fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #541 Skrevet 26. desember 2011 Kanskje problemet ligger mer i at han ønsker seg en 50-tallsfamilie fordi den er idyllisert med to barn, en mor og en far som er glad i hverandre, hvite stakittgjerder og ferie på Sørlandet og lange turer med Volvoen på sommeren. Mens hans egen far forlot ham og moren ble nødt til å jobbe så han ble helt alene som liten gutt som trengte kjærlighet og bekreftelse. Nettopp! Det kom frem et eller annet i dokumentaren Fedrene, husker ikke hva det var nå, noe han ønsket for fremtidige barn som var en konstrast til hva han selv hadde opplevd? Husker du hva det var?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #542 Skrevet 26. desember 2011 Han motsier seg selv, mulig for å skape blest rundt det? Er det en bevisst handling for å fremstå interessant? Hva mente han egentlig? Han var jo sjenert ovenfor jenter, så det er jo ikke slik han har overkjørt dem og tatt dem som en selvfølge, og vært dominant på den måten. Kanskje problemet ligger mer i at han ønsker seg en 50-tallsfamilie fordi den er idyllisert med to barn, en mor og en far som er glad i hverandre, hvite stakittgjerder og ferie på Sørlandet og lange turer med Volvoen på sommeren. Mens hans egen far forlot ham og moren ble nødt til å jobbe så han ble helt alene som liten gutt som trengte kjærlighet og bekreftelse. vil man fremstå som smart så motsier man ikke seg selv. Det var nok ikke for å oppnå noenting, det var nok pga uvitenhet. Han har skrevet om ønsker som aldri kommer til å skje i dagens samfunn, og han legger ut om ting som han ikke har bevis for at er rett.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #543 Skrevet 26. desember 2011 Han motsier seg selv, mulig for å skape blest rundt det? Er det en bevisst handling for å fremstå interessant? Hva mente han egentlig? Han var jo sjenert ovenfor jenter, så det er jo ikke slik han har overkjørt dem og tatt dem som en selvfølge, og vært dominant på den måten. Kanskje problemet ligger mer i at han ønsker seg en 50-tallsfamilie fordi den er idyllisert med to barn, en mor og en far som er glad i hverandre, hvite stakittgjerder og ferie på Sørlandet og lange turer med Volvoen på sommeren. Mens hans egen far forlot ham og moren ble nødt til å jobbe så han ble helt alene som liten gutt som trengte kjærlighet og bekreftelse. Jeg tror du gir han litt for mye skryt, årsaken bak dette er at han rett og slett ikke har peiling eller kontroll på hva han skrev og ikke skrev, med andre ord han er ikke den intelligente helten din. 1
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #544 Skrevet 26. desember 2011 Virkelig? Nei det fikk jeg ikke med meg. Hørtes interessant ut! Utdyp 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #545 Skrevet 26. desember 2011 ..så han ble helt alene som liten gutt som trengte kjærlighet og bekreftelse. Der har jeg også vært. Likevel vokste jeg opp med evnen til å skille mellom rett og galt, og uten trangen til å drepe barn og ungdom på en øy uten andre fluktmuligheter enn en iskald svømmetur... 1
pantertante Skrevet 26. desember 2011 #546 Skrevet 26. desember 2011 17,5. Jeg har hørt om Max Manus, men tror vi aldri på skolen lærte hvem han var? Du er 17 år. Jeg må nesten spørre deg....vet foreldrene dine om at du føler denne makabre tiltrekningen til den mest forhatte personen i Norges historie? Og om de vet, hva er deres reaksjon på det? 1
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #547 Skrevet 26. desember 2011 Du er 17 år. Jeg må nesten spørre deg....vet foreldrene dine om at du føler denne makabre tiltrekningen til den mest forhatte personen i Norges historie? Og om de vet, hva er deres reaksjon på det? Ja, jeg er bare 17. Har en burning desire til å fylle 18 å bli sett på som "voksen" noe jeg antar de fleste 17-åringer har. Men ok, jeg er 17. De vet ikke det, jeg går ikke og forteller slike ting til noen i det hele tatt. Men min far vet at vi har ganske likt politisk ståsted, og som sosialisten han er, takler han det dårlig, men da ved å avskrive meg fra debatter og skjule det for andre. For eksempel spurte en familievenn "Hva tenker du om det som skjedde?" og faren min var rask med å skifte samtaleemne for å si det sånn. :gjeiper:
Gjest Katten. Skrevet 26. desember 2011 #548 Skrevet 26. desember 2011 Hvorfor? Fordi det gir inntrykket av at alder betyr såpass mye at et halvår faktisk spiller en rolle. Ergo lav fysisk og mental alder. Du har forsåvidt ikke gitt tilbakemelding på oppfordringen fortsatther tok på strak arm: Skriv følgende bokstav for bokstav, ord for ord. Ikke bare copy/paste det. Skriv det og legg det ut her. "Jeg er seksuelt tiltrukket av en barnemorder. Jeg finner ham modig og intelligent, selv om han gjennomførte terroraksjoner og drepte barn og ungdommer i kaldt blod." Deretter skal du lese ordene høyt for deg selv.
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #549 Skrevet 26. desember 2011 Der har jeg også vært. Likevel vokste jeg opp med evnen til å skille mellom rett og galt, og uten trangen til å drepe barn og ungdom på en øy uten andre fluktmuligheter enn en iskald svømmetur... Alle har jo ulike reaksjoner på hendelser, og man kan ikke si at dette er sammenlignbart kun fordi du også har opplevd å være alene. Kan han ha opplevd psykisk mishandling av noe slag? Kun kjeft fra moren? Ble han en slags søppelkasse for hennes frustrasjoner? Har hun kommentert, mobbet og rett og slett ødelagt ham innvendig? Eller annen familie? Kan stefaren ha misbrukt ham på noen slags måte, seksuelt? Uansett om dere faktisk hadde opplevd noe helt likt er man også utfra psykologiske og biologiske (gener) faktorer ulikt disponert for hvordan man håndterer og takler situasjonen senere i livet.
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #550 Skrevet 26. desember 2011 Jeg skriver ikke at jeg tiltrekkes av det kalde blodet. Det er ikke det som lå bak, han er ikke en tvers gjennom ond person. Han har ønsket å gjøre noe godt, men har ment at det av og til må noe fælt til for at det skal skje en forbedring. Men jeg kan si at ja, jeg føler tiltrekning for en massemorder. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #551 Skrevet 26. desember 2011 Alle har jo ulike reaksjoner på hendelser, og man kan ikke si at dette er sammenlignbart kun fordi du også har opplevd å være alene. Kan han ha opplevd psykisk mishandling av noe slag? Kun kjeft fra moren? Ble han en slags søppelkasse for hennes frustrasjoner? Har hun kommentert, mobbet og rett og slett ødelagt ham innvendig? Eller annen familie? Kan stefaren ha misbrukt ham på noen slags måte, seksuelt? Uansett om dere faktisk hadde opplevd noe helt likt er man også utfra psykologiske og biologiske (gener) faktorer ulikt disponert for hvordan man håndterer og takler situasjonen senere i livet. jepp. det er bare trist og litt søtt at man har vært alene som barn hvis man senere blir en massemorder..... alle andre driter vi i!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #552 Skrevet 26. desember 2011 Jeg skriver ikke at jeg tiltrekkes av det kalde blodet. Det er ikke det som lå bak, han er ikke en tvers gjennom ond person. Han har ønsket å gjøre noe godt, men har ment at det av og til må noe fælt til for at det skal skje en forbedring. Men jeg kan si at ja, jeg føler tiltrekning for en massemorder. jeg skal komme og plaffe ned din mor fordi jeg mener det vil gjøre verden til et bedre sted! Det er faktisk mulig å skrive en hel bok om det og, hvis man setter seg ned og starter på den. Verden er full av argumentasjoner. Her er det bare å velge og vrake! Du må jo bare skjønne at noen må ofres for at livet skal gå videre for andre? Tenk på alle de stakkars som må vokse opp og ødelegge livet sitt pga forferdelige mennesker som din mor? Det unner du dem vel ikke? Det er synd at din mor må dø, men det er nødvendig for å forbedre fremtiden. Du vil takke meg en dag.
Gjest Katten. Skrevet 26. desember 2011 #553 Skrevet 26. desember 2011 Jeg skriver ikke at jeg tiltrekkes av det kalde blodet. Det er ikke det som lå bak, han er ikke en tvers gjennom ond person. Han har ønsket å gjøre noe godt, men har ment at det av og til må noe fælt til for at det skal skje en forbedring. Men jeg kan si at ja, jeg føler tiltrekning for en massemorder. Ordene. Ordrett. Husk å si det høyt for deg selv òg.
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #554 Skrevet 26. desember 2011 Alle har jo ulike reaksjoner på hendelser, og man kan ikke si at dette er sammenlignbart kun fordi du også har opplevd å være alene. Kan han ha opplevd psykisk mishandling av noe slag? Kun kjeft fra moren? Ble han en slags søppelkasse for hennes frustrasjoner? Har hun kommentert, mobbet og rett og slett ødelagt ham innvendig? Eller annen familie? Kan stefaren ha misbrukt ham på noen slags måte, seksuelt? Uansett om dere faktisk hadde opplevd noe helt likt er man også utfra psykologiske og biologiske (gener) faktorer ulikt disponert for hvordan man håndterer og takler situasjonen senere i livet. Hva om jeg har opplevd mye av det du beskriver der? Hva om jeg utifra genetiske og biologiske gener egentlig burde flaksa lukt til helvete for full musikk? Likevel har jeg klart meg bra gjennom livet, aldri vært på kant med loven, drikker lite, aldri brukt narkotika... Er sterk, sta og selvstendig. Jeg burde vel si at jeg har min fulle rett i mine egenskaper som mann til å provosert av deres fascinasjon for en plastikkpingle av en barnemorder... Jeg klarer bare ikke.. Rett og slett fordi det er for dumt. Unge kvinner som har livet foran seg, i likhet med Behring Bleikfis sine offer på Utøya, fascineres og tiltrekkes av denne tåpen som er totalt blottet for innsikt og forståelse av samfunnet, demokratiet og ikke minst empati og respekt for andre menneskers meninger. Det finnes andre menn der ute med de egenskapene jeg ser du leter etter i en mann.. Andre, og langt bedre.. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #555 Skrevet 26. desember 2011 Hva om jeg har opplevd mye av det du beskriver der? Hva om jeg utifra genetiske og biologiske gener egentlig burde flaksa lukt til helvete for full musikk? Likevel har jeg klart meg bra gjennom livet, aldri vært på kant med loven, drikker lite, aldri brukt narkotika... Er sterk, sta og selvstendig. Jeg burde vel si at jeg har min fulle rett i mine egenskaper som mann til å provosert av deres fascinasjon for en plastikkpingle av en barnemorder... Jeg klarer bare ikke.. Rett og slett fordi det er for dumt. Unge kvinner som har livet foran seg, i likhet med Behring Bleikfis sine offer på Utøya, fascineres og tiltrekkes av denne tåpen som er totalt blottet for innsikt og forståelse av samfunnet, demokratiet og ikke minst empati og respekt for andre menneskers meninger. Det finnes andre menn der ute med de egenskapene jeg ser du leter etter i en mann.. Andre, og langt bedre.. Hint hint?
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #556 Skrevet 26. desember 2011 Hint hint? Neh... Liker damer på min egen alder som har opplevd litt, og som har selvtillit nok til å ikke være A4 i senga. Og jeg liker damer som ikke finner patetiske barnemordere tiltrekkende
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #557 Skrevet 26. desember 2011 jeg skal komme og plaffe ned din mor fordi jeg mener det vil gjøre verden til et bedre sted! Det er faktisk mulig å skrive en hel bok om det og, hvis man setter seg ned og starter på den. Verden er full av argumentasjoner. Her er det bare å velge og vrake! Du må jo bare skjønne at noen må ofres for at livet skal gå videre for andre? Tenk på alle de stakkars som må vokse opp og ødelegge livet sitt pga forferdelige mennesker som din mor? Det unner du dem vel ikke? Det er synd at din mor må dø, men det er nødvendig for å forbedre fremtiden. Du vil takke meg en dag. Hadde moren min vært en nasjonal trussel og du hadde all verdens grunn til å ta henne av dage, hadde saken vært annerledes. Ikke misforstå, jeg ville ikke likt at du gjorde det, men nå har ikke jeg (og jeg tror heller ikke KSM har) mistet noen nære fra Utøya. Så sammenligningen holder ikke helt stand. Jeg er også imot vold og maktmisbruk så jeg skulle ønske at ingen hadde plaffet ned noen.
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #558 Skrevet 26. desember 2011 Jeg er også imot vold og maktmisbruk så jeg skulle ønske at ingen hadde plaffet ned noen. Men likevel hadde du rulla deg i høyet med Behring Bleikfis om du fikk sjansen?
Gjest KSM Skrevet 26. desember 2011 #559 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hva om jeg har opplevd mye av det du beskriver der? Hva om jeg utifra genetiske og biologiske gener egentlig burde flaksa lukt til helvete for full musikk? Likevel har jeg klart meg bra gjennom livet, aldri vært på kant med loven, drikker lite, aldri brukt narkotika... Er sterk, sta og selvstendig. Jeg burde vel si at jeg har min fulle rett i mine egenskaper som mann til å provosert av deres fascinasjon for en plastikkpingle av en barnemorder... Jeg klarer bare ikke.. Rett og slett fordi det er for dumt. Unge kvinner som har livet foran seg, i likhet med Behring Bleikfis sine offer på Utøya, fascineres og tiltrekkes av denne tåpen som er totalt blottet for innsikt og forståelse av samfunnet, demokratiet og ikke minst empati og respekt for andre menneskers meninger. Det finnes andre menn der ute med de egenskapene jeg ser du leter etter i en mann.. Andre, og langt bedre.. Jeg skal ikke nekte for at du kan ha hatt det grusomt. Men likevel kan oppfatningen være forskjellig. Søsteren hans mente jo f.eks oppveksten var god, moren behandlet dem forskjellig men dette var fordi de var forskjellige personer. Kanskje har ABB lagt merke til og undret seg over det og ment at de burde behandles likt? Man kan aldri trekke direkte paralleller når det gjelder slike sosiale forhold. Det var vel ikke meningene i seg selv, men de direkte årsakene av politikken som ble ført. Det er jo ikke slik at politikken AP fører kun bærer med seg noen uskyldige ungdomsdrømmer. Mange i samfunnet vårt lider av innvandringen. Han har selv opplevd noe av dette. Hvordan tror du det er i dag og være en av to etnisk norske i en klasse med kun fremmedspråklige? Det er ikke alltid man har mulighet til å bytte skole, hvis familien er ressursssvake. Man må jo føle seg som en fremmed i sitt eget land. Jeg må selv prise meg lykkelig for at jeg ikke hadde en slik skoleoppvekst, for jeg kan virkelig ikke se for meg hvor forferdelig det må være og hvor mye det preger en. ABB begynte jo faktisk å få dårlig norsk både når det gjaldt ordforrådet og også uttalen. Det høres så flott ut at alle skal komme overens, men det er kulturkollisjoner som ikke kan benektes og disse skaper daglig enorme frustrasjoner. Det er mulig disse mennene finnes, men det er iallefall ingen i min omgangskrets, og jeg har gått på flere skoler, vært innen flere idretts/fritidsmiljøer og møtt en del venners venner/familie og jeg kan ikke si noen har interessert meg, eller hatt et "potensial" som mine preferanser kunne bygges på. Noen kan ha like meninger, men f.eks være små og spedbygde, og litt redde for å diskutere. Andre kan være mer tiltrekkende, men helt motsatt politisk og interesser. ABB har hele pakken. Mulig jeg er kresen, men for meg er dette et reelt problem og en stor frustrasjon. Endret 26. desember 2011 av KSM 2
fortsatther Skrevet 26. desember 2011 #560 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Men likevel hadde du rulla deg i høyet med Behring Bleikfis om du fikk sjansen? Ja, og det av andre grunner enn drapene. Til ettertanke: Kanskje det er noe ved drapene som er tennende? Her snakker vi en mann som har regjert og hersket, fått plukke ut hvem som skal leve og hvem som skal dø, vært fryktet? Før dere igjen plukker hva jeg sier fra hverandre: Jeg støtter fortsatt ikke drapene. Men kan det være noe i det? Endret 26. desember 2011 av fortsatther
Fremhevede innlegg