe å ha vondt, nå kan du bare kooooose deg med den lille gutten deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her og ammer lillegutt, mens mamma tar julebaksten for meg. I går var det krumkaker, og i dag lefser og sirupssnipper. Heldig? Jepp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har verdens snilleste mamma :hjerte:

Vi har hatt en kjempekoselig helg, med masse besøk. Alle vil se lillegutt, og det skjønner jeg godt. Han er så fin! Vi får besøk i dag også, av en venninne av meg. I morgen har jeg planer om å trille tur. Føler meg så bra nå at jeg tror det skal gå fint. Skal holde meg unna bratte bakker! På onsdag kommer helsesøstera på hjemmebesøk, og på torsdag har jeg tenkt å ta med lillegutt på babytreff. Blir litt lei av å bare være hjemme, selv med masse besøk. Håper på å bli kjent med flere med baby, så vi kan gå på turer og drikke kaffe sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...