Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med den logikken vil jeg påstå at jeg kjenner Brad Pitt ganske godt. :jepp:

Om du har gjort så omfattende "research" på ham som vi har gjort på Breivik, er jo det godt mulig?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den ene siden sier du at vi er dårlige til å argumentere og latterlige, på den andre siden skriver vi så overbevisende at folk lar seg inspirere og omvende til å få like meninger/tiltrekninger som oss?

ikke alle er like smarte i huet og klarer å ha like mye empati som alle andre mennesker. Noen mennesker kan bli overbevist av den minste ting, og sånne ting må man være forsiktig med.

Skrevet

På den ene siden sier du at vi er dårlige til å argumentere og latterlige, på den andre siden skriver vi så overbevisende at folk lar seg inspirere og omvende til å få like meninger/tiltrekninger som oss?

Nei.

Det er ikke at dere er overbevisende, det er at dere i det hele tatt føler som dere gjør, skriver som dere gjør og føler som dere gjør. Altså at dere ser opp til ham.

Dere er fortsatt dårlige innenfor denne diskusjonen, da dere - som regel - stikker fingrene i ørene eller henger dere opp i små detaljer (gjerne uvesentlige i det store bildet) hver gang noen her prøver å hjørne dere med deres egne uttalelser.

Tar du oppfordringen som fortsatther tok, forresten?

Skrevet

spør om han kalte seg valhalla på kvinneguiden i 2004.

Jeg leste trådene du linket til, og kan godt forestille meg at det er samme person, om det ikke var for de beryktede smileysene til Breivik. Både i kompendiumet og på forum (til og med fra de tidligere dager ved FpU-forumet) skrev han smileyen inntil teksten. Jeg er ikke overrasket over at noen deler meningene hans i temaer som du nevnte.

Skrevet

Jeg har som tidligere nevnt full forståelse for at mange finner dette jeg føler sykt og forferdelig, men jeg er ikke dermed sagt syk. Jeg føler ikke at jeg trenger profesjonell hjelp på noe plan.

Hvorfor tør du ikke prøve? Hva skader det å ta en liten tur bare for å hvertfall lære litt mer om seg selv? Som sagt trenger du ikke dra dit og spørre om å bli 'fikset' men for å få hjelp til å forstå.

Du sier jo selv at du ønsker å forstå. En psykolog kan hjelpe deg på vei. Jeg ble som sagt selv sendt til psykolog selv om jeg egentlig ikke trengte det.. men jeg gikk ut derfra med en erfaring rikere, og lærte litt mer om meg selv.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg føler det er noe spesielt og enestående med Breivik, klarer ikke sette fingeren på det. Kanskje nettopp det at han var den "første"? Jeg kan absolutt ikke se for meg at jeg ville bli henrykt om en ABB-kopi gjorde det samme.

Du vil ikke bli tiltrukket av en copycat, men du er fortsatt tiltrukket av et menneske som har gjort den mest grusomme handlingen i Norges nyere tid.

Dette kan fort gi inspirasjon til andre mennesker i ABBs posisjon. 'Ah, det eneste jeg trenger å gjøre, er å sette sammen et Manifest hvor jeg framstår som intelligent, finne meg en sak jeg ikke vil vike for og drepe så mange uskyldige som mulig, så vil jeg endelig få kvinnelig oppmerksomhet og berømmelse!'

• Liker 1
Skrevet

Nettopp. KSM, Fortsatther og resten av fansen ville jo ikke hatt noen interesse for han om han ikke hadde gjort handlingen.

Faktisk så er det akkurat en sånn mann jeg ville falt for. Han er sta, standhaftig, setter seg et mål og jobber for det uansett om det tar måneder eller år, er opptatt av trening og kosthold, på samme politiske ståsted som meg (dette er ekstremt viktig da det blir vanskelig å ha nært forhold til noen som er av en helt annen samfunnsoppfatning enn en selv), han går mot strømmen, tar initiativ til å utvikle og utbre meningene til folket, han er sjenert og litt tilbaketrukken, samtidig som han har sterke meninger og liker å diskutere politikk. Høres ikke dette ut som drømmemannen? I tillegg er han jo blond, har fine og rene ansiktstrekk, fin hud, fyldige lepper, nydelige tenner, godt trent kropp, et pent smil etc etc.

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig. Dere kjenner ham IKKE. DEAL WITH IT!

Skrevet

Faktisk så er det akkurat en sånn mann jeg ville falt for. Han er sta, standhaftig, setter seg et mål og jobber for det uansett om det tar måneder eller år, er opptatt av trening og kosthold, på samme politiske ståsted som meg (dette er ekstremt viktig da det blir vanskelig å ha nært forhold til noen som er av en helt annen samfunnsoppfatning enn en selv), han går mot strømmen, tar initiativ til å utvikle og utbre meningene til folket, han er sjenert og litt tilbaketrukken, samtidig som han har sterke meninger og liker å diskutere politikk. Høres ikke dette ut som drømmemannen? I tillegg er han jo blond, har fine og rene ansiktstrekk, fin hud, fyldige lepper, nydelige tenner, godt trent kropp, et pent smil etc etc.

:jepp:

Skrevet

Se for dere norge i 1940, i alle andre land som for eksempel russland lå kvinner på hustakene og skøt på tyskerne. I norge så ville jentene ligge med dem.

Og jeg skjønner jentene så godt. Her kom de staselige soldatene gående med flotte støvler som skinte. Selvsagt ble norge det landet i hele nazi-området hvor det var lettest for tyskerne og få seg fitte!

Jeg skjønner den hårklippinga etter krigen, ja jeg gjør det. Men hvordan fremstilles disse tyskertøsene det idag da? Man lager jo filmer som svik hvor tøsene blir heltinner!

Skrevet

Det er jo en ironi i at et par jenter på 17-18 år føler mye mer tiltrekning og medfølelse overfor en 32-årig massemorder enn for de mannlige unge ofrene på Utøya. Det var en del kjekke unge menn som ble ofre der, som jeg heller ville trodd 17-18-årige jenter fant tiltrekkende...

• Liker 1
Skrevet

Om du har gjort så omfattende "research" på ham som vi har gjort på Breivik, er jo det godt mulig?

Hvis du med research mener "være besatt", så nei. Men på den andre siden, mens dere bare har holdt på 5-6 måneder, så har jeg observert mr Pitts kroppsspråk, stemme og ytringer i mange år. Så det er nok fullt mulig at jeg har blitt like godt kjent med Mr Pitt på 10-15 år som dere har blitt etter 5 måneder med syk besettelse. Men det er jo greit å vite at jeg nå kan utvide vennekretsen min ganske heftig og påstå at jeg kjenner en haug med kjendiser!

Skrevet

Det er jo en ironi i at et par jenter på 17-18 år føler mye mer tiltrekning og medfølelse overfor en 32-årig massemorder enn for de mannlige unge ofrene på Utøya. Det var en del kjekke unge menn som ble ofre der, som jeg heller ville trodd 17-18-årige jenter fant tiltrekkende...

Spesielt de som satte seg selv i fare for å redde andre, eller ofret livet for andre enn seg selv.

Skrevet

Du vil ikke bli tiltrukket av en copycat, men du er fortsatt tiltrukket av et menneske som har gjort den mest grusomme handlingen i Norges nyere tid.

Dette kan fort gi inspirasjon til andre mennesker i ABBs posisjon. 'Ah, det eneste jeg trenger å gjøre, er å sette sammen et Manifest hvor jeg framstår som intelligent, finne meg en sak jeg ikke vil vike for og drepe så mange uskyldige som mulig, så vil jeg endelig få kvinnelig oppmerksomhet og berømmelse!'

Da burde vi også fjerne hele mediedekningen. Hva med en som er PR-kåt? Når han leser om Breivik i mediene, og ønsker seg dette selv, vil han jo også begå grusomme handlinger?

• Liker 2
Gjest Bustenskjold
Skrevet

på samme politiske ståsted som meg (dette er ekstremt viktig da det blir vanskelig å ha nært forhold til noen som er av en helt annen samfunnsoppfatning enn en selv)

Og du er førøvrig klar over at de fleste fremtredende personer (om ikke alle) som tilhører hans politiske "landskap" tar avstand fra hele fyren og meningene hans?

Skrevet

Jeg leste trådene du linket til, og kan godt forestille meg at det er samme person, om det ikke var for de beryktede smileysene til Breivik. Både i kompendiumet og på forum (til og med fra de tidligere dager ved FpU-forumet) skrev han smileyen inntil teksten. Jeg er ikke overrasket over at noen deler meningene hans i temaer som du nevnte.

I 2004 var det ikke smilyes på kvinneguiden sånn som nå. Forumet har forandret seg sikkert fem ganger siden den tid.

Skrevet

Er du også tempelridder?

Skrevet

Da burde vi også fjerne hele mediedekningen. Hva med en som er PR-kåt? Når han leser om Breivik i mediene, og ønsker seg dette selv, vil han jo også begå grusomme handlinger?

Media, som den fjerde statsmakt, er prinsipielt pålagt å dekke en slik hendelse. Spesielt mtp at det er Norges viktigste hendelse siden tyskerne forlot norsk jord.

Dine tanker, fantasier og forsvar av en barnemorder, hører ikke hjemme i annet enn samtaler med profesjonelle.

Skrevet

Siden dere er opptatt av om han har vært på det ene eller det andre forumet, på VGD spekuleres det i om han brukte nicket AboveAll.

Skrevet

Nei for min drømmemann ville ikke ha plaffet end uskyldige ungdommer. Så nei, ingen drømmemann dette.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...